tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19821)
Onkohan kirppismyynnissä jonkinmoinen kesätaantuma, ainakin vanhan tavaran kauppias väitti niin. Myynti vilkastuu kun koulut ja opiskelut alkavat?
Mä en aio kerätä enää isoa kasaa poistettavaa. Syy on se, että en jaksa enää viedä kirppikselle just huonon myynnin takia. Nyt kerään vain pieniä määriä ja vien heti yhden kassin täytyttyä kierrätyskeskukseen. Sen pienen määrän kerrallaan jotenkin raaskii antaa paremmin ilmaiseksi pois. Suuren röykkiön sitä mieluummin ahneuksissaan möisi. Ennen pidin kirppistä vähintään kerran vuodessa. Innostus on lopahtanut, kun viimeisiltä kahdelta kirppis kerralta saanut vain suurinpiirtein pöytämaksun verran.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kirppismyynnissä jonkinmoinen kesätaantuma, ainakin vanhan tavaran kauppias väitti niin. Myynti vilkastuu kun koulut ja opiskelut alkavat?
Ei kai se mitään taantumaa vaadi, itse en ainakaan kesälomalla uhraa ajatustakaan vaateostoksille tai muunkaan tavaran hankkimiselle. Näin on aina ollut omalla kohdallani.
Viime yönä sain heitettyä roskiin kahdet kengät, hatun, housut ja sitten sellaista ihan täyttä roskaa minkä kohdalla ihmettelin että miksi nämä täytynyt ylipäätään säilöä 🙄
H
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se mitään taantumaa vaadi, itse en ainakaan kesälomalla uhraa ajatustakaan vaateostoksille tai muunkaan tavaran hankkimiselle. Näin on aina ollut omalla kohdallani.
Kesällä ihmiset eivät pyöri loossikirppiksillä, mutta ulkoilmakirppikset ovat aina olleet lähinnä kesätapahtumia, ja olen kuullut, että kauppa käy niissäkin nykyään huonosti (ainakin tässä kaupungissa).
Oma kehno kirppiskokemukseni oli huhtikuussa, ja Torissa kaupankäynti loppui kuin seinään viime syksynä. Tiedä häntä sitten.
Yksiöstä, mä en kyllä mahtuisi järkevästi yksiköön mitenkään, ellei olisi tarpeeksi iso.
Pelkät sivuduunien tavarat vie tilaa niin paljon. Päätyöhön en tarvi kuin itseni.
Mitä olen sivusta seurannut, niin tosi moni ostaa nykyään Vintedista ja ne halvan hinnan perässä kirppistelleet ihmiset joilla ei ole moraalista ongelmaa Temun kanssa, ostavat sieltä krääsänsä ja vaatteensa. Kaikki tämä vaikuttaa kotimaan kirppareihin ja lisäksi oli keväinen Tori-sivuston uudistus joka aiheutti sekaannusta osassa.
Vierailija kirjoitti:
Erehdyin eilen ostamaan tarjouksesta pahaa minttusuklaajäätelöä. Annoin kunnolla sulaa niin sain tänään syötyä tuon loppuun eli pois ei tarvinnut heittää. Toki oli toinenkin henkilö tuota syömässä. Silloin kun uskallan kokeilla jotain uutta niin käy aina samalla tavalla eli tuote on huono tai ruokatarvike pahaa. Ostin kokeeksi myös sellaisia eineskalanuggetteja ja tietysti nekin olivat pahoja, enemmän sellaisia pyöryköitä kuin mitään nuggetteja.
Olisit heittänyt molemmat pois. Jos ruoka maistuu pahalta, siinä on jotain vikaa eikä sitä pidä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä on välillä niin sokea tavaroille.
Lasten legoja säilytetään muovisessa sängynaluslaatikossa. Laatikon kansi pyöri jatkuvasti lattialla, kun pojat leikkii päivittäin legoilla. Joku jo astui kannen päälle ja siitä murtui pala irti. Lopulta hokasin, että eihän tuota edes tarvita ja heitin roskiin. Nyt on leikkien jälkeen helppo heitellä legot takaisin laatikkoon. Kansi oli täysin turha.
Meillä ihan sama ongelma x) Mä tosin tajusin jo ennen kuin kansi meni rikki, pinosin sen toisen sängynaluslaatikon päälle sängyn alle, jos sitä joskus vielä tarvitsee niin on tallella mutta ei pyöri tiellä. Legoille erittäin kätevä laatikko muuten kun on laakea!
Oltiin eilen kesäretkellä ja ostin sisustusmyymälästä ihanan tyynynpäällisen. En ole pitkään aikaan ostanut mitään sisustusjuttuja ja tuosta ostoksesta tuli niin hyvä mieli. Entinen lempparisisustustyyny on jo moneen kertaan parsittu ehjäksi. En aio vielä luopua siitä, mutta luulen, että kohta se hajoaa lopullisesti.
Tänään ollaan kotosalla ja aloittelin jo siivousta ja järkkäilyä. Sänkyyn vaihdoin puhtaat lakanat, pyykinpesukone pyörii samoin astianpesukone.
Poistoja on tullut kivasti siivouksen lomassa, ehkä noin puolikas muovikassillinen. Poistin myös tasoilta turhaa tavaraa, sillä on suuri vaikutus kodin yleisilmeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh! Otin tänää keittiön kaapeista kaiken keittiönpöydälle ja tuoleille. Pesin kaapit ja järjestin kaappeihin takaisin vain tarvittavat astiat ja välineet. Yli puolet jäi laittamatta!! Meinaan lahjoittaa Konttiin. Ihan hyviä astioita, jopa Iittalas ja Arabiaa, mutta en vain tee mitään liialla määrällä. Enkä koskaan käytä muutenkaan mitään lasiastioita, kulhoja ja kannuja. Lasia mulla on vain juomalasit. Kaikki kulhot ovat käytännöllistä terästä. Mites teidän raivailut? Millasia poistoja tullut lähiaikoina?
Siivosin viikonloppuna kahden vuoden tauon jälkeen kuivaruokakaappini, ja heitin roskiin muun muassa v. 2020 ja v. 2022 parasta ennen-päiväyksillä olevaa tavaraa, jota en tässä vuosien aikana ollut osaa edes avannut. Rahaa roskiin, mutta sellaista se on. En edes tajunnut että aikaa ostamista on kulunut näin monta vuo
Joo, on minulla esimerkiksi erilaista suolaa ja sokeria mikä on ostettu varmaan reilusti yli viisi vuotta sitten ja olen käyttänyt pastaakin mistä parasta ennen on aikoja sitten kulunut, mutta nyt heitin pois esimerkiksi pähkinöitä ja jauhoja, joista osaa en edes ollut avannut tähän mennessä joten päätin että saa mennä, jos tulee inspiraatio leipoa jotain niin hankin sitten uutta kaupasta enkä enää säilö noita vanhentuneita ruokatarvikkeita.
Poistoja tänään: lamppu, rullaverho, rikkinäiset lyhty, kahvinkeitin ja tuuletin. Varastosta löytyi vuoden 2003 tiliotteita, kymmenen vuotta vanhoja kauppakuitteja ja homeisia vitamiinitabletteja 😳 Kaikki ne pois. Mutta miksi olen ne säilönyt, miksi?
H
Vierailija kirjoitti:
Poistoja tänään: lamppu, rullaverho, rikkinäiset lyhty, kahvinkeitin ja tuuletin. Varastosta löytyi vuoden 2003 tiliotteita, kymmenen vuotta vanhoja kauppakuitteja ja homeisia vitamiinitabletteja 😳 Kaikki ne pois. Mutta miksi olen ne säilönyt, miksi?
H
Vanhat tiliotteet osoittuivat kullanarvoisiksi kuolinpesän asioita hoitaessa. Oli se hyvä kun äiti oli säilyttänyt kaiken niin selvisi mihin ne rahat olivat hävinneet.
Ostaminen ei tuntunut enää jossain vaiheessa muutama vuosi sitten miltään, koska tilailin niin paljon kaikkea. En niinkään itselleni, mutta lapsilleni. Leluja, vaatteita ja elektroniikkaa. Sitten lopetin.
Huomasin, lasten ja nuorten iloisuuden tulevan ihan eri asioista. Ajan antaminen lapselle on tietysti ehdottomasti se tärkein. Olen aina pitänyt parhaimpana seurana omien lasten seuraa. Nyt en käytä siitäkään yhtään typerään tavaroiden ja vaatteiden selailuun. Ei lasten onnellisuudessa millään liialla härpäkkeellä ollut mitään tekemistä. Päinvastoin lapsia varmaan ärsytti, jos olin koneella pläräämässä.
Nykyään ei ostella mitään tavaraa, pelkkiä kuluvia juttuja vaan tai sitten jotain oikeasti tarpeeseen tulevaa. Ja huomaan hauskan asian, ostaminen tarpeeseen on taas ihan kivaa ostamista. Jopa uusien hammasharjojen ja vanulappujen valitseminen riittää ostokokemukseksi. Ja niistäkin kun vielä etsii eettisimmät. On mukavaa, kun takaraivossa ei kolkuta huono omatunto törsäämisestä.
Katsoin aamulla The Carla projectia YouTubesta. Innostuin 25 tavaran haasteesta ja ajattelin, että on tosi vaikeaa saada meidän kodista 25 poistoa kasaan.
Nämä lähti pois:
Siivousliina, muki (jossa lohkeama), leipälautanen (jossa lohkeama), tyhjä maustepurkki jota jemmailin, vauvan boby, rannekoru, kyniä, cooleri, kirja, vanhat lenkkarit, salaattiottimet, hattu, lelupuhelin, pieni pussukka, juustoveitset, heijastin, askartelutarvikkeita, akryylimaaleja, 2 kovakantista vihkoa, väriliidut, vanhoja hilloja pakastimesta.
Jatkoin vielä karsimista ja viisi vaatetta lähti omasta vaatekaapista pois. Tosin Vintedistä on tullut tilattua vaatteita, että vaatteet ei varsinaisesti vähene.
Mitkä ovat esimerkkejä tavaroista ja vaatteista, joiden ostamista kadutte? Jotka olisi mukavampi rahana tilillä? Eli jotka myisitte heti pois, jos joku vain ostaisi.
Mua kaduttaa eniten kallis pitkä talvinahkatakki ja numeroa liian pienet nahkaiset maiharit, eivät veny yritetty on sitäkin. Samoin kallis rannekello, jota käytän tosi harvoin. Ja eräs reppu, jonka ostin ex tempore kivan värin vuoksi ja silti käytän aina vain mustaa reppuani. Sitten voisin sanoa, että monet kirjat, koska olisin voinut lukea ne ilmaiseksi kirjastosta. Ehkäpä myös parvekkeen pöytä täysin turhana. Mitäs huteja teiltä löytyypi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
H
Vanhat tiliotteet osoittuivat kullanarvoisiksi kuolinpesän asioita hoitaessa. Oli se hyvä kun äiti oli säilyttänyt kaiken niin selvisi mihin ne rahat olivat hävinneet.
Aidosti uteliaana, mihin tarvitsee yli 20 vuotta vanhoja tiliotteita edes kuolinpesän asioissa?
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ovat esimerkkejä tavaroista ja vaatteista, joiden ostamista kadutte? Jotka olisi mukavampi rahana tilillä? Eli jotka myisitte heti pois, jos joku vain ostaisi.
Mua kaduttaa eniten kallis pitkä talvinahkatakki ja numeroa liian pienet nahkaiset maiharit, eivät veny yritetty on sitäkin. Samoin kallis rannekello, jota käytän tosi harvoin. Ja eräs reppu, jonka ostin ex tempore kivan värin vuoksi ja silti käytän aina vain mustaa reppuani. Sitten voisin sanoa, että monet kirjat, koska olisin voinut lukea ne ilmaiseksi kirjastosta. Ehkäpä myös parvekkeen pöytä täysin turhana. Mitäs huteja teiltä löytyypi?
Suunnilleen kaikkea kadun. En tietenkään välttämättömiä perushankintoja kadu, mutta sitten muuten hyvin pitkälti kadunkin.
Se voi olla.
Tosin tein sellaisen huomion, että monet niistä tavaroista jotka eivät menneet kirppiksellä kaupaksi, menivät samalla hinnalla heti kun laitoin ne Vintediin. Eivät kylläkään menneet Suomeen vaan esimerkiksi Ruotsiin, Tanskaan ja jopa Puolaan asti. Ehkä se on sitten vain suomalaiset, jotka ovat kyllästyneet käytettyyn tavaraan.