Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää te olko näin ajattelemattomia. :(

Vierailija
15.01.2008 |

Taustaa: minulla on 4-vuotias reipas ja iloinen tyttö. Hän on vilkas ja saattaa olla liikkeissään varomaton, mutta myös herkkä ja tunteellinen lapsi. Hän on kotihoidossa vuoden vanhan pikkusiskonsa kanssa. Naapurissamme asuu perhepäivähoitaja, jolla on samanikäinen poika hoidossaan. Tämä poika on ainokainen ja ilmeisen hemmoteltu tapaus. Tekeytyy mielellään pikkuvauvaksi, lässyttää ja itkee pienimmästäkin. Mutta hän myös mielellään provosoi omaa lastani ottamaan häntä kiinni, " taistelemaan" jne. Sattaa nostaa kamalan mekkalan jos tyttöni menee ottamaan " hänen" (=pph:n) ämpärin kun se lojuu hiekkalaatikolla. Tyttöni ei ole edes kiinnostunut tämän pojan seurasta vaan provosoituu siitä lällättelystä ja " Etpäs saa kiinni" -huutelusta.

Nyt tuolle pph:lle on sitten tullut hoitoon tämän pojan pienempi serkku. Aavistan, että tämän pojan äiti on valaissut häntä tyttärestäni. Tänään ohi juostessaan tyttöni sitten hipaisi ohi mennessään tätä vierasta äitiä joka karjaisi hänelle: " Ja minua et sitten töni!" Tyttöni ei siis millään lailla töninyt häntä, ainakaan tarkoituksella. Tuli tosi ikävä olo. Lapsestani on tehty syntipukki, jolle voi karjua pienimmästäkin ja joka on hirviö, josta varoitetaan jo etukäteen. :(

Älkää ihmeessä heti yleistäkö kaikkia vilkkaita lapsia kauhukakaroiksi! Heidän vanhempansa varmasti myös opettavat heille tapoja, mutta siinä vain saattaa kestää hiukan enemmän kuin rauhallisemmilla. Eikä jokainen hipaisu aina ole tarkoituksellinen tönäisy!

Tosi ikävää, että pihaamme on ilmestynyt tälläisiä " leijonaemoja" , jotka näkevät vain omat kullannuppunsa mutta eivät heidän tekemisiään. Kyseisen pph:n kanssa olen ollut aina hyvissä väleissä ja pihamme on ollut tosi kiva paikka leikkiä.Mitä minun pitäisi tehdä? Puhuin jo tytölleni, ettei enää ollenkaan menisi tämän pojankaan kanssa leikkimään vaikka hän kuinka lällättelisi ja yllyttäisi.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Naapurin pojan isä alkaa hulluna karjua minun pojalleni, että tuollaista ei saa tehdä jne! Vaikka hänen poikansa on pahanteossa eikä minun poikani ole koskenutkaan hiekkaan tai ämpäriin jne vain katsellut hiljaa sivusta. Onko oikein? Ja kun tuollaista tapahtuu jatkuvasti, niin pinna alkaa palaa..

Vierailija
22/26 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen äiti oli sanonut jotain pahasti tai katsonut (kuvitellusti?) ap:n mielestä pahasti ja heti alkaa kieltää omalta lapseltaan että älä leiki ton kaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän isomman pojan äiti on olut ihan nuiva ianakin syksystä asti ja nyt sitten tulee toinenkin... Eivät moikkaa jne. Minusta hassua käytöstä.

ap

Vierailija
24/26 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa se pienempi serkku sitten on lapsellesi mielestäsi tehnyt kun kirjoitat hänen äidistään että kurjaa kun ilmestyy tuollaisia leijonaemoja jotka eivät näe oman kullannuppunsa tekemisiä? Vai menikö tarina sekaisin ja unohdit kuka oli kenenkin äiti?

Vierailija
25/26 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää harmita koko asia. meillä on pihassa onneksi muistakin kivoja leikkikavereita. Mitäpä minä tuollaisista.

Vierailija
26/26 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tuommoisen lällättelevän toisia härnäävän lapsen saa kuriin? Meidän pihapiirissä on aivan samanlainen poika kuin ap:n kuvaama. Lällättelee toisille, ärsyttää, rikkoo leikit, yrittää saada ottamaan kiinni ja tappelemaan .. ja hirveän huudon kanssa kotiin juoksee jos joku lapsi häneen koskee.

Äitinsä pojalle karjuu ettei niin saa tehdä ja arestiin sisälle heittää, mutta seuraavan kerran kun poika tulee pihalle sama lällättely ja muiden kiusaaminen jatkuu :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän