♥-♥ HELMET vko 3 ♥-♥
Kommentit (50)
JEEEE, päästiin pulkalla kauppaan ja koiraa ulkoiluttamaan! Toinen kerta tänä " talvena" : ) Enää ei pääsisi, nyt sataa jo vettä täällä Espoossa.
Viivi ja Ronja ovat hurrrrjan suloisia, kiitos kuvien jakamisesta! Meillä on näköjään otettu lähinnä videota kameralla, viimeisin valokuva on 2 kk takaa. Nyt näpsimään siis.
1-vuotislahjasta: kaikenlaiset musiikkijutut on nyt todella pop : )
Sekä levyjen kuuntelu ja niiden tahdissa tanssiminen, että soittelu pikku sähköpianolla. Että taidetaan toivoa uutta musisointivehjettä.
Me päästiin ravitsemusterapeutin juttusille neuvolan lähetteestä, kun en haluaisi alkaa syöttää lihaa ja maitoa Millille. Mielenkiintoista oli se, ettei hän pitänyt suola-asiaa juuri minään, suositteli esim. pari palaa ihan mitä vaan juustoa päivässä kalsiumin vuoksi, siinähän on aika paljon suolaa. Samoin leivästä ei mitään kommenttia suolasta, vaan olisi hyvä tarjota joka aterialla. Alettiin samantien käyttää soijamaitoa ja siitä tuli heti suurinta herkkua.
Maalaisjärjellä ajatellen on tietty hassua, että olisi joku napinpainallus, " nyt täytin 1v ja pystyn käsittelemään tiettyjä ravintoaineita" ; ) vaan ehkä se kyky kypsyy vähitellen. Vähän sama kuin " viimeinen käyttöpäivä" ruuassa, sehän ei pilaannu ex tempore kun päivä koittaa, vaan pikkuhiljaa laatu heikkenee ja usein on ihan ok vielä ko. päivää seuraavanakin päivänä. No niin, eli juustoakin annetaan sitten suolasta huolimatta. Vaikka 1v päivään on kokonaista 1,5 viikkoa aikaa ; )
Toivotaan, että talvi pysyisi edes huomisen!
Mukavaa listanäkökulmasta viimeistä vauvaviikonloppua kaikille!
T: Sporttari ja Milli
Unohtui vastata siihen kotonaologallupiin, eli meillähän tosiaan päiväkodin aloitus siirtyi helmikuulta syksyyn, kun jonossa ohitettiin.
Olen 4 x viikossa 5 tuntia päivässä töissä helmikuusta lähtien, mikä tuntuukin nyt aika optimaaliselta. Kesällä sitten ehkä parin kk loma. Tosin välillä (nyt 3x vko 4h/pvä) tuntuu hassusti huonolta omatunnolta, että on ikäänkuin " huijari" töissä, kun on osan päivästä kotona, ja samoin " huijarikotiäiti" , kun käy kuitenkin töissä. Mutta tämä tuntuu oikein hyvältä, vaikka alkuperäinen suunnitelma olikin lähteä kokopäivätyöhön nyt.
Noin tunnin päästä tulee tasan vuosi, kun meidän helmi tuli maailmaan! Miten nopeasti aika onkaan mennyt... Ostettiin lahjaksi keinuhevonen, sellainen pieni ja pehmeä, ei siis puinen, ja joka korvasta painamalla hirnuu tai jotain...en vielä tiedä, kun ei ollut tarpeeksi pattereita... Meilläkin kaikki soivat ja painettavat jutut on in ja musiikki saa muutenkin Aadan hytkymään :)
Synttäreitä juhlitaan nyt lauantaina ja tekemistä riittäisi... Oon ollut taas tän viikon yksin lasten kanssa, kun mies on vaihteeksi työreissussa :( Silitysrauta näyttää jo lämmenneen, joten ei kun verhojen silittämiseen (inhoan silittämistä)! Palailen sunnuntaina kertomaan lahjoista ja juhlista. Niin ja vauvakirkosta, jos sinne ehditään. Tuli oikein kutsu nimellä!
(- Nyt muuten tulee tasan tunti Aadan syntymään :) )
Pessi80 ja Aada 1v.
1-VUOTISET meillä on vasta 2 kk päästä, tarkkaa ajankohtaa en siis vielä edes oo miettinyt. Kakkosen synttärit on kahden viikon perästä siitä eli voipi olla että yhteiset vietetään. Pääsiäinenkin sattuu just sitten siihen väliin et katellaan....lahjoja en oo toivonut, mutta varmaan lähinnä kirjaosastolta jotakin ja sit varmaan vaatteita kesäksi.
YHTEISEEN RUOKAILUUN ollaan siirrytty siten että maito, ruis ja ohra ovat nyt pois Ronjan ruokalistalta. Nyt odotellaan et masuvaivat ja näppylät yms. häviävät ja sit katotaan mikä noista aiheuttaa noita vaivoja vai onko se kenties sittenkin vielä joku muu. Muuten siis syö aikalailla tavis ruokaa, tosin meillä ei ruokiin lisätä lainkaan suolaa vaan syödään muilla mausteilla (jotka usein kyllä sisältävät hieman suolaa) maustettuna.
YSKÄNLÄÄKEttä ei oo nyt Ronjan kanssa jouduttu ottamaan, mutta usein jos lääkäri sitä määrää (meillä esikoiselle kurkunpää tulehdukseen reilu 1.v) voi sillä olla myös keuhkoputkia laajentavaa vaikutusta ja siten saattaa helpottaa myöskin hengittämistä. Usein miten kai kannattisi kuunnella lääkäreitä, toki niitäkin on ihan joka lähtöön, kuten mammutilla oli ollut! Terkkuja vaan ja toivotaan et se sun pöpö lähti ihan itekseen lopullisesti, mutta varo niitä kavalia jälkitauteja!
Mitähän muuta, ei kai muuta eli nyt sitten aamulla taas lähetään reissun päälle eli palailen su tai ma asiaan ajan kanssa!
Ai niin missäs te ufa nyt asuittekaan? Joko löysit ne kaksosten rattaat? Meillä olis nimittäin tuossa terassilla yhet täysin tarpeettomat. Tosin ne eivät oo mitkään emmaljungat tms. missä olis loisto jousitukset vaan aika tönköt, ja kuomukin on auringon haalistama, mutta kyllä niissä molemmat selkänojat kääntyy nukkuma-asentoon ja jalkatuet on erillisiä ja meillä niissä nukuttiin päikkäreitä vallan mainiosti aikoinaan kun esikoisella ja kakkosella oli ikäeroa 1.5 v. Eli jos kiinnostaa niin ilmoittele ihmeessä!
T. Kaisa ja Ronja
Eilinen lumimyrsky on ohi ja lumet sulaa kohinalla =/
Mulla on vihdoin nuudelit päässä.. Eilen istuin 5 tuntia ammattikoululla ja just ja just ehdittiin saada pää valmiiksi ennen kun mun piti lähtee töihin!
Hintaa kertyi kaikkiaan 78.20e, enkä sitä kovin pahana pidä..
Työ maksoi 70e ja kuidut 4.10 kpl.
Tilasin kuituja hiukan liikaa kun niitä on nyt 4 nippua ylimääräistä.. Mun päähän meni siis vain 2 nippua!
1-vuotis synttäreitä ei olla vielä mietitty, kun ne on vasta reilun kuukauden päästä.
Katsotaan lähempänä millaiset pippalot pistetään pystyyn.
Kuvassa käydään kyllä, niin saadaan veljien kuvien viereen vielä Peetunkin kuva!
Mulle meinasi eilen käydä hassusti Peetun hoidon kanssa kun en ollut merkannut eilistä ollenkaan hoitopäiväksi...
Minä ja isäntä oltiin illassa töissä.
Soitin hoitopaikkaan ja yllätys mun tuurilla ei ollut edes hoitajaa illaksi, kun muita hoitolapsia ei ollut, eli vuorohoita oli pois laskuista..
Onneksi mun pikkusisko (ja Peetun kummi) pääsi koulusta ajoissa ja oli sitten illan Peetun kanssa!
Sudet pyörii edelleen meidän nurkilla ja nyt alkaa jo vähän pelottaa lasten takia!
Meidän kadulta on hävinnyt jo kaksi kissaa jäljettömiin...!
nyt Peetua nukuttaan
mammutti ja Peetu
Täällä on sit vihdoinkin oikee talvi! :) Eilen oli se kauhee myrsky, joka toi lumen. Illalla vähän helpotti ja hieman pääsi lumet sulaan ja sit yöllä ja tänään ollut ihan kunnolla pakkasta, että tosi liukas keli ollut! Itsekin meinasin vajaan kilometrin matkalla kaatua ainakin 20 kertaa!
Nyt ollaan kaikki onneksi kotona turvassa. Mies kävi meinaan tänään tampereella ruttutukussa hakemassa yhden kolariauton kaverinsa kanssa ja paluu matkalla oli peräkärry lähtenyt heitteleen tosi jyrkässä alamäessä, edessä asuntoauto ja vastaan tuli rekka. Enkeleitä oli heillä varmasti matkassa, kun selvisivät ehjin nahoin.
Mutta siirrytäänpä iloisempiin asioihin. Valtaisat onnittelu PESSIN tytölle! Ensimmäinen helmi on täyttänyt 1 vuoden! :)
MAMMUTILTA piti kysyä vielä, että mistä nuo nuudelit tilasit? Jokin nettikauppa ilmeisesti, mutta mikä? Ja ilmoittele aina välillä miten on pysyneet!
Hui olkoon vielä niitä susia! Toivottavasti siellä tajuavat kaikki pitää lapsiansa silmällä eikä päästä yksin ulos/koulutielle. Kauheaa, jos nälkäiset sudet kävisivät kiinni. :/
Eipäs tässä kummempia tällä kertaa, lähden valmistautumaan viikonlopun viettoon! Viimeisiä viikonloppuja muuten mulla, jolloin ei tarvitse tehdä töitä. :)
-frog2
Mietinkin, että vieläkö löydän teidät vauva puolelta. Vaiko joko taapero puolelle on siirrytty. Mutta ei ihan vielä näköjään. Tuntuu et vuorokaudessa on liian vähän tunteja. Jatkuva kiire, ja hieman stressikin painaa päälle. Ja poikkeuksellisesti nappasinkin huomisen vapaaksi, ja hitsi vie olen nyt tyytyväinen. Saa tehdä jotain kivaa huomenna lasten kanssa.
Yritän taas muistella hieman gallubbeja:
Haikeus: Sitä todellakin löytyy, eilen just katselin ekoja valokuvia Jessestä... Vauva-kuume on valloillaan... Mutta siirrettävä sitä on kyllä vielä vähäsen. Eli iskälle jo iso poika, on minulle vielä VAUVA =) Jotta saisin lykättyä nelosen hommaamista vielä...
Yskänlääke: Meille ei lääkäri suostunut kirjoittaan reseptiä vielä, sillä sanoi että vaikuttaa niin helposti keskushermostoon noin pienellä. Mutta jos te muut olette saaneet, olen varma, että oikein annostettuna sitä varmaankin voi sit jo käyttää. Joka lääkärillä aina oma mieli-pide.
1-vuotispäivä: Ensinnäkin oikein paljon onnea niille, joilla jo 1-vee synttärit =) Meillä vasta 27.2, ja ollaan silloin hiihtolomalla Levillä. Joten juhlitaan kun palataan kotiin. Ja kakun teen kyllä siellä pohjoisessakin. Odotetaan reissua jo kovasti koko perhe. Kerrankin törsättiin oikein isoon/uuteen mökkiin, jossa pore-ammeet yms.. Jos vaikka onkin kovat pakkaset, voi sit nauttia ainakin mökillä olosta. Oisin tahtonut hiihto-ahkion Jesselle mukaan, mutta kaikki varattuja. Ja siellä vuokraus hintavaa. Mut jos keli sallii kai sellaisen hetkeksi voisi ottaakin sieltä.
1-vuotislahja: En ole asiaa enempi miettinyt, äiskän mieleen on aina tietysti vaate-jutut, leluja tosiaan tuli paljon jouluna. Puinen keinuhevonen on meillä nyt ykkös-juttu, siskojen vanha. Mutta ihan sillä kerroin, että siinäkin yksi lahja-idea =)
Päikkärit: Yksiin siirrytty, välillä se ei tunnu kuitenkaan vielä ihan riitävän. Riippuu aamuherätyksestä. Jesse nukkuu yönsä hyvin, jos ei ole kova korvakipu. Siitä puheen ollen lähete putkitukseen on Taysissa. Parhaillaankin on kuuri taas. Osaan jo kaikki lääkkeetkin ulkoa, kun lääkäri kysyi mitä ei ole ollut? Ei sellaista uutta enään löytynytkään, mitä meillä ei olisi jo ollut =(
Mitäs vielä ai niin, HENNA: IHANA KAMPAUS, kyllä sulhasen kelpasi, kun noin kaunis morsian =) Onnea avioliittoon!
Mammutti: Sait nuudelit edullisesti, toivottavasti saat omat kasvamaan sillä aikaa hyvin. Ja viihdyt pitkä hiuksisena. Suunnittelin kans aluksi pidennystä kesän häihin joissa kaasona, mutta omatkin jo yli puoliselässä. Joten enpä taida painoa enempää lisätä =)
Tahtoisin lisätä Jessestä kuvia tänne, jaksaisiko joku taas laittaa ohjeet? Jos vihdoinkin yrittäisin kun monesti on pitänyt.
Kuntoiletteko te muut paljon? Mä lihoin joulun aikaan melkoisesti, ja nyt käyn välillä jumpassa, ja body jumpingissa. Ja miltei joka ilta lasten kanssa reipaalla lenkillä. Olen päättänyt pudottaa 5kg kesään mennessä. Ihan vain oman itseni takia, farkut tiukkoja yms.. Ja ostinpa alennusmyynnistä ihanan punaisen 2-osaisen mekon hääjuhliin, sellaisen mistä olin haaveillutkin. Korsetti yläosa,nyöritys selässä yms.. Ja mikä hauskinta se juuri yhden koon liian pieni, tai siis tiukahko. Joten pakko laihis =)
Tulipa taas runoiltua... Sori, oikein hyvää viikonloppua kaikille!!!!
Terv. Vivian& Jesse 2pv vajaa 11kk
Kirjoittelit tuosta tekemästäsi sack' n seat-syöttötuolista, onko se semmoinen kankainen istuinosa, jonka voi ihan tavalliseen tuoliin laittaa? Kun ei oikein tuomoisen oikea nimi ole tiedossa. Jos on, niin minua kyllä kiinnostaisi ne kaavat! Mitenkähän ne sinulta saisin?
Oma helmeni on 11kk ja käyn aina säännöllisen epäsäännöllisesti lukemassa kuulumisia. Oma kirjoittelu aina vaan jää (kirjoittelin kyllä joskus odotusaikana), kun ei jaksa eikä kerkeä (muka), aikalailla kiireistä kun on elämä vauvan (?) ja 2,5v isoveljen kanssa. Mutta kiitos teille jotka kirjoittelette, monta kertaa vertaistukea ja hyviä vinkkejä olen saanut! =)
-Kieppuli
Tännekin satoi taas lunta eilisen aikana oikeen kunnolla ja lumityöt odottaa..
3 tuntia on tänään ihan oikeita töitäkin.
Frog:
Nuudelit tilasin HairStokc-nettitukusta.
Mun on mentävä ihan pian korjauttaan etuosaa, kun letit jäi aika löysälle ja mulla on oma tukka niin lyhyt, että se alkaa pian hapsottaa.
Kuulemma pyykin huuhteluaineella pitää huuhtoa, että pahin sähköisyys poistuu. Senkin homman kuulemma tekevät mielellään ammattikoululla.
Kuntoilu:
Vähemmälle on jäänyt puutuvan jalan takia..
Vakaa aikomus on kuitenkin karistaa liikoja kiloja pois ennen kesää, mutta en vaan tiedä miten =)
Kaikkia ylimääräisiä en saa varmaan koskaan pois, mutta jos enimmät kuitenkin.
Olis niin ihanaa laittaa joskus kesällä päälleen muutakin kun teltta!!
Voi vitsi, nyt pitää mennä valmistautumaan töihin...
Hauskaa viikonloppua kaikille!
mammutti ja Peetu
Juu, se on tuoliin kiinnitettävä istuin. Kuvia löydät vaikka googlettamalla tuolla nimellä kuvia. Kaavan mukaan ei ehkä tule ihan saman mallinen, mutta hyvä kuitenkin ja jotain omia pieniä säätöjä olen siihen kehittänyt, jotta istuisi paremmin. kaupan versiota en ole koskaan nähnyt livenä. Mulla on kaava pdf-tiedostona, josta se täytyy sitten itse mallin mukaan suuremmaksi piirtää. Tai jos laitat mulle mailiin yhteystietosi niin voin sen helpolla piirtää kaavapaperille ja postittaa sinulle. Materiaalikustannuksia tuli n. 5 euroa ja aikaa ompeluun meni tunti.
Mutta laita mailia haat1308@suomi24.fi niin sovitaan sähköpostitse mitä tehdään.
2.1. nemi0705 ja Nelli
15.1. Kaer ja Tomi Ville
24.1. Pessi80 ja Aada
30.1. Frog2 ja Sinna
31.1. calmus ja Onni
4.2. Sporttari ja Milli, Sjt ja Lassi
9.2. vauva0207 ja tyttö
10.2. Hannele-81 ja Sampo, --marikkih ja tyttö¿, Henna_. ja Melina, Niisku_84 ja Jasmiina
11.2. Timbe ja Alma, atar79 ja Santeri
12.2. Heinä76 ja " Eekula-poika" , teak73 ja Samu
13.2. AURORA ja Oliver
15.2. -minni- ja Masi
18.2. pajuska ja Eemeli
19.2. MyQ ja tyttö
20.2. Ennis ja Sisu, äippä1976 ja Ronja
21.2. Henniina ja Ukko, minä84 ja poika
22.2. Spaceage ja Joel
23.2. UfaKuk ja Viivi, -hannamamma- ja tino, maamo1 ja sarah
27.2. Vivian82 ja Jesse
28.2. -Jonzu- ja Vilma
1.3. Helmiina83 ja Tilda
2.3. mammutti ja Peetu
3.3. Pirriäinen ja Poju
13.3 Kolomonen ja Ronja
?? Kaksosnainen ja Ilona, lumitähti77
Ilmeisesti sitten viimeistä päivää vauvapuolella, olenko ymmärtänyt oikein? Tein tuossa " synttärilistaa" ajankuluksi, nappasin tiedot kasvupinosta. Harmi etten osaa käyttää värejä yms. Tarkoituksena on helposti seurata kenellä on synttärit ettei onnittelut unohdu. Joten MYÖHÄSET SYNTTÄRIONNITTELUT jo 1v täyttäneille :)
Mun eno tuli eilen käymään meillä. Pitkästä aikaa oltiin keskiviikkona yhteyksissä ja hän kertoi saavansa lapsen jo toukokuussa.. Oli pieni yllätys. No, nyt jännäillään sitten kimpassa. Heille se on ensimmäinen. Kiva, kun heti tuli kommentti " Sulla sentään näkyy maha" . Omasta mielestä tää on vielä tosi pieni. Nyt on sitten tuttavapiiriin tulossa lyhyessä ajassa ainakin 5 vauvaa, sekä meidän oma pikkunen =D
Viivi nukkuu vieläkin, heräsi aamulla jo ennen 7 kakkahätään ja taas oli kovalla.. Nyt annetaan disflatylia ja luumusosetta pehmittämään, mut pahaa tekee kun toista sattuu. 1½ ähinän ja itkuskelun jälkeen käytiin pytyllä ja neiti meni takaisin unille.. Toivottavasti lääkäristä saadaan edes jotai selvyyttä tai mahdollisuutta päästä allergiatesteihin tms.. Omat yöt on todella rikkonaisia ollu jo kuukauden päivät.
KUNTOILUA ei juurikaan tule harrastettua, mut synnytyksen jälkeen sitten olis tarkotus saada itteensä entiseen kuntoon.. Nyt ei oikein voi mitään tehdä kun pienempikin rasitus aiheuttaa supistuksia ja tiistaina on vasta lääkäri.
HAIKEUTTA on siinä mielessä, että mun pienestä vauvasta (jota toivottiin ja yritettiin niin kauan) on tulossa jo isotyttö ja pian isosisko. Mut ei niinkuin monella muulla, että vauva-aika on ohi.. Meillähän se alkaa pian uudelleen..
KOTONA olen tällä hetkellä ajatellut olla ainakin 2010 kesään/syksyyn, sitten katsellaan uudestaan.
Niin ja kolomoselle piti vielä vastailla, että ollaan laitettu vaunuhankinnat jäihin muuton ajaksi.. Ens viikolla saadaan tietää sieltä Turun suunnalta asunnoista. Palailen asiaan myöhemmin, jos sopii? Ovatko ne muuten vierekkäiset vai peräkkäiset? Me ollaan päädytty vierekkäisiin ja merkillä ei väliä. :) Kiitti vielä tarjouksesta.
t.Ufa
Ne on vierekkäinistuttavat vresiot eikä mitkään hirmuleveät, mutta ainakin kesällä kun on vähemmän vaatteita niin loistasti mahtuu nukkumaan vierekkäin. Mulla on niihin sellainen kantokassikin vauvalle niin siinä on pikkuisen pehmeämpi aluksi nukkua. Ilmoittele jos oot sitten jossakin vaiheessa kiinnostunut. Mä laitan ne jossakin vaiheessa sit joko kirppikselle taikka huutonettiin pilkkahinnalla, jos et niitä tarvitse/haluakaan, mutta toistaiseksi ovat siis tuossa terassilla turhanpäiväisenä =)
T. Kaisa ja Ronja
pidenmpiä turinoita sitten varmaan huomenissa.... ja Onnittelut vielä minunkin puolestani jällleen kaikille 1-vuotiaille!
ONNITTELUT minunkin puolestani kaikille 1-vuotta täyttäneille!!
ja sit tulikin muuta puuhaa..
Nyt yritän laittaa uusimpia kuvia jos vielä osaan:
tässä Peetu saanut juuri salaman kaivettua joulupaketista ja ylpeänä istuu kyydissä! :
http://www.aijaa.com/v.php?i=1512451.jpg
Kaalimaankakara...:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1512468.jpg
pesukoneen virallinen valvoja
http://www.aijaa.com/v.php?i=1512481.jpg
lisää myöhemmin
mammutti ja peetu
..ja tässä edelliset turinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=12092320&p=2&tmo…
Meille ei eilisen jälkeen oo mitään uutta, joten odottelen teidän toisten juttuja...
Meillä viime yöt edelleen yhtä hulinaa.. Yhdestä aloituksesta luin, että peiton kääriminen pinnojen reunalle auttaisi hihhulointiin niin päätin kokeilla.. Mutta meillä ongelmana olikin, että neiti puskee itseensä sängyn pää-päähän vallan ja herää sitten kun enää ei liiku. Laitoin sinne tyynyn ja autto se vähän :)
Meillä aiheuttaa nyt masuvaivoja ilmeisesti tuo tavalliseen maitoon siirtyminen. Määrää ei olla lisätty vaikka piti korvikkeesta siirtyä pois jo vuodenvaihteessa. Sen lisäksi on tulossa poskihammas eikä pikkuneiti ole tänään suostunut syömään kuin 2dl velliä ja vajaan dl maitoa. Mikään kiinteä ei kelpaa..
Sitten pieni kysymys, kun ei uutta galluppiakaan tule mieleen.. Elikäs saako pinaatti(ohkukaisi)a antaa alle 1v lapselle?
Tällä erää ei muuta..
t.Ufa
Nyt väsyttää ihan kamalasti!!!!
Jos työpäivästä selviän niin ilta kotona taitaa olla aika hiljanen..
Ufan kysymykseen pinaatti ohukaisita ei ole ainakaan mulla tietoo.
Peetu nukkuu tätänykyä tosi hyvin yöt!
Viimeyönä ei tainnut herätä/äännehtiä yhtään!
Aikamoinen ero, kun vielä jokuaika sitten meillä yöt oli tosi rikkonaisia!
Meidän unikoulu tepsi hyvin, vaikka se kurjaa pari yötä olikin..
nyt on mentävä tukanlaittoon/tukan kanssa tappeluun ja sit töihin.
mammutti ja Peetu
Onpa pinoutuminenkin jäänyt pariksi viikoksi, on kertakaikkiaan niin järkyttävä kiire koko ajan. Tän viikon kalenteri näyttää joka päivälle jotakin ja lauantaina on sitten ne häät. Huh huh että meikäläistä jännittää!!
Pikaisesti vilkaisin aiempia pinoja ja koetan muistella hieman jotain gallupin tapaisia... :)
TUTTI: on meillä käytössä, lähinnä öisin ja päivällä hetken aikaa sen 1000 ja 1 kertaa kun isosisko kiusaa ja toisella tulee parku kun käy kipeetä.
TUTTIPULLO: toisinaan käytössä, maito tuntuu menevän siitä parhaiten vielä toistaiseksi vaikka nokkamukia kovasti harjoitellaan. Samoten luomumaitoon siirtyessä maito menee paremmin alas jääkaappikylmänä (jotain yhteistä esikoisen kanssakin, siis)
LIIKKUMINEN: kontataan kovasti paikasta toiseen (vihdoin!) ja yritetään seistä tukea vasten, jos minä itse tytön siihen laitan. Myös ryömiminen on kova juttu välillä.
KUVAUS: ei oteta 1v kuvia, ei otettu esikoisestakaan. Tarkoitus olis otta kevään aikana perhepotretti + tytöistä yhteiskuva ammattilaisen kuvaamana ja kehystää meidän portaikon " sukuseinälle" :)
YÖT: mennään nukkumaan klo 20 ja herätään 09. Tuo rytmi ei tunnu muuttuvan mihinkään, eikä mua kyllä haittaa. Ollaan siirrytty jo lasten sänkyyn, mutta otettiin pinnasängystä vielä toinen laita ja liitettiin siihen- kaiken varalta.
LAIHDUTUS: mulla se on onnistunut ihan hyvästi kuntoilun avulla mutta polttareiden jälkeen tuli ihan ' pakkolaihis' koettua... oli niin rajut polttarit että mulla lähti hampaasta osa irti- jäi terävä reuna siihen ja repi kielen koko toisen sivun ihan palkeille. (terveiset vaan oulun palolaitokselle!) . Sunnuntain kituutin kotona ja toissa maanantaina sitten kävin paikkauttaan hampaan mutta kieleen oli ehtinyt muodostua JÄTTImäinen afta joten olin syömättä seuraavat 8 päivää. Mustikkakeitto & tuoremehu oli ainoat, mitä tuona aikana söin ja se kyllä näkyy (ei haittaa mua :).
Vieläkin syöminen on hidasta ja ruokaa pitää asetella suuhun, mutta kyllä se pikkuhiljaa.. pitäähän mun häissä pystyä syömään herkkuja!
Ja turvaistuimetkin tuli testattua (kasvot menosuuntaan-malli) kolaritilanteessa, jossa joku ajaa meidän perään moottoritiellä. Lapset selvis ehjin nahoin, mulla itselläni jomotti pari päivää niskaa. Että kiitoksia vaan tielaitoksell " hienosta" teiden hoidosta, jos ne tekis työnsä niin tuoltakin olis vältytty >:o/
Mutta nyt paljon puuhaa- koristekankaita etsimään ja koehääkampausta suunnittelemaan, mukavaa viikon jatkoa!
-Henna ja tytöt-
Sorry, oon ollut tosi laiska kirjoittamaan, mutta me ollaan koko ajan johonkin menossa ja lapset ovat niin lomalla kun olla ja osaa ja nukkumaan menosta ei nyt meinaa tulla mitään. Ensi viikolla alkaa paluu arkeen ja sitten ehdin ahertaa tässä koneellakin enemmän.
Nyt on taas mentävä kun sängystä kuuluu kitinää, palaillaan taas.
T. Kaisa ja Ronja (vasta 10 kk)