Mies ei halua toista lasta-mä oon ihan rikki
Oon jo 38v ja esikoinen 6v. Eilen tästä taas tapeltiin: ei mulla oo kuin yks elämä ja kovasti toisen lapsen haluaisin. Mies sanoo, että hänen kohdaltaan on vaipat vaihdettu. Tätä vääntöä on käyty jo vuosia. Mitä tässä voi tehdä? Olen ihan selkä seinää vasten ja ihan rikki.
Kommentit (97)
Toimi oikein? Kuka, missä?
Ei elämässä muutoinkaan koskaan voi saavuttaa kaikkea mitä toivoisi. On asennekysymys mitä arvostaa ja minkä mukaan tekee valintoja.
Mutta on mun mielestä aika kummallista kertoa rakastavansa lapsia yli kaiken, mutta silti valmis murskaamaan heidän perheensä syntymättömän lapsen takia. Mitäpäs jos ensimmäinen " uusi onni" ei autakaan asiassa?? Taas vaihdetaan miestä, niinkö?
Ei mielestäni tarvitse ihmetellä miksi parisuhteen kariutuvat, jos niihin lähdetään ja niissä pysytään vain itseä hyödyttävistä syistä.
Mekin ajateltiin että 2 hankitaan. Sitten me molemmat muutimmekin mieltämme, kyllä tämä yksi riittää. Onko nyt väkisin tehtävä se toinenkin jatkoksi kun kerran aikoinaan päätettiin niin ;)
Tuo nyt oli vitsi, mutta minusta lasten lukumäärä on sellainen asia, jossa mieli saattaa helpostikin muuttua. Vai kuinka moni on elänyt esimerkiksi vauva&taapero-ajan aiemmin (jos ei ole aiempia lapsia) ja tietää tarkalleen mitä se on?
niin saako sitten mies panna vaimonsa väkisin paksuksi koska niin sovittiin? Toimiiko tämä kikka toistekin päin...
Yöheräämiset, syötöt, pesut ym.
Valitettavasti vain vauvan hoito yleensä kaatuu vain ja ainoastaan naisen niskoille.
Vierailija:
niin saako sitten mies panna vaimonsa väkisin paksuksi koska niin sovittiin? Toimiiko tämä kikka toistekin päin...
Ei ku oikeesti. Minä olisn myös mielelläni ottanut vastaan useamman lapsen. Meillä on nyt kaksi lasta. Mutta koska mieheni ei enempiä halua, olen tyytynyt tähän. Elämämmme on mallillaan, kaksi lasta pystymme elätttämään ihan kohtuudella. Kolmas ja neljäs voisi olla jo vähän enemmän vaativaa. Emme ole varakkaita, emme edes keskituloisia, mutta haluamme elämään pientä luksusta. Joten joudumme säästämään ankarasti, etät saamme niitä. Jos lapsia olisi enemmän, pitäisi niitä pieniä luksuksia tarjota useammalle ja näin ollen säästää vielä enemmän.
Meidän pienet luksukset liittyy talon kunnossa pitoon (ilmalämpöpumppu, lämmöntalteenottava ilmanvaihtojärjestelmä jne.), omaan vapaa-aikaan (isompi tv, parempi tietokone) ja lasten elämään (hyvät vaatteet, tarpeeksi tasokkaat harrastusvälineet, joskus ne kauden hittilelut, joita " kaikki saa" ).
Näinkö siellä kotonakin vaietaan siitä, että olit itse kieltäytynyt toisesta lapsesta aiemmin ? Nyt miehen pitäisi suostua, kun sinulle tulee muuten paha mieli.
Katso nyt hyvä ihminen peiliin ja mieti, olisiko sinun vuorosi joustaa. Vai onko se aina mentävä sinun aikataulusi ja tahtosi mukaan ?
Pikkukakkonen oli toivottu vahinko - mies ei käyttänyt kumia ja minä olin oikein iloinen. Olin asia omalta kohdaltani miettinyt niin että halusin toisen lapsen mieheni kanssa silläkin uhalla et ero tulee. Tähän syynä et halusin et lapseni ovat täyssisaruksia ja tiesin etten haluaisi aloittaa uusperhe elämää. Joten minulle olisi sopinut erokin jos mies olisi niin halunnut. Mies ei todellakaan halunnut eroa ja on myöntänyt et toisen lapsen saaminen oli todella hyvä asia- näkee kuinka sisarukset ovat toisilleen tärkeitä. Mies on ainut lapsi. Lapsi asiaa täytyy aina miettiä omalta kantiltaan ja päättää sit miten toimia. Haluasin toki vielä kolmannenkin mutta kuten sanottu kaksikin riittää. Yhtä lasta en olisi koskaan halunnut joten olisi jäänyt sitten se enismmäinenkin tekemättä jos olisin tiennyt et mieheni mieli muuttuu. Mulle kaksi oli aina se vähimmäismäärä. Kyllä minä päätin meillä siitä asiasta mutta toisaalta annoin periksi toiveesta että tekisimme vielä kolmannenkin.
Vierailija:
Näinkö siellä kotonakin vaietaan siitä, että olit itse kieltäytynyt toisesta lapsesta aiemmin ? Nyt miehen pitäisi suostua, kun sinulle tulee muuten paha mieli.Katso nyt hyvä ihminen peiliin ja mieti, olisiko sinun vuorosi joustaa. Vai onko se aina mentävä sinun aikataulusi ja tahtosi mukaan ?
Kun ihmetellään, miten voi olla rikki, kun itse ole lapsesta aiemmin kieltäytynyt, löytyi elämä jostain muualta :)
Hei, nyt on maanantai! Yleensä ihmiset menee maanantaisin töihin! Jos ap onkin täällä pari viime päivää roikkunut, niin olikin viikonloppu.
Sitäpaitsi ap vastasi tuohon jankuttamaasi aiheeseen jo tuolla ekojen 20 viestin aikana, en muista numeroa.
Vierailija:
Kun ihmetellään, miten voi olla rikki, kun itse ole lapsesta aiemmin kieltäytynyt, löytyi elämä jostain muualta :)
Juu niin vastasi, että oli silloin väsynyt.
Miksi mies ei sitten nyt saa olla väsynyt ja haluton tekemään lisää lapsia ?
Ihan tosi, teillä puuttuu se toinen aivosolu ilmeisesti jonkinlaiseen ajatteluun.
Minä olen istunut tässä koneella nyt noin tunnin verran. Tätä aiemmin en ole tähän ketjuun tutustunut.
Että keltähän se aivosolu puuttuukaan?
Vierailija:
Juu niin vastasi, että oli silloin väsynyt.
Miksi mies ei sitten nyt saa olla väsynyt ja haluton tekemään lisää lapsia ?Ihan tosi, teillä puuttuu se toinen aivosolu ilmeisesti jonkinlaiseen ajatteluun.
ole kuin se yksi minä-aivosolu =)
Kuule, hanki vaikka elämä! Ei edes av pyöri sinun napasi ympärillä :D
Vierailija:
ole kuin se yksi minä-aivosolu =)
Muita viestejä kommentoi moneen kertaan. Siis niitä, joissa tuettiin ap:ta.
täällä vartin ja laittanut kolme vastausta. .
mies ja kaksi lasta, jotka on tehty yhdessä, ei naisen " tyranni-vallalla" . .
67 täällä parkuu silmät päästään ja on vielä kerran päättänyt yrittää pehmittää miehensä mielen. Mä haluan vielä yrittää lasta. Jos mies sanoo ei,niin sitten mä lähden. piste.
Jos parikymppisenä on seurusteluaikana ajatellut, että 2-4 lasta olis OK, niin on kohtuutonta olettaa, että yli kolmikymppisenä on vielä samaa mieltä yhden lapsen jälkeen.
Ihminen muuttuu vanhetessaan!