Oletko koskaan ihmetellyt miksi naapurisi ei käy töissä
Iloisesti freesinä tervehtii sinua ulkina kun tulet nuutuneena töistä. Iltaisin istuu parvekkeellaan hyväntuulisena lipittämässä viiniä kun sinä jo sterssaat seuraavan aamuherätyksestä.
Kommentit (61)
parvekkeellaan ok-talossa istuu....leukemiaa sairastaen
Ovat molemmat sairastuneita ex-alkoholisteja. Eivät käy ihan täysillä, eikä fysiikka pelaa. On toki klassinen eläkeläinenkin, joka on päässyt 5-kymppisenä eläkkeelle ja kylpee rahassa.
Kun asuin Hekalla, yli puolet naapureista ei käynyt töissä. Siinä olisi riittänyt ihmettelemistä joka päivälle.
Ei minulla riitä aika tuollaiseen.
En . Yksinkertaisesti siitä syystä kun elän vain omaa elämääni, en muiden enkä muiden kautta.
Suurin osa on vanhuuseläkkeellä, yks on avoimesti kertonut että on toisinaan lomautettuna. Itse taas teen töitä kotoa käsin. Muutama tästä lähtee autollaan säännöllisesti johonkin - oletettavasti töihin.
Juu. Kuusi vuotta nyt asunut samassa kämpässä ja tiedän faktaksi ettei alakerran elämäntapatyötön ole käynyt ollenkaan töissä tänä aikana. Nykyään olen etätöissä ja kuulen hänen piereskelynsä ja huuto-oksentamisensa pitkin päivää eli kotona on aina.
En. Asunhan tässä talossa myös minä, joka teen työtäni freelancerina kotitoimistossa. Muita kysymyksiä?
Menee kyllä mutta mahtaneeko silti töihin, ehkä on toinen koti jossa päivät.
No itse asiassa olen. Naapuri steppailee pihallaan shortseissaan, oli kesä tai talvi. Pirun hyvin silti menee. Pari kallista autoa joita vaihdetaan uuteen tämän tästä. Mutta mitä se minua liikuttaa? Enkä ole kysellyt, ei hänkään minun asioitani. Voi pelata yökaudet nettipokeria, tehdä pörssikauppaa omaan tai vieraan laskuun, tms? Ei kaikki lähde aamuisin bussilla orjaduuniin tienaamaan pienellä palkalla omaisuuksia firman osakkeenomistajille.
En ihmettele. Toiset on kotiäitejä, toiset eläkeläisiä, toiset työttömiä mistä vain syystä - sairastuminen, töitä ei löydy. Itse olen työpaikkojen välissä. Kesätyöt päättyivät elokuun loppuun ja seuraavat työt alkaa vasta lokakuussa. Mua ei kiinnosta, kun talo on kuitenkin rauhallinen eikä kukaan mekasta tai hajota paikkoja.
Minulla ei ole tapana kytätä naapureita!
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla riitä aika tuollaiseen.
Minua ei kiinnosta. Eläkeläisiä taitaa meistä suurin osa olla kun postilaatikolla ja puutarhassa naapureita näkee päivisin.
Mä en tuu nuutuneena töistä 🤩 Enkä stressaa seuraavaa päivää 😎 Se naapuri on eläkkeellä
Niin?