♥-♥ HELMET vko 3 ♥-♥
Kommentit (50)
Kävin jo aikaisemmin kirjoittamassa, mutta Peetu tuli ja painoi jotian nappulaa mikä lennätti kirjoituksen jonnekin avaruuteen ja mut kokonaan pois sivuilta... Nyt siis uusi yritys;
Vuoden 2008 Helmien pinkka on jo ilmestynyt, joten kyllä kai meidän on jo pian aika antaa tilaa uusille tulokkaille -jotka piakkoin syntyvät ja joista ensimmäiset ovat jo päivänvalon nähneet.
Pakko mainita taas kerran, että kyllä aika on mennyt ihan liian äkkiä, kun nämä meidän vauvelit on jo taaperoita!
Kolomonen:
Kiva kuulla teistä taas! Ehdinkin jo huhuilla, mutta sit muistin teidän etelänreissun..
Oli varmaan nautinto kölliä auringon lämmössä..! =)
Mulla oli eilen parhaimmillaan/pahimmillaan 39.1 astetta kuumetta ja keuhkot tuntui väkisin tunkevan ulos yskimisen yhteydessä.
Lääkärissä kävin (aika v-mäinen akka oli), mutta mitään hyötyä ei ollut..
En ehtinyt edes istua kun lääkäri jo sainoi, että viruksen aiheuttama, ei voi auttaa, mene kotiin sairastamaan..
Juu, niin tein. Nyt on olo jo parempi, eikä kuumetta oo tänään ollut. Taidan yrittää huomenna töihin!
Peetu on ollut kanssa hiukan kipeä;
Kakka on melkoista kuraa ja sitä tulee useesti päivässä. Hiukan normaalia väsyneempikin on ja onkin nukahtanut monta kertaa mun syliin, mikä on suorastaan ihme.. Yleensä ei syliin nuku vahingossakaan!
No eipä muuta
mammutti ja Peetu
Kivaa, että Kolmonenkin on palannut reissusta! Toivottavasti saitte nauttia auringosta, niin jaksaa paremmin tämän lopputalven.Hennalla taitaa olla yksi elämänsä jännittävimmistä päivistä nyt ohi, ja stressi helpottanut, toivottavasti häät sujuoivat hyvin, tulehhan kertomaan kun kerkeät ;)
Meillä täällä samaa vanhaa,,
Tuttiakaan ei enään kaipailla,unohtui kolmessa päivässä.Isojen sänkyyn siirtyminen sujui hyvin, ei ole tipaha
tanut kertaakaan, vaikka varmuudeksi pidän patjaa sängyn viererssä.
Eipä nyt tuleoikeen mitäään järkevää mieleen,palailen joskajotain uusia galluppeja ilmaantuu..
p.s. Roikutaanko viellä tämä tuleva viikko täällä vauvapuolellaennen kuin siirrytään taaperoihin, että kaikki meistä kerkeävät huomata siirtymis aikeemme. Koetetaan siis ensiviikon aikana muistutella siirtymisestä. Siis jos vaan kaikille sopii ?!?
Äippä ja Ronksu tänään 11kk
on vaan niin paljon muuta hoppua etten ehdi kommentoida. Uusia helmiä alkaa jo tosiaan tulla joten pois alta vaan!
Viime yö nukuttiin puolen tunnin pätkissä, väliajat karjuttiin lohduttomasti. Neljäs ylähammas melkein läpi, en keksi muuta syytä huonoihin uniin. hoitoon vein neidin silti, jäin itse kotiin etätöihin. Päiväuniksi taitaa mennä :-)
Hennalle onnea avioliiton satamaan pääsystä ja reissussa olleille tervetuloa takaisin kotimaahan. Kyllä kieltämättä alkaa olla ajatukset vallan hiihtolomaisessa etelänreissussa. Sen verran kamalat on Etelä-Suomen " talvikelit" .
Aamupalalle ja töihin!
Kiitokset vaan kovasti onnitteluista kaikille! :) Kaikki meni ihan nappiin, ohjelmaa oli kokoajan-kiitokset kaasolle ja bm:lle. Ruoka oli loistavaa, jota jäi ylikin ja porukka tanssi yöhön asti. Joten ihan paras päivä oli kaikin puolin! :)
Joku (vivian,ehkä?) kyseli tuosta mun kampauksesta, niin tuossa muuan " tilannekuva" alttarilta lähtiessä: http://www.aijaa.com/v.php?i=1479981.jpg
Kampaus oli hieno ja pysyikin jopa hyvänä koko päivän.
Eiköhän se ole meillä pian edessä taaperopuolelle siirtyminen.. Joskos meillä silti palstailijat säilyis ja tulis ehkä lisääkin- esikoisen odotusporukan kanssa taaperopalstalle siirryttäessä porukka väheni kummasti, harvakseltaan itselläkään tulee sinne kirjoitettua ja sitten aloinkin odotella jo tätä toista niin se jäi..
Meillä on alettu nousemaan pystyyn kaikkea mahdollista vasten! Ehkä meillä aloitetaan pystyssä liikkuminen hieman esikoista aiemmin.
Jokos täällä on 1v-synttäreitä mietitty? Meillä olis tarkotus pitää kolmen viikon päästä sunnuntaina moiset. Tuttavia, sukulaisia ja pari kaveria pyydetään- voileipäkakkua ja pikkusuolaista tarjolle ja se riittää :)
Mutta nyt on lähdettävä koko perheen voimin kauppa-asioille. Mieskin otti tän ja huomisen " omaa lomaa" - palautumista häähumusta. Ihan kiva että on hetken aikaa kotona auttamassa..
Nyt menoksi!
-Henna ja tytöt-
ja haikeilla mielin täällä vauvapuolella ollaan. Minusta tuntuu että tämä on välillä vähän liiankin haikeaa meikäläiselle, tippa on välillä linssissä... onkohan tää ihan normaalia? :)
Synttärit on vasta kuukauden päästä, äsken tuossa mietin että mitä tarjottavaa. Ajattelin leipoa itse täytekakun, edellisestä kerrasta (ja ainoasta tähän mennessä) onkin kulunut jo varmaan kohta 15 vuotta. Joku hahmokakku ois ihana, vaikkapa auton mallinen kun poika tykkää autoista , varsinkin renkaista :)
Yöt mennään nyt joko yhdellä tai max. kahdella heräämisellä ja välillä herätään vasta aamulla ekan kerran, mutta uutena on nyt 1-2- vk kestänyt semmoinen juttu, että monasti havahtuu kun siirrän vierestäni pinnikseen. Joskus jatkaa unta, usein ei. (Nukutan siis viekussa ja nukahtaa joko rinnalle tai sitten rinnan jälkeen pitää rauhoitella riekkuvaa poikaa jokin aika, jopa tunti...
Mutta kaiken kaikkiaan yöllä nukutaan ihan ok ja se on pääasia. Nyt olen sitten välillä jättänyt nukkumaan viereen yöllä jos on liian säpsyllä tuulella ja pelkään että heräisi siirtoon. Muuten ihan ok mut en ite saa oikein nukuttua silloin, varsinkin kun pelkään et poika putoaa sängystä.
Meillä edelleen vain ryömitään, alk. tasan 9 kk -> ja noustaan konttausasentoon mut ei liikuta siinä. Ei nouse itse istumaan, mutta osaa istua kyllä esim. kaupan kärryissä olen nyt pitänyt muutaman kerran. Eli hitaanlainen kehitys täällä :) Mut eihän tässä mikään kiire ole.
No ei enempää tällä kertaa kun en muista oliko mitä galluppeja...
Mut Hennalle onnea roppakaupalla ja muille mukavaa viikon alkua!
t. spaceage ja Joel (huomenna 11 kk)
Jospa jatketaan pinossakin viikkoa 3 - on niin haikea lähteä vauva-ajasta ; )
ONNEA Hennalle! Ja mukavaa syksyyn paluuta etelänkävijöille : ) Ette jääneet pulkkailukeleistä paitsioon.
Katselin tänä aamuna kun tytteli juoksi olohuoneessa, kyllä se myönnettävä on, että taaperohan siitä on tullut. Aivan ihana sellainen!
Meillä jatketaan n. 8 kertaa yössä tissittelyä, katsotaan kauanko tätä jatketaan ja jaksetaan. On niin jo totuttu.
Kun gallupeja ei taida paljonkaan olla auki, niin pari ehdotusta tälle viikolle:
- Ruokailussa: miten olette aikeissa siirtyä " perheen yhteiseen ruokailuun" ja ruokiin?
Meillä syödään aika paljon vielä ihan sileitä soseita, vähän kun on isompi kökkäre niin sylkee pois. Hyvin vähän toistaiseksi vielä sitä perheen yhteistä ruokaa, perunamuusia ja spagettia/makaroonia lähinnä.
Jotain sormiruokaa syödään joka aterialla, esim. vihanneksen tai hedelmän paloja, uusin suosikki on juusto, jota kait ei pitäisi kauheasti antaa kun siinä on suolaa. Lusikka pitäisi jo saada omaan käteen! Mutta äiti kun ei jaksa siivota....
- 1-vuotislahjavinkkejä ja -toiveita?
Tähän en keksi mitään... ja kysymyksiä on tullut.
Mukavaa sadepäivän jatkoa ja viimeisen vauvaviikon alkua!
T: Sporttari ja Milli 11,5 kk
Kiitos kaikille...Kova on kakkosen yritys...mulla vaan tää kroppa ihan pillerin jäljiltä ihan sekaisin. Mut toivottavasti tämä tästä.
Onnea Hennalle hääpäivän johdosta!
Kukas se kyseli ruokatavoista...meillä Aino ei syö itsetehtyä niin hyvin kun noita purkkeja. Ja isoja paloja ei saa olla tai tulee oksennus. Eilen tein itse perunaa,porkkanaa ja naudanjauhelihaa ja sekotin siihen myös vähän kaupan valmista purkkiruokaa ja hyvin meni alas.
En ole itse vielä miettinyt 1-vuotissynttäreitä paljoa. Mutta kummipojallani olisi tuossa helmikuun alkupuolella 1-vuotiset ja jotain lahjaa pitäisi miettiä...Autoista poika tykkää ja vaatteethan on kivoja mutta silti mietin et olisiko jotain muuta kuitenkin...hmm...
mutta nyt kun neiti on nukkumassa pitää kait sitä mennä itse jotain syömään ja katsomaan neloselta " meille tuli vauva" ...
pikku85
haikeilla mielin täälläkin.. tuntuu ottavan melko monelle meistä siis koville tää vauvavuoden loppuminen! Ihan käsittämätöntä, miten vuosi on voinut jo mennä?
HENNAlle onnea täältäkin! Ja MAMMUTILLE kans onnea , että syy puutumiseen vihdoin löytyi! Olipa hyvä että pääsit nyt tutkimuksiin. ja toivotaan et osaavat korjata asian myös! varmaan helpotti, kun asia selvisi, epätietoisuuden kanssa on ikävä elää. Ja KOLOMONEN: täällä aivan *viherretään* kateudesta - etelään ois ihana päästä :) Miten muuten teidän pieni jaksoi lentomatkan? Se on meille nimittäin tällä hetkellä se suurin jarru matkallelähtöön! Kun tää tyyppi ei istu sylissä hetkeäkään kiemurtelematta. 6 h:n kanarianlento ois aika tuskaa....
Sporttari kyseli RUOKA-asioista. Meillä kaikki ruoka pitää silputa vielä aikasen sileeksi, muuten tulee oksennuksen kanssa ulos! Ja ihan erikseen syö vielä kaiken eli ei olla ihan vielä siirtymässä samaan ruokaan muun perheen kanssa. Tossa välillä oli kausi, että tuli annettua purkista paljon, nyt saan tehtyä taas itse soseet. Puuron ja viilin kanssa kylläkin aina kaupan marjasörsseleitä. Lusikan käyttöä meillä vasta kuivaharjotellaan, eli poika pitelee sitä kädessä ja työntää välillä suuhunkin.
Olen aika tarkka noitten suositusten kanssa, eli tavallista maitoa en anna ennen vuoden ikää, enkä suolaa. Enkä ymmärrä, miksi tämän asian kanssa pitäisi hoppuilla. Jos joku viisas näin suosittaa, niin mulla ei ainakaan ole esittää sellasta tietoa , joka kumoais suositukset. Niinpä tottelen kiltisti..
1-vee LAHJAideoita otetaan myös vastaan. Jotain kivaa lelua tai viihdykettä kaipailisin meidän " vauvalle" ,jotta viihtyis paremmin itsekseen. Kun tuo ryökäle roikkuu muuten lahkeessa koko ajan.
Ai niin mullakin ois kysymys: ootteko joutuneet antamaan YSKÄNLÄÄKETTÄ vauvoillenne? Miten mulla on semmonen tunne, ettei kovin heppoisin syin pitäis antaa pienille yskänlääkettä? Että mieluummin höyryhengitystä ja muita luomukeinoja? Esikoisellekaan ei ole juuri koskaan taidettu antaa, paitsi nyt jo isompana. Me vaan käytiin eilen lääkärissä kun kuume nousi pienelle taas ja yskä tuli hieman pahempana takas. Ja nenä tietty valuu. Lääkäri vaan kirjotti repseptin yskänlääkettä varten, mut en hakenut sitä vielä.. kun se vielä sanoi silleen, että " tarvittaessa" voit antaa tätä. Mä nyt odotan sitä tarpeen tuntua tässä sit...
Mut nyt ylös ulos ja lenkille !!
Viherrys ja VAUVA (jes :)
Vauveli hoidossa ja minä kotona töissä siis. Tökkii vaan hommat - tenttikirjaakin pitäisi lukea (teen sitä työajalla). Kuudes hammas tuottaa neidille tuskaa jo toista vuorokautta ja illalla vuosi nenäkin. Vaan ollaan niin terveinä oltu, että ei parane valittaa (kaks flunssaa sairastettu tänä ensimmäisenä vuonna).
HAIKEUS: mulla ei oikeestaan ole sellaista tämän vauvan kohdalla mutta ennemmin nyt alkaa vauvakuume todella taas kasvaa. Mies vaan on nihkeä ajatuksen suhteen - ei vielä, on hänen mielipiteensä, vaikka ennen tätä esikoista oltiin molemmat sitä mieltä että 2v on hyvä ikäero (meillä molemmilla sisaruksia tällä erolla).
PÖPERÖT: Imetystä jäljellä 2x/vrk, pikkuhiljaa lopetellaan. Neiti ei näissä enää niin kiinni ole, mutta enkä itsekään henkisesti, mutta ne helpottavat nukkumaanmenoa ja toisaalta aamulla saan jatkettua tytön unia imettämällä kuudelta. Eli äidin mukavuudenhalua lähinnä.
Muuten neiti syö hoidossa samaa pöperöä kuin muutkin lapset. Kotona syö usein vielä pakkaseen tekemiäni soseita. Jos meidän ruoka on helposti muussattavaa, niin silloin toki syö sitä. Mutta kun hampaita on vasta viisi, niin kovin isoja paloja ei voi antaa. Meillä tosin isotkin palat niellään kakistelematta - tulevat sitten vaan kokonaisina uloskin toisesta päästä joten imeytyminen ei sitten ole kaksista. Etelään kun lähdetään hiihtolomalla niin vauva syö varmaan vielä paikallisia purkkimömmöjä viikon. Ja kaikki maitotuotteet uppoaa hyvin. Viherryksestä poiketen en ole kauheasti suosituksista piitannut vaan käyttänyt omaa harkintaa (fysiologi). Niinpä maitotuotteita aloiteltiin jo 8kk iässä eikä mitään oireita ole tullut. Huolta munuaisten kuormituksesta pidän vähän liioiteltuna. Suolan suhteen sen sijaan ollaan meilläkin tarkempia suomalaiset kansantaudit muistaen.
1v-LAHJATOIVEET: vinkkejä tosiaan vastaanotetaan! Musta tuntuu että vauva ei tarvitse mitään! Vaatteita on, leluja on, enkä itse tykkää mistään ylimääräisestä krääsästä. Omat posliiniastiat ajattelin ensin vauvalle toivoa, mutta toisaalta kaapitkin on kovin täynnä ja puuro kelpaa tavalliseltakin lautaselta - tai mun vanhalta kuvalautaselta. Näidenkin aika on ehkä vasta myöhemmin. Piha ja tiet on päällystämättömiä, joten Plasto-mopolla tai muulla potkuautolla ei ehkä vielä ensi kesänä paljoa etene kun on vielä hiukan lyhyt tyttö. Hiekkalelujakin on jo kertynyt, kottikärryjäkin kahdet! Oiskohan ratti vaunuihin jotain? Toisaalta aika vähän kärrytellään, nukkumiskäytössä lähinnä ovat yhdistelmät. Ja keväämmällä sitten jo pyöräillään. Hankalaa. Sack' n seat -matkasyöttötuoli alkaa myös sopia tämän ikäiselle hätävaratuolina kivasti. Mutta senkin jo ompelin. Multa löytyy siis kaavat jos joku muukin kaipaa. Helppo oli tehdä itsekin eikä materiaalikulut tainneet montaa euroa olla.
Eli ei tosiaan ole ideoita. Vaatteita varmaan saadaan ja ihaniahan ne on. Harmittaa vaan välillä kun kaikkia ei edes ehdi pitää kun jäävät pieniksi. Onneksi kasvu nyt tässä toisella vuodella jo hidastuu sen verran että samat menee pidempään. Huutonetissä just myin paketin pienimpiä vaatteita kun niitä oli aivan ylimäärin.
Meillä luovuttiin pinnasängystä parempien unien toivossa eli vauva siirtyi jatkettavaan lastensänkyyn seinän ja meidän sängyn väliin. hammaskitinöiden vuoksi on vaan silti päätynyt kaksi yötä ihan kylkeen kiinni. Kuitenkin jos kaikki kolme ollaan parisängyssä niin kaikki nukkuu huonosti kun on ahdasta.
Jos sitten vaan ottais itseään niskasta ja rupeis lukemaan. Mukavaa viikkoa kaikille!
Te äiteet, jotka ootte vielä kotona, niin kauanko meinaatte vielä olla?
Mulla on nyt ne kaksi hoitolasta, joten nettihetkiä on tosi vähän kun omiakin on kolme. Kaikista työllistävin on 2,5-vuotias tosi temperamenttinen hoitolapsi, tänään hän on kipeenä kotona joten tuntuu kuin ois lomalla. Tosin oma pikkuinenkin on selvästi tulossa kipeeksi ja on ollut ärtynyt -nyt unilla. On kuitenkin mennyt kivasti lasten kanssa ja kun aattelen että tienaisin omassa työssäni hoitomaksut huomioiden vain pari sataa enemmän, ei houkuttele yhtään. Ehkä sitten loppuvuodesta alan olla kypsä kotonaoloon ja innostuttaakin jatkaa omia töitään. Nyt tärkeintä on että pieni poika saa olla kotona ja samalla myös eskarilainen ja 4-vuotias. Ja hoitolapsiin selvästi kiintyy enemmän päivä päivältä kun oppii toistensa tavat.
RUUAT: poika syö usein samaa kuin me, mutta ilman suolaa ja tavallista maitoa. Oon samaa mieltä kuin oliks se viherrys, että jos joku viisas näin on suositellut, miksi minä tietäisin tuon paremmin ja antaisin vastoin suosituksia suolaa tai muuta etuajassa tarkoituksella. Nyt on enää 3 viikkoa 1-vuotispäivään ja olen alkanut sen verran lipsua viime päivinä että jos on jotain sellaista ruokaa esim. uuniruuat mistä ei voi jättää suolaa kokonaan pois, teen tosi vähäsuolaisena koko ruuan ja poika saa samasta. Mutta aina kun on esim. kastikkeita tms, otan pojan ruuan ensin erilleen ja sitten vasta suolat ja maidot ym. Hapanmaitotuotteita olen kyllä antanut jo aika lailla. Kaupan soseita poika on alkanut inhota, kotiruokia ahmii onnessaan.
Meillä kävellään kaikkialla innoissaan. Poika on tosi hyväntuulinen auringonpaiste, tyytyväisyystyyppi. Tekee huimia virnistyksiä nykyään ja yrittää laittaa hattuja päähänsä, siskojen helmiä kaulaansa ja leikkipuhelimen korvaan, hupaisan näköistä.
Toivottavasti huomaan milloin siirrytään taaperopuolelle, kun en pääse kuin noin kerran viikossa " linjoille" !
Kuulumisiin!
Niin ja kotona olosta: olen hakenut hoitovapaata elokuun loppuun asti. Tavallaan töissähän nytkin olen kun hoidan myös kaverin lapsia. Odotan nyt tietoa valittiinko mut hankepäälliköksi ja jos, niin menen töihin tuolloin syksyllä 3-4-päivää viikossa. Jos ei ja jatkaisin siis muissa saman työpaikan (huonompipalkkaisissa) töissä, pitkitän menoa vuoden loppuun tai jopa pitemmälle ja jatkan näiden hoitolasten kanssa.
Ihanaa lumista päivää!
Meillä Ronjan kanssa ollut tänään aivan ihana päivä, aamulla oltiin ulkona muutama tunti ja nyt iltapäivällä kävi mun kaveri 2-kuukautisen vauvan kanssa. Olipas söpöliini! Ronja on ihan hulluna vauvoihin tahtoisi vaan pusutella ja silittää kokoajan ;)
Ootteko huomannut että on ihan eri fiilis olla ulkona kun on vähän lunta maassa? Voi touhuta ämpärin ja lapion kanssa (lue kantaa ämpäriä ja lapiota paikasta toiseen) ja esim. maistella lunta ;)
Viime yönä Ronsku päätti olla hereillä klo;12-02.30 eikä mikään sylittely tai muu auttanut! Olin ihan ihmeissäni, että mikä on kun normaalisti nukkuu kun enkeli 21.00-08.30! No aamulla syy sitten selvisi ylös oli tullut uusi takahammas! Toivotaan että ensiyö menee taas normaalisti! Meillä nukutaan viellä kahdet päikkärit, olen koettanut siirtyä yksiin, mutta ei yksinkertaisesti pysy hereillä, joten nukkukoon kun kerran yöt menevät kuitenkin niin hyvin? Mitenkäs muilla,joko olette siirtyneet yksiin päikkäreihin? Ja kauanko nukutaan?
Nyt siis galluppeihin,,
HAIKEUS; Kyllä on ihan outoa kun nyt mun vauva onkin jo ihan iso työööt joka kävelee ja touhuaa. Välillä haikeena muistelen niitä pikkuvauva aikoja,, no ehkä joskus hommaan " pikkukakkosen" eihän sitä koskaan tiedä. Ehkä se mies olisi ensin hommattava, jotta teko jotenkin onnistuisi? ;) Vaikka taytyy kyllä sanoa ett olen ollut yllättynyt kuinka helppoaon ollut olla kaksin vauvan kanssa! Nyt meillä on menossa Ronjan isän kanssa huoltajuuskiista ja tapaamis kiista. Ronjan isä tahtoisi yhteishuoltajuutta ja minä yksinhuoltajuutta,samoin Ronjan isä tahtoisi tavata Ronjaa 2xkk 3tuntia kerrallaan ja minä en tahtoisi hänen tapaavan lainkaan. Maaliskuussa pitäisi selvitä miten käy. Eilen meillä oli palveri sosiaalityöntekijöiden kanssa, ja heidän mukaansa hyvin todennäköisesti tulen saamaan yksinhuoltajuuden ja isä tapaamiset ainoastaan valvotusti 2xkk! Tokkopa saapuu tapaamisiin, kun joutuu matkustamaan reilun sata kilometriä ja maksamaan tapaamisista 50¿ kerta (joutuu maksamaan kun on ulkopaikkakuntalainen ja tapaamiset valvottuja) Ja ainoa syy miski hän tapaamisia oikeasti haluaa, on että saisi Suomeen pysyvän oleskeluluvan! Vähän eksyin aiheesta ;O
RUOKA; Meillä syödään normaalia kotiruokaa (suolatonta) mitä enemmän kökköjä sen parempi! Ja normi maitoa juodaan! Syömisien ja juomisien kanssa ei koskaan ole mitään ongelmia ollut, ainut, ettei oikeen pilttejä tms. purkkiruokia tahdo syödä.
KOTONA OLO; Luulen, että olen kotona siihen saakka kun Ronsku on 2½-vuotias koska Ronja menee silloin ruotsinkieliseen päiväkotiin jonne eio alle tuon ikäisiä oteta. No jos nyt sattuu joku ihan unelma työ tulemaan vastaan sitä ennen, niin sitten harkitaan uudelleen. Tokkopa tulee ;)
SYNTTÄRIT; Juhlat olisi tarkoitus järkätä. Muutama naapurin ja kaverin lapsi sekä tietty mummot ja vaarit, kummit yms paikalle kutsua. Tarjoiluista olen ajatellut ihan perinteistä kakkua ja keksejä linjaa, ehkä jotain suolaista piirakkaa saatan vääntää jos oikein innostun. Lahjatoiveista ei aavistustakaan,, ehkä mummo voisi ostaa jotkut kivat pussilakanat ja pappa voisi maksaa vakuutuksen seuraavaksi voudeksi taas (maksoi edellisen ristiäislahjaksi) muuten ei oikeen mitään ihmeitä tule mieleen, kaikkea kun tuntuu olevan niin leluja kun vaatteitakin! No saavat kummit ja kumppanit itse pähkäillä, siinä niille onkin hommaa ;)
Ihana kuva oli Hennasta, morsian oli kaunis!! Pitäisikö meidän taas laittaa kuvia pikkuisistamme, nin nähdään miten muiden tirppanat ovat muuttuneet?
Äippä ja Ronksu
Kylläpä tosiaan on mukavampi ulkoilla kun on lunta maassa! =)
Peetu tykkää kovasti mönkiä lumessa ja touhuta ulkona muutenkin!
RUOKA:
Hoidon alkaessa ilmoitin hoitopaikkaan, että Peetu voi syödä samaa ruokaa mitä muutkin kunhan se on vähäsuolaista ja -mausteista.
Kotona olen jo aika pitkään antanut samaa ruokaa kun muillekin, välillä tosin otan ensin Peetulle annoksen ennen maustamista.
Maitotuotteita aletaan kokeileen vasta lähempänä vuoden ikää tai sen jälkeen kun yksi kokeilu teki pikku masun kipeäksi!
Viiliä ja jugurttia ollaan maisteltu ja raejuustoa...
1-VUOTIS LAHJATOIVEITA:
Hmm... Tällähetkellä ei taida olla mitään erikoista tarvetta muutakun kunnon kengille!
Peetulla on yhdet talvikengät, löysin alesta, mutta ovat niin huonot ettei tahdo saada jalkaan kun varsi on niin pitkä, eikä ole vetoketjua. Sen siitä saa kun yrittää päästä halvalla =)
Uusia kuvia Helmistä...Joo! Ihan samaa ajattelin minäkin, että olis taas kiva nähdä kuvia toisista saman ikäisistä!
Itse laitan kuvia heti kun ehdin..
Peetulla jatkuu vatsaflunssa ja vähän alkaa jo rasittaa kun jatkuvasti on kakka housussa ja poika on hiukan tavallista väsyneempi eikä syö kunnolla... Välillä kyllä leikkii itsekseen ja toisten kanssa hyvin, mutta välillä kiukkuaa ja pyytää syliin.
Itsellä se meni ohi nopeasti kun tuli kuume, mutta Peetulle ei kuumetta ole tullut.
Kaipa se joskus paranee sekin...
Tsemppiä äipälle tapaamisoikeus-kiemuroitten kanssa!!
Toivottavasti saat toivomasi oikeudenpäätöksen!
Minä sain nuudeleittenlaitto-ajan torstaille. Kyllä voi alkuun olla hiukka outoo, kun on pitkä tukka ja musta on alkanut tuntuun, että mulle nauraa hevosetkin...Mutta naurakoot jos naurattaa, kyllä ne laitetaan kun ne on kerran tilattu!
nyt suihkuun ja sit petiin
mammutti ja Peetu
Taas pitkästä aikaa kerkiän jotain kirjoitellakin! ;) Nuo yritysjutut on vienyt aikaa niin paljon, etten ole paljoa täällä kerennyt pyörimään.
Ensiksi VALTAISAT ONNITTELUT HENNALLE! Kaunis on morsian ollut! :) Meillä juuri pähkäillään kiitoskorttien kanssa ja pitäisi ne lehti-ilmoituksetkin laittaa! Ensi sunnuntaina voivat kaikki pällistellä kuvia Ilkasta tai Aamulehdestä, jos semmoiset tulee. :)
MAMMUTILTA piti kysymäni, että paljonko nuo nuudelit tulevat maksamaan? Itsekin haaveilen pidennyksistä. Tuntuvat vain niin kovin hintavilta. Pikkuletit mulla onkin joskus ollut, että nyt haluaisin tosiaan semmoset nuudelit tai sit ihan vaan pidennykset. Ainoo mietityttää, että kauanko ne kestää ja voiko niiden aikana värjätä päätä?
Selvisi muuten viikonloppuna vahingossa, missä asustelet kun mun kaveri on kanssa sieltä päin ja puhui niistä susista, mitä siellä on liikkunut. ;) Että tiedä vaikka meillä olisi yhteisiä tuttuja! :)
PÄIKKÄRIT: Kukas kyseli niistä, että nukutaanko yhdet vai kahdet? Meillä ainakin menee vielä kahdilla päikkäreillä. Muuten menee illalla niin aikaisin nukkumaan, että herää sitten yöllä.
HAIKEUS: Kylläpä se on nostanut päätäänsä täälläkin tuo haikeus vauva-aikoja kohtaan. :) Ja vaikka vuosi sitten olin ihan varma, että tää lapsiluku (huimat 2) saa riittää, niin kyllä sitä nyt vähän on alkanut vauvakuume nousemaankin. Meille kun on joskus ennustettu, että saisimme yhteensä 4 vai 5 lasta ja syntymäajat niille, niin jotenkin en saa mielestä sitä, että seuraavan pitäisi ensi syksynä syntyä.. Saa nähdä kuinka käy. Nyt kyllä mahdollisimman huono hetki kun oon just laittanu sen yrityksenkin.
1-VUOTISLAHJAT: Mulla ei oo mitään hajua mitä sitä hankkisi. Justiin kun oli joulukin, niin tuntuu että kaikkea on ihan ylipaljon. Mutta kaipa sitä jotain täytyy, eihän sitä nyt voi olla antamattakaan mitään kun kerran yksi vuosi tulee täyteen. ;) Meillä muuten juhlitaan ensi viikolla, Sinna syntyi nimittäin jo 30.1.!
TAAPEROPUOLELLE munkin puolesta voidaan siirtyä kaikki kerralla. Ilmoittakaahan sitten kun pino löytyy sieltä! ;)
-frog2 ja Sinna
Frog:
Ei osannut tyttö ammattikoululla sanoo mikä on lopullinen hinta nuudelien laitolle, kun ei kuulemma ole niitten hinnastossa.. (kai ne laskuttaa sit pärstäkertoimen mukaan).
Tilasin itse siis netistä kuidut ja ne maksoi 4.10e nippu, nippuja on 6. Kuidut postareitten kanssa maksoi 37.50e ja sit työ päälle..
Ilmottelen huomenna mikä lopullinen hinta!
Pidennykset (aitoa hiusta) maksaa kai vähintään 400e..
(Nää mun kuidut on tilattu mun siskon kautta kun se on ammattikoulussa ja sillä on tunnukset johonkin nettiputiikkiin ja saa hiukan halvemmalla..)
Oliskohan niin, että yhteisiä tuttuja löytyis... Kyllä maailma on pieni, kun aina joku jostain tuntee jonkun, jonka minäkin tunnen =)
Pitäsiköhän meidän alkaa vertaileen tuttujen nimiä ja kattoo osuuko montakin yhteistä tuttua ! =)
PÄIKKÄRI galluppiin en muistanut eilen vastata..
Meillä on pisemmän aikaa jo menty melkein yksillä päikkäreillä, mutta toisinaan saattaa tarvita toiset pikkutirsat iltapäivällä.
nyt töihin
mammutti ja Peetu
Hih, mä lukasin frogin viestin alun ensin niin, että teillä ois pikkukolmosen yritys vienyt niin paljon aikaa, ettet oo kerenny kirjottelemaan :DDDD Vaik firmasta taisikin olla kyse..:)
Niin päikkäreistä vielä, eli kaksilla mennään . Ei vaan pysy aamupäivällä hereillä, eli yhäkin vielä uni tulee n 1,5 h heräämisestä, ja sitten saattaa nukkua kolmekin tuntia jos ei liikauta vaunuja! iltapäivällä sitten vaan ihan pikaiset tirsat, tai vähän pidemmät jos nuo aaupvbän unet jää lyhkäsemmiksi.
nyt ei tule muuta mieleen!
frog2:
Nuo yritysjutut on vienyt aikaa niin paljon, etten ole paljoa täällä kerennyt pyörimään.-frog2 ja Sinna
niin laitampa tässä muutaman uusimman Ronjasta, olkaapa hyvä;)
http://www.aijaa.com/v.php?i=1492165.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1492177.jpg
toivottavasti osasin linkittää ;/
äippä
Meillä mennään nyt jotenkin ääripäässä tuon mahan ja suolen toiminnan kanssa.. Nyt kun ripuli on parantunut, niin vatsa on sen verta kovalla että neiti itkua vääntää. Tänään tuli jopa vertakin kun pytyllä käytiin. En tiedä sitten aiheuttaako mansikka tämän, mut se jätetään nyt pois vaikka onkin Viivin herkkua puuron joukossa. Jos ei auta niin kyselen omalta lääkäriltä ensi viikolla.
Eilen ja tänään Viivi on ollut mummun luona muutaman tunnin hoidossa, kun isin kanssa käytiin kiertelemässä huonekaluliikkeitä ja ollaan sumplittu tuota asuntoasiaa.. Huomenna selviää, lähdetäänkö ajelemaan Turkuun katsastamaan muutamia asuntoja. Mieleinen on jo tiedossa, mut mun isä ja hänen avokkinsa asuisivat melkein seinänaapurissa :/
Kaunis morsian Henna on ollut, ONNEA vielä :)
1-VUOTISET ovat meillä tasan kuukauden päästä. Lahjaksi ostin Viiville jo potan ja wc-istuimen pienentimen sekä kuvasanakirjoja. Kummit ja sukulaiset saavat itse pähkäillä mitä ostavat tai hankkivat, kun meillä ei ole nyt mitään erityistä tarvetta.. Kuva päätettiinkin ottaa itse.
YHTEISEEN RUOKAILUUN siirrytään vasta myöhemmin kun saadaan tuo massu kuntoon. Viivi syö paremmin purkkiruoan kuin itse tehdyn..
YSKÄNLÄÄKEttä olen antanu Viiville kahtena päivänä 2x2ml/vrk, kun niin kovin yski yöllä. Tintusta annoin. Suositus oli 1-5v 2,5-5ml 3-4 kertaa vuorokaudessa, mut apteekkari oli sitä mieltä et vähän voi antaa jo 10kk vanhalle..
SUOSITUSTEN kanssa en ole ollu niin ehdottoman tarkka, kuin että ei suolaa eikä maksaa. Muuten maalaisjärjellä.
Loput gallupit myöhemmin, pitää ehtiä imuroimaan ennen Salattuja. Uusin (11kk) kuva Viivistä http://www.aijaa.com/v.php?i=1492777.jpg ja http://www.aijaa.com/v.php?i=1492781.jpg
t.Ufa
ja terveisiä etelän auringosta! Reissu meni tosi kivasti ja lämmintä riitti. Aika ankeaa oli palata tänne " kylmään" suomeen. Harmittaa kyllä kun nyt olis vielä ukolla sitä isyysvapaata viikko jäljellä ja lunta ei vaan oo missään. Eipä tartte munkaan niitä uusia suksia tänä vuonna sitten hankkia.
Meillä Ronja oppi nousemaan ylös ja menemään alas tukea vasten ja sitä ollaan nyt kovasti harjoiteltu koko reissun ajan. Ronja on lopettanut syömisen lähes kokonaan, mikään ei oikein maistu ja yöt on tosi katkonaisia. Tissimaidon voimalla siis mennään ja meikäläisen tissit onkin sitten olleen yöaikaan kovilla. Nyt koitetaan pikkuhiljaa totutella tähän suomenaikaan ja saada rytmi kohdilleen ja saada tuo pikkuneiti syömään edes vähän kunnon ruokaa. Kattellaan sitten niitä unikouluja ja sen semmoisia, niille jotka noiden öiden kanssa painivat niin koittakaa saada ne ukot hoitamaan edes pari ensimmäistä yötä niitä hyssyttelyjä, on paljon paremmat mahdollisuudet siihen että pikkuinen kyllästyy huutamaan sitä tissiä, meillä on kahden ekan kanssa toiminut ainakin sillä tavalla, toisen kanssa 7 kk ja toisen kanssa reilu 1-vuotiaana.
Kirjoittelen myöhemmin lisää reissusta ja muustakin ja vastailen galluppeihin kun ehdin niitä kunnolla lukea.
Vatsatautia oli taas liikkeellä, toivotaan että kaikki paranette niistä ja muistakin taudeista. Hennalle nimppari onnittelut ja olikos teillä ne häät nyt tänäviikonloppuna vai mitenkäs se nyt olikaan, onnittelut kuitenkin täältä vielä ja onneksi selvisitte säikähdyksellä kolarista!
Mammutille: Hyvä et se puutuminen selvisi, mitähän tuollainenkin voisi aiheuttaa jos ei sitä sitten saataisiin kuntoon, hui!!
Nyt siis laittamaan pikku-jääkiekkoilijalle evästä, paluu arkeen on alkanut ja kaikki luistelukóulut sen myötä myöskin...
Töihin palanneille mukavaa sunnuntaita ja hauskaa työviikkoa.
T. Kaisa ja Ronja 10kk