Mitä mieltä nimestä Petja?
Olen vähän ihastunut tähän kyseiseen nimeen, mutta samalla tiedostan sen olevan melko erikoinen ja ehkä hiukan slaavilaiskuuloinen.
Kiusattaisiinko lasta, jos nimeäisin sen Petjaksi?
Voi myös ehdottaa nimiä pojalle! Tytölle on paljon helpompi keksiä, pojalle todella haastavaa.
Kommentit (33)
Luullaan usein tytöksi, koska on lähellä nimiä Katja, Anja, Tanja, Marja, Tarja, Merja, Mirja jne.
Itselleni tuli mieleen vanha venäläinen lasten satu "Fedja-setä, kissa ja koira". :) Fedja kuulostaa aika eksoottiseltä myös.
Vierailija kirjoitti:
Luullaan usein tytöksi, koska on lähellä nimiä Katja, Anja, Tanja, Marja, Tarja, Merja, Mirja jne.
Niin, koska Katja on myös venäläistä alkuperää. Jekaterinasta käytetään lempinimeä Katja. Katja, Petra, Mutta yms ovat venäläisiä lempinimiä.
Mää ainakin haukkusin patjaksi ja jak orasiaksi.
Mun mielestä ihan neutraali nimi, ei herätä tunteita. Meillä oli koulussa yksi Petja kun olin lapsi, eikä häntä ikinä nimestä kiusattu - nykypäivänä varmaan vielä vähemmän nimikiusausta, kun ihmiset antavat niin erilaisia nimiä.
Alettaisiinkohan kiusaamaan patjaksi, tai ärrävikaiseksi petraksi..
Vierailija kirjoitti:
Mää ainakin haukkusin patjaksi ja jak orasiaksi.
No eiköhän sun kaltainen kiusaaja aina keinot keksi, vaikka nimi olisi perus Ville.
Ei kenenkään pidä olla nimeämättä lasta haluamallaan tavalla sen takia, että sun kaltaisia kiusaajia sattuu maailmassa olemaan.
Liian venäläissävytteinen mun mielestä. Ja vääntyy helposti patjaksi.
Tosin mun mielestä on turha miettiä etukäteen mahdollista kiusaamista nimen takia, kiusaaja löytää kyllä syyn ihan mistä vaan koska haluaa kiusata.
Aivan kamala. Jos vanhemmat tällaisen nimen lapselleen antavat, niin se on rikos ihmisyyttä vastaan
Siis Petja on miehen nimi. Eikä se ole vain slaavilaisen kuuloinen vaan nimenomaan venäläinen lempinimi. Oikeastiko meinasit tytölle antaa? Ei menisi luultavasti edes läpi, koska tytölle ei saa antaa pojan nimeä ja toisinpäin.
No sitä ei voi ennakkoon tietää kiusataanko lasta vai ei. Mistä tahansa nimestä saa kiusaamisen aihetta halutessaan. Petja on slaavilashenkinen nimi, mutta mitäpä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Siis Petja on miehen nimi. Eikä se ole vain slaavilaisen kuuloinen vaan nimenomaan venäläinen lempinimi. Oikeastiko meinasit tytölle antaa? Ei menisi luultavasti edes läpi, koska tytölle ei saa antaa pojan nimeä ja toisinpäin.
Lueppa uusiks aloitus, pojalle hän nimeä miettii.
Nimestä tulee mieleen Turmion Kätilöiden Petja eli MC Raaka-Pee
Vierailija kirjoitti:
Siis pojallehan tässä nimeä etsitään?
Raimon
Marlowe
Mario
Kaspian
Elliot
Jonas
Milo
Otto
Teo
Teodore
Jos asut Suomessa anna joku nykyajan nimi . Tuolla nimellä ulkomaille kyllä haittaa jo turvallisuutta .
Petja on pojan nimi. Tulee mieleen venäläinen Pjotr, jonka lempinimi Petja on.