Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19751)

Vierailija
14001/19751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vastauksena tuohon kommentointiin, että äitini mielestä ei todellakaan haeta mitään toimeentulotukia, johan hän sai työmarkkinatukea. Isän palkka on pieni ja menee ihan vuokraan, sähkölaskuun, vesilaskuun ja puhelinlaskuun. Eihän se meidän lasten asia ole tukia hakea. Ja miksi ostaisin jonkun juomalasin edes sillä halvimmalla hinnalla, kun senkin rahan voin syödä ruokana. Oma osatyöstä saamani palkka menee kyllä opintotuen kanssa ihan sentilleen vuokraan ja laskuihin. En halua ottaa opintolainaa, koska jos en saakaan työtä valmistuttuani. Minä en todellakaan halua mitään kotiin kuplamuoviin pakattuja ja kannettuja upeita ilmaisia lahjoitustavaroita keneltäkään. Minulle onnaina riittänyt, että tavara on puhdas ja sen verran ehjä, ettei hajoa ihan heti. Olen saanut tutuiltakin monta heti rikkoutuvaa vanhaa kodinkonettakin, joita olen sitten kiikutellut käsipelillä ser-romukeräyksiin. Pinnallinen en ole, minulle kelpaa se toisten hylkimä väri ja kuosi.

Vierailija
14002/19751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin aina kaupassa, jos meinaan erehtyä ostamaan jonkun tavaran, että kuinka monta vaikkapa tonnikalapurkkia senkin hinnalla saisin. Tällä keinolla tavara palautuu pikaisesti takaisin hyllyyn. Mieheni miettii montako oluttölkkiä sillä saisi. Silloinkin tavara jää ostamatta. Hän kuulemma jää voitolle, koska panteista saa vielä rahaa takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14003/19751 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten synttäreille ei ainakaan kannata ostaa mitään uutta krääsää. Oma lapsi voi etsiä omista tavaroistaan kaveria ilahduttavan tavaran. Monesti huone on täynnä tavaroita, joilla oma lapsi ei leiki ollenkaan ja lapsi kaverinsa tuntien osaa valita oikeanlaisen. Makuja kun on monenlaisia ja lähes joka tavaralle löytyy oikea käyttäjä, kun sen saa vain oikea ihminen. Samoin vähän vanhemmat lapset voivat antaa saajansa näköisen vaatteen, korun tai avaamattoman meikin. Ja taas pienenee tavarasirkus. Mukaan kun taiteilee vielä itse kortin ja jos haluaa ostaa vaikka pienen suklaapatukan, niin lahja on valmis. Eikä osta aina uutta lahjakassia. Takuulla kaapeista löytyy itse saatujakin täysin uuden veroisia. Lahjapaperi on huono valinta, kun se yleensä vain revitään. Näin meillä on toimittu aina. Ei synny tavarakaaosta ja kaveritkin ovat olleet mielissään heille ajatuksella valituista omista tavaroista. Ne ovat olleet ikäänkuin henkilökohtaisempia ja enemmän saajiensa oloisia. Sitten kun ylimääräisiä lahjoiksi kelpaavia tavaroita tai asioita ei enää ole tilanne onkin ideaali ja voi viedä lahjana vaikka itse kasvattamansa viherkasvin taimen ja suklaalevyn.

Vierailija
14004/19751 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin ystävältä olisiko minulla joku vaate josta hän pitäisi ja mahdollisesti haluaisi sen. Ystäväni halusi takin, josta olin usein harmitellut mielessäni ettei se kulu nopeammin, olin ollut jo kauan aivan kyllästynyt siihen. Hän halusi myös minua liiankin kanssa palvelleen käsilaukun. Jos olisin vienyt ne Uffiin en olisi edes tiennyt ystäväni tykänneen niistä. Kannattaa siis kysäistä ystäviltä onko jotain jonka he haluaisivat.

Vierailija
14005/19751 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä siis suinkaan meinaa ostaa uutta takkia ja laukkua lahjoittamieni tilalle, noita riittää..

Vierailija
14006/19751 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää ylimääräisiä askartelutarvikkeita vanhusten palvelutaloihin. Niissä ohjaajat askartelevat virkeimpien vanhusten kanssa niistä kortteja päivänsankareille ja koristeita juhliin

14007/19751 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkuna auki ja ylimääräiset pihalle.

Vierailija
14008/19751 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuota kertynyt, mutta saanut myös jatkosijoitettua ja hävitettyä eteenpäinkin. Hankalinta tuntuu olevan sellaisesta tavarasta luopuminen, jolla rahallista- tai tunnearvoa. Sama kuin laittais seteliä roskiin tai lahjoittaisi jollekkin romutrokarille. Pitäs opetella lahjottaan hyvään tarkoitukseen tarvitseville ja jaksaa tehdä kauppaakin vielä enemmän.

Vierailija
14009/19751 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta mitään muuta kuin ruokaa. Ne vaatteetkin ovat melkeinpä vain sitä tarkoitusta varten, jotta voit mennä töihin voidaksesi mennä sinne kauppaan ostamaan sitä ruokaa.

Vierailija
14010/19751 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osta mitään muuta kuin ruokaa. Ne vaatteetkin ovat melkeinpä vain sitä tarkoitusta varten, jotta voit mennä töihin voidaksesi mennä sinne kauppaan ostamaan sitä ruokaa.

Kyllä ne on myös sitä varten, että pitävät ihmisen lämpöisenä. Ei meillä ainakaan ole niin lämmin, että ilman vaatteita pärjäisi sisällä. Ja alasti kulkeminen sisällä olisi (ainakin meillä) myös todella ympäristöä kuormittavaa. Joutuisi pitämään ihan liian lämpöisenä kodin, ei olisi kauhean ekologista. Toinen on, että joutuisin myös pitämään valoja päällä aamusta iltaan, sillä täytyisi pitää verhoja kiinni koko ajan. Muuten naapurista ja tieltä kaikki näkisivät kun hillun alasti, ei kiitos.

Vierailija
14011/19751 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla paikka, josta köyhät opiskelijat voisivat hakea ilmaiseksi taloustavaroita. Olen vasta kotoa muuttanut eikä minulla ole oikein yhtään mitään hyödyllistä tavaraa! Kotona asuessa ostelin vain vaatteita ja meikkejä. Ja niitäkin minulla oli vain vähän. Kotimme on pienituloinen ja äitini ei löydä töitä, vaikka etsii sitä yötäpäivää. Meillä ei ollut varaa mihinkään, ei edes terveyskeskusmaksuun. Tuloni ovat nyt niin niukat, että nälkä senkus vatsassa kurnii. Ja tiukemmaksi vain menee..kiitos purra-akka ja orpo-piruparka..mutta niin, kun olisi joku psikka, josta saisi edes astioita ja vuodevaatteita ihan täysin ilmaiseksi.

Ihmeellistä, ettei opiskelija-asuntoloiden kerhohuoneessa ole sellaista kierrätystavarahyllyä. Olisi todella helppoa jos sinne voisi viedä esimerkiksi vaikkapa kuolinpesän puhtaita astioita ja noita vuodevaatteita, jotka ovat siistejä ja

Oulussa linnanmaalla on.

Vierailija
14012/19751 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa vain tarpeeseen, miettiä, mitä ostaa ja käyttää omat tavaransa ihan loppuun, siis siihen tilaan, että tavaran oikea paikka todellakin on roskiin heittäminen tai kierrättäminen oikealla tavalla, kuten esim. sähkölaitteiden SER. En itse halua vanhaa tavaraa, enkä myöskään myydä tai lahjoittaa mihinkään vanhoja tavaroitani tai muutakaan vastaavaa, joten yritän noudattaa edes tuota alussa mainitsemaani ja koen sen itselleni parhaaksi tavaksi. 

Minella on kuitenkin asenne loppuun käyttämisestä huono. Itse käytin esim pesukoneen niin loppuun että jouduin huuhtelujen välillä itse kaatamaan ämpärillä uutta vettä sinne. Tosin pyykeistä ei tullut yhtä puhtaita.

Vierailija
14013/19751 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon monta kertaa ajatellut, että miksköhän mikään hyväntekeväisyystaho ei kerää isolla rekalla tavaraa suoraan ihmisiltä. Että miksi ihmisten pitää itse aina  kovallakin vaivalla hoitaa tavarat hyväntekeväisyyteen. Rekka voisi pysähtyä vaikka jollain isolla kaupan parkkipaikalla ja ihmiset voisivat kauppareissulla heittää sinne kerättävää tavaraa esim.leluja, koriste-esineitä jne.

Siksi, koska ne ovat HYVÄNTEKEVÄISYYStahoja, eivät jätteen käsittelyä. Mietipä paljonko maksaisi vuorata rekka, maksaa polttoaineet, ja hommata kuski hengailemaan päiväksi jonnekin Prisman parkkipaikalle. Tästä tulisi pelkkiä kuluja, koska lahjoitetut tavarat ovat arvoltaan pieniä, ja muistaakseni puolet menevät suoraan kaatopaikalle kun ihmiset lahjoittavat roskia. 

Vierailija
14014/19751 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pilkunviilaaja taas siellä vauhdissa..en tietenkään tarkoittanut, että kukaan joutuisi hillumaan kotona alasti. Meinasin, että jokaisella nyt on vaatteita, vaikkei kävisi duunissakaan, mutta uusia ja muodinmukaisia vaatteita saadaksesi joudut sitten jo yleensä käymään jo töissä. Ja sitten voitkin pukeutua katu-uskottavammin sinne kauppaankin. Hakeaksesi sieltä sitä ruokaa, jotta jaksat taas mennä sinne duuniin ansaitsemaan niitä vaaterahoja, ruokaan menevän rahan ohessa. Tuskin kukaan alasti kotona riekkuu sen takia, ettei ole rahaa pukeutua.

Vierailija
14015/19751 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan ne kerää jo isoilla rekoilla tsi vähintään pakettiautoilla lahjoitusvaatteita markettien parkkipaikoilta mm. Kontti ja Uff. Kysyjä varmaan tarkoittikin, että miksei kerättäisi myös esim. leluja ja muita tavaroita. Pitää nyt aina mennä teilaamaan hyvät ideat. Vastaaja taitaa olla tylsä ja kaavoihinsa kangistunut ihminen.

Vierailija
14016/19751 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa vain tarpeeseen, miettiä, mitä ostaa ja käyttää omat tavaransa ihan loppuun, siis siihen tilaan, että tavaran oikea paikka todellakin on roskiin heittäminen tai kierrättäminen oikealla tavalla, kuten esim. sähkölaitteiden SER. En itse halua vanhaa tavaraa, enkä myöskään myydä tai lahjoittaa mihinkään vanhoja tavaroitani tai muutakaan vastaavaa, joten yritän noudattaa edes tuota alussa mainitsemaani ja koen sen itselleni parhaaksi tavaksi. 

Minella on kuitenkin asenne loppuun käyttämisestä huono. Itse käytin esim pesukoneen niin loppuun että jouduin huuhtelujen välillä itse kaatamaan ämpärillä uutta vettä sinne. Tosin pyykeistä ei tullut yhtä puhtaita.

Ei tuo vielä ole mitään loppuunkäyttämistä, pikkuvika, todennäköisesti pumpun uusimalla kone olisi jatkanut toimintaansa vielä kuinka kauan.

Vierailija
14017/19751 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tän takia maailma hukkuu pazkaan, kun aina löytyy noita, jotka sanoo miksei jotain voi toteuttaa. Jos se noin on, ni voisinhan minäkin sanoa, ettei nyt kertakaikkiaan vaan voi myydä kaikkea sitä krääsää ja rojua mitä tehtaat suoltaa.

Tupu
14018/19751 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin ystävältä olisiko minulla joku vaate josta hän pitäisi ja mahdollisesti haluaisi sen. Ystäväni halusi takin, josta olin usein harmitellut mielessäni ettei se kulu nopeammin, olin ollut jo kauan aivan kyllästynyt siihen. Hän halusi myös minua liiankin kanssa palvelleen käsilaukun. Jos olisin vienyt ne Uffiin en olisi edes tiennyt ystäväni tykänneen niistä. Kannattaa siis kysäistä ystäviltä onko jotain jonka he haluaisivat.

Minullakin on liikaa laukkuja ja kenkiä, olen oikein laukkufriikki. Vanha hyvä ystäväni kävi kylässä ja kysäisin, olisiko hän kiinnostunut ehjistä, vähän käytetyistä laukuista. Näytin kahta ja molemmat kelpasivat. Toinen oli käyttämätön, tullut jostakin lahjana tai kylkiäisenä.

moi

Vierailija
14019/19751 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupuliini kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on liikaa laukkuja ja kenkiä, olen oikein laukkufriikki. Vanha hyvä ystäväni kävi kylässä ja kysäisin, olisiko hän kiinnostunut ehjistä, vähän käytetyistä laukuista. Näytin kahta ja molemmat kelpasivat. Toinen oli käyttämätön, tullut jostakin lahjana tai kylkiäisenä.

Entä jos kaverinne sitten vaan myyvät ne eteenpäin, kenties isollakin rahalla...

Vierailija
14020/19751 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin aina kaupassa, jos meinaan erehtyä ostamaan jonkun tavaran, että kuinka monta vaikkapa tonnikalapurkkia senkin hinnalla saisin. Tällä keinolla tavara palautuu pikaisesti takaisin hyllyyn. Mieheni miettii montako oluttölkkiä sillä saisi. Silloinkin tavara jää ostamatta. Hän kuulemma jää voitolle, koska panteista saa vielä rahaa takaisin.

Vaatteissa tämä toimii nurinkurisesti - Jos ostan yhden puseron joka maksaa 80€, saisin samalla hinnalla 80 vaatetta UFF:in alesta. --> tavara määrä lisääntyy eksponentiaalisesti. Toki ei niitä 80 vaatetta tarvitse oikeasti ostaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä