Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19741)

Vierailija
14261/19741 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raivannut viime päivinä. Varastosta lähti telttailuvälineitä kikeen. Olemme rotevia viisikymppisiä, jotka nukkuu välillä huonosti hyvälläkin patjalla. Kyllä en enää itseäni rääkkää telttailulla. Mieskin kuorsaa niin, että teltan tapit irtoaisi.

laitoin pois myös sellaista mitä on tullut kuolinpesistä. En tarvitse kahta mattopiiskaa, kahta valurautapataa enkä montaa astiastoa. 

Korutkin perkasin. Liian pienet, rikkinäiset ja ei mieluisat korut lähtee romukullaksi. Ei tarvitse minun lasten niitä pyöritellä eikä ihmetellä.

Hopealusikat ja kastekehykset on myös täysin turhia. Lojuu vain laatikon pohjalla ja tummuu. Saisikohan niitä myytyä?

Vierailija
14262/19741 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No liittyyhän toi äskeinen hyvinkin tähän tavarapaljouteen, nimittäin jos teet vanhoista t-paidoista ja sukista siivousrättejä, niin siinähän se tavarapaljous vähenee ainakin niiden verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14263/19741 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai nää kaikki viestit liittyy tähän aiheeseen, ei tää oo pelkkää raivaamista, vaan myös kierrätystä ja uusiokäytön keksimistä

Vierailija
14264/19741 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne voi tuoda esim.vaatteita ja muuta tavaraa. Vaatteita olen ostanut yhden vuodessa kun rahaa ei tule tarpeeksi palkasta :( + vuokran kalleus

Vierailija
14265/19741 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne tänne? 

Vierailija
14266/19741 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aika minimalisti enkä koe mitään tunnontuskia heittäessäni turhaa tavaraa pois, mutta mies on toista maata. Hän ei ole ehkä varsinaisesti hamstraaja mutta hirvittävän kiintynyt olemassa oleviin asioihin, ja erityisesti vaatteisiin hänellä on joku kummallinen tunneside. Ikivanhoja kuluneita paitoja pakko säilyttää, koska niihin liittyy joku muisto tai joku tietty ihminen on antanut sen lahjaksi. Meillä on yhteinen vaatehuone, ja tilasta n. 70% on täynnä miehen vaatteita ja muita romppeita. Toinen tilasyöppö on myös kaikenmaailman elektroniikkajutut ja pyörätarvikkeet, nuo nyt oikeasti ovatkin hyödyllisiä ja mies on kätevä käsistään sekä puuhailee kaikkea noiden parissa, että tavarat eivät vaan loju hyllyllä vuositolkulla.

Tylsää vaan kokea olevansa tässä minimalismiprojektissa aika yksin. Olisi kiva järjestellä kotia yhdessä.

Meilläkin mies oikein keräilee ja hamstraa vaatteita, tai oikeastaan se on hänen harrastuksensa ja mikäs siinä. Kovin erilainen filosofia vaan kuin omani, mutta olen todennut että en voi enkä yritä miestä muuttaa ja hän saa jatkossakin ostaa vaatteita ja niitä voi olla hänen vaatehuoneensa täynnä, kun se ei kuitenkaan näy muualle asuntoon. Ylipäätään toisen tavarapaljous ei niin haittaa jos tavarat ovat hänen omissa tiloissaan siististi eivätkä valtaa yleisiä tiloja tai yhteisiä kaappeja. Itse keskityn omien tavaroiden osalta järkevän tavaramäärän hallintaan ja karsin turhaa ja nautin siitä että omat kaappini ovat hyvässä järjestyksessä ja eivätkä pursua ylimääräistä rompetta mutta mies tekee omalla tyylillään... 

Vierailija
14267/19741 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on turhia polkupyöriä pyörävarastoissa, niin antakaa kierrätyskeskukseen tai vaikka naapureille. Pikkuvikaisiakin ottavat ja rikkinäisiä varaosiksi. Pääsette eroon helposti, koska ainakin minulta noudettiin monta pyörää ihan ilmaiseksi. Naapuritkin voisivat innostua lahjoittamaan ja pyörävaraston kaaos olisi kesytetty ppolkupyörää käyttävien iloksi. 

Vierailija
14268/19741 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se on ukkoilla fetissi noihin vanhoihin kulahtaneisiin rikkinäisiin vaatteisiin? Sama täällä että mies on vallottanut vaatehuoneen.. siellä kolme hyllyä on ukon vaatteille ja kaks kodin tekstiileille, mun vaatteille oli pakko ostaa vaatekaappi.. huvittaa ku ukolla on ysäriltä verkkareita ym mihin vaihtelee aina kuminauhoja.. ja sit sil on semmosia mitä ei halia käyttää ku epämukavia mutta ei luovu?? Ärsyttää..

Rmt raivaaja

Vierailija
14269/19741 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina helpottanut kun saa tavaraa pois 😅

Toki, kun saimme 3 poikaa niin niitä vaate ja urheilu-kamoja joutu jemmaamaan hetken aikaa. Kahdelle pojalle kävi samat vaatteet, mutta kolmannen kanssa olin joko unohtanut jo omistavani (esim sopivan kokoiset kurahaalarit) ja ostin uudet. Tai ne muutaman vuoden jemmaamani kengät ei todellakaan sopinut pienemmän räpylä-jalkaan..

Eli enää en jemmaa paljoakaan. Vien kirpparille, uffille, punaiselle ristille tai roskiin. Ja aika paljon myös itse ostetaan laadukkailta kirppareilta vaatteita yms.

Jos tavara on rikki/pariton -> roskiin

Jos aikuisen vaate on pieni /iso pidempään kuin vuoden -> poistoon.

Jotkut harvat tavarat joissa on tunnearvoa, niin tietenkin säästän. Mutta "sääntönä" siinäkin, että jos joutuisin muuttamaan niin ne tärkeät tavarat pitää mahtua kohtuullisen kokoiseen pahvilaatikkoon..

Vierailija
14270/19741 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku monen lapsen äiti kertoi lajittelevansa tavaraa pois sillä perusteella, pesisikö siitä pois kakan. Vai roskiin.😀

Vierailija
14271/19741 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä en enää itseäni rääkkää telttailulla. Mieskin kuorsaa niin, että teltan tapit irtoaisi.

Tälle nauroin vedet silmissä! Toimii hyvänä esimerkkinä sille, miten olemme tottuneet esim. varaston sisältöön, vaikka pitäisi kyseenalaistaa käytännön ajattelun kautta, mitä oikeasti kannattaa säilyttää.

Vierailija
14272/19741 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekin nauroin samaa hauskaa viestiä, varsinkin sitä, että ovat rotevia viisikymppisiä! Ja just niin, kyseenalaistakaa tavaroitanne, niihin on monesti vaan niin tottunut, että luulee niiden olevan tärkeitäkin.

Vierailija
14273/19741 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitushome pilaa kaiken

Vierailija
14274/19741 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs Riikka voisi aloittaa saksimisen omista hiuksistaan ja räikeistä trikoomekoistaan. Tällä Riikalla on myös ilmeisen paljon vaatteita.

Vierailija
14275/19741 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaitten pääomatulot vaa kovemmalle verolle ja äkkiä, miks aina otetaa siltä jolla on vähiten??

Vierailija
14276/19741 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne tänne? 

Länsi-Vantaalle, lähellä on esim. Myyrmäki

Vierailija
14277/19741 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen että kannattaa ostaa kaikki sukat saman värisinä tai useampi pari niin ei tule parittomia sukkia jos joku häviää tai menee rikki. Auttaa järjestyksessä 

Vierailija
14278/19741 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii tarkotat kai jotaa kirppistä Länsi-Vantaal..vähä ympäripyöreest kuvailit mihi siel voi romunsa tuoda, mut nyt sentäs kerroit kaupunginosan..

Vierailija
14279/19741 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu siks en ostakkaa ku vaa mustii sukkii

Vierailija
14280/19741 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen että kannattaa ostaa kaikki sukat saman värisinä tai useampi pari niin ei tule parittomia sukkia jos joku häviää tai menee rikki. Auttaa järjestyksessä 

Joo, mulla on pelkästään mustia sukkia, varrellisia ja varrettomia. Ei tarvi ikinä parittaa. Lapset haluaa kuviollisia sukkia, mutta niitä ostan vaikka pari samanlaista settiä käyttöön, niin on helpompi löytää pareja ku on useempi samanlainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi