tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19828)
Samaan liittyen: kaikki ne esim. vaatteet, jotka rakkaasi on ommellut. Tai sinä itse pienenä tehnyt. Taitavasti eli ei mitään krymöttyä. Roskiin vaan? Kiertoon? Öljymaalaukset (taidokkaat muotokuvat) - sekajätteeseen. Koko lapsuus vaan, pois kaikki onni. Koska ei mahdu pieneen kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Mun noloin asia joita säästelen on lasten vaatteet. Siis kun ei ole kyse vain vauva-ajan vaatteista, vaan vielä ala-aste ikäisten lasten vaatteistakin. Nyt lapset jo ylä-asteella. En tiedä miksi en vain voi luopua niistä. Siis niistä rakkaimmista ja eniten käytetyistä. Paljon olen niitä siis lahjoittanutkin. Aina kun meinaan pistää ne eteenpäin, niin laatikot avatessa ja vaatteet nähdessä en vain voi. Eihän ne voi kestää hyvinä ainakaan heidän lapsilleen, jos nyt lapsia edes saavat/haluavat. Pääsisin isosta tavaramäärästä eroon, jos vain niistä luopuisin.
Minä myös jemmailen lasten vaatteita. Mekkoja yms. mitä eivät enää laita päälleen. Nykyään valitsevat vaatteet itse. Noihin vaatteisiin liittyy niin paljon ihania muistoja. Odottelen, jos sisarukseni saavat lapsia. Haluaisin nähdä ne vielä jonkun päällä. :)
Mä säästäisin öljyvärimaalauksista ne joista itse tykkäisin. Lopuista kysyisin haluaisiko joku tuttavapiiristä jotain niistä. Jos niitä vielä jäisi yrittäisin myydä kirppiksellä tai netissä. Ihan umpisurkeat laittaisin sekajätteeseen suosiolla. Jotain isokokoisia, ja tietty myös pienempiä, voisi ottaa jotkut virastot tai kirjastot tai muut vastaavat odotustilojansa koristamaan. Samalla tavalla ottavat myös asuinhuoneistoihin liian suuriksi kasvaneita viherkasvejakin. Tuskin kylläkään mitään niistä maksaisivat, mutta parempi vaihtoehto, kuin hävittää. Ja siellähän niitä voisi itsekin käydä katselemassa, jos vaikka ikävä tulisi.
Jonkun itsetekemiä vanhoja vaatteita onkin sitten jo vähän hankalampi sijoittaa. Tietysti kirppiksellä voi yrittää aina myydä, löytäisikö uuden käyttäjänsä sieltä. Jos on jotain oikeasti vanhoja voi kysellä teattereista ja kesäteattereista. Siellä voisi hyvinkin olla käyttöä. Ja oikein vanhoista voisi museotkin kiinnostua. Ihan tätä päivää olevat laittaisin Uffiin tai Konttiin. Olen itsekin ostanut joskus Kontista jonkun itse neuloman neulepaidan. Ja huonolaatuiset suoraan tekstiilikeräykseen, esim. Lindexiin. Itse vein juuri keväällä sinne yhden kassillisen.
Tuo oli siis vastaus paria viestiä aiemmalle, joka pähkäili itsetehtyjä vaatteita ja maalauksia. Lainaus ei toiminut.
Minäkin olen säästänyt lasten vaatteita, vaikka nuoriso sanookin, ettei tähän maailmaan lapsia uskalla tehdä, kun ei itselläkään töitä. Hävitin sitten sen edestä paljon sellaista muuta, josta ei läheskään tule niin ihania ja kauniita muistoja mieleen, kuin näistä vaatelaatikoista. Ja sitten, jos nuoriso lapsia joskus vaikka saisikin, niin kyllä noista suurin osa varmaan vielä kelpaisi. Eipähän tarvitsisi ostaa uutta, niin paljon ainakaan. Kyllä mulla on nimittäin itselläkin käytössä jopa äitini vanhoja vaatteita 80-luvulta ja hyvin pelittävät. En ole lapsillekaan ostanut siis mitään halpisvaatteita.
Eilen vein kierrätykseen muovipussillisen vaatteita, joitakin lamppuja ja muutaman tuotteen ser-jätteisiin. Olipa kiva fiilis, kun sain vietyä nuo pois. Paljon on kyllä vielä tekemistä, mutta yritän iloita pienistä edistymisistä.
Mukava yllätys oli, kun löysin jääkaapista suklaapatukan! Olin ostanut sen siis toukokuussa ja helteiden vuoksi laittanut jääkaappiin piiloon. Yhdestä laatikosta löysin myös 50€ - olin kyllä jemmannut sinne rahaa, mutta en muistanut, että siellä oli rahaa vielä jäljellä. Oletteko te muut löytäneet siivouksen/karsimisen lomassa jotain, jonka olette hetkeksi unohtaneet?
Ei nykyajan nuoret käytä lapsillaan omia vaatteitaan. Haluavat ostaa uutena/käytettynä oman maun mukaan. Voihan niitä pitää mummolavaatteina, mutta kehottaisin vaan hankkiutumaan eroon. Jättää vaikka yksi vaate muistoksi.
Kyllä muuten käyttää nykyajan nuoret omia vaatteita omilla lapsillaan. Meillä pojan vaimo on kelpuuttanut kaikki minun poikani vaatteet ilomielin lapsenlapseni käyttöön. Ovat nuoria ja rahat tiukassa ja sanoo myös niiden olevan ihan omaakin makua. Ihan H&M:n, Lindexin ja Kappahlin vaatteita. Hyvin olivat aikaa kestäneet. Poika on nyt 3-vuotias ja kuin isänsä pienenä, vaatteita myöten.
Missä voisi myydä lasitavaraa? Todella vanhaa Arabiaa Nuutajärven astioita ym? En halua lähettää noita, sillä en pysty vannomaan ettei menisi rikki. Torissa ei oikein liiku. Onko mitään paikkaa, johon kannattaisi viedä?
Tämä ei kenenkään tavarapaljoutta ratkaise, mutta itse sain pari turhaa T-paitaa hyötykäyttöön:
Kaappiin on vuosien varrella kertynyt varmaan 30 T-paitaa, joista käytän vain osaa. Loput ovat ihan hyvässä kunnossa, mutta syystä tai toisesta en enää pidä niistä. Eivät ole mitään luksus-merkkiä, niin eivät mene kaupaksikaan missään ja tuskin kiinnostavat ketään kierrätyskeskuksessa. Pari kesää sitten leikkasin muutamasta hihat pois ja ompelin saumat käsin. Sain hyvät topit kotikäyttöön ja pyöräilyyn. Näitä toppeja olenkin käyttänyt ahkerasti, alkaa tulla jo reikiä kankaaseen ja taidan kohta etsiä seuraavat T-paidat muodonmuutokseen. Tällä kertaa kaivan ompelukoneen esille, niin sujuu nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei kenenkään tavarapaljoutta ratkaise, mutta itse sain pari turhaa T-paitaa hyötykäyttöön:
Kaappiin on vuosien varrella kertynyt varmaan 30 T-paitaa, joista käytän vain osaa. Loput ovat ihan hyvässä kunnossa, mutta syystä tai toisesta en enää pidä niistä. Eivät ole mitään luksus-merkkiä, niin eivät mene kaupaksikaan missään ja tuskin kiinnostavat ketään kierrätyskeskuksessa. Pari kesää sitten leikkasin muutamasta hihat pois ja ompelin saumat käsin. Sain hyvät topit kotikäyttöön ja pyöräilyyn. Näitä toppeja olenkin käyttänyt ahkerasti, alkaa tulla jo reikiä kankaaseen ja taidan kohta etsiä seuraavat T-paidat muodonmuutokseen. Tällä kertaa kaivan ompelukoneen esille, niin sujuu nopeammin.
Kyllä se pieneltä osaltaan helpottaa tavarapaljoutta. Olen itse tehnyt t-paidoista jatkohihoja useampiin 3/4-hihaisiin yöpaitoihin. Tykkään täysimittaisista hihoista yöpaidoissa. Joskus olen tehnyt myös lasten ja omiakin pipoja t-paidoista, jotka eivät enää t-paidoiksi käy, mutta kangas miellyttää. Juuri tuollainen 30-35 t-paitaa sis. pino on nyt paljon pienentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuten käyttää nykyajan nuoret omia vaatteita omilla lapsillaan. Meillä pojan vaimo on kelpuuttanut kaikki minun poikani vaatteet ilomielin lapsenlapseni käyttöön. Ovat nuoria ja rahat tiukassa ja sanoo myös niiden olevan ihan omaakin makua. Ihan H&M:n, Lindexin ja Kappahlin vaatteita. Hyvin olivat aikaa kestäneet. Poika on nyt 3-vuotias ja kuin isänsä pienenä, vaatteita myöten.
Samaa mieltä. Kyllä osa kelpuuttaa vanhojakin vaatteita käyttöön. Ennen on nimittäin kankaat olleet aivan eri luokkaa kuin tänä päivänä. Osa on tietenkin mallinsa puolesta vanhentuneita, mutta on paljon ns. aikaa kestäviä vaatteitakin. Tytöille käyvät perhoset ja kukat, pojille paloautot ja raketit. Joskus ehkä myös toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä H, uskon että kohdallasi elämä yllättää ja tosta tilapäisestä kriisistäsi seuraa vielä paljon hyvää!
😊 Tässä ollut jo vuosia, tai sanotaanko suoraan että vuosikymmeniä vaikeaa sairauksien takia ja kaikki menny vaan huonompaan suuntaan kun apua ei saa. Kiitos kuitenkin sulle ihanasta viestistä.
H
Vierailija kirjoitti:
Jotta sulla ei käy tulevaisuuden asunnon kanssa vaan samoin, ni mieti tarkkaan mitkä olivat ne syyt, jotka tähän asunnon menettämiseen johtivat ja tee niihin ainakin heti muutos ja korjaus. Pidän peukkua sulle!
Se asia käytiin eilen läpi eli siirtyisin sitten asunnon saatuani välitystilin asiakkaaksi ja sillä tavoin vuokra tulisi ainakin maksettua. Vielä kun saisi apua psyykkisiin ja fyysisiin ongelmiin mutta se tie ei näytä niin hyvältä. Kiitos peukusta 😊
Mutta itseasiaan, nyt on lähtenyt tosi vähän poistoja eli roskiin mennyt 2 laukkua ja yksipeltipurkki kansineen, ne kaikki oli huonossa kunnossa, miksi edes olen säilyttänytkään 🙄 Yritän kuitenkin iloita vähästäkin. Ensi viikolla ajattelin kutsua kavereita kylään, ikään kuin läksiäisiin ja siinä samalla käytäis mun varasto läpi ja jos joku löytäisi itselleen jotain sopivaa vaattetta tms niin olis hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Samaan liittyen: kaikki ne esim. vaatteet, jotka rakkaasi on ommellut. Tai sinä itse pienenä tehnyt. Taitavasti eli ei mitään krymöttyä. Roskiin vaan? Kiertoon? Öljymaalaukset (taidokkaat muotokuvat) - sekajätteeseen. Koko lapsuus vaan, pois kaikki onni. Koska ei mahdu pieneen kotiin.
Siinä tavarassako on kiinni lapsuuden onni? Ja kun sitä tavaraa ei enää ole niin lapsuuden onnikin pyyhkiytyy pois? Jos näin on niin kehotan vahvasti pohtimaan omaa tavarasuhdetta.
Minäkin tunnustan että (yksi) heikko pisteeni ovat peltirasiat. Puolustelen näiden keräystä ajatuksella että ovat tulevaisuuden antiikkia. En vaan taida itse elää niin pitkään. :)))
Otin kesäkuun alussa kirppispaikan. Samaa tasoa olen myynyt vuosia. Jäin 3 euroa plussalle.
Eilen vein kassillisen Fidaan.
Vierailija kirjoitti:
Otin kesäkuun alussa kirppispaikan. Samaa tasoa olen myynyt vuosia. Jäin 3 euroa plussalle.
Eilen vein kassillisen Fidaan.
Kirppistely on haastavaa, kun pöytäpaikatkin ovat niin kalliita. Paljon saa myydä, että saa edes pöytävuokran katettua. Viimeksi jäin 100 e plussalle, mutta siihen sai kyllä merkkitavaraa myydä aika paljon ja tosi halvalla.
Varmaan joku joutuu muuttaa poiskin, jos noin kallis kattoremppa tulossa. Ei mul ainakaa ois varaa maksaa tollasia..