Aika ei riitä lasten kanssa ulkoiluun!! :(
Myönnettäköön että tuli luultua vähän liikoja omasta jaksamisesta ja ehtimisestä, kun teimme kolme lasta kahdessa vuodessa. En kuitenkaan ikinä olisi uskonut mikä homma niiden hoitamisessa on. Pyykkiäkin tulee niin uskomattomat määrät, että kone saisi olla melkein jatkuvasti jyskyttämässä.
Tänäänkin jäi mahtavasta kelistä huolimatta ulkoilu väliin kun piti, yllätys yllätys, pestä pyykkiä. Aamulla aikaisin ei voi pestä kun lapset heräisivät siihen jyrinään. Päiväuniaikaan ei myöskään onnistu, kylppäri on siis lasten huoneen vieressä. Samasta syystä myös iltapyykkäys on pois suljettu. Kokata ja siivotakin pitäisi välillä ja tietysti olla lastenkin kanssa.. Apua!
Kommentit (47)
4 lasta ja mies, kaikilla lähes päivittäin hikiset harrastukset! Pyykki ei oikesti lopu koskaan!!
Siis eihän se "koko ajan pyykkääminen" tuollaista koneen hysteeristä valvomista ole.
Onko sulla nyt ihan oikeasti trauma siitä että pyykkikori ei täyty? Ei voi olla totta...
että siitä voi valuva vesi pilata lattian, onko se puulattian päällä vai laminaatin vai missä???
Luulis joka kylpy- tai pesuhuoneessa olevan muovi- tai kaakelilattian.
Ja mulla on vain 2 lasta ja mies, ja pyykkiä pestään 2 koneellista viikossa. En ymmärrä näitä himopyykkääjiä.
Kyllä mä ainakin oon aina joutunut koneen jättämään. Meillä oli se edellisessä paikassa kellarissa enkä mä voinut lapsia jättää yksin ja istua jossain konetta kyttäämässä.
Sanokaa että ap:n viesti on provo:)). Ei kai kukaan voi olla noin avuton?
Meilläkin kolme lasta enkä todellakaan pese pyykkiä päivittäin! Viimeksi kone kävi pari päivää sitten eikä vieläkään ole mitään pyykättävää! Meidän kone on iso, eli koko pesukori saa täyttyä ennen kuin konekin täyttyy. Sitä paitsi en pese tummia ja vaaleita vaatteita yhdessä vaan säästän erikseen. Kone on joku 7-kiloinen.
tai siis esikoinen viedään 3krt/vkossa kerhoon ja kuopuksen kanssa ollaan se aika asioilla tai ulkona. Ja kerhottomina päivinä molempien lasten kanssa ollaan ulkona, taivoitteena on että aamupäivällä ainakin tunti ulkoilua. Meillä vielä iltapäivällä pakollinen koiralenkki.
Meillä tosin "vain" kaksi lasta (ja koira) ja miehellä sellainen työ, että joka päivä pyykkiä tulee miehenkin puolesta, silti meillä pyörii kone vain kerran päivässä, no lakananvaihtopäivinä voi pyöriä kaksikin kertaa. Ja ei meilläkään ihan hiljaisimmasta päästä kone ole, mutta on kyllä käynnissä lasten unien aikaan (eivät ole koskaan siihen heränneet). Minä laitoin juuri pyykit 1 vuotiaamme kanssa koneeseen (samalla viikkasin puhtaat kaappiin, en silitä kuin pakosta). Poika leikki kylppärissä sen aikaa kylpyleluillaan (ja siskon kumisaappailla:). Toisinaan laitan illalla lasten nukkuessa pyykit valmiiksi koneeseen ja koneen päälle heti kun aamulla herään, kone on pessyt pyykit jo siihen mennessä kun lähdemme kerhoon tai ulos, joskus ehdin jopa laittaa kuivumaankin, mutta jos en, niin sitten kun tullaan kotiin.
Kyllä ap:lla taitaa olla vain organointi hukassa, ja ei ne pyykit mihinkään katoa, kyllä ne ehtii pestä myöhemminkin. Ja joskus toki voi pitää sisäpäivänkin, esim. jos huono keli. Itse ainakin käytän sadepäiviä hyväkseni, ja puunaan kotia silloin paremmin (jos viitsin:). Ja jos ei jostain syystä aamupäivästä ehditä ulos, niin sitten mennään illalla.
Provohan tämä. Anteeksi. Halusin vain hetken "leikkiä" sellaista, joka joutuu koko ajan pyykkäämään. Oikeasti meillä pestään 1-2 koneellista viikossa, ellei mitään yllättävää satu. Minut on jo parissa ketjussa parjattu. Olen kuitenkin edelleen tosi tyytyväinen että meillä on näin. Varmastihan tilanne tästä muuttuu kun lapset kasvavat ja menevät kerhoon, eskariin, kouluun, harrastuksiin... Ja vaatteetkin isonevat!!
Anteeksi vielä, ja tulihan tässä paljon hyviä vinkkejä niille jotka oikeasti taistelevat pyykkien kanssa aikaa vastaan! :) ap