Onko kaikki hulluja?
Ihan tosi. Kun tutustun uusiin ihmisiin, lähes aina heistä paljastuu hyvin erikoisia piirteitä. Saattavat esim kertoa elämästään jotain ja toisena päivänä sanoa silmät kirkkaina jotain aivan muuta. Tunnen monta tällaista henkilöä, ovat erittäin korkeissa viroissa. Todella moni tuntemani ihminen puhuu aivan mitä sattuu, eivätkä huomaa puheissaan ja toiminnassaan mitään outoa. En tiedä mikä on totta ja mikä ei. Moni myös ajattelee niin naiivisti asioista, että välillä minun on vaikea uskoa heidän olevan tosissaan. He saattavat väittää jotain täysin typerää ja uskoa siihen täysin. He eivät ymmärrä kyseenalaistaa mitään, siis eivät mitään. Jankkaavat vain ,että esim naisen ikää ei saa kysyä. Siis mitä helvettiä?Ahdistaa, ovatko kaikki vain hulluja omalla tavallaan? Asia on vaikea selittää, en tiedä ymmärsikö kukaan pointtiani, mutta musta on alkanut tuntumaan siltä että kaikki me täällä ollaan jollain tavalla aivan pimeitä.
Kommentit (8)
Osui ja upposi- ymmärrän pointtisi. Itseänikin ihmeyuyyää monesti aikuisten ihmisten sähläily ja epäloogisuus, kuin säntäilyä ja poikkoilua vailla `punaista lankaa`. Eikä ne jutut aina niin fiksujakaan ole...
Mä ymmärsin ainakin täysin sun pointtisi.
Ja myös olen huomannut, että mitä paremmin oppii ihmisiä tuntemaan, sitä enemmän he luonnollisesti avautuvat ja sitä enemmän sitä tajuaa, että omat "kauheat" ongelmat ja hävetyksen aiheet ovatkin olleet aivan turhia. Niitä näkyykin olevan joka hiton perheessä ja ihmisellä.
Lohdullista ja lohdutonta yhtä aikaa.
Mulla tulee fiilis että olet tarkkaavainen henkilö joka ottaa asiat tosissaan kun taas uudet tuttavuutesi on vähän rennompia hölöttäjiä.
Minulla on kaksi eri diagnoosia. Mielisairaus ja käytöshäiriö. Ei ne itseäni häiritse jos muistan vaan ottaa lääkkeet.
Niin, harva ihminen on lopulta täysin terve mieleltään. Lähes jokainen meistä on jossain määrin repaleinen. Toki tuohon saattaa vaikuttaa myös se, että ihmiset ovat kiireisiä tmv, eivätkä keskity siihen, mitä puhuvat, ja syntyy väärinkäsityksiä. En siis usko, että valtaosa ihmisistä puhuu läpiä päinsä tietoisesti valehdellen.
Älä ota sitä vakavasti! Työssä arvostetaan sitä että osaat työsi. Mitä joku hölöttää sulle jostain turhanpäiväisestä, ei kerro mitään miten hän hoitaa työtään.
Jos jollain on mielipide jostain, se on vain mielipide. Esimerkkisi naisen iän kysymisestä on tämän henkilön mielipide, ei ehdoton totuus. Onko mahdollista että sekoitat nämä asiat? Jos niin on, ei ihme että kaikki vaikuttavat hulluilta.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 23:38"]Älä ota sitä vakavasti! Työssä arvostetaan sitä että osaat työsi. Mitä joku hölöttää sulle jostain turhanpäiväisestä, ei kerro mitään miten hän hoitaa työtään.
Jos jollain on mielipide jostain, se on vain mielipide. Esimerkkisi naisen iän kysymisestä on tämän henkilön mielipide, ei ehdoton totuus. Onko mahdollista että sekoitat nämä asiat? Jos niin on, ei ihme että kaikki vaikuttavat hulluilta.
[/quote]
Niin, sehän oli kai ap:n kirjoituksen idea, että se on henkilön oma mielipide. Ei kai se nyt tekisi ketään hulluksi jos sanoisi totuuksia vai mitä mieltä sä olet?
Ei kaikki ole pimeitä, vain 99 prossaa.