Melba ! Minkä turvaistuimen ostitte ykkösistuimeksi ?
Mä menen huomenna turvaistuin ostoksille tuolle neloselle... meillä on ollut Graco sekä Two-Way Elite, TWE en halua toista. Istuin ei myöskään saisi olla kovin leveä, meillä on kuitenkin keskinmäisellä rivillä se two-way elite myös ja nyt tulisi tämä ostettava istuin lisäksi.
En yhtään tiedä minkä istuimen ostaa tai MIHIN liikkeeseen mennä sovittamaan/ ostamaan missä olisi isoin valikoima ja hyvä palvelu.
terkuin, tuusis joka vieläkin pähkäilee istuinasiaa... + 4 muksua
Kommentit (4)
Tervehdys, muistankos oikein, että olette espoolaistuneet? Minkä ikäinen teillä on se nuorin?
Meillä ykkösistuin on vielä ostamatta, sillä tuo puolivuotias mahtuu kaukaloon vielä ykkösautossa, mutta tuossa miniautossa oli vaikeuksia mahtua molempien poikien (jomman kumman jalat kun olisi katkonut, niin hyvin olisi sopinut ;-). Me ostettiin pikkuruiseen autoon Britaxin hi-way. Hirmuisen hyvää palvelua saatiin at:ssa kuten aina aikaisemminkin, myyjämies jopa sovitti istuinta ja tuli lopuksi asentamaan sen keskellä lauantairuuhkaa! Jotain lisäpalikoita ostettiin kans, sellainen ylimääräinen alasovite ja sitten sellainen niskantuki. Pieni kun saattaa muuten helposti ruveta " rönöttämään" nukkuessaan, varsinkin kun istuin on melko pysty ja samoin siis asento. Jalkatilat on kans aika hyvät, sillä on niin pysty, että jalat mahtuu alaspäin. Outoa on, että tilaan autoo tuli ennenkaikkea ympärillä oleville paikoille kaukaloon verrattuna!
Mikä tuossa twe:ssä on ollut huonoa? Jotain sellaista kuin Secure ne kauppas kans, minusta siinä näytti olevan aika hyvät suojat sivutörmäyksen varalta ja kuulema teräksinen runko, mutta sen sai meiltä unohtaa, kun meillä istuin tuli eteen, niin olisi mennyt koko ajelu niiden sivusuojien takia laittomaksi, kun oikeaa etupeiliä ei olisi näkynyt.
Mä mietin kovasti nyt sitä ykkösauton istuinta. Tekisi mieli ostaa joku toinen, kun jos jompi kumpi osoittautuu käytössä huonoksi, niin ei sentään olisi kahta huonoa! Maxi cosin istuimista on ihan hirmuisen hyvää kokemusta kaukaloista ja turvavyöistuimista, mutta tämä keskikokoluokka taitaa olla kaikilla merkeillä se ontuvin. Onkohan se Mobi jostain kotoisin?
Muistaakseni mun nuorin on syntynyt samana päivänäkin kun sun , tai ainakin lähelle, eli 20.6.2007, ainakin lasketut ajat meillä oli silloin lähekkäin.
Two-Way Elitessä on huono sen leveys ja kaksi kun se on nyt kasvot menosuuntaan ollut välillä meidän 1v11kk hetkittäin niin se on musta hutera, eli sitten kun siirtää kasvot menosuuntaan niin 5-pistevöillä huterampi, vaikka siis asennettu varmasti oikein, ei nyt hutera ettei voi käyttää mutta kuitenkin, leveys on se isoin asia mulle miksen halua toista sellaista. Meillä oli aikoinaan Akta (nykyinen Graco) Duoflex Comfort ja se oli musta kiva istuin, eli siksi mietin sitä Cosmicia...
Istuin tulee vielä mun taakse tai keskelle joten olisi kiva että mahtuu ajamaan hyvin.
Maxi-Cosia minäkin mietin... mutta ei kokemusta :( Brio Zentoa mietin myös, ja sitä Cosmicia... missä toi AT muuten on ?
Joo, Espoolaisia ollaan jo 10kk ajan =) ja hyvin ollaan viihdytty.
terkuin, tuusis + 4 muksua
Hienoa että olette espoolaisina viihtyneet. Meilläkin on tuo mies saatu kotiutettua oikein hyvin tänne Espooseen (2 vuotta nyt asunut).
Joo, hyvin samaan aikaan on syntyneet nää meidän kuopukset. Meillä syntyi heinäkuussa.
Mä olen jo nyt melko varma, että ei haluta istuinta naama menosuuntaan käyttää vaan ostetaan sitten kun käännetään niin samassa turvavyöistuin. Siten uskallettiin tuo hi-waykin ostaa, sitähän ei voi kääntää. Kukaan ei taida kuitenkaan välttyä turvavyöistuimen ostolta, joten miksei sitten vaihda jo heti 3v moiseen? Ainakin minusta niissä on paremmat sivuttaissuojat usein.
Meillä oli aikanaan kans esikoisella Akta, mutta mä taas en tykännyt siitä. Tai ehkä syynä oli se, että esikoinen oli niin hirmu iso.
Maxi Cosista ei meilläkään tässä kokoluokassa mitään kokemusta, mutta pienemmässä suuremmassa kokoluokassa on kyllä olleet hirmu hyviä ja pesseet monet kilpailijat.
At on Varistossa, muutti ihan vasta siellä, on nyt hyvin lähellä kodin anttilaa.
Mihinkäs istuimeen Tuusis te päädyitte?
Meillä edelleen toinen istuin ihan pimennossa, että mikä ostetaan.