Laulu, joka saa sinut itkemään?
Kommentit (26)
ehkä tosin sellainen oli isäsi kuolema?
Mummini halusi sen soitettavan hautajaisissaan enkä ole sen jälkeen pystynyt kuuntelemaan sitä itkemättä.
Kuunnelkaa, ajatelkaa lyriikat - ja yrittäkää olla itkemättä.
tarkoittaa että vainaja on matkalla enkeleiden kanssa taivaaseen.
Kuuntelin ja itkin sitä kun poika syntyi, nyt kun poika huomenna täyttää 10 kuuntelin sitä eilen ja itkin edelleen.
Muutamat joululaulut koskettavat myös, erityisesti upean kuoron esittämänä tunnelmallisessa kirkossa.
Who wants to live forever
Bohemian rhapsody
" Too late, my time has come,
Sends shivers down my spine
Bodys aching all the time,
Goodbye everybody-Ive got to go
Gotta leave you all behind and face the truth
Mama ooo- (any way the wind blows)
I dont want to die,
I sometimes wish Id never been born at all"
kaksi lensi yli käenpesän
kelpaat kelle vaan
Anssi Kelan Puistossa
Äiti, en tahdo mennä kouluun-koulukiusaamislaulu
Bohemian Rhapsody
Let me live
yms. yms.
juu, olen vähän masentunut
Mahlerin toinen ja kolmas sinfonia, Brucknerin neljäs sinfonia. Ja aika moni muu. Olen aika kova pillittämään.
Viimeksi ristiäisissä, Mä taimi olen sun tarhassas ja useampikin virsi tilanteesta riippuen
Aina on tippa linssissä ja silti piinaan usein itseäni kyseisen kappaleen kanssa...
Siellä joku näistä A. Mattiloista lauloi " mikä sun nimi on, mikä sun nimi on, mikä sun nimi on..." Itketti, oli se niin karmeaa kuunneltavaa. En oikeen ymmärrä, kenelle tuollaisia jankutuksia tehdään, siis eihän kukaan täysijärkinen jaksa tuollaista kuunnella. Itku sentään.
Se saa myös minut kyyneliin, kuten myös esim.
Suojelusenkeli (se saa AINA minut itkemään),
Myös Timo Rautianen & trio niskalaukauksen tuotannosta suurin osa saa liikuttumaan ja jopa itkemään.
Esim.
HÄPEÄN LÄVISTÄMÄ
Poika ullakolla yksinään
isän ladattu ase kädessään
rintaa raastaa julma tuska
kättä polttaa kylmä rauta
yksin istuu miettien
tätäkö on elämä ihmisen
ilma täynnä pelkoa
tuskaa ja epätoivoa
hiljaa ovat kiusaajat
vaikeina he pois katsovat
vanhemmat arkun vierellä
kynttilät ja kuva pöydällä
miksi teitte hänelle tämän
hän olisi valinnut elämän
lapsi häpeän lävistämä
poika mullan peittämä
---
KEHTOLAULU
aalto häilyy kimallellen
aurinko vettä tanssittaa
näkeekö äiti veden takaa
poikansa siniset silmät?
tuuli pyyhkii metsän selkää
oksia sivuun taivuttaa
näkeekö äiti puiden takaa
poikansa siniset silmät?
pisarat puhkoo hiekan pintaa
totuutta uutta rummuttaa
näkeekö äiti sateen takaa
poikansa siniset silmät?
muistot mittaa uutta päivää
mitään ei saata unohtaa
näkeekö äiti ajan takaa
kiinni on siniset silmät
(sanat: marja mattlar)
-----
Ja TÄMÄ!!!! Tämän kappalehan oli tehty tosielämästä, pieneistä sairaasta lapsesta (oliko sitten itse Rautiasen vaiko bänditoverin. Mutta sen tiedän että tosielämässä loppu ei ollut onneksi yhtä surullinen, vaan lapsi parantui. En enää muista... on jo aikaa kun olen viimeksi kuunnellut Rautiaista. Olin aikoinani armoton fani; keikkoja kierrettiin -99 alkaen.)
HILJAISTA
kolmannessatoista kerroksessa
istun ja pidän sinua kädestä
rumat tummat pilvet
riippuvat alhaalla
ja koko maailma ohuista langoista
minä toivon, että joku
sinut parantaa
tiedän niin ei ehkä voi tapahtuakaan
sanovat olet menossa, tiedä et jää siellä yksin
joko me lähdemme yhdessä
tai minä tulen perässä
kun se hetki koitti
silloin sinut petin
minä en voi mitään
voiko kukaan mitään
(tomi tuomaala)
---
Sitten Rautiasella oli muitakin koskettavia biisejä (ja heidän usein käyttämät Mattlarin lyriikat.
Esim. Lintu, Elegia ja ennen kaikke Älä enää lyö. :(
Nyt meni muistelot vain tuohon Rautiaiseen, vaikka maailma on täynnä todella liikuttavia lauluja. :)
- Varpunen jouluaamuna (etenkin viiminen säkeistö)
- Pelle Miljoonan yks biisi, jossa lauletaan lasten ja nuorten pahoinvoinnista
http: //www. slide. com/r/NZ_Jpio97T_Y_wb2gKRX2R4f51BYiIUH