Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19741)

Vierailija
14221/19741 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät innostaa siivoilemaan, mutta vaatehuoneen järjestelyn aloittaminen tuntuu hankalalta. Kutsun sitä vaatehuoneeksi, mutta käytännössä siellä on vaatteiden lisäksi harrastusvälineet, joulukoristeet, matot ym. sekalainen tavara, jolle ei ole omaa paikkaa muualla. Nyt se alkaa jo näyttääkin ihan rojuvarastolta, koska mitään ei olla järjestelty järkevästi, vaan tungettu vain pois näkösältä. Tässä nyt kai on se oikea karsimisen paikka, pitää käydä kaikki tavarat läpi ja luopua turhista. Häkkivarastossakin on muutama turha huonekalu, joille pitäisi etsiä uusi koti. Sitten alkaa taas olla asiat järkevällä mallilla täällä.

Vierailija
14222/19741 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota haasteena. Kerää kodistasi kaikki turhat laukut, kassit ja laatikot ja kerää ne täyteen turhia tavaroitasi ja vaatteitasi ja vie kierrätykseen. Tein niin ja mitään en kaipaa takaisin. Kaksi suurta urheilukassia, pari ostoskassia, iso olkalaukku, jumppapussi, verkkokassi ja kaksi isoa pahvista sisustuslaatikkoa tunku täynnä tavaraa, jota en tarvitse lähti pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14223/19741 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju täyttää kohta 10 vuotta, otetaanko sen kunniaksi joku karsimishaaste loppukuuksi?

Minua kiinnostaisi kuulla alkuperäisen aloittajan kuulumisia, mutta saattaa olla mahdoton toive 

Samaa olen miettinyt monesti, että joko ap:n sotkut on selvitetty - taitaa lapsetkin kohta asua jo omillaan..

Vierailija
14224/19741 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on aloitettu vuonna 2014, eli 10 vuotta sitten. 

Ei näköjään ole ratkaisua löytynyt

On kuule aika moni saanut korvaamatonta vertaistukea ja hyviä ideoita täältä!!!

Vierailija
14225/19741 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Argh hermo menee noitten vaatteitten kaa! Ihan liikaa käyttökelposia vaatteita!! Miten vaatteet ei muka YHTÄÄN kulu puhki vaikka joka päivä käyttäs?? Ihan hirveitä riesoja.. kaks säkkiä jo uffille menny ja siltikään ei vaatteet mahu kaappiin! En tajua miten jotku ostelee joka vuosi vaatteita ku yks vaate kestää ikuisuuden. Samoten pyyhkeet ei vaan kulu ikinä. Kulumisella tarkotan että tulee ihan reikä kankaaseen.

Rmt raivaaja

Teet kapselivaatekaapin ja käytät niin kauan samoja vaatteita (ja pyyhkeitä) että kuluvat nopeammin puhki.

Vierailija
14226/19741 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt varmaan tosi kurja ihminen kun anonyymisti tänne otan kantaa asiaan, mutta en halua pahoittaa suoraan kenenkään mieltäkään.

Mutta tosiaan yksi syy tavarapaljouteen on juurikin nämä turhat lahjat. Facebookissa juuri eräässä käsityöryhmässä yksi henkilö julkaisi kuvan, kuinka oli ostanut kaikille kisajoukkueessa oleville lapsille nallet ja ommellut niille puvut. Kommentit kyllä täyttyivät vain siitä kuinka ihanaa ja ajattelevaista tuo oli. Joo, onhan se, mutta kyllä itse kauhistuisin, jos oman lapseni kisoista aina joku vanhempi lykkäisi nallen matkaan. Hukuttaisi jo kaikkiin vastaaviin muistoihin. Meillä kun ei edes lapset pidä kuin harvoista valitsemistaan pehmoista. Näin sitä äkkiä saadaan ihmisten kaapit täyteen tavaraa.

Vierailija
14227/19741 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin sisällä viihtyvää tyyppiä, niin tietenkään vaatteet eivät kuluisi koskaan, jos ikinä.

Mulla vaatteiden kanssa on tämä ongelmana, että eivät sisähommissa juurikaan kulu, mutta nuhjaantuvat ja värit haalistuvat. Julkisesti noita ei oikein viitsi pitää, eikä töissä nyt ainakaan.Mutta kun eivät varsinaisesti rikki ole, niin pahaa tekee heittää poiskin. Maalaus- ja remppavaatteitakaan en muutamaa enempää tarvitse. Onko kellään tähän hyvää vinkkiä miten voisi päästä eteenpäin?

Vierailija
14228/19741 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevät innostaa siivoilemaan, mutta vaatehuoneen järjestelyn aloittaminen tuntuu hankalalta. Kutsun sitä vaatehuoneeksi, mutta käytännössä siellä on vaatteiden lisäksi harrastusvälineet, joulukoristeet, matot ym. sekalainen tavara, jolle ei ole omaa paikkaa muualla. Nyt se alkaa jo näyttääkin ihan rojuvarastolta, koska mitään ei olla järjestelty järkevästi, vaan tungettu vain pois näkösältä. Tässä nyt kai on se oikea karsimisen paikka, pitää käydä kaikki tavarat läpi ja luopua turhista. Häkkivarastossakin on muutama turha huonekalu, joille pitäisi etsiä uusi koti. Sitten alkaa taas olla asiat järkevällä mallilla täällä.

Hoidin viikonloppuna samanlaisen romuvarastoksi muuttuneen vaatehuoneen järjestelyn. Vetkuttelin aloittamista pitkään ja olikin hirveä homma. Paljon lähti roskikseen ja vielä enemmän kierrätykseen. Loput järjestelin paikoilleen niin, että on helppo käyttää ja laittaa takaisin. Eräänlainen romuhuone se on edelleen, siellä on harrastus- ja kausitavaroita, mutta nyt järjestyksessä. Tänään kun avasin vaatehuoneen oven aamulla, niin ai että! Oikein yllätyin ja ilahduin itsekin miten siistiä siellä on. Kyllä siis kannatti. Tsemppiä sinullekin hommaan!

Vierailija
14229/19741 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin sisällä viihtyvää tyyppiä, niin tietenkään vaatteet eivät kuluisi koskaan, jos ikinä.

Mulla vaatteiden kanssa on tämä ongelmana, että eivät sisähommissa juurikaan kulu, mutta nuhjaantuvat ja värit haalistuvat. Julkisesti noita ei oikein viitsi pitää, eikä töissä nyt ainakaan.Mutta kun eivät varsinaisesti rikki ole, niin pahaa tekee heittää poiskin. Maalaus- ja remppavaatteitakaan en muutamaa enempää tarvitse. Onko kellään tähän hyvää vinkkiä miten voisi päästä eteenpäin?

Kylläkait niitä nyt arkina voi päällä pitää niin kauan että ovat reikiä täynnä. Eikait sitä niin pinnallinen voi olla itse ainakin pidän arkena pääasiassa loppuun vaatteet.

Vierailija
14230/19741 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivasin valokuvista noin 75% roskiin. Ei kukaan minun jälkeeni enää katsele "valottunut sitruunaperhonen kivellä" -kuvia. Sitten hävitin menneiden polvien kuvia henkilöistä ja paikoista, joista minulla tai sisaruksillani ei ollut mitään tietoa. Vain rakkaimmat, selkeimmät ja tärkeimmät kuvat jäivät ja niihin kirjoittelin jälkipolvia varten mitä kuvissa on. Nyt on ilo katsella vain muutamaa albumia kymmenen kansiollisen sijaan. Että kyllä niitä valokuviakin kannattaa hävittää harkiten.

Vierailija
14231/19741 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläkait niitä nyt arkina voi päällä pitää niin kauan että ovat reikiä täynnä. Eikait sitä niin pinnallinen voi olla itse ainakin pidän arkena pääasiassa loppuun vaatteet.

Kai se ongelma on se, että niitä arkivaatteita kertyy enemmän kuin mitenkään ehtii pitää. Työvaatteet eivät pysy kauaa siistinä ja kotivaatteita taas ei saa kuluttamalla loppuun samaa tahtia. Tunnistan tuon saman ongelman, mutten ole mitään viisasten kiveä siihen löytänyt. Enkä ymmärrä miten tästä nyt sai mitenkään pinnallisuuden kiskottua keskusteluun.

Vierailija
14232/19741 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon nyt varmaan tosi kurja ihminen kun anonyymisti tänne otan kantaa asiaan, mutta en halua pahoittaa suoraan kenenkään mieltäkään.

Mutta tosiaan yksi syy tavarapaljouteen on juurikin nämä turhat lahjat. Facebookissa juuri eräässä käsityöryhmässä yksi henkilö julkaisi kuvan, kuinka oli ostanut kaikille kisajoukkueessa oleville lapsille nallet ja ommellut niille puvut. Kommentit kyllä täyttyivät vain siitä kuinka ihanaa ja ajattelevaista tuo oli. Joo, onhan se, mutta kyllä itse kauhistuisin, jos oman lapseni kisoista aina joku vanhempi lykkäisi nallen matkaan. Hukuttaisi jo kaikkiin vastaaviin muistoihin. Meillä kun ei edes lapset pidä kuin harvoista valitsemistaan pehmoista. Näin sitä äkkiä saadaan ihmisten kaapit täyteen tavaraa.

Näiden turhien lahjojen kanssa kannattaa vaan alkaa kylmän viileästi tehdä niin että samantien laittaa ne kiertoon, myy, antaa lahjaksi, vie keräykseen tai heittää vaikka roskiin ettei niitä ala kertyä kaappeihin. Itse joissain tapauksissa "unohdan vahingossa" esim. jostain tapahtumasta, messuilta, harrastuksesta tai töistä tms saadun lahjapussukan tai kangaskassin sinne ko. paikkaan jonnekin naulakkoon tai penkille. Usein tulee näitä kangaskasseja, joissa on muistikirja, kynä, heijastin tai mitä tahansa, niin en tarvitse kotona 20 tuollaista settiä enkä halua niitä nurkkiin pyörimään vain todetakseni vuoden tai parin päästä että eipä ole tullut käytettyä. Jos kassissa on vaikka suklaalevy niin se lähtee mukaan mutta näitä pikku unohduksia voi aivan hyvin tehdä turhalle krääsälle. 

Vierailija
14233/19741 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se ongelma on se, että niitä arkivaatteita kertyy enemmän kuin mitenkään ehtii pitää. Työvaatteet eivät pysy kauaa siistinä ja kotivaatteita taas ei saa kuluttamalla loppuun samaa tahtia. Tunnistan tuon saman ongelman, mutten ole mitään viisasten kiveä siihen löytänyt. Enkä ymmärrä miten tästä nyt sai mitenkään pinnallisuuden kiskottua keskusteluun.

Itselläni myös samaa ongelmaa. Välillä pyrin muistuttamaan itseäni siitä että myös kotona voi käyttää kivoja vaatteita ja kotivaatteiden tasoa voi hieman nostaa. Ei toki liikaa, jotta tulee käytettyä vanhoja kuluneita vaatteita loppuun, mutta sen loppuun käyttämisen ei tarvitse olla sitä että vaate on aivan totaalisen kulunut, reikäinen, haalistunut, nukkainen ja venynyt ja näyttää ihan karmealta, vaan vähän vähempikin kuluminen riittää. Mietin että olen jotain vaatetta käyttänyt vaikka kymmeniä ja satoja kertoja ja se riittää. Ajattelen niin että on se kiva kuitenkin muillekin perheenjäsenille etten ihan järkyttävissä rytkyissä täällä kulje. Joskus teen niin että järjestelen vaatekaappia ja päätän että tällä kertaa kotivaatteista ainakin yksi, mielellään kaksi tai kolme lähtee pois ja valitsen ne jotka ovat huonoimmassa kunnossa ja joista vähiten tykkään ja ne sitten roskiin. Vaate tai pari silloin tällöin pois on helpompi kuin kerralla heittää 20 suht kulunutta kotivaatetta pois, ainakin itselleni. 

Vierailija
14234/19741 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin vaikuttanee työpaikka. Minä voin hyvin käyttää samoja perusvaatteita töissä kuin kotonakin. Ei haittaa, vaikka printti olisi haalistunut. Toki resuisena ja reikäsillä vaatteilla ei ole töihin asiaa, mutta joku printtikankaan haalistuma ei vaikuta mitenkään, toisaalta jopa suotavaa, ettei ole töissä ihan parhaat päällä. Toisilla taas täytyy töissä olla ihan todella siistit vaatteet aina ja se lisää osaltaan vaatteiden määrää.

Vierailija
14235/19741 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet kapselivaatekaapin ja käytät niin kauan samoja vaatteita (ja pyyhkeitä) että kuluvat nopeammin puhki.

Joo tätä oon jo tovin tehny mutta esim 10 vuotta jatkuvassa käytössä ollut pyyhe ei ole kulunut mihinkään :O. Pakko ollu vaan raa'asti viiä löytöeläinkodille noita pyyhkeitä ja lakanoita ku vaatehuone oli niitä täynnä (kiitos miehen eksän joka oli hamsteri ja jätti toisen taloon kaikki roinansa..). Ärsytti hirveenä ku saatiin ukon kaa töistä yhteensä 4 isoa kylpypyyhettä joululahjaksi ja ne nyt riesoina. Oi kun jokainen ymmärtäis että älä anna tavara lahjaa kellekään! Tässäki ketjussa on todettu isoksi ongelmaksi nuo lahjat nimenomaan..

Joulu on pahin hyi. Nytki viimejouluna joku sisaruksista osti mulle jonku finlaysonin koriste pupun ja kynttiläalusen vaikka koko vuoden oon jokaisen toitottanut että hävitän kaikki tommoset turhat krääsät. Kettuilua?

Vierailija
14236/19741 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden turhien lahjojen kanssa kannattaa vaan alkaa kylmän viileästi tehdä niin että samantien laittaa ne kiertoon, myy, antaa lahjaksi

Joo, ehdottomasti kannattaa "unohtaa" johonkin nämä. Teen samaa itse, en edes aina ota vastaan ilmaisjuttuja. Tätä kyllä monet kummastelee.

Pahinta näissä vaan on se, että annetaan lapsille. Lapset eivät välttämättä raaski luopua vaikka olisikin turhaa. Itselläni kolmesta lapsesta yksi on samanlainen kuin minä, luopuu herkemmin turhasta. Kaksi taas pitää kiinni kaikesta mitä saa.

Vierailija
14237/19741 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se sama, jonka ystävä ihan halusi iänikusen takkini ja käsilaukkuni ja vinkkaankin nyt tähän vaatekeskusteluun, että laittakaapas ystävien kanssa kokoon kaikki vaatteet, joista haluatte kukin eroon ja tarjotkaa toisillenne, voivat yllättäen kelvatakin. Voihan siinä olla sekin, että vaik itse on kyllästynyt, niin toisille nekin on uusia. Sopikaa ennakkoon, ettei vaihdettaviksi saa tuoda sitten mitään liian hienoja. Olin itsekin ihan hölmistynyt miten ystäväni ihan HALUSI vanhan takkini, josta olin jo tuskaillut pitkän ajan, ku ei kulu millään.

Vierailija
14238/19741 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi- ja turvakodit ottavat mielellään pyyhkeitä, lakanoita, tyynyliinoja, naisten- ja lastenvaatteita. Ei nyt mitään juhlavaatteita, mutta arkivaatteita.

Vierailija
14239/19741 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko taloyhtiössänne lasten kerhohuonetta, sinne voi viedä askartelutarvikkeita, kyniä ja piirustuspaperia.

Vierailija
14240/19741 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla vein seurakunnan diakonin toimistoon vauvanvaatteita. Vievät köyhille vauvaperheille. Joillaa nuorilla vanhemmilla ei ole kuulemma kuin äitiyspakkauksen sisältö vauvaa varten. Tahtoo mennä kuulemma nykyään kalliiseen ruokaan nekin rahat, joita mummot ja papat lapsillensa antaneet ja ehkä vaatehankintoja varten tarkoittaneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi