Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19894)

Vierailija
4081/19894 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teini on ovela minimalisti. Hän ei halua huoneeseensa mitään, ei edes omia tavaroitaan, ettei huone sotkeentuisi ja täyttyisi ;-). Teini hivuttaa esim. harrastuskamojaan ja koulureppuaan eteiseen ja olkkariin ja minä roudaan ne takaisin.

Vierailija
4082/19894 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

CD:t olen saanut siirrettyä tietokoneelle ja fyysiset levyt voi siivota jossain vaiheessa pois. DVD:t kun voisi samallatavalla siirtää talteen. Seuraavassa muutossa kummatkin levyt menee roskiin joka tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4083/19894 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla raivaus lähtee aina siitä, että teen yhden todella puhtaan spotin, jonne voin sitten paeta aina välillä huilaamaan.

Yleensä keittiö tai vessa/kylppäri on tällainen. Näin syyskesällä kaupoista ja apteekeista saa ihan uloskantohintaan sitruunahappoa, koska sitä käytetään säilöntään. Pari ruokalusikallista suihkepulloon, suihkutus kaakeleille, huuhtelu. Tai pari ruokalusikallista kylmän veden kanssa kahvinkeittimeen ja kalkinpoisto sinnekin. Raikas vessa, kylppäri, keittiön kaakelipinnat, kahvinkeitin, vedenkeitin, pyykkikone. Nopeasti hyvä fiilis, kun pääsee heittämään pyykit tällä tavoin syväpuhdistettuun koneeseen tai keittämään itselleen kupin teevettä kalkittomalla keittimellä.

Joskus raivaan jonkin pöydän, pyyhin ihan puhtaaksi, setvin siinä vaikka papereita nipun kerrallaan.

Jollain tavalla auttaa alkuun tämä, että on se "puhdas" spotti näkökentässä.

Vierailija
4084/19894 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan näiden minun perheen hamstreiden kanssa sovittu miltä olohuone/keittiön ja eteisen pitää näyttää. Se joka siivoaa ne, eli yleensä minä, saa heittää sinne kuulumattomat tavarat roskiin. Näin ollaan saatu pidettyä edes tämä asuintila kunnossa. Mies säilöö rojujaan autotalliin (auto tosin ei mahtuisi sinne vaikka se olisi tyhjä, pitäisi olla varmaan joku mini tai piku fiat, että olisi edes mahdollisuus) ja lapset saa kerätä omiin huoneisiinsa.

Isompi lapsi näyttää positiivisia merkkejä ja pyysi viikonloppuna raivaamaan huonettaan hänen avukseen. Paljon tulikin vaatetta, rikkinäisiä leluja, kirjoja ja jostain syystä kiviä :D Pienempi tosin yritti käydä niitä pois laitettavia pöllimässä itselleen, taitaa olla tullut enemmän isäänsä.

Vierailija
4085/19894 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin maaliskuussa, kun määrättiin kotiin, käymään kotia läpi.

Otin ihan pienin askelin, kerralla vain max yhden hyllyn jne.

Laitoin jatkuvasti sivuun tarpeetonta. Lopulta tarpeettomia oli jo niin paljon, niille piti keksiä seuraava sijoituskohde.

Kesäkuun loppuun mennessä oli koko koti käyty läpi ja tarpeetonta oli ehkä 15 Ikean kassillista.

Sitten jatkoin samaan tahtiin, lähetin ison paketin vähänkäytettyyn. En enää muista, meniköhän 12 laatikollista.

Nyt sitten rahaa tulee, pieniä summia ja koti näyttää siistimmältä .

Lomat on lusittu ja kotona työskentely jatkuu.

Aloin saman uudestaan. Parissa päivässä on löytynyt vain muutama esine, ehkä muovikassillinen. Mutta vielä on paljon tekemistä.

Sain myös kellarin tyhjennettyä. Esim joulukuusi ja koristeet ovat sisällä ja kellarikomero aivan tyhjä.

Vierailija
4086/19894 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut aika minimaalinen tavaran kanssa. Tosin vaatetta on yli oman tarpeen. Ihmetyttää se rojun määrä mitä ihmisillä on ullakoilla ja kellareissa. Tuli mieleen kun kävin omassa kellarissa korjaamassa pyörää.

Minulla on omassa kellarissa joulu, tyhjiä pahvilaatikoita esim tv:n boxi seuraavaa muuttoa odottamassa, luistimet ja pyörän korjausjuttuja. Joskus pienemmässä asuessa oli myös talvivaatteet säilössä.

Mutta naapurikomeroissa oli osassa ihan käsittämättömästi kamaa, sellaista jonka pitäisin itse käytössä tai tarpeettomana roskiin. Yhdessäkin on ollut jo ainakin 8kk vanha tv, siis sellainen joka suuntaan iso laatikko. Ja joillakin ihmisillä on kodin lisäksi niitä varastoja vuokrattuna. Mitä ne niissä oikein säilöö? Ymmärrän, että tilapäisesti vaikka perinnöksisaatua pitää, mutta vuosikausia säilötään turhaa rojua.

Vierailija
4087/19894 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos säilöö vanhempiensa vintille kamaa, niin ne odottaa siellä kiltisti sitä viimeistä tyhjennystä. Ei se helpompaa ole sittenkään. Samalla voi tulla muutakin tunnearvotavaraa sijoitettavaksi omaan kotiin. Vanhemmilla tuppaa olemaan kaikenlaista sinunkin lapsuusajan juttuja säästössä.

Lue: hae vain se laatikko omaan huusholliisi.

Vierailija
4088/19894 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on turha käytävän - räsymatto. Kumpi olisi parempi: yrittää lahjoittaa pesemätön matto (on likainen, ollut keittiössä) vai heittää roskiin? Pesuun ei riitä voimat, ei millään.

Vierailija
4089/19894 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on turha käytävän - räsymatto. Kumpi olisi parempi: yrittää lahjoittaa pesemätön matto (on likainen, ollut keittiössä) vai heittää roskiin? Pesuun ei riitä voimat, ei millään.

Roskiin.

Ellei joku kodittomat kissat ota.

Vierailija
4090/19894 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskiin.

Ellei joku kodittomat kissat ota.

Roskiin. Hyväntekeväisyyskirpputoreille ei kannata lahjoittaa mitään likaista/rikkinäistä jne., sillä järjestöille tulee vuosittain todella isot kulut käyttökelvottoman tavaran käsittelystä.

Vierailija
4091/19894 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskat roskiin. Yhden roska on kaikki en roska.

Vierailija
4092/19894 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että Facebookin roskalavalla kyllä liikkuu likaisemmatkin matot.

Vierailija
4093/19894 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarviaisin tsemppiä ja apuja, ehkä hieman vertaistukeakin.. Pystyn jo aika hyvin karsimaan turhaa tavaraa pois. Lemppari avaimenperäni meni rikki, no roskiin vain, osa lasten muovilautasista kiertoon vain, sillä niitä on niin paljon jne. Jopa oma lapseni, joka on hyvin hamstraamiseen taipuvainen, on poistanut tavaroitaan kun olen kysynyt tuottavatko ne enää iloa jne.

MUTTA se ongelma itselleni on vaatteet. Kaapit pursuaa ja tursuaa vaatetta. SIlti niitä aina vain tulee lisää. Se on itselläni joku ongelma, sillä pidän kovasti vaatteista, etenkin lasten. Itselläni ei liikaa vaatetta ole.. Nyt tosin tilasin yhden vähän kalliimman ja laadukkaamman hupparin koululaiselle sen sijaan, että kävelin H&M ja ostin tarjouksesta kolme kahden hinnalla. Itselläni vaatekaupoissa lasten puolella hämärtyy jotenkin raja ja tulee vain ostettua kaikkea ihanaa..

Vierailija
4094/19894 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siinä pisteessä noiden roinien kanssa, että menkööt. On verhoja, pöytäliinoja, maljakoita, kehyksiä, kirjoja, askartelutarvikkeita yms. Osalla on tunnearvoa, koska jääneet edesmenneiltä äidiltä ja mummilta. Mutta siis nyt olen siinä pisteessä, että voisin karsia. Suurin kynnys onkin, että minne? Tässä kohtaa tulee sellainen psykologinen taistelu pään sisällä: Ilmaiseksi lahjoittaminen tuntuu pahalta, kun ei itselläkään paljon rahaa. Roskiinko hyvää tavaraa? Kirppismyyntiin ei riitä voimat ja aika.

Huoh. Pitää vain saada psyyke kuntoon ja viedä vaikka Konttiin kaikki (joskus toivoo, että ei olisi niin tunteikas, miettisi mitä läheiset ajattelee tai ajattelisivat. Että tavaroihin laitettu raha on jo mennyt)

Vierailija
4095/19894 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siinä pisteessä noiden roinien kanssa, että menkööt. On verhoja, pöytäliinoja, maljakoita, kehyksiä, kirjoja, askartelutarvikkeita yms. Osalla on tunnearvoa, koska jääneet edesmenneiltä äidiltä ja mummilta. Mutta siis nyt olen siinä pisteessä, että voisin karsia. Suurin kynnys onkin, että minne? Tässä kohtaa tulee sellainen psykologinen taistelu pään sisällä: Ilmaiseksi lahjoittaminen tuntuu pahalta, kun ei itselläkään paljon rahaa. Roskiinko hyvää tavaraa? Kirppismyyntiin ei riitä voimat ja aika.

Huoh. Pitää vain saada psyyke kuntoon ja viedä vaikka Konttiin kaikki (joskus toivoo, että ei olisi niin tunteikas, miettisi mitä läheiset ajattelee tai ajattelisivat. Että tavaroihin laitettu raha on jo mennyt)

Jos sulla on kolme maljakkoa, säästä niistä tässä vaiheessa se itsellesi mieluisin ja vie kaksi muuta konttiin. Jos verhot on sopivan kokoisia sun ikkunoihin, ripusta käyttöön niin monta kuin tarvitset ja vie loput konttiin. Pöytäliinoista säästä vaikka yksi joululiina ja yksi ympärivuotiseen käyttöön sopiva, loppuja et ehdi käyttää kuitenkaan. Ja tähän tapaan käyt kaikki tavararyhmät läpi - ota käyttöön ne, jotka ovat sinulle rakkaimmat, ja luovu lopuista.

Koska tarvaramäärä tuottaa sinulle ahdistusta ja tavarasta luopuminen tekee sinulle paremman olon, läheisesi mielestä luopuminen olisi varmasti oikea ratkaisu.

Vierailija
4096/19894 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan sairas ketju jossa on paljon sairasta porukkaa ... eikä vain yhdenlaista. Osalla on hamstraus, osalla kukutus ja törsys pikemminkin ja osa on sitten niitä minimalismiin hurahtaneita villityksen saaneita. Osa ei arvosta mitään edellisistä sukupolvista ja niitä on sekä kaiken hullun tavoin hamstraavissa kuin kaiken nakkelevissa.

Tuon 96:n ongelma yllä on se, hän on hanstraaja jonka tekee vain mieli ostaa ja se rehellisesti hoituisi sillä, tippuisi työttlmien minimituloisten kädestä suuhun elävien joukkoon. Nyt ei säästä eikä hyödy hyväosaisuudestaan eli siitä on normaalisti varaa, mitään vaan törsää tyhjään. Kun pitää vaan saada ostaa.

Konttiin vieminen on mielestäni negaa. Se on hiton kallis paikka. SPR:ää ja vastaavia en koe tuettavina kohteina. Mielettömi ökypalkkoja pomoille ja ties mihin oheiskuluihin.

Miksei voi tehdä käsitöitä mikäli on tarvikkeitakin? Eikö voi laittaa facebookkiin postausta, olosi tällaisia, haluaako joku joka tykkää käsitöistä?

Miksei voi KÄYTTÄÄ pöytäliinoja? Miksi ei voi pitää maljakkoa pöytäliinan päällä esillä? Osta kukkakimppu joskus tai kokoa ulkoa siihen jotain.

Mikä ongelma on olla verhoja? Siis ... ongelmahan on ellei niitä OLE. Jos niissä on epämieluisia, joku tuttu voisi tykätä. Saisi "uusia". Ota kuvaa ja mitat. Facebookkiin postaus. Jollei muutoin, paikkakunnan myynti- tai roskalavaryhmään. Usein on henkilöitä joiden on ollut tyhjin käsin lähdettävä jostain eikä ole kodin tavaraa.

Hieman pän käyttöä: ellet tarvitse rahaa ja mikäli tavarakaan ei ole arvokasta, lahjoita!

Vierailija
4097/19894 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan sairas ketju jossa on paljon sairasta porukkaa ... eikä vain yhdenlaista. Osalla on hamstraus, osalla kukutus ja törsys pikemminkin ja osa on sitten niitä minimalismiin hurahtaneita villityksen saaneita. Osa ei arvosta mitään edellisistä sukupolvista ja niitä on sekä kaiken hullun tavoin hamstraavissa kuin kaiken nakkelevissa.

Tuon 96:n ongelma yllä on se, hän on hanstraaja jonka tekee vain mieli ostaa ja se rehellisesti hoituisi sillä, tippuisi työttlmien minimituloisten kädestä suuhun elävien joukkoon. Nyt ei säästä eikä hyödy hyväosaisuudestaan eli siitä on normaalisti varaa, mitään vaan törsää tyhjään. Kun pitää vaan saada ostaa.

Konttiin vieminen on mielestäni negaa. Se on hiton kallis paikka. SPR:ää ja vastaavia en koe tuettavina kohteina. Mielettömi ökypalkkoja pomoille ja ties mihin oheiskuluihin.

Miksei voi tehdä käsitöitä mikäli on tarvikkeitakin? Eikö voi laittaa facebookkiin postausta, olosi tällaisia, haluaako joku joka tykkää käsitöistä?

Miksei voi KÄYTTÄÄ pöytäliinoja? Miksi ei voi pitää maljakkoa pöytäliinan päällä esillä? Osta kukkakimppu joskus tai kokoa ulkoa siihen jotain.

Mikä ongelma on olla verhoja? Siis ... ongelmahan on ellei niitä OLE. Jos niissä on epämieluisia, joku tuttu voisi tykätä. Saisi "uusia". Ota kuvaa ja mitat. Facebookkiin postaus. Jollei muutoin, paikkakunnan myynti- tai roskalavaryhmään. Usein on henkilöitä joiden on ollut tyhjin käsin lähdettävä jostain eikä ole kodin tavaraa.

Hieman pän käyttöä: ellet tarvitse rahaa ja mikäli tavarakaan ei ole arvokasta, lahjoita!

Sinä et itse nyt ymmärrä mikä ongelma.

En ole ketä tarkoitat, mutta itselläni on monia kymmeniä maljakoita pölyä keräämässä ja liinoja myös todella paljon.

Joskus ihmisen on helpompi elää ilman ylimääräisiä roinia ja silloin on hyvä luopua.

Useilla paikkakunnilla on yhdistysten pitämiä kirpputoria joiden tuotto menee hyväntekeväisyyteen eikä pomojen palkkoihin.

Vierailija
4098/19894 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä tavaton onko nyt jokin näppisvika nähtävästi koska kaikki ilmestyy ulos päin mäntyä kirjoitettuna - anteeksi.

Kuitenkin kun on itse AINA ollut köyhäksi itsensä laskevasta perheestä ja yhteiskunnan kriteerien mukaan myös, ei pysty ymmärtämään ihmisiä joista on ongelma se, on normaaleja tavaroita jopa ikään kuin olisi jotenkin - ongelma.

Jos minusta jokin ei ole ollut enää mieleinen enkä ole kokenut sitä tarpeelliseksi tai ehyeksi tai muutoin käyttökelpoiseksi, olen pistänyt sen kylmästi aina pois ellei kukaan tuttu huoli.

En ole tavannut ostaa tai tehdä kuin sellaisia verhoja ja pöytäliinoja kuin mistä pidän. En ole ostanut kuin maljakoita joista pidän. Käsityötarvikkeet käytän.

Miten niin joku muka "ei ehdi" käyttää pöytäliinoja? Ymmärrän suomea koska se on äidinkieleni mutta en ymmärrä tuollaista ajatusta, väitettä, lausetta. Mitä ehtimistä on pöytäliinojen käytössä? Miten ne käsitteet ehtiminen ja pöytäliinan käyttö / vaihto liittyvät toisiinsa? Millainen älytön prosessi se joistain oikein on?

Piirongin kaapista voi vaihtaa pöytäliinaa vaikka kerta viikkoon jos huvittaa?

Ei tätä kestä lukea kuin kerta viikkoon. Pää leviää moisesta. Siis kun en voi tajuta ---

Vierailija
4099/19894 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuossa yhden neuvojan mielestä jonkun ihmisparan kuuluisi vieläpä jättää itselleen vain yhdet verhot per ikkuna - ei minkäänlaisia vaihtoverhoja! Pitää vain yksiä ja samoja verhoja koko ajan! Herraisä!

Uskomatonta onko täällä naisia lainkaan vaiko ovatko kaikki kommentoijat jotain miesihmisiä ...

Onko ongelma se, Suomessa menee hyväosaisilla liian hyvin ja liikaa rahaa. Voidaan ensin ostaa hulluna, mielenjohteesta hävittää lakanoita ja verhoja myöden kaapista jotta voidaan taas alkaa alusta ostaa kaikki kun huomataan ettei tainnutkaan olla aivan priima idea.

Porukka on seonnut. Jokin massapsykoosi.

Samaan aikaan kun köyhät eivät saa ruokaa eivätkä mitään korjautettua tai uusittua. Ja ne joilla on varaa olla kuin roomalaisissa orgioissa mammonan puolesta näkevät niillä köyhillä olevan kaiken liikaa.

Sairas yhteiskunta.

Vierailija
4100/19894 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla raivaus lähtee aina siitä, että teen yhden todella puhtaan spotin, jonne voin sitten paeta aina välillä huilaamaan.

Yleensä keittiö tai vessa/kylppäri on tällainen. Näin syyskesällä kaupoista ja apteekeista saa ihan uloskantohintaan sitruunahappoa, koska sitä käytetään säilöntään. Pari ruokalusikallista suihkepulloon, suihkutus kaakeleille, huuhtelu. Tai pari ruokalusikallista kylmän veden kanssa kahvinkeittimeen ja kalkinpoisto sinnekin. Raikas vessa, kylppäri, keittiön kaakelipinnat, kahvinkeitin, vedenkeitin, pyykkikone. Nopeasti hyvä fiilis, kun pääsee heittämään pyykit tällä tavoin syväpuhdistettuun koneeseen tai keittämään itselleen kupin teevettä kalkittomalla keittimellä.

Joskus raivaan jonkin pöydän, pyyhin ihan puhtaaksi, setvin siinä vaikka papereita nipun kerrallaan.

Jollain tavalla auttaa alkuun tämä, että on se "puhdas" spotti näkökentässä.

Kaakeleille käytetty sitruunahappo kannattaisi neutraloida eli pestä vielä jollain emäksisellä pesuaineella tai vaikka ruokasoodalla sitruunahappokäsittelyn jälkeen, jotteivat kaakelisaumat kärsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi