Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19894)

Vierailija
4061/19894 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ainoa hyvä puoli tässä koronassa on se, ettei todellakaan tule pyörittyä kaupoissa. Tämän vuoden ostossaldo: yhdet lenkkarit (vanhat hajosivat) ja parit nilkkasukat.

Sama strategia kuin jollain tässä ketjussa, etätöissä käytän kulahtaneita vaatteitani loppuun, videokokoukseen laitan sitten jonkun huivin kaulaan tms ja huulipunaa, niin täydestä menee...

Vaatemäärä vähenee kun vanhat hajoo, ja laitan muutenkin jotain pois, eikä uusia tule.

Vierailija
4062/19894 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kesän jälkeen on kämppä täynnä juurtuneita pistokkaita! Ihan liikaa huonekasveja! Mitä niille kannattaisi tehdä, kun ei roskiin raaski eläviä olentoja heittää? Kukaan ei ole halunnut ottaa vastaankaan, koska varmaan muillakin sama ongelma.

Voi pyhä jysäys ja yksinkertaisuus! Miksi pitää ottaa niitä pistokkaita, jos kokee että ne ovat liikaa?  Ja ihan turha puhua ääni väristen elävistä olennoista, kun koko oma elämäntapa on yhtä kertakäyttökulttuuria. 

Onhan niitä voinut aikaisemmin kulkeutua esim. sukulaisille ja tuttaville, mutta koronan takia vierailut vähentyneet. Miksi olla noin tyly?

Mulle nämä tulivat pois muuttaneelta kaverilta samasta syystä. Tiedän, kuulostaa urpolta miettiä että ne ovat eläviä olentoja, mutta kun on niistä pitänyt huolta, on vaikeaa heivata niitä jonnekin kuolemaan. Muuten, mitä tiedät minun kulutuskäyttäytymisestä? Kaikki me olemme kuluttajia, mutta minun elämäntapani ei todellakaan ole kertakäyttökulttuuria. Onneksi minun ei tarvitse nimetömien palstalla selittää tämän enempää, koska asia ei kellekään kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4063/19894 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups, lainasin väärää viestiä. Anteeksi. T: se pistokas-ihmettelijä

Vierailija
4064/19894 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Servettiongelmaan ratkaisu on juuri se aiemmin ehdotettu "ota käyttöön". Mutta kun on rumia, eikä käy vieraita. Ei hätää! Ota käyttöön silti:

- talouspaperin sijainen, pyyhi sipulinkuoret lattialta ja roskat pöydältä servettiin!

- siivoa kissan oksennus servettiin

- servetti hoitaa kuraroiskeet kengistä kun syyskelit tulevat

- pyörähuolto kesän jälkeen? Ota servetti pari ja putsaile pyörä kiiltäväksi

- kaupassa ja kaupungilla asiointia korona-aikaan? Servettejä taskuun ja laukkuun, niistä ja laita roskiin. Servetti on kauniimpikin kuin tavisnessu

- retki/luontopolku, ei muuta kuin servetit mukaan

- pölyjen siivous, astiakaappi, vessanpönttö - suihkaus pesuainetta ja servettiä pintaan

Itselläni on servettejä joissa imukyky ei vastaa ollenkaan talouspaperia ja on epäkäytännöllinen ja hankala esim sen kissan oksennuksen siivoamiseen. Mutta ideoita tässä tuli, ehkä voisi käyttää vaikka pöydän suojana askarteluissa ja vastaavissa.

Syön sanani, otin kuitenkin keittiön putsailuun käyttöön servettejä ja 10 vuotta kaapissa ollut jouluservettipino hupesi nopeasti. Kyllä ne vain toimikin, kiitos vinkistä!

Vierailija
4065/19894 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te keillä on liikaa servettejä, eikö teillä käy koskaan vieraita? Siis ihan vaan kavereita tai vanhemmilla ihmisillä omia lapsia? Minullakin servettejä on kertynyt ja aina kun joku tulee kylään, laitan servetit, vaikka ei olisi juhlista kysymys. Kuluvat kivasti :)

Vierailija
4066/19894 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te keillä on liikaa servettejä, eikö teillä käy koskaan vieraita? Siis ihan vaan kavereita tai vanhemmilla ihmisillä omia lapsia? Minullakin servettejä on kertynyt ja aina kun joku tulee kylään, laitan servetit, vaikka ei olisi juhlista kysymys. Kuluvat kivasti :)

Helpolla laskukaavalla 2kertaa kuukaudessa käy vieraita 9+5=14 serviettiä, joka kerta toiset vierailijat tuovat vähintään yhden paketin niitä lisää, paketissa 20-50 serviettiä =60 - 500 ylimääräistä serviettiä joka vuosi. Sen lisäksi on joskus itse ostanut ison paketin, sellaista kivan näköistä joka sopii kattaukseen. Yleensä vielä tuovat sekä kahvi-, että ruokaserviettejä.

Itse en tykkää käyttää noita siivouksessa, koska menevät muhjuksi ja päästävät väriä. Samoin, jos kuvio ei miellytä silmää, niin en halua niitä arkenakaan käyttää.

Vierailija
4067/19894 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun olen saanut pistettyä paljon tavaraa, lippusia ja lappusia roskiin ja kierrätykseen. Muutama vanha värityskirja roskiin, yksi käyttämätön eteenpäin. Muutamia lasten pieniä vaatteita pois (osan edelleen säilön). Servettäjä käytän itse talouspaperin sijasta mm hedelmien kuivaukseen. Tällä hetkellä on ongelmana omaan harrastukseen liittyvät tavarat (kankaat, langat ym) joita on vähän siellä ja täällä ihan liikaakin. 

Seuraavana listalla on laittaa pois lasten rattaat, vanhoja kirjoja, muutama astia jne. Löytyi pitkästä aikaa intoa raivailuun!

Vierailija
4068/19894 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa ikäluokassa (30-40v) ihmiset tuntuvat juovan kahvinsa mieluiten rennosti mukista. Kattaus asetteineen ja servetteineen koetaan vaivaannuttavana. Laitan sellaista vain kun kylässä on vanhempia sukulaisia.

Vierailija
4069/19894 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä on tullut raivattua tosi paljon turhaa tavaraa, lasten vanhat koulukirjat sekä tänne maalaistalon jääneet anopin (kuollut 12 vuotta sitten) kirjalaatikot paperinkeräykseen.

Tänä aamuna laitoin miehen nahkakengät pois joista oli pohjat poikki, lupasi liimata 2 vuotta sitten.

On ostanut jo muutamat uudetkin sen jälkeen.

Katsotaan koska rupeaa kaipaamaan 😏 niitä

Vierailija
4070/19894 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa ikäluokassa (30-40v) ihmiset tuntuvat juovan kahvinsa mieluiten rennosti mukista. Kattaus asetteineen ja servetteineen koetaan vaivaannuttavana. Laitan sellaista vain kun kylässä on vanhempia sukulaisia.

Meillä käytetään aina serviettejä ruokaillessa perheen kesken kotonakin, ja tykkään kattaa kahvipöydänkin kivaksi jos yhdessä juodaan. Toki jos nappaan pelkän kahvimukin läppärin äärelle, en ota serviettiä. Jos oikein kokataan ja katetaan vieraille, servietit ovat pellavaa.

Mihin oikein pyyhitte suunne ruokaillessa jollei serviettiin?

Vierailija
4071/19894 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista käyttää servettejä muuta kuin synttärikattauksissa tai jos vieraampi ihminen kylässä. Yleensä ihan vaan talouspaperia otetaan jos tarvii pyyhkiä ruokailun jälkeen.

Taidan kyl ihan kokeilla ottaa servetit esille heti aamusta, josko siten kuluisi ne avatut pakkaukset pois.

Toki ainahan voi laittaa vahingon kiertämään ja vie seuraavalle kyläilyvierailulle mukanaan servettejä sen normi kahvipaketin lisukkeena. Ja työpaikan taukotilaan saa hyvin menemään kaikki mikä ei muuten kuluisi.

Vierailija
4072/19894 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tarjoan "rennommille" vieraille kahvit mukista, niin laitan myös servietit, onhan sen kahvin kanssa myös kastettavaa, ja voihan pelkän kahvinkin jälkeen olla kiva pyyhkäistä suupielet. Paremmissa juhlissa sitten oikein kahvikupit ja aina servietit. Mutta joo, tämä ohis, palataan ruotuun.

Vierailija
4073/19894 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin lastenkirjoja läpi ja noin puoli hyllymetrillistä valittiin poistoon. Pari on ihan repaleisia (peruja omasta lapsuudestani ja äitini on säästänyt KAIKEN). Itsellänikin oli vaikeuksia heittää ne roskiin, mutta sinne lopulta menivät. Yhden pinon jo vein kirjaston lahjoitushyllyyn, muutama lasti olisi vielä.

Aika paljon hommaa tässä tavaramäärän hallinnassa.

Vierailija
4074/19894 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana käydä lukemassa täällä ja saada tsemppitukea raivaamiseen, tarkoitan tällä sitä, että kun hyvin alkanut raivaus alkaa tökkimään, niin tänne vähäksi aikaa lukemaan ja hakemaan 'henkistä tukea', niin taas sujuu homma! Kiitos, että tämä ketju on saanut pysyä täällä, eikä mitkään tahot ole poistattaneet tätä.

Vierailija
4075/19894 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kesän jälkeen on kämppä täynnä juurtuneita pistokkaita! Ihan liikaa huonekasveja! Mitä niille kannattaisi tehdä, kun ei roskiin raaski eläviä olentoja heittää? Kukaan ei ole halunnut ottaa vastaankaan, koska varmaan muillakin sama ongelma.

Voi pyhä jysäys ja yksinkertaisuus! Miksi pitää ottaa niitä pistokkaita, jos kokee että ne ovat liikaa?  Ja ihan turha puhua ääni väristen elävistä olennoista, kun koko oma elämäntapa on yhtä kertakäyttökulttuuria. 

Onhan niitä voinut aikaisemmin kulkeutua esim. sukulaisille ja tuttaville, mutta koronan takia vierailut vähentyneet. Miksi olla noin tyly?

Mulle nämä tulivat pois muuttaneelta kaverilta samasta syystä. Tiedän, kuulostaa urpolta miettiä että ne ovat eläviä olentoja, mutta kun on niistä pitänyt huolta, on vaikeaa heivata niitä jonnekin kuolemaan. Muuten, mitä tiedät minun kulutuskäyttäytymisestä? Kaikki me olemme kuluttajia, mutta minun elämäntapani ei todellakaan ole kertakäyttökulttuuria. Onneksi minun ei tarvitse nimetömien palstalla selittää tämän enempää, koska asia ei kellekään kuulu.

Juurihan selittelit miksi sinulla on niitä pistokkaita( - eli ilmeisesti täytyy  selitellä), vaikkei se "kenellekään kuulu". Et taida olla mikään järjen jättiläinen noin muutenkaan.

Vierailija
4076/19894 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurihan selittelit miksi sinulla on niitä pistokkaita( - eli ilmeisesti täytyy  selitellä), vaikkei se "kenellekään kuulu". Et taida olla mikään järjen jättiläinen noin muutenkaan.

Hei, ilkeät hus pois tästä ketjusta.

Vierailija
4077/19894 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy kirjojen kanssa aina niin, ettei mies halua luopua mistään omistaan. Sitten minäkään en suostu luopumaan minun kirjoista ihan vaan, kun hänkään ei suostu. Niitä vanhoja kirjoja on ullakko täynnä. CD levyistä mies ei myöskään halunnut luopua, vaikka meillä ei ole edes cd soitinta. Minä laitoin omani 90% pois, jätin muutamia mitä ei Spotify stä löydy. DVD ja blu-Ray levyt olen ottanut pois koteloista ja laittanut taskuihin sellaisiin laatikoihin ja tehnyt kansista vihkot päälle. Tuli 6 jätesäkkiä niitä kuoria ja nyt kaikki mahtuu siististi kaappiin.

On hankalaa kun toinen ei halua luopua mistään ja minä haluaisin nykyään aika minimalistisen kodin. Pikkuhiljaa onneksi saa heittää noita mitä ei käytetä pois. Miten sitä ihminen hamstraa näin paljon kaikkea turhaa?

