Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19927)

Vierailija
5561/19927 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lelut kannattaa muutenkin säännöllisesti käydä läpi, koska etenkin pienet lapset kasvavat nopeasti ohi niistä ja leluista on varmemmin iloa seuraavalle käyttäjälle, jos ne laittaa eteenpäin mahdollisimman pian. Lasten on myös helpompi keksiä leikkejä, jos leluja ei ole liikaa.

Vierailija
5562/19927 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjättiin, ei pahemmin turhia joululahjoja. Yksi vääränvärinen kaulahuivi lähtee kierrätykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5563/19927 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni joulu lahjojen suhteen erinomaisesti. Kaksivuotias oli täysin tyytyväinen yhteen joululahjaansa (lelubussi). Lahjojen vähyys johtuu siitä, ettei päästy Suomeen viettämään joulua mun vanhempien luokse. Mutta luulen, että sitten kun päästään matkustamaan, niin isovanhemmat ja muut haluaa taas lahjoa.. Ystäväperheen kanssa sovittiin, ettei osteta enää lapsille synttärilahjoja ja jouluna ostetaan yks yhteinen paketti (esim peli tai kirja tai aineeton lahja). Eli lahjojen vaihto vähenee kahdeksasta (4 lapselle 2 lahjaa vuodessa) kahteen!

Vierailija
5564/19927 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten käsisaippua eroaa suihkusaippuasta? Ei pidä liikaa tuijottaa sitä kylkeen painettua käyttöpaikkaa, kyllä käsisaippualla peseytyy muutkin paikat.

Käsisaippuassa on enemmän anti-bakteerisia aineita kuin suihkusaippuassa, mikä voi ärsyttää ihoa.

Vierailija
5565/19927 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten pääsisi shoppailuhimosta eroon? laitan kierrätykseen käytettyä jne jatkuvasti ja saan ihan hyvin ostettua, mutta tulee aina alejen aikaan ostettua vaatteita jne.

Vierailija
5566/19927 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut upea luottamus kaiken salattavan suhteen. Lapsuuden ja nuoruuden kirjeet ja päiväkirjat sain juuri vanhemmiltani isossa kirjekuoressa. Meillä ei tutkittu kaappeja, laukkuja eikä luettu toisten papereita eikä sitä tehdä vieläkään. Tämä kunnioitus koskee kaikkia perheemme jäseniä ja siitä ei tingitty eikä tingitä. Äitini isä aikoinaan oli lukenut päiväkirjaa ja äiti ei antanut sitä ikinä anteeksi. Siksi meillä on ollut aina selvää, että jokaisella on omat juttunsa, joihin ei sekaannuta. Äitini on säästänyt nuoruutensa kirjeitä ja on selvää, etten niitä lukisi, jos ne minulle periytyvät.

Vierailija
5567/19927 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, tekee tosi pahaa, kun siivosin laatikoita ja niissä käyttämättömiä lahjoja. Siis sellaisia mitä ei voi käyttää ja kun vanhemmat ovat syytäneet niihin rahaa. Esimerkiksi tosi voimakashajuisia voiteita ja deodorantti, sähköinen jalkaraspi . Saippuaa on ihan hirveä laatikollinen, kun aina joku antanut jouluna saippuan. Ja eihän ne kulu, kun ovat käsisaippuoita. Harmittaa, kun monia kymppejä pistetty asioihin, jotka löytyvät sitten kaapeista. Mielummin olisin vaikka kerryttänyt summaa ratsastustunteihin. Nykyihmisen pitäisi ajatella, että tavara ei tuo onnea eikä ole lahjana paras vaihtoehto.

Itse olen vaan ottanut käyttöön.  Sain liian ison pipon. Käyttöön vaan ja jotenkin se muotoutui pään muotoon sateella.

Ei niin hyvän tuoksuinen hoitoaine. Käytin tehoaineena saunassa. Reilummin ainetta, hieroin hiuksiin, saunahattu päähän ja saunaan. Kyllä se kului. Kaikki oudot voiteen, mm edellisen kesän aurinkorasvat jalkarasvoiksi. Uutta en osta, ennen kuin vanhat on käytetty. Kyllä ne käsisaippuatkin kuluvat, kun vaan ottaa käyttöön. 

Ota käyttöön, äläkä haudo niitä. Nytkin minulla on ehkä 3 isoa suihkusaippuaa viime joululta jäljellä. Kyllä ne kuluu, kun käyttää ja itse en osta uutta. Ihan yliarvostettua tuoksu. Jos ei tykkää, älä vietä päivää haistamalla käsiäsi. Kyllä se haju haihtuu

En minä tykkää muidenkaan ihmisten takia käyttää vahvasti hajustettuja tuotteita. Ja kyllähän se omaankin nenään haisee vaikka ei "viettäisi päivää haistelemalla käsiään". Et ehkä huomionut että täällä on myös nuorempia ihmisiä joilla ei ole vielä hajuaisti heikentynyt.

Vierailija
5568/19927 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten pääsisi shoppailuhimosta eroon? laitan kierrätykseen käytettyä jne jatkuvasti ja saan ihan hyvin ostettua, mutta tulee aina alejen aikaan ostettua vaatteita jne.

Ala säästää jotain isompaa varten, esim. uuteen sähköautoon. Saa säästää normaali tuloilla pitkän aikaa ennen kuin on rahat kasassa.

Vierailija
5569/19927 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala pitää kirjaa, paljonko rahaa tarpeettomaan shoppailuun menee. Kymppi alepaitaan, pari euroa lautasliinoihin, kakskymppiä sinne ja muutama euro tänne. Näistä kertyy huomaamatta iso summa! Paljonko näihin menee sinulla vuodessa? Laita summa korkoa korolle -laskuriin ja katso paljonko olisi kasassa 20 vuoden päästä, jos sijoittaisit tämän rahan joka vuosi.

Lopeta myös kaupallisten sometilien seuraaminen ja peru kaikki uutiskirjeet ja mainoskuvastot sun muut. Mainostenesto myös päälle puhelimeen ja koneelle.

Vierailija
5570/19927 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupaa itsellesi että lahjoitat saman summan aina hyväntekeväisyyteen kuin mitä olet shoppailut. Hillitsee ehkä vähän rahan tuhlausta ja tavaran keräämistä.

Vierailija
5571/19927 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti, miksi shoppailet. Saatko siitä mielihyvää? Voisitko saada saman mielihyvän jollakin muulla tavalla?

Vierailija
5572/19927 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle iskee aina joulun välipäivinä järjestely- ja karsimisinnostus. Ennen joulua siivoan, mutta ennen uutta vuotta tekee mieli järjestellä. Huomenna kohteena jääkaappi ja keittiön kuivakaapit, joista pitää ottaa tehokäyttöön pian vanhentuvat tuotteet.

Vierailija
5573/19927 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyyhkeitä karsittava, kummat pistäisitte pois: kovat Luhdan ja Marimekon pyyhkeet vai pehmeät retropyyhkeet, mitä ei ole samaa sarjaa? Nuo kovat eivät tule pehmeäksi vaikka menevät kuivuron läpi ja ovat niin pieniä, että peittävät hädin tuskin koko vartalon-

Itse tykkään just noista korppumaisista pyyhkeistä, tuntuu että ne kuivaavat parhaiten😊 Mutta älä kysy, mitä me muut tekisimme. Pidä ne, mistä itse tykkäät enemmän ja mitä tulee eniten käytettyä. Onko sinulle tärkeämpää, miltä pyyhe tuntuu vai se, että kaikki sopii väriltään kauniisti yhteen?

Mielestäni vain ja ainoastaan merkin takia ei pidä pitää mitään. Voi tietysti ajatella, että merkki kertoo laadusta, mutta jos laatu ei näy ja tunnu käytössä (liian pieni, huonon tuntuinen), missä se laatu sitten on?

Vierailija
5574/19927 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tätä karsimista on tullut jo jonkun aikaa tehtyä, niin suoraan sanoen ahdisti saada joululahjoja. Luulin antaneeni spesifejä toiveita lapsen vaatteista ja tarvikkeista, mutta silti saatiin vääriä kokoja ja ylimääräistä tavaraa. Noista aiheutuu nyt vain lisää vaivaa, osan käyn vaihtamassa sopiviin mutta osa lähtee suoraan kiertoon. Nolottaa pyytää kuitteja lahjoista, mutta ehkä se antajillekin kertoo että olisi pitänyt noudattaa toivelistaa.

Vierailija
5575/19927 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsimisvaihe alkaa olla ohitse ja seuraavaksi pitää vain pitää sisään tulevan tavaran määrä kurissa. Olen siinä nähdäkseni aika hyvä, mutta ajattelin silti alkaa laskea hankintoja ja poistoja. Nyt laskemisessa ei ole kovin suuri homma, kun ne isot poistot on jo tehty. Ainakin rahankäytössä excelöinti auttaa selventämään, mihin raha oikeastaan kuluu. 

Vierailija
5576/19927 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulla on hamsteritaipumusta pikkutavaraan. Minulla on varastoosake tavaroille, niin ei haittaa asumista.  Se osake on siinä sivussa sioitus. Se voi päätyä myös kuolinpesälle, käytännössä leskelle tai valtiolle, muita perill. ei ole.  -Moni luulee perintökaarta kattavammaksi kuin se onkaan.

Vierailija
5577/19927 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Myös minulla on hamsteritaipumusta pikkutavaraan. Minulla on varastoosake tavaroille, niin ei haittaa asumista.  Se osake on siinä sivussa sioitus. Se voi päätyä myös kuolinpesälle, käytännössä leskelle tai valtiolle, muita perill. ei ole.  -Moni luulee perintökaarta kattavammaksi kuin se onkaan.

En oikein ymmärtänyt tätä viestiä. Jos olet ostanut varasto-osakkeen ja käytät varastoa omien tavaroidesi säilyttämiseen kyseessä ei ole sijoitus vaan kuluerä.

Vierailija
5578/19927 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Kapanteri.- kirjoitti:

En oikein ymmärtänyt tätä viestiä. Jos olet ostanut varasto-osakkeen ja käytät varastoa omien tavaroidesi säilyttämiseen kyseessä ei ole sijoitus vaan kuluerä.

En myöskään usko, että varasto-osakkeen arvo hurjasti nousee. Fiksumpaa olisi sijoittaa osakkeen ja niiden siellä säilöttävien pikkutavaroiden hinnan verran esimerkiksi rahastoihin tai pörssiosakkeisiin.

Vierailija
5579/19927 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloon tuli joululahjana 1 uusi pyyhe, joten kulunein vanha lähtee viimeisen käytön jälkeen paremmille pyyhemaille.

Sorruin brexitin myötä viime hetken brittishoppailuun, mutta ensi vuodesta pyrin tekemään no shoppingin. Saanko raportoida tänne?

Vierailija
5580/19927 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy myös oma ketju ”Älä osta mitään turhaa -haaste vuodelle 2021”

https://www.vauva.fi/keskustelu/3960716/ala-osta-mitaan-turhaa-haaste-v…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi