Minut nukutetaan huomenna ensimmäistä kertaa ja nyt jännittää
Kyseessä on pieni päiväkirurginen toimenpide ja nukutus on pelkkä humautus, mutta silti vähän tuntuu vatsanpohjassa. Jännitänkö turhaan?
Kommentit (3)
pelkäsin minäkin. " Nukkumatti" oli kuitenkin aivan ihana ihminen, suunnattoman rauhallinen ja rauhoittava nuori nainen ja kaikki kävi tosi nopeasti. Heräsin sitten seuraavan kerran sairaalan käytävällä siihen, kun minua kärrättiin sängyllä ja näin jotain hurjan hauskaa Teletappi-unta!
Muakin jännitti aikanaan nukuttaminen, varsinkin kun keskustelin " nukkumatin" kanssa etukäteen ja keskustelin mm. tulppariskistä mikä minulla voi olla. Tämä täti kun lähti vertaamaan asiaa siihen, että voin kuolla automatkalla sairaalaankin (mikä on kyllä totta ja varmasti todennäköisempääkin!), niin tuli olo kuitenkin, että miksei hän voinut keskustella riskeistä kunnolla. Ennen nukutusta ne antoi kyllä sitten sen rauhoittavan napin, niin en kyllä sitten enää murehtinut ollenkaan ja hienosti kaikki meni. Niin varmasti sinullakin! Uskoisin, että ne suurimmat riskit on niillä nukutettavilla, joilla on jotain tosi vakavaa sairautta taustalla.
Mutta ei sille mitään voi jos jännittää, se kuuluu asiaan. Itse olen töissä päiväkirurgisella osastolla ja meidän lähes kaikki potilaat ovat sitä mieltä että oli paljon helpompaa kuin etukäteen olivat ajatelleet. Tänään 5v poika jännitti tullessaan niin että itki, mutta kotiin lähtiessä sanoi että olipa täällä kivaa:)
Riskit ovat nukutuksessa nykyään tosi pienet, joten ei tarvtse jännittää. Mutta tiedän että jännittäisin itsekin kyllä!