Vierailija
4078/19894 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cd:t on vähän vaikea juttu. Jos on musaharrastaja ja niillä on tunnearvoa, ei halua luopua vaikkei käytä. Itsellä on kaikki levyt sängynaluslaatikossa. Eihän noita enää tule kuunneltua. Mutta toisaalta kaikkia ei ole spotifyssä tms, ja niitä tulee joskus selattua ja muisteltua. Kai ne on osa identiteettiäni, musiikkimaku ja muistot. Onneksi laatikko ei vie paljon tilaa, ja toki ne voisi siirtää ullakollekin joskus. Minimalismi kiinnostaa mutta kaikesta en halua luopua. Joskus voi tulla päivä että luovun, muttei nyt vielä ainakaan. Lempikirjatkin jätän vaikken niitä usein lue.

Muuta kamaa olen karsinut ihan hyvillä mielin. Vaatteita, käyttämättömiä harrastusvälineitä ym. Paperit ja digijututkin järjestellyt. Koriste-esineet lahjoittanut.

Mutta muistotavaroissa on vielä hommaa. Pohdin pitäisikö ne tuoda kaupunkiin, vai jättää vanhempien omakotitalon vintille. Ei niitä paljon ole, mutta... En oikein tiedä, olisihan se selkeää että omat kamat on itsellä eri kaupungissa. Omana riesana. Toisaalta jos ullakolla on se yksi laatikko missä on vanhoja papereita ja pari pehmolelua ja kasetteja, ei se tiellä ole. Mitä mieltä olette noiden juttujen suhteen? Saako vanhemmilla säilyttää tuollaista? Ennen mulla oli siellä vaikka mitä mutta nyt onneksi luopunut jo suurimmasta osasta.

Vierailija
4079/19894 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cd:t on vähän vaikea juttu. Jos on musaharrastaja ja niillä on tunnearvoa, ei halua luopua vaikkei käytä. Itsellä on kaikki levyt sängynaluslaatikossa. Eihän noita enää tule kuunneltua. Mutta toisaalta kaikkia ei ole spotifyssä tms, ja niitä tulee joskus selattua ja muisteltua. Kai ne on osa identiteettiäni, musiikkimaku ja muistot. Onneksi laatikko ei vie paljon tilaa, ja toki ne voisi siirtää ullakollekin joskus. Minimalismi kiinnostaa mutta kaikesta en halua luopua. Joskus voi tulla päivä että luovun, muttei nyt vielä ainakaan. Lempikirjatkin jätän vaikken niitä usein lue.

Muuta kamaa olen karsinut ihan hyvillä mielin. Vaatteita, käyttämättömiä harrastusvälineitä ym. Paperit ja digijututkin järjestellyt. Koriste-esineet lahjoittanut.

Mutta muistotavaroissa on vielä hommaa. Pohdin pitäisikö ne tuoda kaupunkiin, vai jättää vanhempien omakotitalon vintille. Ei niitä paljon ole, mutta... En oikein tiedä, olisihan se selkeää että omat kamat on itsellä eri kaupungissa. Omana riesana. Toisaalta jos ullakolla on se yksi laatikko missä on vanhoja papereita ja pari pehmolelua ja kasetteja, ei se tiellä ole. Mitä mieltä olette noiden juttujen suhteen? Saako vanhemmilla säilyttää tuollaista? Ennen mulla oli siellä vaikka mitä mutta nyt onneksi luopunut jo suurimmasta osasta.

Jos vanhempasi haluavat säilyttää/on tilaa, niin voihan se laatikko olla siellä. Me vanhemmat muutettiin omakotitalosta kerrostaloon, niin pyysin aikuiset lapset käymään lapsuudenkodissaan katsomaan omansa pois, sillä sanoimme, ettemme säilytä siellä kerrostalon varastossa enää heidän tavaroitaan. He olivat silloin 25 ikävuoden molemmilla puolin ja kaikki jo omillaan. Kysy omilta vanhemmiltasi.

Vierailija
4080/19894 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3883:n raportti kirppismyynnistä: pöytävuokran jälkeen viikon myynnistä jäi käteen noin 150 euroa. Olen ihan tyytyväinen tuohon myyntiin. Nyt harkitsen toisen myyntijakson ottamista toisella kirpparilla noin kuukauden tai parin päähän. Toinen vaihtoehto on Tori tai Facebook, mutta niissä on niin paljon säätämistä noutojen sopimisen kanssa että kirppis houkuttelee enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme