Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa millaisia ajatuksia ja mielikuvia teille herää tällaisesta ihmisestä!

Vierailija
08.01.2008 |

Periaatteessa ihan tylsän tavallinen ihminen: 25-vuotias maisteri, yhden lapsen äiti ja pari avoimesti kuumeilee ja puhuu toisesta lapsesta.



Rouva on kuitenkin kaikessa tavallisuudessaan niiiiiiin erityisen erikoinen. Jos tekee lihapullia, ovat ne joko lihapullia kreikkalaisittain tai texmex-lihapullia. Jos laittaa riisiä, pitää siitä väkertää kakku jollakin kahvikupilla: olisihan se tylsää syödä ihan vaan keko riisiä.



Tykkää myös esitellä ompeluksiaan ja aina on jokin projekti meneillään. Tavallisesti ompelee yhteen eri rättejä, mitä on löytänyt kirppiksiltä. Onhan ne ihan kivoja, ainakin lapsilleen tekemät. Mutta kyllähän niitä kaupastakin saa, joten mitä järkeä on yöt surrata ompeluksia, kun käytännöllisempiä saa halpa-halleista ihan pilkkahintaan.



Puutarha on täynnä kummia patsaita. Rouvan omaa designiä nekin. Ei ole kovin tavanomainen se piha muutenkaan. Lahjatkin ovat aika erikoisia: jouluna isompi tyttömme sai naisen itse sitoman kirjan (kai sen oli tarkoitus olla päiväkirja, mutta kuka voi olla varma) ja pienenpi itsetehdyn nallen. Ei sellaisella nallella voi edes leikkiä, vaan pitää jättää kaapin päälle pölyttymään. Meille olisi kelvannut ihan tavalliset tavarat ja lelut, ei olisi tarvinnut vaivautua.



Joskus tuntuu, että jatkuva erikoisuuden tavoittelu on jotain kieroa huomionhakua. Kuka siihen kuolee, jos asiat ovat joskus ihan tavallisia, käytännöllisiä ja vaikka tylsiäkin?!



Mitä teille tulee tämmöisestä mieleen?



Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka teidän käskee laittaa nallet pölyyntymään kaapin päälle. mä ainakin antaisin leikkiä sen aikaa kun kestää niin kestää. ja toisen lapsen kirjan voi käyttää päiväkirjana tai vaikka minä.



miksi kaikkien pitäs olla samanlaisia.



ärsyttääkö erilaisuus? mua ei.

Vierailija
2/21 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsetehdyt lahjat ovat tosiaan mielestäni parasta, mitään leluja nyt en menisi ystävien lapsille jouluksi ainakaan ostamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuitenkin maanläheiseltä. Mukavalta tyypiltä! Minusta olisi tosi hienoa saada lahjaksi tänäpäivänä jotakin, minkä lahjanantaja on itse väkertänyt. Minusta on äärettömän hienoa, etä kädentaitajia vielä löytyy ja aikaa sekä mielnkiintoa tuollaisiin omiin " juttuihin" .

Vierailija
4/21 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä vähän paistaa läpi, että tuo nainen on ap itse joka kerjää kehuja luovuudelleen;)

Vierailija
5/21 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet vaan olisi omassa tylsässä tavallisuudessasi kateellinen

Vierailija
6/21 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viitsit kirjoittaa hänestä noin yksityiskohtaisia tietoja nettiin? Vai onko hän niin erikoinen että ei varmasti koskaan käy edes vahingossakaan Vauva-lehden keskusteluissa?



Meinaan vaan, että voipi olla viimeiset itse sidotut lahjat teidän perheelle jos hän tänne sattuu tulemaan ja lukee tekstisi.



Et itse vaikuta kivalta ystävältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saadakseen " puolusteluja" omalle tyylilleen, ymmärtäkää jo!

Vierailija
8/21 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvästi on ap itse tämä maanmainio rouva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viitsii itsestään kirjoittaa noin yksityiskohtaisia tietoja nettiin? Ja varsinkin jos on kerran tarkoitus saada kehuja osakseen.



9

Vierailija
10/21 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset


nuo asiat tulivat minulle mieleen. tai että on esim. antroposofi tai steinerkoulun tms käynyt henkilö.

en nyt kyllä suoraan sanottuna ymmärrä mitä vikaa tässä henkilössä oli.

minusta itse tehdyt lahjat ovat todella hienoja, se että perheen äiti on EHTINYT ja viitsinyt tehdä sellaisia ja vielä toisten lapsille on minusta kunnioitettavaa ja osoittaa suurta sydäntä ja välittämistä.

mitä vikaa siinä on jos haluaa tehdä ruoasta vähän tavallisesta poikkeavaa. kuulostaa lähinnä sellaiselta irti arjesta ajatelulta ja ehkä vähän boheemilta mutta ei minua todellakaan mitenkään häiritsisi.

en minua muiden puutarhat millään tavalla häiritse tai no joo jos on täynnä roskia ja jotain auto raatoja etc niin kyllä se ehkä häiritsee.



minä en ainakaan edes odota lahjoja lapsillemme muilta kuin kummeilta ja joiltain läheisiltä sukulaisilta joiden kanssa vaihdeltu lahjoja jo vuosia. jos joku ei-kummi ystävä antaa lahjan ja vielä itse tehdyn niin olen kyllä aina yllättynyt todella iloisesti, minusta se osoittaisi että hän todella haluaa osoittaa välittävänsä.



minusta on onneksi että kaikki eivät ole samanlaisia. erilaisuus on rikkaus. minä mielelläni tutustuisin ystävättäreesi.



en nyt halua olla ilkeä mutta valitettavasti minulle tuli sinun tekstistä mieleen kysymys että miksi sinä kuulostat jotenkin katkeralta. ja miksi nämä asiat häiritsevät sinua. tuli vähän mieleen kun noin rankasti arvostelit itse tehtyjä lahjoja jotka minun mielestäni kuulostivat ihan kivoilta että onko tämä nyt joku provo.



mutta jos tosiaan ihan pihiset vihaisesti niin olisi varmaan parempi molempien kannalta että ette olisi tekemisissä. minusta ainakin tuntuisi kurjalta jos väsäisin lahjoja jonkun lapselle ja kiitokseksi siitä toinen halveksuisi elämäntapaani.



miksi kaikkien pitäisi olla samanlaisia ja mikä se tavallisuus sitten on, kenellä on oikeus sanoa mikä on normaalia ja mikä ei...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin itsestäni ilkeitä puheita ja yritin niiden perusteella kirjoittaa sellaisen viestin, kuin olisi voinut tämän " morkkaajan" näppikseltä syntyä. Hän ei siis pitänyt lahjoistani, kodistamme, pihastamme, hänelle ja perheelleen tekemästäni ruoasta, eikä myöskään takuulla minusta.



Morkkaajan puolustukseksi täytyy todeta, että hän oli tuhannen juovuksissa kun oli päästellyt höyryjä ulos ja alkanut kuvailemaan elämääni huonosti valikoidulle kuulijakunnalle. No, loukkasi silti. Varsinkin kun varmistui monelta taholta, että puheet olivat todella olleet ilkeitä ja asia piti paikkansa.



Olen muuten muutamia yksityiskohtia muuttanut. Ei minua silti haittaisi, jos kys henkilö sattuisi lukemaan tämän viestin ;)



Yritin siis kai pähkäillä mitä tämän henkilön ajatuksissa on liikkunut ja siksi lähdin tällaiseen " roolileikkiin" . Salaa pelkäsin, että olisitte kaikki olleet tämän kuvitteellisen ap:n kanssa samaa mieltä :)



ap , omassa persoonassaan

Vierailija
12/21 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin ap. Sellaiselta, joka haluaa ilahduttaa lähimmäisiään pienillä eleillä ja joka löytää ne helmet harmaasta arjesta vaikka sitten tekemällä tavallisista lihapullista texmexiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

17

Vierailija
14/21 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset


ok se olitkin sinä ap, mutta kuten sanoin niin tutustuisin sinuun mielelläni. kuulostat sympaattiselta ja luovalta.

sitä vastoin ystäväsi kuulostaa katkeralta eikä kovinkaan hyvältä ystävältä. miksi haluaisit sellaisen antaa piltat elämääsi, ei kannata antaa sellaisten saastuttaa sinusta huokuvaa positiivista ilmapiiriä.

minusta lahjat kuulostivat ihanilta ja muutenkin kuulostaa ihanalta että teet paljon itse käsilläsi. minun äiti on samanlainen ja se toi minun lapsuuteeni todellista sadun lumoa kun mpleimme, maalasimme ja askartelimme yhdessä. meillä oli aina värikäs ja luova ilmapiiri lapsuuden kodissani.



aiemmin nro 14

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä loukkaus ja pilkka tuli todella puun takaa: en olisi ikinä voinut kuvitella, että kys henkilö ajattelee minusta noin. Tuntuu pahalta, että hän halveksii kaikkia niitä ominaisuuksia, joista minä itse itsessäni pidän. Olisin helpommin kestänyt sen, että hän moittii huonoja ominaisuuksiani, koska uskokaa pois, että sellaisiakin minusta löytyisi ruodittavaksi yllin kyllin.



19: minunkin elämässäni monet pienet asiat ja tavat periytyvät suoraan äidiltäni, joka oli ja on edelleen sellainen elävän elämän maija poppanen :)



ap

Vierailija
16/21 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisuutta, toisenlaista arvomaailmaa jne. Älä sinä sorru ikinä siihen. Myös se " tavallisuus" voi olla arvokasta, vaikkapa perinteiden vaalimista ;).

Vierailija:


Tämä loukkaus ja pilkka tuli todella puun takaa: en olisi ikinä voinut kuvitella, että kys henkilö ajattelee minusta noin. Tuntuu pahalta, että hän halveksii kaikkia niitä ominaisuuksia, joista minä itse itsessäni pidän. Olisin helpommin kestänyt sen, että hän moittii huonoja ominaisuuksiani, koska uskokaa pois, että sellaisiakin minusta löytyisi ruodittavaksi yllin kyllin.

19: minunkin elämässäni monet pienet asiat ja tavat periytyvät suoraan äidiltäni, joka oli ja on edelleen sellainen elävän elämän maija poppanen :)

ap

Vierailija
17/21 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset


Jotkut on koukussa urheiluun, jotkut musiikkiin. Toisen henkireikä on koiraharrastus, minulle se henkireikä on käsityöt! Olen koukussa! En voi olla väkertelemättä kaikenlaisia juttuja. Nautin itse tekemisestä.



Vaikka joku vaate tulisi loppujen lopuksi kalliimmaksi itse tehden kuin halpahallista ostamalla, itse tekeminen ja itse tehdyn katseleminen on kivaa!



Mieheni kun kokkailee, hän tykkää tehdä juuri tuollaisia riisikekoja ja mukamas hienoja lihapullia ja erikoisia kastikkeita kummallisilla mausteilla ryyditettynä. Minä taas olisin ihan tyytyväinen tavallisempiinkin pöperöihin. Mutta hän tykkää, joten mikäs siinä, me syömme :)



Erikoisuudentavoittelijoiksi en osaa meitä ajatella. Saa kai sitä jokainen tehdä semmoisia asioita kuin tykkää?



Vierailija
18/21 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tunnen joskus kateudenpistoksen kun eräs ystäväni on niin erinomainen kokki, kätevä käsistään ja antaa aina huoliteltu, kauniita ja yksilöllisiä lahjoja, mutta en tietenkään anna kateuden riistäytyä käsistä. Jokaisella on omat hyvät puolensa ja olenkin huomannut, ettei hänkään kaikessa loista ;-)



Mutta oikeasti on kiva omistaa tuollainen ystävä, koska voi olla varma, että illanvietoissa hän pitää ohjakset käsissä eikä minun tarvitse pelätä, että poltanko piirakan uuniin, kun olen niin surkea kokki. Ja voih niitä syntymäpäiväkakkuja, joita hän rakkaudella loihtii myös ystävilleen :-)

Vierailija
19/21 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi pitänyt tätäkään ketjua avata. Alkoi tulla inhottava tunne, että joku tuttava munkin tekeleitä repostelee. :(



Meillä ei syödä Uncle Ben' siä, vaan haen basmatiriisiä etnisestä kaupasta, koska se on siellä halvempaa ja basmati maistuu mielestäni parhaimmalta riisilaadulta. En tiennytkään tavoittelevani erikoisuuksia.



Olen itse hionut ja maalannut uudestaan muutamia huonekaluja. Nekin pitäisi varmaan polttaa, koska kaikilla on oltava samanlaiset kalusteet, ettei vain synnyttäisi närää kenessäkään?



Miksi kaikkien on oltava samanlaisia???????

Vierailija
20/21 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kyllähän mäkin laitan lihapulliin rosmariinia ja fetajuustoa tai salsakastiketta, mutta mulle ne on silti vain lihapullia - ei mun tarvi nimetä niitä erikseen teksmeksiksi tai kreikkalaiseksi. Ne on vaan tänään tällä lailla maustettua lihapullia.



Ja mäkin ompelen vaatteita ja tuunaan vanhoja, mutta kerron ihmisille, mistä ne ovat peräisin vasta kun ihmiset kehuvat niitä... Yritän tehdä niitä käytännöllisiksi... Meidän pihassa ei kyllä ole mun omia veistoksia yhtään, mutta seinillä on eri nykytaitelijoiden tauluja. ne on vaan ihan tuntemattomia ja halpoja (suhteessa), joten kukaan ei kiinnitä niihin mitään huomiota. Siellä pihalla taas on mun vanhoista postinpylväistä jne tuunaamia käsityöjuttuja ja köynnöstukia jne.



Pointti on siis siinä, että musta on ihan ok ja suhteellisen tavista elää kuten sinä ja/tai minä (joskin niin on monella muullakin tavalla) mutta kuulostaa kyllä siltä, että olet tehnyt siitä vähän tarpeettoman suuren numeron?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän