Kokeilin kosteuttavia silmätippoja ja nyt silmät tuntuu siltä kuin olisin itkenyt tuntikausia
Optikko suositteli käyttämään kun kävin näöntarkastuksessa. No ostin ja ihan karsean tuntuiset nyt silmät, jotenkin turvonneen oloiset ja ihan oudot. Tipoissa näkyy olevan hyaluronihappoa joka ei ole suosikkini ihonhoitotuotteissakaan näin talviaikaan, kun kuivattaa vaan entistä enemmän. Onkohan näissä tipoissa nyt joku sama juttu...
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Säilöntäaineellisia tippoja?
Ei mun silmätipat aiheuta tuollaista.
Säilöntäaineeton on.
Happo lienee tarkoitettu ulkoisesti silmänympäryksille, ei silmään. Silmätipat eivät saisi kirvellä. Huuhdo vedellä?? Mulla on silmägeeli apteekista. Joskus on kosteuttavat silmätipat. Sitten on erikseen huuhtovat olemassa apteekissa.
Vierailija kirjoitti:
Happo lienee tarkoitettu ulkoisesti silmänympäryksille, ei silmään. Silmätipat eivät saisi kirvellä. Huuhdo vedellä?? Mulla on silmägeeli apteekista. Joskus on kosteuttavat silmätipat. Sitten on erikseen huuhtovat olemassa apteekissa.
Mitä tarkoitat, silmäänhän silmätippoja laitetaan, ei silmänympäryksille? Hyaluronihappo on ainesosa joka sitoo itseensä kosteutta, mietin että jos sitookin itseensä jotain silmän omaa kosteutta tms. kun on hyvin kuiva ilmakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat, silmäänhän silmätippoja laitetaan, ei silmänympäryksille? Hyaluronihappo on ainesosa joka sitoo itseensä kosteutta, mietin että jos sitookin itseensä jotain silmän omaa kosteutta tms. kun on hyvin kuiva ilmakin.
En tiedä miksi silmätipoissa on Happoa. Silmänympärysseerumi vai silmätipat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmätipat. Hyaluronihappo ei ole mikään syövyttävä happo vaan kosteuttava ainesosa.
Tyrni-silmätipat parhautta! Suomalaista Puro-sarjaa
Vierailija kirjoitti:
Mitä silmägeeliä käytät
Minä laitoin kosteuttavia silmätippoja kuiviin silmiin ennen Teams-haastattelua.
Näytin varmasti punaisine silmineni krapulaiselta tai uniongelmaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä silmägeeliä käytät
Bevita Eye silmägeeli.
Ärtyneet silmät saattaa ärtyä hyvää lupaavista tipoista lisää.
Minulla näkö parani, kun aloitin käyttämään kosteuttavia tippoja. En tajunnut, että kuivat silmät voivat vuotaa, kirvellä ja näkö samentua.
Mun piti kokeilla useita eri tippoja ennen kuin löytyi itselle sopivat kaksi tuotetta. Harmitti kyllä, kun meni rahaa hukkaan. Pieni puteli maksaa vähintään 13,00 euroa.
Ota tuo jonain hulluna psykolointina. Ensinnäkin sun täytyy olla nöyrä! Siis ihan tosiaan vähän nörtyä! Toiseksi sun täytyy itkeä. Sussa on kuule niin paljon vihaa ja surua.
Tai sit oikeesti sun päähän on tungettu jotain paskaa, siis konkreettista ainetta, joka aiheuttaa ikäviä silmäoireita ja noi tipat näyttää, että olisit itkenyt.
Siitähän saadaankin seuraava aie: mikä sulla on hullusti sun elämässä, kun olet itkenyt. Eiku.....
Hullu maa, hullut ihmiset, oikeesti ja vielä millaisissa asemissa....
Parhaat silmätipat löytyvät kokeilemalla. Minulla on vaikea kuivasilmäisyys elinsiirron jälkeen, reseptillä Oculaceja ja silmätippahyllystä Bepanthen Eye -tippoja ärtyneisiin silmiin.
Useimmat valmisteet ärsyttävät silmiäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä siis itse käytät silmätippoja silmänympärysvoiteena ja tunget silmänympärysvoidetta silmiin?!
Ei muut ole noin tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä silmägeeliä käytät
Bevita Eye silmägeeli.
Mulla on ollut just noita tippoja ja olen miettinyt olisiko tuo geeli parempi tai ainakin tehokkaampi. Ja ap, mulla käy kanssa välillä just noin että ennen silmätippojen laittamista on kuin olisi roskia silmät täysi ja sitten silmätippojen jälkeen silmät tuntuu hetken tosi hyviltä ja normaaleilta kunnes sitten tuntuvatkin just siltä kuin olisi itkenyt ihan hullluna.
Ja siis ihan sama onko tipat noita bevitoja, bebantheneja tai sitten sitä thealozia joka onkin enempi geeliä kuin tippaa..
Vierailija kirjoitti:
Minulla näkö parani, kun aloitin käyttämään kosteuttavia tippoja. En tajunnut, että kuivat silmät voivat vuotaa, kirvellä ja näkö samentua.
Sama. Lisäksi huomasin rautalisän syömisen auttavan myös näköön. Toisaalta sitten näin esivaihtareista kärsivänä senkin huomaa näössään mikä vaihe kierrossa on menossa..
En luovuttaisi heti. Voi olla että silmät on niin ärtyneet, että jokainen valmiste tekee alkuun tuollaisen reaktion. Pitää käyttää säännöllisesti eikä vain kokeilla.
Muistithan lukea pakkauksesta ohjeet, joitakin tippoja pitää ravisella hyvin ennen tiputusta. Esim. Systane.
Säilöntäaineellisia tippoja?
Ei mun silmätipat aiheuta tuollaista.