Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19894)

Vierailija
3861/19894 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaappi/hylly/lipasto kerralla. Jokaisen tavaran kohdalla voi miettiä:

-olenko tarvinnut tätä viimeisen vuoden aikana?

-onko todennäköistä että käytän seuraavan vuoden aikana?

Kylmästi heittää pois/myy kaikki mitä ei viime aikoina tarvinnut ja tuskin lähiaikoinakaan tarvii. Itse jaottelin roskiin meneviin ja henkilötietoja sisältäviin (vanhat laskut jne). Jälkimmäiset poltin. Säilytin vain ne joita todennäköisesti tarvin seuraavan vuoden aikana. Toki tunnearvoa sisältävät kuten lahjat säilytin.

Kannattaa ajatella sitä ihanuutta kun saa valtavasti lisää tilaa kaappeihin ja esim seuraava muutto helpottuu.

Yksiöstä lähti 15 kaupan muovipussillista roskaa.

3862/19894 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä ketju!

Meillä on nyt tavallista parempi tilanne kaiken tavaran suhteen; on saatu päätökseen pitkiä projekteja ja niiden sälät pois ja monta pientä kotikunnostusta myös valmiiksi ja niiden tarvikkeet pois.

Olen nyt havainnut muutaman jutun, joista ehkä olisi hyötyä muillekin:

- valaistus: tarpeeksi puhdas/kylmä valo auttaa sekä löytämään tavarat että huomaamaan viat ja kuluman -> valaisimien uusimisen jälkeen on ollut helppo esim. valita oikea vaate mynkäämättä muita ja lajitella sukat pesun jälkeen

- imurien sijoittelu: meillä on 2 tavallista ja 1 rikkaimuri. Rikkaimuri on eteisen vieressä ja imaisen sillä heti eteisen, jos tulee mitään roskaa. Tämä jo yksinään vähentää paljon lattioiden epäsiisteyttä. Ne kaksi tavallista imuria ovat eri paikoissa. Minulla vähentää selvästi kynnystä aloittaa imurointi, kun laite on valmiiksi pelipaikalla ja voin imuroida vain sen mikä huvittaa (ei tarvitse ajatella koko asunnon hoitamista kerralla).

Nyt minulla yllättäen tuntuu menevän vähemmän aikaa mutta koti on paljon siistimpi: kun vaatteiden valitsemisesta  ei tule mitään ylimääräistä kasaa/pölyä/hässäkkää ja kun lattiat ovat tiptop, niin loppu hoituu kuin itsestään pieninä paloina. Mainokset tulee nakattua heti lukemisen jälkeen koriin, eteisen imaisun ohessa menee paikoilleen kengät ja hupparit, tiskipöydän pari lasia koneeseen ja taso pyyhkäistyä. IHANAA!  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3863/19894 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ootan, että sunnuntaina olis hyvä ilma. Silloin olis täällä yks puistokirppis ja tässä kevään/kesän aikana olen saanut kerättyä kasan tavaraa myytäväksi. Olis kiva saada edes jostain rahaa, kun sille olis kuitenkin käyttöä. Varmaan kuitenkin myymättä jää sen verran että kierrätyskeskukseen riittää myös vietävää.... Facebookissakin meni muutama juttu, mutta ne jutut ei kiinnostaneet ketään mitä olisin veikannut ja ihan mystisiä asioita jonotettiin - en tajua ihmisten logiikkaa.

Vierailija
3864/19894 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys, pitääkö yli 20 vuoden takaisia ala-asteen kirjoja ja työvihkoja säilyttää?

Kahden lapsen kirjat vielä tallella samoin piirustukset

Srk:n askartelut hävitin, paitsi isän ja äitienpäiväkortit.

Taidan olla outo😒

Mä säilöin kolmen lapsen kaikki koulujutut, piirustukset, koulukirjat jne. Sitten tuli muutto omakotitalosta kerrostaloon, kutsuin lapset käymään lapsuudenkodissaan seulomaan omat tavaransa läpi toivomuksella, että mitä vielä säästätte muistona, niin viette mennessänne. Ja saatesanat perään, että enää en teidän tavaroita säilö..

Vierailija
3865/19894 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun raivasin edesmenneitten vanhempieni vinttiä, niin siellä oli kaikki koulutavarat, aapiset ja muut kirjat, vihkot, kokeet, piirustukset, käsityöt jne. Aapisen otin muistoksi ja luokkkakuvat, kaikki muu tutkimatta roskiin.

3866/19894 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookissakin meni muutama juttu, mutta ne jutut ei kiinnostaneet ketään mitä olisin veikannut ja ihan mystisiä asioita jonotettiin - en tajua ihmisten logiikkaa.

TÄMÄ! Sain hyvin myytyä kirpparilla, mutta en ymmärrä ihmisiä kyllä kaikilta osin. Esimerkki:

- lapsen Fjällräven-ulkoiluhousut. Hinta uutena 149,- käytetty 3 kertaa. Ei menneet 8 eurolla.

- lapsen velour-housut, selkeästi käytössä jo nukka kovettunut ja haalistuneet. Hinta uutena 19.90 / 3 housut. Kirpparilta meni heti, kun laitoin 2 eurolla.

Vierailija
3867/19894 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun raivasin edesmenneitten vanhempieni vinttiä, niin siellä oli kaikki ökoulutavarat, aapiset ja muut kirjat, vihkot, kokeet, piirustukset, käsityöt jne. Aapisen otin muistoksi ja luokkkakuvat, kaikki muu tutkimatta roskiin.

Tämä tilanne on meillä, pitääpä tehdä siivous ja poistot ohjeidenne mukaan.

Lelujakin on tosi paljon, jotakin on lähtenyt lastenlasten joukkoon ja joitakin käytetään vielä täällä mummolassa.

Niistä olen hävittänyt rikkinäisiä pois.

Vierailija
3868/19894 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun raivasin edesmenneitten vanhempieni vinttiä, niin siellä oli kaikki ökoulutavarat, aapiset ja muut kirjat, vihkot, kokeet, piirustukset, käsityöt jne. Aapisen otin muistoksi ja luokkkakuvat, kaikki muu tutkimatta roskiin.

Lelujakin on tosi paljon, jotakin on lähtenyt lastenlasten joukkoon ja joitakin käytetään vielä täällä mummolassa.

Mitä teette lääkkeille, jotka ova "tauolla"?

https://www.bmj.com/content/350/bmj.h1585

Luepa ensin tuo, tärkeää asiaa. Tarkista, miten vanhukset jaksaa NYT.

Vierailija
3869/19894 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teette lääkkeille, jotka ova "tauolla"?

https://www.bmj.com/content/350/bmj.h1585

Luepa ensin tuo, tärkeää asiaa. Tarkista, miten vanhukset jaksaa NYT.

???

Vanhentuneet ja tarpeettomat lääkkeet apteekkiin.

Vierailija
3870/19894 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joulusta asti käynyt kotia läpi. Tahti 1 kaappi per kk.

Nyt on koossa 8 isoa Ikean kassillista ja elokuussa aukeaa Hietsu.

On tää outoa. Koti piti olla rojuvapaa.

Mutta kun katsoin mitä kotoa löytyy, sitä huomaa, ettei kaikkea tarvitsekaan.

Kesälomalla mennään vanhempien mökille. Aion käyttää pari päivää varastojen läpikäymiseen.

Vanhempieni kotoa on kaikki minun viety jo pois.

Vierailija
3871/19894 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroihin joihin liittyy tunneside, niin kauniit esineet pitäisin ehdottomasti esillä. Onko joku ikean sisustustaulu parempi vaihtoehto, kuin omista muistoesineistä tehty hyllykkö? Tai vanhoista vaatteista tehty kollaasitaulu?Youtube on täynnä ideoita, joilla huonompikin askartelija saa tehtyä kivoja juttuja.

Niille joita ei halua pitää esillä tai saa tehtyä jotain kaunista sisustukseen, niin valokuva esineestä, ainakin korteista, piirustuksista ja todistuksista on toimiva apu. Muut sitten muistojen laatikkoon, vaikka arkkupöytä olohuoneen pöytänä, joka täynnä muistoja.

Tuo, että ensin editoi turhista tavaroista, joissa ei ole tunnesidettä, on hyvä vinkki. Kaikkeen tavaroiden karsimiseen kannattaa pitää positiivinen olo, jos rupeat liittämään sen suruun luopumisesta, et ikinä pääse muistotavaroista eroon.

Vierailija
3872/19894 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on päässyt ryöstäytymään kaaokseksi erinäisten elämäntilannemuutosten seurauksena. Ensi viikolla alkaa loma, ja minä alan käymään kaappeja läpi. Uusi taktiikkani on laittaa jokaisen kaapin, lipaston ja vastaavien oveen post-it lappu joka kertoo mitä kyseiseen kaappiin tai laatikkoon tulee. Toivon että saan näin tehtyä järkevämmän järjestyksen eikä sekalaista roinaa pyöri siellä täällä. Saa nähdä miten onnistuu. 

Vierailija
3873/19894 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaappi/hylly/lipasto kerralla. Jokaisen tavaran kohdalla voi miettiä:

-olenko tarvinnut tätä viimeisen vuoden aikana?

-onko todennäköistä että käytän seuraavan vuoden aikana?

Kylmästi heittää pois/myy kaikki mitä ei viime aikoina tarvinnut ja tuskin lähiaikoinakaan tarvii. Itse jaottelin roskiin meneviin ja henkilötietoja sisältäviin (vanhat laskut jne). Jälkimmäiset poltin. Säilytin vain ne joita todennäköisesti tarvin seuraavan vuoden aikana. Toki tunnearvoa sisältävät kuten lahjat säilytin.

Kannattaa ajatella sitä ihanuutta kun saa valtavasti lisää tilaa kaappeihin ja esim seuraava muutto helpottuu.

Yksiöstä lähti 15 kaupan muovipussillista roskaa.

-olenko tarvinnut tätä viimeisen vuoden aikana? en

-onko todennäköistä että käytän seuraavan vuoden aikana? ei ole

- tarvitko hävittämiäsi tavaroita viikon päästä? ihan varmasti!

Näin se vain menee :D

Vierailija
3874/19894 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri seison pienen häkkivaraston edessä ja koetan löytää jotakin täysin tarpeetonta pois heitettäväksi tai annettavaksi, mutta se on yllättävän ahdistavaa ja vaikeaa.

En tiedä tarvitsenko tuota tavararöykkiötä, ei siihen tunnesiteitä tunnu olevan, mutta se on niin... työlästä. Isot jutut on vaikeita. Tai sitten en tiedä mihin ne tarpeettomat laittaisin. Taitaa olla myös rikkinäisiä tavaroita joita tuskin tulee korjattua mutta kierrätys on hankalaa.

Vaatii esim. matot pesua ennen kuin voisi edes ajatella niiden lahjoitusta. Tai ehkä ovat liian kuluneita muiden mielestä ja pitäisikin heittää pois. Juuri tuo tekee lahjoittamisesta vaikeaa, entä jos minun hyväkuntoiset onkin muille nuhruista. Myymistä en edes uskalla ajatella, siinä liikaa päänvaivaa.

Vaikka ajattelisinkin lahjoitettaviksi valinnan niin että ostaisinko itse tuon... kyllä mutta ehkei siitä paljoa tekisi mieli maksaa.

Siis kun on ollut siinä tilanteessa että tarvii esim. kengät pikaisesti eikä ole rahaa paljoa niin kyllä silloin kelpaa ne jotka on ehjät vaikkei ehkä kovinkaan hienot enää. Mutta eihän sellaiset välttämättä kelpaa hyväntekeväisyysjärjestöille kirpparimyyntiin. Eli taitaa minun ihan hyvät olla kuitenkin roskia.

Ja sitten tulee mieleen että jos nykyiset kenkäni hajoaa niin tarvii olla varalla vanhat kun uusien hankkiminen hankalaa. Vaikea löytää sopivia lähiliikkeistä eikä nettiostelu ole mahdollista. Taidan vaan sulkea häkkivaraston oven ja jättää kaiken ennalleen.

Vierailija
3875/19894 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko paria sataa sivua läpi :D Mutta kirjoitanpa silti...

Mutta olisikos teillä mitään vinkkejä siihen, miten päästää irti tunnesuhteesta tavaraan? Mulla muisti toimii ihan valtavan vahvasti tavaran kautta. Voi olla, että en muista jotain asiaa ollenkaan, mutta kun otan tavaran käteeni, niin siitä aukeaakin hyvin vahvoja eläväisiä muistoja. Ja jos ne muistot ovat hyviä, niin tietenkin haluan pitää tavaran.  Ikäviä muistoja kantavista tavaroista on helppo luopua. 

Mutta tavaraa on liikaa, koti on koko ajan sotkussa, kun tavaroille ei ole paikkoja. Eli vähentää pitäisi. Mutta ei vaan pysty! Mikä neuvoksi? Ei mitään "ota kuva", se ei auta ollenkaan :D

Oon samanlainen. Mutta jos jostain tavarasta on hyviä muistoja niin säästän sen. En todella hävitä niitä sen takia että niin "kuuluisi" tehdä. Tämä tietty muodostuu ongelmaksi jos joka ikinen tavara kodissa tuo vahvat muistot :D olen karsinut niistä tavaroista joihin ei varsinaisesti muistoja liity. Tärkeintä mielestäni on että en osta uutta (siis minulle uutta, yleensä ostan kaiken kirppareilta). Tässäkin on jo opeteltavaa kylliksi.

Eikö niitä muistoja voi muistella ilman niitä tavaroita? Jos jotain ei muista ilman tavaraa, niin tarvitseeko sitä lopulta muistaa? Menneet ovat menneitä, ainoa hetki joka meillä on, on tämä nykyhetki. Kannattaako sitä hukuttaa tavaraan ja itseä häiritsevään ikuiseen sekamelskaan?

Vierailija
3876/19894 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetytti erään meillä käyvän nuoren max 30v kaupungin työntekijän kommentti "liioista astioista". Jäin miettimään. Elämäntilanne on sellainen, itse ymmärrän käyväni herkällä. Myönnän. Minua kuitenkin loukkasi ja edelleenkään en edes ymmärrä mistä moista voi sanoa.

Missään vaiheessa tällä henkilöllä ei ole ollut tilaisuutta kollata kaappejani on niitä astioita sitten nyt niin tai näin. Ja olen keski-iän ylittämässä olevaksi henkilöksi luettava naishenkilö jo, kai. En teini enkä 20+. En ole aina asunut yksin. En ole juoppo enkä narkki enkä sellainen teini opiskelija joja olisi kotoa laitettu perseaukisena. En tietenkään voi kaikkien muiden puolesta tietää mikä on normaalia mutta oman aikani sekä perhe- ja kulttuuritaustani puolesta omasta mielestäni minulla ei ole mitään outoja. Eikö nuorempien mielestä saa enää mitään olla? Kenellä on oikeus sanoa muille mikä on liikaa mill perusteilla, vai onko, jollei ole jotain ihmeempää, todellista nk hoardausongelmaa?

Ainoa mitä tämä henkilö on voinut keittiön puolella ymmärtäkseni nähdä on:

- tiskattavina altaassa 1.5L kasari sekä kahvimuki ja vesilasi sekä lusikkaa ja kauhaa tiskialtaassa likaisina tiskattavana hänen tultuaan ennen niiden tiskausta

- tasolla kannellisen, kuviollisen liemikulhoksi sanottavan muutaman litran vetoisen astian (käyttötavara mutta myös minkä tahansa keittiön koriste, merkkitavaraa) ja päälletysten Arabian beigen isomman uunivuoan, lasisia kulhoja ison sekä pienemmän johon tehdään salaatteja sekä joissa sekoitetaan isoja taikinoita pienempiä taikinoita lihapullataikinasta leipomisiin jne. mitä nyt hyvänsä. Aktiivikäytössä.

Tässä asunnossa ei ole keittiössä mitään mihin ne saisin pois näkyvistä. Yläkaappiin ehkä, mutta en pysty itse niitä sinne ja pois. Lisäksi ne ovat raskaita, en tahdo niiden tippuvan käsistä. Käytän niitä ja ne ovat minulle rakkaita. Tämä on tilapäiseksi tarkoitettu osoite. Voisin viedä ne keittiöstä muualle piironginkaappiin, jos näkisin kovan uudelleenjärjestelyn vaivan, mutta saisin sitten koko ajan viedä niitä edestakaisin koska käytän kuitenkin. Siinäkin tippuu turhan herkästi huonoista käsistä ollessa huonossa kunnossa. Minulla ei ole varaa uusia mitään. Jos on särkyvää, täytyy minimoida vahingot.

- Aterinten valutusteline, kahvinkeitin, vedenkeitin, mikro, yleiskone eivät liene "astioita"

- Olkkarissa on näkyvissä ollut mielestäni piirongin päällä ja pöydällä kukkamaljakko ja 2 kpl kuviollisia hedelmävateja. Ei kuitenkaan mitään arvotonta sälää. Yleisesti kuka tahansa fiksu aikuinen nainen näkisi arvotavaraksi eikä sälälsi tai "liioiksi astioiksi". Yleensä hedelmävadeissa on hedelmiä. Nyt minulla vain ei ole hedelmiin varaa.

Liikaa astioita????

Meillä on nk oikeasti oikeat astiat - kattilat, pata, pannut, kupit, lautaset, lasit kyllä suljetuissa kaapeissa.

Jos on tasan vain 2 hengen lapseton talous tai jopa yksin, onko nykyään pakko lahjoitella kaikki muille? Myyskennellä merkkiastiansa eurolla tori.fi:ssä ja jättää 1 kaikkea jotta muiden ei tarvitsisi nähdä vaivaa? Suomeksi: kadehtia kasvot vihreinä.

Ihmiset voisivat vähän miettiä töissäkin mitä asiakkaille puhuvat. On ikävää että ennen kuin päästää mistään ketään kotiinsa, tulisi käydä kämppä läpi ja henki hapatuksissa kaikki vaatekomeroon piiloon. Tämä ei ole aivan ainutkertaista.

Vierailija
3877/19894 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri seison pienen häkkivaraston edessä ja koetan löytää jotakin täysin tarpeetonta pois heitettäväksi tai annettavaksi, mutta se on yllättävän ahdistavaa ja vaikeaa.

En tiedä tarvitsenko tuota tavararöykkiötä, ei siihen tunnesiteitä tunnu olevan, mutta se on niin... työlästä. Isot jutut on vaikeita. Tai sitten en tiedä mihin ne tarpeettomat laittaisin. Taitaa olla myös rikkinäisiä tavaroita joita tuskin tulee korjattua mutta kierrätys on hankalaa.

Vaatii esim. matot pesua ennen kuin voisi edes ajatella niiden lahjoitusta. Tai ehkä ovat liian kuluneita muiden mielestä ja pitäisikin heittää pois. Juuri tuo tekee lahjoittamisesta vaikeaa, entä jos minun hyväkuntoiset onkin muille nuhruista. Myymistä en edes uskalla ajatella, siinä liikaa päänvaivaa.

Vaikka ajattelisinkin lahjoitettaviksi valinnan niin että ostaisinko itse tuon... kyllä mutta ehkei siitä paljoa tekisi mieli maksaa.

Siis kun on ollut siinä tilanteessa että tarvii esim. kengät pikaisesti eikä ole rahaa paljoa niin kyllä silloin kelpaa ne jotka on ehjät vaikkei ehkä kovinkaan hienot enää. Mutta eihän sellaiset välttämättä kelpaa hyväntekeväisyysjärjestöille kirpparimyyntiin. Eli taitaa minun ihan hyvät olla kuitenkin roskia.

Ja sitten tulee mieleen että jos nykyiset kenkäni hajoaa niin tarvii olla varalla vanhat kun uusien hankkiminen hankalaa. Vaikea löytää sopivia lähiliikkeistä eikä nettiostelu ole mahdollista. Taidan vaan sulkea häkkivaraston oven ja jättää kaiken ennalleen.

Ainakin Facebookin roskalava- ryhmissä (eli annetaan ilmaiseksi) on ilmoituksia varaston ja kaappien tyhjennyksestä ja maininta "pesu jää hakijalle" ja monenlaiselle tavaralle tuntuu löytyvän hakija.

Ne mitkä ei mene kaupaksi ja vaatisivat pesua tai korjaamista ennen lahjoittamista etkä ehdi/jaksa niin tekemään niin suoraan roskiin. Hyväntekeväisyysjärjestöillä/kierrätyskeskuksilla ei ole aikaa tehdä tällaisia huoltotoimenpiteitä ennen myyntiin laittoa, joten lisäät vain heidän työkuormaa, koska roskiin ne päätyvät sielläkin. Myös esim. haisevat vaatteet joutuvat laittamaan roskiin, ettei kaikki samassa tilassa olevat ja myyntiin tarkoitetut vaatteet ala haista.

Vierailija
3878/19894 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita, kasa kerrallaan. Näet että homma edistyy ja se kannustaa jatkamaan. Esim. noista matoista: ei tarvitse pestä. Laita paikalliseen fb:n roskalavaryhmään maininnalla että kaipaavat pesua ja että ovat kuluneita, ehkä eläimille.

Kokemukseni mukaan matot menevät hyvin. Tosiaan esim. eläinten alustaksi.

Saat sinulle tarpeetonta hyötykäyttöön!

Vierailija
3879/19894 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä ymmärrä itse kirjoitti:

Minua ihmetytti erään meillä käyvän nuoren max 30v kaupungin työntekijän kommentti "liioista astioista". Jäin miettimään. Elämäntilanne on sellainen, itse ymmärrän käyväni herkällä. Myönnän. Minua kuitenkin loukkasi ja edelleenkään en edes ymmärrä mistä moista voi sanoa.

Missään vaiheessa tällä henkilöllä ei ole ollut tilaisuutta kollata kaappejani on niitä astioita sitten nyt niin tai näin. Ja olen keski-iän ylittämässä olevaksi henkilöksi luettava naishenkilö jo, kai. En teini enkä 20+. En ole aina asunut yksin. En ole juoppo enkä narkki enkä sellainen teini opiskelija joja olisi kotoa laitettu perseaukisena. En tietenkään voi kaikkien muiden puolesta tietää mikä on normaalia mutta oman aikani sekä perhe- ja kulttuuritaustani puolesta omasta mielestäni minulla ei ole mitään outoja. Eikö nuorempien mielestä saa enää mitään olla? Kenellä on oikeus sanoa muille mikä on liikaa mill perusteilla, vai onko, jollei ole jotain ihmeempää, todellista nk hoardausongelmaa?

Ainoa mitä tämä henkilö on voinut keittiön puolella ymmärtäkseni nähdä on:

- tiskattavina altaassa 1.5L kasari sekä kahvimuki ja vesilasi sekä lusikkaa ja kauhaa tiskialtaassa likaisina tiskattavana hänen tultuaan ennen niiden tiskausta

- tasolla kannellisen, kuviollisen liemikulhoksi sanottavan muutaman litran vetoisen astian (käyttötavara mutta myös minkä tahansa keittiön koriste, merkkitavaraa) ja päälletysten Arabian beigen isomman uunivuoan, lasisia kulhoja ison sekä pienemmän johon tehdään salaatteja sekä joissa sekoitetaan isoja taikinoita pienempiä taikinoita lihapullataikinasta leipomisiin jne. mitä nyt hyvänsä. Aktiivikäytössä.

Tässä asunnossa ei ole keittiössä mitään mihin ne saisin pois näkyvistä. Yläkaappiin ehkä, mutta en pysty itse niitä sinne ja pois. Lisäksi ne ovat raskaita, en tahdo niiden tippuvan käsistä. Käytän niitä ja ne ovat minulle rakkaita. Tämä on tilapäiseksi tarkoitettu osoite. Voisin viedä ne keittiöstä muualle piironginkaappiin, jos näkisin kovan uudelleenjärjestelyn vaivan, mutta saisin sitten koko ajan viedä niitä edestakaisin koska käytän kuitenkin. Siinäkin tippuu turhan herkästi huonoista käsistä ollessa huonossa kunnossa. Minulla ei ole varaa uusia mitään. Jos on särkyvää, täytyy minimoida vahingot.

- Aterinten valutusteline, kahvinkeitin, vedenkeitin, mikro, yleiskone eivät liene "astioita"

- Olkkarissa on näkyvissä ollut mielestäni piirongin päällä ja pöydällä kukkamaljakko ja 2 kpl kuviollisia hedelmävateja. Ei kuitenkaan mitään arvotonta sälää. Yleisesti kuka tahansa fiksu aikuinen nainen näkisi arvotavaraksi eikä sälälsi tai "liioiksi astioiksi". Yleensä hedelmävadeissa on hedelmiä. Nyt minulla vain ei ole hedelmiin varaa.

Liikaa astioita????

Meillä on nk oikeasti oikeat astiat - kattilat, pata, pannut, kupit, lautaset, lasit kyllä suljetuissa kaapeissa.

Jos on tasan vain 2 hengen lapseton talous tai jopa yksin, onko nykyään pakko lahjoitella kaikki muille? Myyskennellä merkkiastiansa eurolla tori.fi:ssä ja jättää 1 kaikkea jotta muiden ei tarvitsisi nähdä vaivaa? Suomeksi: kadehtia kasvot vihreinä.

Ihmiset voisivat vähän miettiä töissäkin mitä asiakkaille puhuvat. On ikävää että ennen kuin päästää mistään ketään kotiinsa, tulisi käydä kämppä läpi ja henki hapatuksissa kaikki vaatekomeroon piiloon. Tämä ei ole aivan ainutkertaista.

No ei kannata noista nuorten hapatuksista niin loukkaantua. Se nyt vaan on niin aivopestyä ikäpolvea että pitää konmarittaa (ja vievät säkkikaupalla jätteisiin tavaraa, "tosi ekologista!") ja elää minimalistisesti (eli lainata toisilta kun itse ei voi/halua/ole varaa ostaa) sekä olla "vihreitä" elämäntavoiltaan ja estää ilmastonmuutosta. Jokainen säästää ja pitää ne tavarat jotka haluaa, toisilla ei pitäisi olla siihen mitään sanomista. Ja tiedä miltä se tuntuu, oma lapseni puolisoineen just samanlaisia nenännyrpistelijöitä ja besserwissereitä. Eipä lapsiparka ymmärrä että sillä meidän "törkymäärällä" ja sen myynnillä saaduilla tuloilla hänelle on ostettu muotivaatetta, maksettu harrastuksia, matkoja, käytetty lääkärissä,ja saipa mojovan rahasumman mukaansa kun muutti omaan kotiinsa. Mitään ei arvosteta ja kaikki heitetään roskiin tai annetaan ilmaiseksi. Ja sitten itketään kun kaikki maksaa :D Elämä opettaa, jokainen elää tyylillään.

Vierailija
3880/19894 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun innoittamana tartun vihdoin härkää sarvista ja siivoan vinttikomeron. Olen kaverin kanssa varaamassa kirpparipöydän ensi kuulle, joten siitä saa hyvän aikarajan varastojen ja kaappien tyhjäämiseen. Täältä sisältä tulee enemmän myytävää, mutta tuo pahuksen komero on hiertänyt ajatuksissa jo niin kauan, että se on pakko saada selvitettyä aluksi.

Mitä tulee muutaman kirjoittajan pilkkaan ja vihjailuihin ristiriitaisesta käytöksestä, tavarasta luopuminen eli lahjoittaminen ja myyminen ja vasta viimeisenä vaihtoehtona roskiin laittaminen on selkeästi vähentänyt sisään tulevan tavaran määrää. Kun olen huomannut kantavani tarpeetonta tavaraa asunnosta toiseen ja suurella vaivalla hankkiutunut tarpeettomasta eroon, harkitsen todella tarkkaan, mitä hankin ja miksi. Kaikesta tavarasta on aina vaivaa: se pitää valita, tuoda kotiin, etsiä sille paikka, pitää siitä huolta ja lopuksi miettiä, miten siitä pääsee vastuullisesti eroon. Tätä ei huvita tehdä yhtään ylimääräistä.