Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua toista lasta-mä oon ihan rikki

Vierailija
12.01.2008 |

Oon jo 38v ja esikoinen 6v. Eilen tästä taas tapeltiin: ei mulla oo kuin yks elämä ja kovasti toisen lapsen haluaisin. Mies sanoo, että hänen kohdaltaan on vaipat vaihdettu. Tätä vääntöä on käyty jo vuosia. Mitä tässä voi tehdä? Olen ihan selkä seinää vasten ja ihan rikki.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

67 kyselee..

Vierailija
62/97 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai joku?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta kotona. Ehkä puolitoista, mutta ei näillä palkoilla ole varaa olla kolmea vuotta kotona. Eikä omakaan pää kestäisi...

Mieshän tietenkin tässä lapsikeskustelussa vetoaa siihenkin, että hän joutuu sitten sitä puolitoistavuotiasta hoitamaan, kun minä lähden töihin. Ja niin varmaan joutuisikin-osaltaan... ap

Vierailija
64/97 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikin on antanut periksi.

Sinä et vaan ap oo ilmoittanut alun perin riittävän suurta lukua.

Vierailija:

Aika monessa muussa asiassa perheessä pystytään tekemään kompromisseja, mutta tässä sellaista ei oikein ole; joko niitä lapsia tehdään lisää tai ei tehdä.

Vierailija
65/97 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kuitenkin, että lapsia ehkä joskus joo. Itse olen aina ajatellut itseni 1-2 lapsen äitinä niin, että lapsilla on jonkinmoinen ikäero.

ap

Vierailija
66/97 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen töissä. Yritän kyllä ehtiä tänne.

Itse halusin pitempää ikäeroa, koska teen vaativaa työtä, talonrakennus oli kesken enkä ikinä ole osannut nähdä itseäni vaippaloukussa kahden pienen kanssa. Pää olisi hajonnut! Eikä se isä olisi sitä vauvaa hoitanut, vaan minä sen imettänyt olisin. Samalla, kun jaloissa juokseen hädin tuskin puhumaan oppinut 2-vuotias. Ei kiitos.

Ja ehkä isän ei tarvitse juosta halujeni perässä, mutta kun AIKA loppuu. Enää en voi kohta enää saada lapsia, mies voi.

Me ei olla koskaan lyöty lapsilukua lukkoon -miehellä on useampia sisaruksia, itselläni yksi sisarus huomattavalla ikäerolla. Sieltä olen varmasti mallin saanut siihen, että sisarus on hyvä olla -vaikka ei olekaan sitä optimaalista +/- 2 vuotta ikäeroa. Ei se lyhyt ikäero takaa sisaruksesta seuraa, niin monessa perheessä olen sen nähnyt.

Vierailija
67/97 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmönen tilannehan on mitä mahtavin. Siinä molemmat lapset oppii että elämä ei pyöri vain heidän ympärillään, että maailmassa on muitakin lapsia kuin vain hän tai he.

Oppivat ottamaan toisia huomioon, toisen tunteita. Eivät oo niin itsekkäitä ja " vain omaan napaan tuijottelijoita." Minusta on vain hyvä asia että lapsella on sisarus, jonka kanssa pitää jakaa ja opetella elämistä. Oppii hyvin että täytyy huomioida myös muita.

Ap, varmasti käy kipeetä tollanen tilanne. Voi kun olisikin joku helppo ratkaisu tollasiin tilanteisiin, mutta elämässä on monesti vastoinkäymisiä.

Miehesi on luultavasti mukavuuden haluinen, ei halua lisää vastuuta. JA haluaa päästä mahdollisimman helpolla. Ei ymmärrä mistä jää paitsi.

Mielestäni se joka ei halua lapsia, hoitaa ehkäsyn!! Ehdottomasti! Miksi sinun täytyisi syödä pillereitä? Jotka sitä paitsi ei ole edes hyväksi kropalle, jotka vaikuttaa mielialaan ja pikku hiljaa kuormittaa maksaa ja sydäntä. Oikein teit että jätit pillerit ja mainitsit miehelle siitä. Hoitakoon itse ehkäsyn.

On aivan luonnollista että nainen haluaa lapsia, useamman. Se on sitä biologiaa. Aivan luonnolista. Sinä saat haluta ja toivoa. Ja sinulla on oikeus myös asiasta keskustella, niin kauan kuin se sua häiritsee.

Onnea paljon, toivottavasti saat vielä toisen. Yli 40v ei ole liian vanha saamaan lasta.

T. 30v, meillä useampi lapsi pienillä ikäeroilla. Ja mies kuumeilee lisää.

Lapsilla ei myöskään ole kovin paljon yhteistä, vaan pienempi sisarus on usein isojen lasten leikissä " häirikkönä" . Koululainen haluaa katsoa TV:stä ohjelmia, jotka eivät nelivuotiaalle sovi, ja tästä tulee omat kärhämänsä, toisaalta nelivuotias haluaa katsoa pikkulasten ohjelmia, jotka eivät taas isompaa sisarusta kiinnosta.

Toivoisin kuitenkin, että pääsette tästä asiasta jonkinlaiseen " ajatusten kompromissiin" . Toisen täytyy luovuttaa, mutta luovuttavan osapuolen ei pitäisi tuntea, että hänen ylitseen on jyrätty. Olisiko jostain perheterapiasta tms. apua?

[/quote]

Vierailija
68/97 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se miehen kohdalla siitä vaipanvaihdosta kiinni vai mistä? Mitä jos pyrkisitte helpottamaan sitä vauvavuotta kaikin mahdollisin keinoin: palkkaatte kodinhoitajan tekemään siivoukset, tekemään ruokaa, hoitamaan lapsiakin, jne. Näin vauvan tulo ei tarkoittaisi niin huomattavaa kaaosta kuin muuten, eikä miehen tarvitsisi panostaa perheeseen sen enempää kuin nytkään.

No varmasti olet kaikki mahdolliset ratkaisut miehelle jo vuosien mittaan esittänyt. Miten miehesi sitten suhtautuu siihen, että sinä katkeroidut hänelle, kun hän eväsi sinulta mahdollisuuden toiseen lapseen? Miten hän kantaa vastuun tuosta asiasta?

Vierailija
69/97 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä oikeus hänen haluillaan on mennä sinun halujesi ohi?

Sinulla on oikeus omiin haluishin niinkuin miehelläsikin. Sanoppa miehellesi että, no sinähän et voi hänen halujaan muuttaa mutta ei hänkään saa vaatia sinua muuttamaan haluasi vauvaan. tahtooko miehesi olla myös seuraavan laspen isä vai haetko isän muualta :) tarjokkaita varmasti Suomesta löytyy.

;)

Vierailija
70/97 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiivatin oikeus niillä ukoilla on päättää kenenkin lapsiluvuista???

Ai kun mä tulen vihaiseksi.

Vierailija
71/97 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos mun täytyy hakea haluamalleni lapselle isä jostain muualta, sitten mun pitää tehdä se. Tietää, etten voisi esikoisen kotia hajottaa ikinä. Kivaa kiristystä.

Kaikkea tässä on yritetty: en ole puhunut, olen puhunut, en ole vihjaillut, olen vihjaillut... Kodinhoito- ym avusta vauvavuoteen on puhuttu. Esikoinen (tyttö) olisi vauvasta onnessaan. Millä tuon miehen pään kääntää... Eilinen riita oli siitä, että jätin pillerit pois. Olin syönyt niitä taas puolisen vuotta odotellessani, että mies muuttaisi mielensä... Ei suostu sterilisaatioon kuitenkaan, vaikka olen häntä sinne yllyttänyt, jos ei kerran lapsia halua...

Mitään lapsettomuusongelmia tai esikoisen valvottamista ei ole taustalla. Esikoinen sai alkunsa helposti ja on ollut todella helppo lapsi.

No, itse en ehkäise, koska minä en ole se, joka vauvaa ei haluaisi. Mies jaksaa vedota siihenkin, että HÄN olisi vauvan halunnut silloin, kun esikoinen oli 2v. Joo, ja minä en olisi jaksanut silloin vauvaa.

Pattitilanne. Kiitos tuestanne... t. ap

Vierailija
72/97 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain toisen lapsen 38-vuotiaana ja esikoinen oli 7-vuotias. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Mies heikkona hetkenään antoi periksi, koska " kun sinä niin kauheasti sitä vauvaa toivot...." . Nyt ei ole katunut päivääkään pikkuisen syntymää. Mielestäni minulla oli oikeus tähän. Tunsin itseni vain puolittain äidiksi ja minua harmitti, kun muut tekivät lapsia ja minä olisin jäänyt vain yhden lapsen äidiksi vasten tahtoani.

Toivon sydämestäni, että miehesi ymmärtää sisarussuhteen tärkeyden ja sinun halusi. Ihan varmasti sinua kaduttaa vanhempana, jos et toista lasta saa. Se jättäisi liian suuren tyhjiön. Joten jatka sinnikkäästi oman halusi esille tuomista. Pistä kova kovaa vasten!

Vierailija
73/97 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaa kovaa vasten laitoin eilen ja itkuksihan se meni :( Tiedän, ettei meilläkään mies katuisi toista lasta (ja sanoi sen itsekin), mutta ei nyt vain halua! Piste. Sanoin, että aika loppuu: olisin joka tapauksessa 39v vauvan syntyessä, vaikka raskautuisin hetimmiten.

Alkaa toivo loppua... t. ap

Vierailija
74/97 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että miestäkään et varmasti halua vaihtaa. Mikä miehelläsi on se kaikkein perimmäinen syy, miksi hän ei toista lasta halua? Osaako hän perustella sen?

Vierailija
75/97 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän sitä selvittää... ap

Vierailija
76/97 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheni yrittäisi painostaa minua tekemään lisää lapsia, haluaisin luultavasti erota. En halua enää aloittaa vauvarumbaa alusta. Minun mielestäni on suurempi oikeus olla tekemättä lapsia, koska lapsen tekoon on kyllä oltava molempien suostumus.

Vierailija
77/97 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiasiassa on hankala tehdä kompromissiä. Lapsi joko hankitaan tai ei hankita.

Lapsella on kuitenkin oikeus syntyä molempien toivomana ja haluamana - ei kiristyksen tai huijauksen seurauksena.

Vierailija
78/97 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap ei enää tule raskaaksi. Mitä jos mies lähtee etsimään silloin nuorempaa. Nyt ap, jätät ne pillerit pois etkä suostu niitä syömään. Ei sinun tuossa iässä tarvitse olla kynnysmattona ja uhrata viimeiset hedelmälliset vuotesi.

Vierailija
79/97 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö miehellä todellakaan ole sanavaltaa,kuinka monta lasta hän haluaa? Eikö näissä asioissa pidä mennä sen mukaan, joka ei halua lasta. Nähnyt olen omassa suvussani näitä tilanteita, mies ei halua,nainen haluaa, väkisin tehdään lapsi. Mies ei osallistu hoitoon, seksikin lopahtaa, parisuhde kuivuu ja ero tulee.

Mikä pakkomielle siihen lapseen tulee? Eikö sitä energiaa voi käyttää johonkin muuhun. Nauttia jo olemassa olevasta lapsesta/lapsista ja omasta miehestä.

Vierailija
80/97 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oikeus sinulla oli silloin kieltäytyä? Miksei miehellä ole samaa oikeutta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi