Syy, miksi feministejä vihataan.
Ihmisillä on termit hukassa. Feminismi tarkoittaa tasa-arvon kannattajaa. Henkilö voi olla mies tai nainen. Nimi tulee siitä että alunperin naiset olivat alempiarvoisessa asemassa ja pyrittiin nostamaan se miesten kanssa samalle viivalle.
Se miksi feministejä vihataan, on se, että naissovinistit kutsuvat itseään feministeiksi tai heitä luullaan sellaisiksi virheellisesti. Sovinismi sana tarkoittaa ryhmän x alistamista ryhmän y toimesta. Se on vain virheellisesti yleistetty tarkoittamaan miesten naissyrjintää, vaikka todellisuudessa kuka tahansa on sovinisti jos syrjii toista ominaisuuksiensa vuoksi.
Termien tarkemmat selitykset, jotka suosittelen uteliaisuudestakin lukemaan, pääsee pätemään vihakirjoittajille ;) :
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sovinismi
http://fi.wikipedia.org/wiki/Feminismi
Kommentit (133)
65 jatkaa
Isillä on samat oikeudet vanhemmuuteen kuin äideillä. Lasta huonostikohtelevalta vanhemmalta oikeus vanhemmuuteen pitäisi ottaa pois.
Tunnustan: mieheni aggressiivisuus kiihottaa minua salaa
Seurustelen melko temperamenttisen ja tulisen miehen kanssa. Kunnolla suuttuessaan hän ei ole koskaan ollut kunnolla väkivaltainen minua kohtaan, mutta saattaa sanoa näyttävänsä minulle jos en lopeta (riitelyä) ja on tarttunut minua leuasta kiinni ja joskus kovakouraisesti ranteista. Riitatilanteissa on ikään kuin pieni väkivallan uhka läsnä, vaikka mitään ei ole tapahtunut. Ja tunnustan sen täällä: ajatus siitä, että mies osaa laittaa minut tarvittaessa kuriin ja on ikään kuin "pomo" kiihottaa minua. Minusta on ihanaa, että vihdoinkin minulla on mies, joka ei anna hyppiä silmille ja näyttää kaapin paikan. Vaikka riidellessä en pidä siitä tunteesta ja jännityksestä kun mies selvästi raivostuu, niin jollain tasolla aggressiivinen mies kiihottaa minua, vaikka näin ei kuulemma saisi tuntea.
Myös seksissä nautin siitä, kun mies kääntelee kovakouraisesti haluamiinsa asentoihin ja ottaa kyselemättä, painaa käden kasvojeni päälle ja panee rajusti.
Gynekologi ja synnytysopin professori Hilda Hutcherson Kolumbian yliopistolta on listannut heteronaisten viisi yleisintä seksifantasiaa. Miksi naiset fantasioivat seksistä toisen naisen kanssa tai haaveilevat alistamisesta?
3. Alistaminen
Dominoimisesta, alistamisesta fantasioiminen antaa luvan nauttia seksuaalisista tuntemuksista – jotka saattavat tuntua tabuilta – ilman syyllisyydentunnetta. Jos fantasioit olevasi alistetussa asemassa, se saattaa kuvastaa halua päästää irti, tuntea olevansa vapaa vastuusta.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 08:34"]
Arvaa millaisia itkupotkuraivareita miehet saisivat jos feministit kertoisivat kuinka väkivaltaa vähennettäisiin miesten keskuudessa :D
Minä ehdottaisin , että kouluissa olisi aamulla aina liikuntatunti , jossa vähän painittaissin jotta ei oltaisiin niin rauhattomia. sama aikuisille työpaikoille
[/quote]
Mä veikkaan, että miehet olisivat vain iloisia, jos heidän kokemaansa väkivaltaa saataisiin vähennettyä. Tätä asiaa feministit eivät kuitenkaan tutki eivätkä pyri näiden miesuhrien asemaa parantamaan. Tasa-arvo rules.
Voi herranjestas. Ai naiset ei saa feminismin nimissä edistää yhtäläisiä oikeuksia miehille ja naisilla jos ne ei edistä samalla kaikkia maailman asioita koskien tasa-arvoa. Nyt järki käteen. Miksi feministit ei sais keskittyä ensisijaisesti esimerkiksi äitiyslomien kustannusten tasaamiseen, miksi ihmeessä pitäis keskittyä vielä miesten kohtaaman väkivallan vähentämiseen, väkivallan josta miehet on itse vastuussa. Ei naiset siihen millään tavalla kannusta.
Miksi miehet ei itse aja tätä asiaa ja väkivallan vähentämistä? Miksi naisten pitäis tämäkin(!) hoitaa.
Arvelen, että kukaan feminismiin kielteisesti suhtautuva ei ole jaksanut tarkastella feminismiä sen syvällisemmin. Itse olen kiinnostunut niistä kysymyksistä, joita oli aikana, jolloin naisilla ei ollut niin paljon yhteiskunnallisia oikeuksia. Keskusteltiin siitä, että naisen aseman parantaminen hyödyttäisi koko yhteiskuntaa, kun yhteiskunnassa ei ole poljettu joukko, jolla ei ole mahdollista toimia ja esimerkiksi kouluttautua pitkälle, kuten miehillä. 60-luvusta alkaen feminismi muuttui aggressiivisemmaksi ja naiskeskeisemmäksi. Itse olen kiinnostununeempi pohtimaan, kuinka naiset ja miehet voisivat elää yhdessä siten, että tasa-arvo voisi toteutua, kuin että naiset voisivat elää ilman miehiä (mikä on 60-70 -luvun feminismin antia).
En oikein ymmärrä, miksi Suomessa feminismi on sellainen punainen vaate, johon suhtaudutaan vähättelevästi ja vihamielisesti. Yksi selitys voisi olla perinteisen miesidentiteetin vähittäinen murtuminen. Kaupungistumisen myötä (maaseudun vähittäinen rapistuminen ja väestön muuttaminen kaupunkeihin ja elinkeinorakenteen muutos) miehet ovat joutuneet etsimään uudenlaista miesidentiteettiä tai ovat olleet hukassa sen kanssa. Se epävarmuus kun kohtaa naisten halun parantaa naisten asioita, lopputulos on sitten nähtävissä näistä nettipalstakeskusteluista.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 09:51"]
Voi herranjestas. Ai naiset ei saa feminismin nimissä edistää yhtäläisiä oikeuksia miehille ja naisilla jos ne ei edistä samalla kaikkia maailman asioita koskien tasa-arvoa. Nyt järki käteen. Miksi feministit ei sais keskittyä ensisijaisesti esimerkiksi äitiyslomien kustannusten tasaamiseen, miksi ihmeessä pitäis keskittyä vielä miesten kohtaaman väkivallan vähentämiseen, väkivallan josta miehet on itse vastuussa. Ei naiset siihen millään tavalla kannusta.
Miksi miehet ei itse aja tätä asiaa ja väkivallan vähentämistä? Miksi naisten pitäis tämäkin(!) hoitaa.
[/quote]
Eivät kaikki feministit suinkaan ole naisia. Jos feminismin tarkoitus olisi ajaa tasa-arvoa sukupuolten välille, mielestäni olisi hyvä puuttua epäkohtiin molempien sukupuolten osalta. Esimerkiksi miesten syrjäytyminen yhteiskunnasta, joka on huomattavan paljon yleisempää kuin naisten syrjäytyminen, on haitaksi yhteiskunnalle, siis sekä naisille että miehille. Turha puhua pyrkivänsä tasa-arvoon, jos ajaa vain toisen sukupuolen etua.
Ilkka Taipale kertoo syrjäytyneiden miesten vaikeasta asemasta:
http://www.hs.fi/elama/Mies+on+melkein+apina/a1305803757414
"Nuorille naisille suunnattu Cosmopolitankin tietää, että naiset ovat tutkitusti älykkäämpiä kuin miehet. Naiset ovat myös nopeampia oppimaan ja järjestelmällisempiä ja siksi parempia työelämässä.
Samainen lehti on antanut parisuhdeniksejä otsikolla "Näin koulutat miestäsi kuin koiraa".
Toivottavasti tällä ei ole tekemistä sen kanssa, että Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen mukaan nuorten parisuhdeväkivallan uhreista enemmistö on poikia. (Miltähän muuten näyttäisi pojille suunnatussa lehdessä otsikko "Näin koulutat naistasi kuin koiraa"?)"
"Jos mediassa näkee naisten ja miesten vertailua jonkin "tutkimuksen" valossa, on lukemattakin selvää, että mies on onneton otus asiassa kuin asiassa."
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 17:44"]
Eikö sinun miehenä pitäisi osata antaa edes jotain näkökulmaa siihen, MIKSI miehet hakkaavat sekä naisia että toisiaan? (Ja en nyt väitä että naiset ei hakkaa, siitä voit tehdä oman postauksen jos haluat tähän tarttua). Jos naisten pitää "taistella" miesten kohtaaman väkivallan vähentämiseksi, ja ne tekijätkin on suureksi osaksi miehiä, niin mistä lähdetään liikkeelle? Hei jätkät, älkää hakatko? Itse en ole naisena koskaan ymmärtänyt esim. poikalasten jatkuvaa tarvetta nahistelulle ja toisten satuttamiselle, niin koen hyvin vaikeaksi lähteä keksimään lääkkeitä tälle käytökselle.
[/quote]
Syy on biologiassa ja liittyy testosteroniin. Samaa käytöstä on suurimmalla osalla muitakin uroseläimiä reviiriä puolustettaessa ja naaraiden suosiosta kilvoiteltaessa.
Jos naaraat suosivat aggressiivisuutta alfa-uroksen merkkinä niin silloin urokset tietenkin yrittävät olla aggressiivisia. Näin käy niin ihmisten kuin muidenkin apinoiden joukossa. Bonobo - apinoiden laumassa naaraat eivät suosi aggressiota vaan seksitaitoja...
Jos naaraat suosivat hienoa höyhenpeitettä niin evoluutio tuottaa riikinkukon. Jos naaraat suosivat kuuluvaa ääntä ja taidokasta laulua niin saadaan aikaan satakieliä. Jos naaraat esittävät vaikeasti tavoitettavaa niin päädytään naaraita raiskaaviin lajeihin kuten esimerkiksi sorsat.
Ihmisnaaraat ovat viimeisen sadan vuoden kuluessa muuttaneet mieltään useaan kertaan siitä, millaista miestä he suosisivat. Miehet ovat tilanteen suhteen hieman hukassa, sillä naiset sanovat yhtä mutta tekevät toista. Fiksut ja menestyvät miehet tietenkin kiinnittävät huomiota siihen, mitä naiset teoillaan suosivat.
Feministeillä on ongelmanaan ristiriita naisten puheiden ja tekojen suhteen. Kun puheissa ja kirjoituksissa halutaan ei-aggressiivisia miehiä niin silloin pitäisi myös teoissa suosia ei-aggressiivisia miehiä.
Feminismi tarkoittaa sitä että pallit leikataan irti mies on mies PISTE
Intersektionaalinen feminismihän on täysin läpeensä mielisairas ideologia nykyisin
Nyt kymmenen vuotta myöhemmin tajuttiin mihin feminatsismi oikein johtikaan. Miehiä vihataan ja alistetaan. Ja Seiskan toimittajilla on pedofiilirinki jonne kuului moni feminatsi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kymmenen vuotta myöhemmin tajuttiin mihin feminatsismi oikein johtikaan. Miehiä vihataan ja alistetaan. Ja Seiskan toimittajilla on pedofiilirinki jonne kuului moni feminatsi.
*Kuuluu
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 20:40"]
Puolustavatko feministit miesten oikeuksia saada tavata lapsiaan avioeron jälkeen? Jos eivät niin tasa-arvo on tuosta porukasta kaukana.
[/quote]
Olen kolmannen polven feministi ja puolustan.