Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19751)

Vierailija
13981/19751 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkuna auki ja paiskoo kamaa ulos.

Vierailija
13982/19751 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan liian laiska myymään mitään itse kirppiksellä, mutta välillä olen pakannut ikeakassillisen myytävää ja lahjoittanut paikallisissa faceryhmissä sellaisille joilla on siihen intoa. Hyvin ovat menneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13983/19751 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele kun saisit vaihdettua kaikki virheostoksesi elintarvikkeisiin! Ojentaisit jollekkin kassillisen tavaroita ja saisit vaihdossa kassillisen ruokaa. Jotenkin kutkuttava ajatus vai mitä?! ;)

Vierailija
13984/19751 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romu on riesaa ja tavara korvissani jo melkeimpä ruma sana!

Vierailija
13985/19751 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan entistä enemmän suunnilleen kaikkia tavaroitani ja sotkuista ja likaista kotiani. Tietenkään en toivo vesivahinkoa, tulipaloa tai muuta tilannetta, jossa tavaraa tuhoutuu tai saastuu ja siitä on pakko hankkiutua eroon, mutta enpä jäisi noista tavaroista yhtäkään kaipaamaan. Kokemusta on jo pahasta tuholaisongelmasta, jonka myötä jouduin hankkiutumaan aika suurestakin määrästä tavaraa eroon. Yhtään noista tuhoutuneista tavaroista en ole hetkeäkään kaivannut. Kokemus oli traumaattinen eli ilmeisesti se laukaisi vakavan ahdistuksen, mutta noista saastuneista tavaroista eroon pääseminen oli vain suuri helpotus. Tekisi vain mieli häipyä tästä kämpästä parin muovipussin eli tärkeimpien tavaroiden kanssa ja hankkiutua muusta eroon mm. tilaamalla SER-romulle kuljetus ja sekajätteen lava pihalle ja kipata kaikki suunnilleen kaikki loput sinne ja aloittaa alusta jossakin muualla ilman taakkaa. Valitettavasti tämä ei vaan mitenkään ole mahdollista, va

auttaisiko tähän tälläinen kerää roskapussillinen päivässä kamppis eli keräät roskapussin tai kaksi täyteen tavaraa ja käyt heittämässä roskiin/kierrätät ohjeen mukaisesti. Perään voit käydä vaikka heittämässä pienen kävelylenkin mielen piristykseksi. Alkaisi varmaan jo parissa viikossa näkymään eikä taloyhtiön roskis varmaan liian koville joutuisi, jos vie sen pussin-kaksi päivässä( en tarkoita isoa jätesäkillistä). Näin tulee onnistumisen kokemusta, pelkkä kerta ja laaki aloittaisi saman ongelman toisaalla uudestaan. Isommille kamoille voi sitten tilata sen noutopalvelun, mutta saat projektin varmaan jo tällä tavoin alkuunsa. 

Vierailija
13986/19751 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon monta kertaa ajatellut, että miksköhän mikään hyväntekeväisyystaho ei kerää isolla rekalla tavaraa suoraan ihmisiltä. Että miksi ihmisten pitää itse aina  kovallakin vaivalla hoitaa tavarat hyväntekeväisyyteen. Rekka voisi pysähtyä vaikka jollain isolla kaupan parkkipaikalla ja ihmiset voisivat kauppareissulla heittää sinne kerättävää tavaraa esim.leluja, koriste-esineitä jne.

vähän riippuu paikasta, mutta ainakin pk-seudulla on osassa s-ryhmän kauppoja kierrätyskeskuksen keräysboksi, mihin voi heittää vaatteita ja muuta "pehmeää". Joissakin prismoissa on ihan ns. automaatteja, johon voi viedä lokeroon monenlaista tavaraa, myös astioita.  Boksi-lahjoituspisteet - Kierrätyskeskus (kierratyskeskus.fi)

Vierailija
13987/19751 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kumpa täälläkin olisi tollanen Boksi keräyspiste! Voisi olla kyllä ihan joka kaupassa, jotka tavaraa myyvätkin. Aina sen mukaan mitä tavaraa myyvätkin.

Vierailija
13988/19751 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kumpa täälläkin olisi tollanen Boksi keräyspiste! Voisi olla kyllä ihan joka kaupassa, jotka tavaraa myyvätkin. Aina sen mukaan mitä tavaraa myyvätkin.

Ehkä nyt ei ole ihan paras aika tällaisen laajentamiseen. Ajatuksena tuo on toki kannatettava, mutta tuskin kukaan nyt toivoo syyhyn ja tuholaisongelmien pahenemista entisestään. Joskus täytyy vain ajatella ensin hygieniakysymyksiä. Kuka sitten on vastuussa, jos tuon kautta leviää syyhy, täit, kihomadot, turkiskuoriaiset tai luteet ja mitä näitä nyt onkaan noro ja korona?

Vierailija
13989/19751 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla paikka, josta köyhät opiskelijat voisivat hakea ilmaiseksi taloustavaroita. Olen vasta kotoa muuttanut eikä minulla ole oikein yhtään mitään hyödyllistä tavaraa! Kotona asuessa ostelin vain vaatteita ja meikkejä. Ja niitäkin minulla oli vain vähän. Kotimme on pienituloinen ja äitini ei löydä töitä, vaikka etsii sitä yötäpäivää. Meillä ei ollut varaa mihinkään, ei edes terveyskeskusmaksuun. Tuloni ovat nyt niin niukat, että nälkä senkus vatsassa kurnii. Ja tiukemmaksi vain menee..kiitos purra-akka ja orpo-piruparka..mutta niin, kun olisi joku psikka, josta saisi edes astioita ja vuodevaatteita ihan täysin ilmaiseksi.

Vierailija
13990/19751 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän kaukana on ne ajat, kun itse katselin tavaroita ja vaatteita himoiten. Se oli kuin joku sairaus. Onneksi olen tervehtynyt moisesta.

Vierailija
13991/19751 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään olen maailman onnellisin, kun joku vaan haluaa multa jonkun esineen tai vaatteen.

Vierailija
13992/19751 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla paikka, josta köyhät opiskelijat voisivat hakea ilmaiseksi taloustavaroita. Olen vasta kotoa muuttanut eikä minulla ole oikein yhtään mitään hyödyllistä tavaraa! Kotona asuessa ostelin vain vaatteita ja meikkejä. Ja niitäkin minulla oli vain vähän. Kotimme on pienituloinen ja äitini ei löydä töitä, vaikka etsii sitä yötäpäivää. Meillä ei ollut varaa mihinkään, ei edes terveyskeskusmaksuun. Tuloni ovat nyt niin niukat, että nälkä senkus vatsassa kurnii. Ja tiukemmaksi vain menee..kiitos purra-akka ja orpo-piruparka..mutta niin, kun olisi joku psikka, josta saisi edes astioita ja vuodevaatteita ihan täysin ilmaiseksi.

Ihmeellistä, ettei opiskelija-asuntoloiden kerhohuoneessa ole sellaista kierrätystavarahyllyä. Olisi todella helppoa jos sinne voisi viedä esimerkiksi vaikkapa kuolinpesän puhtaita astioita ja noita vuodevaatteita, jotka ovat siistejä ja ehjiä. Ei kaikilla ole lapsenlapsia. 

Vierailija
13993/19751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä, ettei opiskelija-asuntoloiden kerhohuoneessa ole sellaista kierrätystavarahyllyä. Olisi todella helppoa jos sinne voisi viedä esimerkiksi vaikkapa kuolinpesän puhtaita astioita ja noita vuodevaatteita, jotka ovat siistejä ja

Ajatuksena tällainen on toki hyvä ja kannatettava, mutta tähän liittyy väärinkäytön riskejä ja tosiaan ne suuret riskit tuholaisten, loisien ja pöpöjen lisääntymisestä. Kannattaa katsoa ihan Ikea, Tokmanni, Prisma ja Citymarket läpi, sillä välillä näistä löytää ihan uutta tavaraa hyvinkin halvalla. Taisi olla juuri Citymarket, jossa esim. 6 juomalasia 3 eurolla. Vaikka rahat olisivat todella vähissä niin esim. käytettyä sohvaa tai käytettyä sänkyä ei saa nyt ainakaan koskaan hankkia. Riskit tässä ovat todella suuret. Valitettavasti nykyään tuholaisten, loisien ja pöpöjen kanssa tämä on tällaista. Lisäksi joku käytetty kaluste on muutenkin todennäköisesti täynnä jotakin ihmiskehosta irtoavaa.

Vierailija
13994/19751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on varmasti näin pitkässä keskustelussa jo sivuttu jossain kohtaa, mutta omalla kohdallani luopumisen tuskaan vaikuttaa epävakaa maailmantilanne ja epävarmuus tulevasta. Mitä jos tapahtuu jotain pahaa ja enää ei voikaan vain kävellä kauppaan ostamaan uusia sukkia tai pyyhkeitä tuosta noin vaan tai niiden hinnat kohoavat älyttömästi?

Täytyy myös kommentoida tähän, että olen karsinut paljon tavaraa ja vaatetta, mutta tarkoituksella säästänyt muutamia ylimääräisiä villapeitteitä ja esimerkiksi joutsenen untuvatakin (vaikka minulla on jo toinenkin laadukas untuvatakki käytössä, en tarvitsisi kahta ja tuosta toisesta saisi myymällä rahaa).

Nuo kuulostavat ihan hyviltä varautumistavaroilta. Joutsenta voi aina tarvita.

Vierailija
13995/19751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten joudun olla ilman romuja, koska kolmellakin eurolla ostan mieluummin veskipaperia kuin juomalaseja ja juon sitte itse suoraan hanasta ja kaveri termospullon korkista. Sänkyä minulla ei eds ole, patja on lattialla, sekin oli jonkun tänne jättämä. Jos tää suuri tuholaiskeskustelu nyt vesittää köyhien avittamisen, ni mitenkäs sitte kontit, kierrätyskeskukset tai kirppikset saavat nekään toimia. Mutta joo näillä mennään, onpahan kevyt olo, kun ei omista yhtään mitään.

Vierailija
13996/19751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti nämä, jotka kaipaavat ilmaiseksi tavaraa niin haluavat ne myös kotiin kannettuina, säihkyvän puhtaaksi hangattuina, kuplamuoviin pakattuna ja takuupapereiden kanssa. 

Tähän on tullut törmättyä, kun esim torin kautta koittaa ilmaiseksi päästä eroon. 

Vierailija
13997/19751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten joudun olla ilman romuja, koska kolmellakin eurolla ostan mieluummin veskipaperia kuin juomalaseja ja juon sitte itse suoraan hanasta ja kaveri termospullon korkista. Sänkyä minulla ei eds ole, patja on lattialla, sekin oli jonkun tänne jättämä. Jos tää suuri tuholaiskeskustelu nyt vesittää köyhien avittamisen, ni mitenkäs sitte kontit, kierrätyskeskukset tai kirppikset saavat nekään toimia. Mutta joo näillä mennään, onpahan kevyt olo, kun ei omista yhtään mitään.

Ikeassa halvin juomamuki maksaa 80 senttiä kappaleelta ja Prismassa 1,50 euroa. Äsken katsoin verkkokaupasta. Tuskin tässä nyt kukaan on köyhää haukkumassa, mutta ihan turha myöskään heittäytyä marttyyriksi ja olettaa saavansa kaiken ilmaiseksi ja sitten syyllistää, jos tämä ei onnistu. Paljon on tässä maassa apua tarvitsevia ja köyhiä, joilla rahat ei riitä. Käytettyyn tavaraan liittyvät riskit on kuitenkin syytä tiedostaa ja on paljon ihmisiä, jotka eivät välitä. Valitettavasti yhden välinpitämättömyys ja röyhkeys aiheuttaa sitten helposti ongelmia myös ulkopuolisille, sillä loiset, tuholaiset ja pöpöt leviävät helposti ja niistä vaikeaa ja kallista hankkiutua eroon. Olen itse joutunut kokemaan traumaattisen tuholaisingelman kotonani, jonka alkuperä jäi epäselväksi. Millekään riskitekijälle en ollut altistunut. Olen myös moniongelmainen köyhä pitkäaikaistyötön, mutta en oleta saavani kaikkea ilmaiseksi. Vaikka itse en olekaan sosiaalitoimisto tarvitsemaani apua saanut niin kehoitan silti ottamaan yhteyttä sosiaalityöntekijään, jos jotain neuvoja olisi kuitenkin saatavilla. Ihmettelen myös, jos köyhä äiti ei koskaan ottanut yhteyttä sosiaalityöntekijään.

Vierailija
13998/19751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää myös ymmärtää, että joskus on vain parempi olla kokonaan ilman, siis jos ei rahaa uuteen tavaraan kuin hankkia ties mikä epämääräinen käytetty ja saada riesakseen ties mitkä ongelmat, jotka sitten leviävät ympäriinsä aiheuttaen paljon tuhoa ja riitaa siitä, kuka torjunnan joutuu lopulta maksamaan. Hienoa, jos joku ei ole koskaan joutunut tekemisiin näiden asioiden kanssa. Tämä on nyt viimeinen viestini tästä asiasta.

Vierailija
13999/19751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa vain tarpeeseen, miettiä, mitä ostaa ja käyttää omat tavaransa ihan loppuun, siis siihen tilaan, että tavaran oikea paikka todellakin on roskiin heittäminen tai kierrättäminen oikealla tavalla, kuten esim. sähkölaitteiden SER. En itse halua vanhaa tavaraa, enkä myöskään myydä tai lahjoittaa mihinkään vanhoja tavaroitani tai muutakaan vastaavaa, joten yritän noudattaa edes tuota alussa mainitsemaani ja koen sen itselleni parhaaksi tavaksi. 

Vierailija
14000/19751 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tullut välillä tunne, että hukun tavaraan, vaikka en nyt hamsteri olekaan. Kaikkea on vaan kertynyt, kun on asunut pitkään samassa talossa eikä ole "joutunut" tekemään perusteellista inventaariota, kuten esimerkiksi muuton yhteydessä tulee tehtyä.

Kävin tuossa taannoin lipastot, vaatekaapin, yöpöydän laatikot ja muut säilytyspaikat ihan ajatuksen kanssa. Tuli varmaan kuusi roskapussillista poisheitettävää romua. Siis rikkinäisiä vaatteita, vanhaksi mennyttä kosmetiikkaa, kuivuneita kyniä yms. Siitä on ihan hyvä aloittaa, että pääsee ensin kaikesta käyttökelvottomasta eroon.

Seuraavaksi aion jatkaa projektia siitä, että kerään käyttökelpoiset, mutta mulle tarpeettomat asiat ja vien ne Hopelle tai johonkin vastaavaan paikkaan, josta ne toivottavasti löytävät uuden kodin, jossa niitä tarvitaan. Kirpputoripöytää en jaksa ottaa enkä edes halua rahaa noista, kunhan vaan pääsee nopeasti eroon.

Olen noin puolisen vuotta elänyt niin, että en osta uutta käyttötavaraa tai vaatetta, ettei ole päässyt kertymään mitään uutta. Se on ollut ihan mukavaa ja on tullut tarkkailtua omia kulutustottumuksia. Olen aiemmin saattanut ostaa jonkun kivan vaasin vain sen takia, että se nyt vaan on kivanvärinen, vaikka sille ei ole mitään tarvetta eikä edes paikkaa kotonani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän