Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19821)

Vierailija
15501/19821 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 50 neliöinen kaksio vähillä tavaroilla, pienempään en muuttaisi. Teen kotona etätöitä, laitan paljon ruokaa ja harrastuksenikin tapahtuvat kotona. Samanikäinen miesystäväni asuu yksi 100 neliön asunnossa, joka on tavaraa täynnä ja lisää kertyy koko ajan. 

Ketjun aiheena ei edes ole minimalismi. On ihan kiinnostavaa lukea, jos joku suunnittelee itselleen asuntoautossa elämistä tai pienempään muuttamista. Sitten kun nämä muuttuvat suosituksiksi ja moralisoinniksi kokonaisia ihmisryhmiä vastaan, täällä on varmasti useampikin muu  provoiluun sopiva ketju. Tämän ketjun rikkaus on ollut sulassa sovussa hyvin minimalistiset ihmiset ja ne, jotka askartelevat vessapaperihylsyistäkin jotain, kun ei raaski heittää pois.

Mitä ihmeen suosituksia ja moralisointia? Miten voi olla niin herkkää porukkaa, että o

Se oli tarkoitettu teoreettisesta näkökulmasta katsoen. Että kuinkahan moni suomalaisista mahtuisi tavaroineen yksiöön. Ei moraalisesta näkökulmasta, vaan faktana ajatellen. Eihän tilastoillekaan kukaan suutu. Kyllä tämä nyt jollain aiheuttaa jotain syyllistymistä. Ja ihan turhaan. Tietenkin kaikki saavat pitää tavaransa ja suuretkin asuntonsa. Nou hätä! Nou panic!

Vierailija
15502/19821 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä varmaan moni ajattelee mieluumminkin, että jos sota syttyisi lähivuosina, niin olisinko järkevämpää ehkä kenties olla ostamatta kuin ostella. Tuskin nyt ihan niin kuin kirjoitit, että jos kuolee kumminkin 20 vuoden päästä ei kannata jotain pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15503/19821 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan mieti niin että olisi kiva pitää jokin tavara, mutta koska joskus kuolee kumminkin..blaa blaa..

..paitsi tietenkin jos on parantumattomasti sairas. Sairas isoisäni möi aikanaan omaisuutensa, talot ja mökit, kaiken, koska luuli kuolevansa. Lääkäri oli sanonut niin. Usea lääkäri oli tehnyt saman arvion. Eipäs vaan kuollutkaan. Eli vielä yli kymmenen vuotta ja täysin terveenä. Kaikki oli vain myyty..

Vierailija
15504/19821 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju pysyi hyvin pitkään tosi mukavana, mutta jokin aika sitten tähänkin tuli mukaan joku tai pari jotakuta, jotka kirjoittavat todella kärkkäästi ja yleistävästi omia totuuksiaan sellaisella sävyllä että toisin toimivat ovat vähän tyhmiä tai holhottavia, eivätkä vielä tavaravalaistuneita kuten he itse. Sitten kun sellainen kommentti saa vasta-argumentteja, aletaan pakittaa että enhän minä toki viestiäni noin tarkoittanut, ettekö te yliherkät osaa lukea viestejäni oikealla tavalla.

Vierailija
15505/19821 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän viestin kirjoittaja, jossa aprikoin kuinka moni suomalainen mahtuisi tavaroineen yksiöön. Tarkoitin sen tosiaankin vain pohdiskelevaksi. Olen tosi pahoillani, jos jotkut käsitti sen syyllistäväksi. Se ei todellakaan ollut tarkoitukseni.

Vierailija
15506/19821 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja täällä varmaan moni ajattelee mieluumminkin, että jos sota syttyisi lähivuosina, niin olisinko järkevämpää ehkä kenties olla ostamatta kuin ostella. Tuskin nyt ihan niin kuin kirjoitit, että jos kuolee kumminkin 20 vuoden päästä ei kannata jotain pitää.

Itse ainakin mietin tavaroita katsoessani, että nyt niistä vielä voisi saada jotain rahaa. Jos sota tulisi, niin enää ei saa mitään. Kyllä se muuten vauhdittaa myymään niitä ihan ok/ihan kivoja, mutta turhia tavaroita. Ja juurikin kuten ylläoleva sanoi, saa myös välttämään ostelua.

Vierailija
15507/19821 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo myöskään ostellut mitään tavaraa Venäjän aloittaman hyökkäyssodan jälkeen. Lahjoitin sen sijaan vähän rahaa Ukrainaan. En ikinä myy mitään tavaroitani, mutta tuon sodan alettua lahjoitin Ukrainaan kaikki perheemme vaatteet, joita emme käytä. Meillä on aika niukasti vaatteita yleensäkin. Lahjoituksen jälkeen ei paljoa jäänyt. Lapsilla ja miehellä on kaikilla yhteensä vain yksi tavallinen hyllykaappi ja yksi tankokaappi. Mulla yksin puol hyllykaappia ja yksi tankokaappi. Nyt on ihan kaikki vaatteet käytössä.

Vierailija
15508/19821 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ja kaksi aikuista poikaamme lahjoittivat Ukrainaan suuret määrät retkeilytarvikkeitaan. Ei tarvinnut kuin kerran ehdottaa ja pian oli kasassa monet goretex-kengät, taskulamppuja, retkikeitintä, reppua, vaellussukkaa, makuupussi jne. Tuumasivat, että jos sais näillä sodan pidettyä edes vähän kauempana omalta takapihaltamme. Ja samalla tuli kerrankin käytyä kaikki nuo varusteet läpi. Ostin pari ensiapulaukkua paketteihin mukaan.

Vierailija
15509/19821 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ongelmana on kosmetiikka. En osta mitään kalliita juttuja, mutta määrällisesti purkkia ja purnukkaa on paljon. Osa on jäänyt, koska joku tuote sopii hetken iholle ja sitten taas ei sovikaan. Ihoni on tosi herkkä ja sen kunto vaihtelee paljon.

Nyt olen laittanut ylimääräiset yhteen laatikkoon, ja koita käyttää esillä olevat pois ja sitten palata sinne laatikolle. Päätin, etten osta mitään puhdistusaineita, rasvoja jne. Ainoastaan kuluvat  eli shampoo, hoitoaine, saippua ja hammastahna pitää tietty ostaa aina kun edellinen loppuu. 

Vielä ei näy päätös oikein missään, vaikka siitä on jo ailaa 😅 Toivottavasti joku päivä olis siiati kylppäri ja löytäisin vaikka jonkun palasaippua kasvoille jne. ettei tarvis mitään purkkeja ostaakaan enää.

Vierailija
15510/19821 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ongelmana on kosmetiikka. En osta mitään kalliita juttuja, mutta määrällisesti purkkia ja purnukkaa on paljon. Osa on jäänyt, koska joku tuote sopii hetken iholle ja sitten taas ei sovikaan. Ihoni on tosi herkkä ja sen kunto vaihtelee paljon.

Nyt olen laittanut ylimääräiset yhteen laatikkoon, ja koita käyttää esillä olevat pois ja sitten palata sinne laatikolle. Päätin, etten osta mitään puhdistusaineita, rasvoja jne. Ainoastaan kuluvat  eli shampoo, hoitoaine, saippua ja hammastahna pitää tietty ostaa aina kun edellinen loppuu. 

Vielä ei näy päätös oikein missään, vaikka siitä on jo ailaa 😅 Toivottavasti joku päivä olis siiati kylppäri ja löytäisin vaikka jonkun palasaippua kasvoille jne. ettei tarvis mitään purkkeja ostaakaan enää.

Minulla on varmaan 10 vuotta jo vähentynyt purnukoiden määrä ja aina vaan tuntuu, että on niitä tuotteita tässäkin. Aina on joku tuote, jonka loppumista odotan.

Vierailija
15511/19821 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin päivän sisään tullut onneksi taas poistoja: pieniä (huonokuntoisia astioita, lakanoita jne) ja isompia (imuri, keittiön ruokapöytä ja siihen tuoli). Välillä vaan kirpaisee luopua tavaroista mutta kun on vaan pakko. Välillä hypomania nostaa päätään, silloin helppo luopua, välillä taas tuntuu että haluaisi kynsin ja hampain pitää kaikesta kiinni. Yksi hankita tullut tehtyä, kenkäteline neljällä hyllyllä. Ei vie varastossa paljoa tilaa ja tulee tarpeeseen kun saan joskus asunnon.

H

Vierailija
15512/19821 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan mieti niin että olisi kiva pitää jokin tavara, mutta koska joskus kuolee kumminkin..blaa blaa..

..paitsi tietenkin jos on parantumattomasti sairas. Sairas isoisäni möi aikanaan omaisuutensa, talot ja mökit, kaiken, koska luuli kuolevansa. Lääkäri oli sanonut niin. Usea lääkäri oli tehnyt saman arvion. Eipäs vaan kuollutkaan. Eli vielä yli kymmenen vuotta ja täysin terveenä. Kaikki oli vain myyty..

Olisi mielenkiintoista kuulla miten järjesti sen loppuelämänsä. Keräsikö uudelleen tavaraa ja omaisuutta vai tuliko hänestä minimalisti.

Vierailija
15513/19821 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein tällä viikolla kirjaston kierrätyskärryyn kaksi hyväkuntoista lastenkirjaa, toinen oli Narnia ja toinen tonttukirja. Oma lapsi on jo aikuinen eikä hän aio hankkia lapsia, joten ajattelin tämän olevan osa  luopumisprosessia. Toivottavasti kirjat ilahduttavat uusia lukijoita. Narina oli meistä ihana.

Vierailija
15514/19821 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei "narina" vaan Narnia 😀 

Vierailija
15515/19821 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin eilen ostamaan tarjouksesta pahaa minttusuklaajäätelöä. Annoin kunnolla sulaa niin sain tänään syötyä tuon loppuun eli pois ei tarvinnut heittää. Toki oli toinenkin henkilö tuota syömässä. Silloin kun uskallan kokeilla jotain uutta niin käy aina samalla tavalla eli tuote on huono tai ruokatarvike pahaa. Ostin kokeeksi myös sellaisia eineskalanuggetteja ja tietysti nekin olivat pahoja, enemmän sellaisia pyöryköitä kuin mitään nuggetteja.

Vierailija
15516/19821 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista kuulla miten järjesti sen loppuelämänsä. Keräsikö uudelleen tavaraa ja omaisuutta vai tuliko hänestä minimalisti.

Isoisä oli aina ollut hyvin käytännöllinen. Ei ollut keräillytkään muuta kuin postimerkkejä. Ei ollut siis paljoa tavaraa. Mökin myyminen kyllä kiukutti ja muita perheenjäseniä suretti. Asui vuokralla loppuelämänsä.

Vierailija
15517/19821 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on varmaan 10 vuotta jo vähentynyt purnukoiden määrä ja aina vaan tuntuu, että on niitä

Sama. En mitään osta, vanhat käytän loppuun ja yhtäkkiä oon taas ostanut jotain. Outoa !

Vierailija
15518/19821 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetiikkateollisuus on hyvä luomaan noita tarpeita. En edes tarkoita mitään vasemman kyynärpään täsmävoiteita, mutta esimerkiksi sarjoihin tulee uusia tuotteita. Jos on jo vanhoja kokeillut, niin on helppo houkutella testaamaan uusia. Minä olen löytänyt itselleni toimivan hiustuotesarjan, mutta nytkin on ylimääräisiä tuotteita sarjasta. Riittäisi kaksi: naamio, jota käytän aina hoitoaineenakin ja yksi sarjan shampoo, ei kahta, kuten nyt.

Vierailija
15519/19821 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tänään kirppiksellä myymässä. Yksitoista euroa tuloa. Voi hyvänemn aika. Miksei ihmiset osta? Kaikki pitäs niin halvalla saada. Tympäsee.

Laita esimerkkejä siitä mitä olit myymässä ja mihin hintaan, saat meiltä muilta ilmaisen analyysin miksi ihmiset eivät ostaneet, lol.

En ole tuo kenelle vastasit, mutta tässä esimerkkejä tavaroista, joita minulla oli myynnissä muutama viikko sitten. Eivät menneet kaupaksi.

Käyttämättömät Conversen tossut - 5 e

Arabian vanha kuppipari (erinomainen kunto) - 3 e

6 kpl Orreforsin uudenveroisia juomalaseja - yht.15 e (hinta kaupassa noin 90 e)

Michael Kors uudenveroinen vyö - 4 e

Ilse Jacobsen uudenveroinen mekko - 3 e

Ralph Lauren uudenveroinen pusero - 3 e

Adidas uudenveroinen huppari - 2 e

Pentik koristetyynyn päälliset - 2 e/kpl

Ymmärrän, ettei kenenkään kannata ostaa kirpputorilta mitään vai siksi että se on halpaa. Mutta olen käynyt ja myynyt kirppiksellä vuosia, ja väitän, että tällä samalla hintatasolla ovat tavarat menneet ennen ihan parissa päivässäkin jo kaupaksi. Nykyään ei todellakaan enää päde se, että jos kauppa ei käy, tavarasi ovat ylihinnoiteltua roskaa. Täysin uusikaan tavara ei mene edes eurolla tai parilla. Ihmiset eivät yksinkertaisesti tunnu tarvitsevan enää mitään, kaikesta on ylitarjontaa kirppiksillä. Mieluiten ostetaan uutena.

Tietysti loogista olisi, että kun ajat ovat huonot, useammat ostaisivat käytettyä edullisesti. Mutta jostain syystä se ei nykyään mene niin.

Vierailija
15520/19821 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ostavatko ihmiset enää uusiakaan tavaroita. Luultavasti, koska ostoskeskuksessa pyörii porukkaa. Olisiko niin, että.muoti ja sisustustrendit vaihtuvat niin nopeaan, ettei hyvälaatuinenkaan vanha mene välttämättä kaupaksi. Poikkeuksina sitten trendin harjalla oleva vintage.

Huomenna pistän torille myyntiin polkupyörän, saapa nähdä kuinka käy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän