♥-♥ HELMET vko 3 ♥-♥
Kommentit (50)
Nopeasti pinoudun ja kerron, että kotosalla jo ollaan ja matka meni erittäin hyvin. Katariina ei tosin syönyt lainkaan valmisruokia. Olihan se arvattavissa, mutta silti piti hiukan välillä miettiä, että millä elää. Hyvin pärjäsi rintamaidolla, puuroilla, hedelmillä, leivällä yms. Nautittiin lomasta koko porukka.
Joku kyseli pinaattiletuista. Alle vuoden ikäisille ei suositella pinaattia. Siinä on liikaa nitraattia.
Nyt on mentävä!
t: Tuula ja lapset
..meinaan päivällä ei juuri ehdi/pysty tähän koneelle istahtamaan, koska kuopuksemme mielestä tuo tietokoneen valo on niin kutsuva, että sitä on kertakaikkiaan mentävä painamaan. Ja juuri kun on ehtinyt runoilla rivin jos toisenkin, niin kone menee ja sammuu tuon pienen sormen ansiosta ;) On ne veikeitä.
Paljon olen saanut taas vinkkejä teiltä hyvät helmisläiset miten tässä edetään. unikoulua - lempeää sellaista jo kerran kokeilinkin, mutta ei se tuottanut oikein tulosta ja nyt pohdin todella tuota isin viereen laittamista.Se voisi jopa onnistuakin. Meillä kun on niin arpapeliä nuo yöt vielä. Toisinaan menee tosin hyvin klo 20:30-6:30 kertaakaan älähtämättä ja toisinaan pitää ravailla heti puolen yön jälkeen 3-4 kertaa tuttia laittamassa, tytsyä makuulle panemassa(on istumassa siellä) tahi sitten viimeisenä oljenkortena sitä tissiä ja viereen ottamista. Olen yrittänyt jo pitkään, että vasta aamuyön myöhäisinä tunteina sen teen, mutta joskus kun on oikein väsy, niin se luiskahtaa jo 2:30 meitin väliin ja tissi suuhun ja taas jatketaan.
Gallupeja..
TUTTI/PULLO: pulloa meillä ei juuri käytetä.Siirryin heti nokkamukiin, mutta tutti on ollut käytössä n.4kuisesta alkaen kun lähdimme reissuun enkä halunnut iltaisin ravintolassa olla koko ajan tissiä antamassa. Se oli sitä aikaa, kun illat vielä aika lailla tissiteltiin ja tuolla tutilla sain lisäaikaa..Mutta ei mielestäni mikään ongelma.Nukahtamisessa oikeastaan sekä jos tulee oikein suuri suru.
LAIHDUTUS: mullakin olisi tavoitteena viitisen kiloa ainakin pois. Liikunnan ja urheilun sain oikein kunnolla aloitettua jo lokakuun alussa.Siitä olen iloinen ja silloin tippuikin n.nelisen kiloa, mutta edelleen tuo herkuttelu kuuluu tapoihini. Eli jos sen saisin pois, niin varmaan lähtisi nuo loputkin. Liikaa saamattomuutta.
POTTAILU: sitä emme ole oikeastaan yhtään harjoitelleet, mutta teidän ryydittämänä päätän nyt aloittaa harjoittelemisen toden teolla.
LIIKKUMINEN: meillä tytsy ei juurikaan tykkää konttailusta vaan menee pyllyllänsä vinhaa vauhtia. Yrittää nousta seisomaan(ja välillä onnistuukin) ja seisookin tukea vasten ja kävelee talutettaessa, mutta tarvitsee vielä äidin tai isän turvakseen siinä lähellä. Mutta eipä tuolla vielä kiire olekaan.Ehtii sitä sitten myöhemminkin.
1V. : juhlia tullaan pitämään ja varmaan kaksin kappalein ;) Ne on aina niin mukavia.
Muita en taas muistakaan. Mutta olen samaa mieltä kuin muut että taaperoihin ei vielä raaskisi siirtyä vaan pakko kait se on. Nautitaan näistä muutamista vauvahetkistä siis vielä!
Kaksosnainen ja Ilona pian 11kk
Kylläpä oltiin pudottu kauas! Missäs kaikki helmet luuraa?
Meillä on jotenkin hirveän rasittavan vaihe menossa. Poika on tyytymättömämpi kuin ennen, kitisee paljon. Ja mikä rasittavinta, niin roikkuu koko ajan lahkeessa. Kotitöistä ei meinaa tulla mitään. Sylissä en taas jaksa pitää jos pitää touhuta. ELi sylitellä kai haluais, mut sit jos istun ja otan syliin, niin rimpuilee pois, huoh. Iltaisin on taas vaikea saada nukkumaan ja öisin herää vaatimaan tissiä yhä pari kolme kertaa. Välillä mietin, että onko kitinä väsymystä, kun nukkumaanmeno venyy välillä aika myöhä. Mut sitten toisaalta nukkuu kyllä päikkäreitä hyvin, jos vaan saa rauhassa ulkona nukkua. Että en tiedä! Flunssakin on taas, no sekin tietty väsyttää ja kitisyttää. Kai pitäs korvatkin käydä kohta taas tarkistuttaa.. - Onko muilla tällasta kitinää ja roikkumista??
sitten yks asia mikä alkaa vähän jo ihmetyttämään, niin toi kuolaamisen määrä! Paita kastuu viidessä minuutissa niin, ettei voi laittaa ulos sellasessa vaan vaatteet vaihettava. Myös kuolalappuja vaihdettava tiuhaan, ne aivan valuu vettä ja ärsyttää sit myös ihoa. Ja hampaita vaivaiset 2, eikä uusia alkuja näkyvissä. Tätä kuolausta on jatkunut niin pitkään kuin muistan!
Ja vielä, nyt on alkanut kiipeilemään Stokken syöttötuolista pöydälle, eikä muutenkaan viihtyis ruokapöydässä kauaa. Leluja pitää olla näprättävänä, sit aukoo suutaan hetken.
Onhan niitä aurkinkoisiakin hetkiä. Mutta ennen kaikkea tällä hetkellä isän kanssa! Siis isälle ei kitise, eikä roiku samalla lailla!! No, onneksi iltaisin pääsee purkamaan höyryjä jumppaan. Kummasti sitä saa muuten lisää motivaatiota jatkaa kuntoilua, kun kattoo löllyviä reisiään jumppasalin peilistä :D
Nyt en katsonut, oliko jotain vastaamattomia galluppeja, palaillaan niihin toisessa viestissä!
Minähän olin teidän helmien seurassa silloin odotusaikana. Anteeksi että juttelut on minun osaltani jäänyt. Meidän neiti on helmikuun alussa 11kk. Meillä on mennyt ihan hyvin. Olen aina välillä käynyt lukemassa miten ne teidän muiden pienoiset kasvavat ja mitä osaavat. Nyt kun meillä olisi pikkukakkonen suunnitelmissa olen taas löytänyt itseni täältä palstalta lukemasta muiden ihmisten kokemuksia.
Hennallehan oli ikäviä tapahtunut. Lukiko tuosta kolarista lehdissä. Itsekkin kun olen täältä Oulusta.
en oikein tiedä mitäs muuta kirjoittaisin...
pikku85- ja aino
Aamulla lähdin reippaana töihin, mutta kotiin oli tultava klo 7.30, kun olo veti niin huonoks! Tuskan hiki pukkas iholle ja melkein oksennus tuli..
Maha on ihan sekaisin ja vessassa saa juosta monta kertaa. Nenä on tukossa ja henkikään ei kulje ihan normaalisti.. Ei siis mikään loisto-olo =(
Huomenna en taida edes yrittää töihin vaan jään suosista kotiin!
Viherrys:
Meillä ajoittain tulee noita roikkumis-kausia ja kuolaa valuu aina hampaittenteon yhteydessä - ja aika pitkään ennen ja jälkeen- ihan hirmusesti!
Painun takaisin sänkyyn, kun olo alkaa taas mennä heikommaks!
mammutti ja Peetu
Pysyy porukka koossa ja uudet helmet pääsevät tilallemme. Olisi kyllä kiva, jos MyQ jaksaisit edelleen sitä kasvupinoa sielläkin päivitellä.
Nyt ei ehdi muuta, tulin vaan kuulumisia lukemaan. Esikoinen jäi päivällä mummelin luo (siis minun mummuni) ja pitäisi Aada vielä ruokkia ja ehtiä hakemaan se poika sieltä ennen miehen parturia, joka on klo.18, pakata saunakassi,... onneksi parturi on äitini, joten pikku myöhästyminen sallitaan. Jäädään samalla sinne saunomaan. Se meidän sauna kun ei sitten ihan valmistunut jouluksi... Katsotaan päästäänkö tänävuonna joulusaunaan...
Rentouttava viikonloppua kaikille!
Pessi80 ja viikon päästä vuoden täyttävä Aada!
Heti alkuun ONNEA Hennalle huomiseen!
Myös pikku85:lle ONNEA pikkukakkosen suunnitteluun ja haaveiluihin. Toivottavasti pian saatte toivomanne nyytin.
Meillä on päivät ja yöt pikkuisen rauhottunut, samaten maha. Ripulointi loppui heti kun jätettiin tavallinen maito _kokonaan_ pois. En sitten tiedä miten se +20ml/annos (2dl:aan) saattaa niin kovin vaikuttaa.. Ennen sai siis jo n.50ml/annos ja määrää lisättiin.. Ja mitään oireita ei tule kun saa maitoa ruoan joukossa. Täytynee kysellä asiasta viikon päästä, kun mulla on itellä neuvolalääkäri.
Poskihampaista yksi pullottaa mukavasti ja taitaa olla pian läpikin. Seuraava tekee tuloaan..
Meillä on pitänyt kiirettä kun ollaan asuntoa etsiskelty oikein urakalla.. Nyt olisi sitten Turku suuntana, jos siellä oleva asunto olisi mieleinen. Mennään huomenna tai alkuviikosta katsomaan ;D Kauan onkin jo etsitty, nyt alkaa vaan aika loppua jos meinaa ennen synnytystä päästä muuttamaan.
Ai niin, nähtiin tänään sellainen tyttövauva kun oli meidän kanssa samaan aikaan synnytyslaitoksella. Viivin synttärikaima :) Ja oli kyllä kokoeroa!! ;P
Kuvaa meiltä (jouluna otettu, uudemmat ei ole vielä koneella):
http://www.aijaa.com/v.php?i=1465568.jpg
Hyvää viikonloppua,
t.Ufa & Viivi
Moicca!!
Taas on tullut tehtyä töitä niin, ettei ole jaksanut koneellakaan käydä. Hyvä vaan kun on töitä =) Aika hirmusta häslinliä on aamut, ja takapenkki piukassa kotoa lähdettäessä. Kun mukana kolme pipo päätä ja työkamoja =) Jesse on jäänyt kaihoisasti kädet ojossa mua kohti, kun olen mummulle vienyt. Mutta onneksi hoitopäiviä vain 8pv/kk:ssa. Ja iskän poika onkin nyt enempi olllut, kun minä töissä. Vaikeampaa tämä on mulle ollut, kuin Jesselle. Ikävä on niin hirmuinen...
Ja sitten muihin asioihin...
Hennalle toivotan oikein ihanaa&kaunista huomista päivää!!!!! Ensimmäisenä mietin, et millainenhan kampaus sinulla on?!! Voi mua hupsua, ammatti-tauti vaivaa aina!
Mammutille pikaista paranemista. Ja kun mietit pidennyksiä, niin suosittelisin ennemmin pikkulettejä, kuin nuudeleita. Aikaa menee enempi, mutta ovat huomattavasti helpompi hoitoisemmat. Nuudelit helposti karmeassa takussa, jo hetken päästä. Olen molempia itsekin pitänyt, ja tehnyt. Myös ihan tavalliset pidennykset(sinetti- ja teippi) on kivoja, mutta aika kalliita yleensä.
Kohta me ollaankin sitten taapero puolella, vaikka ihan" vauvelina" välillä meidän poikaa pidänkin... Hirveä vauvakuume jyllää täällä. Mutta ehkä on vielä odotettava, jotta saataisiin taloa lyhennettyä hetken aikaa kunnolla. Nyt meillä ollaan terveitä,kop kop. Huomenna ajateltiinkin mennä uimaan koko perhe, kun pääsen töistä. Jesselle eka kerta uimahallissa, kun on piäni sairastanut niin paljon. En nyt oikein muista edes gallubbeja, mut yritän palailla taas viikonloppuna ajatukset selkeämpinä =)
HAUSKAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE!!!
T: Vivian+ vekarat
Kiva kun näinkin paljon on tullut uutta juttua!!!!
Vivian:
Voihan räkä... Ne nuudelit ehdittiin tilata ja kuulemma on jo postissa!
No jospa niitä voi hetken aikaa pitää..
Osasyy miksi nuudeleihin päädyin, oli se, että ammattikoulu ei tee kovin myöhään iltapäivällä (n klo 16 ?!) eikä viikonloppuisin. Mulla on töitä joko klo 5.30-13.30 tai klo 13.20-21.00 ja nuudelit on nopeemmat tehdä, niin saattais just ehtiä tekeen ennen iltavuoroon menoo..??!! Tunnin voin " myöhästyä" töistäkin.
Ja ammattikoululla on siis halvempi kuin parturissa.
Hennalle vielä oikein mahtavaa päivää ja onnea huomiselle!!!
Ufa:
Tsemppiä asunnon etsintään! Toivottavasti löydätte mieleisenne!
Pikku85:
Onnea teille pienokaisen suunnitteluun ja yritykseen! =)
..Karvoja nostattavan puhelun sain juuri tutulta...Kaikille koiran omistajille soitteli tällä asuntoalueella asuville, että kolme sutta nähty juuri täälläpäin liikuskelevan..hui!
Meidän piha on kyllä aidattu, mutta tuskin pidättelee jos kovin nälkäisiä ovat! Meidän koiraa ei tosin ihan hetkessä vie mutta vievät jos haluavat..=(
Millähän susirajalla mekin asutaan..=)? vaikka kaupunki tämän pitäis olla..=)
mammutti ja Peetu
Työpäivä on pulkassa, tuntuu että kuume nousee ja olo on sen mukainen =/
Hennalle on sattunut ja tapahtunut kaikenlaista.. Onneksi selvisitte säikähdyksellä kolarista ja toivottavasti saat kielesi kuntoon häihin!!
Oikein ihanaa hääpäivää!!! (pakko sanoa jo nyt kun muistaa)
Kai mun tarvii mennä huilaan, kun Peetukin vielä nukkuu..
mammutti ja Peetu