*** TOUKOJEN UUSI VUOSI ***
Ajattelin sitten pistää uuden pinon pystyyn uuden (vaikkakin aloitetun) vuoden kunniaksi, kun edellinen löytyi sivulta 5...
Tässä vielä ne, jos jotakuta kiinnostaa: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11904560&p=5&tmo…
Kommentit (52)
vielä unikouluilla. Ajattelin et kun poika vielä syö aamuyöstä sitä tissiä niin antaa vielä kuukaus pari mennä ja sit lopetan imetyksen samalla kun harjoitellaan tuota nukkumista. Ajatus olis et sit siirtysi poju suoraan pikkuhiljaa ihan samaan maitoon ku muukin perhe. TOSIN viime yönä tapahtui jotain vallan huiman kummaa. Ukkeli nukahti ysiltä ja kerran muistan tutin työntäneeni suuhun yöllä ja se olikin sit siinä. Seitsemältä heräsin siihen kun pikkumies paukutti tutilla pinnasängyn reunoja. Eli kymmenen tuntia nukkui putkeen ilman syöntiä ja vieläpä omassa sängyssä. Meillä oli paljon touhua eilen ja ennätysvalvominen illalla eli viis tuntia putkeen. Oli varmaan aivan puhkipoikki ja en uskalla toivoa et tuollainen loistoyö toistuisi ihan heti... Siitä tulikin mieleen et jaksaako teidän 8kuiset valvoa yleensä iltaisin miten monta tuntia putkeen??? Meillä se 4h ollut maksimi tähän asti paitsi eilen menin ihan kevyesti viis tuntia!!??? ....Et josko nukkuis paremmin jos valvottais vähän pitempään hmmmm...
Meillä on jätetty kans yösyönnit nyt pois, pari yötä mennyt että olen vain antanut vettä. Ekana yönä kitisi sitä,mutta viimeyönä otti muutaman huikan ja meni takas unille. Klo 7 taas heräili mutta, silloinkin annoin vaan vettä ja otin viereen ja niin nukuttiin melkein puol ysiin.. Melkein 12 h syömättä!
Nyt sampo heräs, tuun jatkamaan kuhan saan isommat kerhoon:)
Uusiksi mitoiksi tytölle tuli 77 cm ja 9815 grammaa. Pituuskäyrä menee yli +2 mutta pituus/painokäyrä on nollassa. Meillä tosiaan vauhtia riittää kun pitää kävellä sohvia pitkin ja joka paikkaa olla tutkimassa. Onneksi suuremmilta vahingoilta on vältytty.
Ja toinen huvä uutinen on et mulla on menossa rv 4+5. Aika metka juttu. Ajateltiin et aletaan yrittään ja niinhän se sit heti tärppäskin. Syyskuun lopussa syntyis jos vaan kaikki menee hyvin.
Et semmosta täällä, oon kyl niin onnesta sekaisin et muuta ei ees tuu enää mieleen.
Hauskaa päivää vaan kaikille!
Eli meillä tuntuu toimivan toi veden kanssa läträäminen. (KOP KOP) Isommat vierotin kans vedella silloin aikanaan, ja hyvin meni. Meillä tosin helpompaa toi kun ovat olleet pullolla jo tähän ikään mennessä.
Toivottavasti sais kohta rupee nukkumaan kunnon yöunia, tai tuskimpa vaan kun kuitenkin saa isompia käyttää vessassa ja käydä häätämässä mörköjä jne. Olis ainakin pari herätystä vähemmän:)
Muuten täällä ei mitään kummempaa, poika päästää irti jo ja pysyy pystyssä muutaman sekunnin ja sitten on jo otettava kiinni, ettei kaadu. Kävelee siis vaivattomasti tukia pitkin ja osaa vaihtaa sohvalta toiselle.
Onnea SaMa raskaudesta:) Ootkohan se jota luulen:), ei tullu nimimerkeistä puhetta silloin,mutta päättelykykyä käyttäen voisit hyvinkin olla.
On se ihanaa kun muut saa vauvoja lisää, mäkin niin haaveilen,mutta tuskimpa sitä nyt ainakaan viiteen vuoteen, pakko käydä koulut loppuun ja katella sitten uudelleen. Olis ainakin isompia nämä edelliset, kyllä meillä tätä hulinaa riittääkin nyt ihan tarpeeks.
Mun veli onkin sanonut että aina jos ehkäisy meinaa unohtua niin ei tarvii ku miettiä meidän perhettä niin johan nousee halut ehkäistä oikein tuplasti:) Että niin rattoisaa on meno välillä meilläkin.
No joo ja vielä:) Kävin lukemassa odotusajan juttuja ja nauroin vedet silmissä meidän höpötyksiä. Mä ainakin olen laukonut sellaisia juttuja esim mun miehestä että oikein hävettää:) Olihan tosi mukava fiilistellä vanhoja muistoja ja niitä tunteita mitä vuoskin sitten oli.
martina, sampo 9kk4pv ja kaksoset 3v8kk
Martinalle vaan et just se sama. Ku oli aikasemmin puhetta noista nimimerkeistä niin en kyl minäkään ole mikään luovahemmo niissä. Laitoinki sulle sähkistä et jos nähtäis.
Ei muutako ku heipat!
En ymmärrä missä vika kun poika menee kiltisti nukkumaan,yöunille siis. Nukahtaa ja kaikki hyvin, sitten herää 30min jälkeen keikkumaan ja on ihan pirteä kuin peipponen. Eilen illallakin nukutettiin sitten 2,5h ja lopulta annettiin periksi ja otettiin meidän väliin. On aina ollu tälläinen mutta nyt vaan pahenee. Menee n.20.30-21 nukkumaan umpiväsyneenä,mutta ottaa niinkuin päikkärit siinä välissä. Sitten kun vihdoin nukahtaa jskus 23 aikaan tai jälkeenkin niin herää seitsemältä onnellisena ja ihan pirteenä. Rasittaa tän pojan kohdalla tämä ainainen nukutus, joka unille ja unien välissä, heräilee kyllä päikkäreiltäkin puolentunnin jälkeen mutta jos olen jaksanut pukea ulos niin nukahtaa heijaukseen sinne, mutta jos on sisällä niin ei sitten nukahdakkaan enään.
Alkaa olemaan käyrä aika korkealla nukutuksien takia, menee koko se oma-aika illalla pojan nukutukseen,mikä on mulle ainakin tärkeä, siis se oma-aika sillo illalla.
Oikein inhottaa ajatus tästä illasta kun tulen illalla koulusta niin mies lähtee sählymatsiin ja mulle jää se koko illan ja alkuyön kestävä nukutus, joka ei todennäköisesti lopu ennenkuin menen itse nukkumaan.....
martina,, päikkäreitä vetäva sampo 9kk ja lastenohjelmia katsovat tyttö ja poika 3v8kk
pituus 71,5, paino 8415g, py 45,9 ja kaikki muutenkin ok. Oikeen pikku flirtti oli siellä kun tädit jutteli; silmiä räpsytteli ja hymyili ;) Ja poskessa oli tietty vekki, kun eilen kiipes lattiatyynylle ja kupsahti jonkun lelun päälle. Nousee seisomaankin jo joka käänteessä ja kaikki menee suuhun mitä löytyy, hirmusesti vahdittava.
Yötkin on sitten välillä vilkkaita, kun jää touhut päälle. Nytkin oon neljästä valvonut samoilla silmillä, Onni kyllä nukku taputteluun. Yli viikkoon en ole yöllä syöttänyt, enkä syötä. Välillä nukkuu koko yön 21-22 ja aamulla herää 8-9, useimiten kuitenkin pitää silitellä öisin. Vähän samaa vikaa kuin (ääh en muista kellä) eli ottaa tirsat illalla ja sit ei malta nukkua. Syö hyvin puuron ja maidon, laitan sänkyyn ja silittelen uneen. Ei toimi aina. On nukahtanut jopa isänsä kanssa, mutta hirmu rukoilu, että miehen saa nykyisin jotain tekemään. Mut se siittä.
Onnea uusista masuista! Neuvolassa vähän haikeus tuli, kun näin pikku kääröjä, nyyh. mutta kuitenkin tyytyväinen olen ,että meidän lapset on tässä.
Varmaan jotain tärkeetä jäi kommentoimatta, mutta jotenkin vähän väsyttää, aika outoa :)
k.a ja uberflirtti sekä ei-enää-ihan-hirvee-uhma
Täälläkin ollaan hengissä, vaikka mitään en olekaan tänne kirjoitellut piiiitkään aikaan.
Kiva lukea kaikkien kuulumisia. Eipä ole kauaakaan kun odotuspalstalla pölistiin suppareista ja jännättiin kuka poksuu ensin. Niin se aika rientää...
Meidän Oskari oppi ryömimään 6kk, samoihin aikoihin tuli kaksi alahammasta ja muita odotellaan vielä. 8 kk päivän kunniaksi poika oppi nousemaan tukea vasten ja samaan aikaan itse istumaan, nyt tuo käyttää Ikean mammutti jakkaraa kävelyn opetteluun. Kovapäinen ukkeli, vähän kuin äitinsäkin ;)
Kaikki sapuska menee alas mitä tarjoitaankin, tissimaitoa vielä juodaan. Viikko sitten neuvolassa ukkeli painoi 8375g ja oli 71,8cm pitkä ( meidän terkkari tykkää noista tarkkaakin tarkemmista luvuista )
Yöllä syö 1-2 kertaa, välillä jo unikoulutettiinkin, mutta korvatulehdus/keuhkoputkentulehdus katkaisi voittoputken ja palattiin normaaleihin öihin.
Päikkyjä vetelee kahdet aamupäivällä pari tuntia ja iltapäivällä 14-15 alkaen 2-3 tuntia.
Onneksi tuo isoveikka nukkuu myös yhdet unet vielä ja ajoittuukin samaan aikaan Oskan kanssa.
Mä jo luulin olevani TAAS raskaana, mutta luojan kiitos meille ei nyt siunaannu yhtään lasta. Häitäkin pitäisi järkkäillä mutta ei kiinnosta sitten yhtään... Mä haluaisinkin pienet häät, mutta äitini on jo pitänyt huolen siitä, ettei ketään vain jätetä kutsumatta. Pitopalvelun varailin ja siihen uppoo yli 3000 e!!! Tuonkin rahan voisin mieluummin laittaa vaikka matkaan...
Hitto, taidan ehdottaa ukolle, että mennään salaa naimisiin!
Halauksia kaikille!
-OP kera Oskan 8,5 kk ja Viltsun 2v5kk
Pakko tulla kertoo tän äipän yöunista. Pari yötä sitten mentiin pojan kanssa omiin sänkyihin nukkumaan. Kello 2 yöllä heräsin siihen, että poitsu tuhisee mun vieressä. Ei mitään mielikuvaa millon olen sen siihen hakenut :)
Seuraavinakin kahtena yönä poitsu herännyt kahdelta kun nenä on ollut tukossa, eikä ole millään rauhoittunut, (kun ei saa kunnolla henkeä), joten olen ottanut omaan sänkyyni nukkumaan. Näin oli varmaan käynyt silloin kyseisenäkin yönä, mutta kyllä aika pöpperöisenä olen pojan hakenut, kun en siitä mitään muista :)
Muuten meillä on kyllä yöt menneet nyt tosi hyvin, kun poitsu on oppinut nukkumaan ja NUKAHTAMAAN omaan sänkyyn, eikä tissille. Nyt rauhoittuu välillä ihan itsekseenkin. Varmaan nyt paremmin herätessään tietää missä on, eikä kaipaa äitiä rauhoittelemaan. Syöty on 0-1 kertaa yössä ja silloinkin ihan aamulla (klo 5-7), jos ylipäätään on syöty. Ilman tota viime öiden tukkosuutta meillä menis yöt varmaan tosi loistavasti.
SaMalle onnittelut raskaudesta! Mulla on vielä täällä miehen aivopesu kesken... :)
Laru ja pojat
SaMalle onnittelut raskaudesta! :)
Onnipapunenkin näyttää olevan linjoilla, kiva! Mäki kävin äsken lueskelemassa noita odotusajan juttuja, voi jestas että tuli muuten haikea olo ja alkoi hymyilyttää kun niitä luki.. Sitä oli niin autuaan tietämätön tästä kaikesta mitä oli odotettavissa! :D
Samalla kuitenki vahvistui tunne, etten todellakaan halua enempää lapsia. Tuntuu, että tämä pikkuvauva-aika on ollut hirmu vaikeaa ja raskasta, nyt on onneksi pari kuukautta ollut helpompaa. Niin ja tunnen mielessäni, että olisin ihan masokisti, jos toisen tekisin, en tahdo enää samanlaista masennusta ja unettomuutta ja ja.. kuulostaa varmaan jonkun mielestä taas ihan hirveältä, mutta on se vaan niin. Enkä tietty millään pahalla useampien lapsien (tai lisää haluavien) vanhemmille tätä tarkoita, tämä vain on niin että minä en jaksaisi. Hui.
Meillä otti unikoulu vähän takapakkia tuossa kun tytteli rupesi kunnolla nousemaan tukea vasten polvilleen ja välillä seisomaan. Niin ja kaksi hammasta on tullut, joten niitä on hieman kitisty öisin. Mutta esim kaksi viime yötä on menneet erinomaisesti, ekaa kertaa on heräilty ennen kuutta, silloinkaan ei tosin maitoa ole annettu. En ole lipsunut! ;) Kyllähän se varmaan on niin, että niitä kokonaan kunnolla nukuttuja öitä saa vielä odottaa, tapahtuuhan tuossa lapsen kehityksessä niin paljon asioita ekankin vuoden aikana, ettei ole epänormaalia vaikkei öitä heräilemättä nukkuiskaan. :) Mutta mulle on pääasia ettei tarvitse enää tyttöä syöttää yöllä, niin voipi haaveilla ehkä joskus jättävänsä neidin hoitoonkin mummille vaikka..
Niin joo, ja tyttö oppi eilen taputtamaan, voi että on suloinen tapaus!! <3 Meillä meinas jo miehen kans itku tulla ku toinen läpyttää menemään, on se niin iso tyttö jo!
Me mennään tästä tänään vauvauintiin, onkin ollu pitkä tauko ku oli se silmätulehdus ensin, ja sit oli mun " kivat" ekat menkat synnytyksen jälkiin enkä viittiny ne päällänsä mennä sinne.. Niin ja joululoma oli sillon aika pitkä niin onhan se jo aikaki lähteä pärskimään! Vieläkö muut käy vauvauinnissa jotka on käyneet (tais olla muitaki)?
sämpyläinen ja pikkuneiti 5pvää vaille 8kk :)
joku haikeuskausi kun tuntuu että yksi sun toinen on käynyt muistelemaan raskausaikaa ja miettii lapsilukuasioita. Itsekin olen raskauskuvia ja pojan syntymäkuvia katsellut tippa linssissä. Kaupungilla tänään katselin haikeana mammavaatteiden suuntaan ja hypistelin 50-60senttisiä vaatteita, ne oli NIIN pieniä että kuinka meidän poika niihin ikinä on voinut mahtua ja melkein hukkua niiden sisälle....tiedä mistä tämä johtuu, keväästä, hormooneista (imetys vähentynyt huimasti) vai siitä että niin paljon on opittu nyt viime viikkoina uusia ISON lapsen taitoja... nyyh...
Ajattelinpa alkaa kirjottelemaan kun isompi meni serkkujensa kanssa ulos ja neiti nukkuu ulkona. Noh, nyt jo kuulu yninää itkuhälyttimestä.. Niinpä tietysti.. =) Jospa jotain kerkeisin kuiten..
SaMalle onnittelut raskaudesta!
Martinalle tsempitykset, en osaa mitään neuvoa antaa tuohon teidän heräilyyn.. Mulle on kans se oma aika iltasin tärkeää. Että en yhtää ihmettele jos tuntuu ettei tästä mitään tule!
OP: kiva kuulla sustaki! Häiden kanssa saa kyllä kaikkea ressiä aikaseksi, jos haluaa.. =) Meillähän ne on jo ensi viikonloppuna! =) Mutta jos itse maksatte häät, niin pitäkää kiinni vaan siitä vierasmäärästä, minkä haluatte! Mekin vaan ilmotettiin vanhemmille, että vieraat on tässä ja enempää ei tule. Meillähän on aika pienet häät; 50 vierasta, joista 10 on lapsia..
Sämpyläinen: Mehän kans mietittiin että jääkö tuo esikoinen ainoaksi. Noh, toinen tehtiin ja olen tietysti enemmänkin kuin onnellinen siitä asiasta. Mutta ymmärrän kyllä sinua. Ja mun mielestä sä olet todella viisas ihminen, kun kuuntelet tässä asiassa itseäsi.
Meillä on nyt kans sitten unikouluiltu.. Oikeastaan kaikki alkoi siitä, kun neiti itse nukkui kaksi yötä putkeen että heräsi vasta aamulla. Kolmantena yönä heräsi sitten puoli neljä, ja siinä yön pimeydessä muistin martinan tekstin täältä. Eli eikun vettä pulloon! =) Joikin sitä vähän ja nukahti. Viime yönä ei sitten niin vaan asettunutkaan.. Heräsi puoli kaksi ja siinä tais pari tuntia mennä ennen kuin nukahti kunnolla uudestaan. Vettä annoin, mutta maitoa olisi halunnut. Kuitenkaan ei edes itkenyt, eli nälästä ei ollut kyse. Aamulla sitten annoin maitoa, ei juonu ku vähäsen. Siitä varmistuin että ei se yölläkään nälkä ollut.. =)
Onko muuten kukaan kuullut janskusta ja pikkutyypistä? Olisi kiva tietää edes se, että onko kaikki ok.. Noista odotusajan jutuista tuli mieleen nää " vanhat" toukoset..
Alanpa tekemään viimeset paikkakortit häihin.. Innostuin itse tekemään, vaikken mikään askarteluihminen olekaan (ja sen kyllä jälestä huomaa=))..
Mukavaa viikonloppua kaikille!
miitu ja lapset
tänne taas pitkästä aikaa kurkkimaan, kun meni joulu ja uusi vuosi niinkuin meni...
Joonalla oli tosiaan vesirokko ja oli sitten kunnolla!!! Kahdella isommallakaan lapsella ei ollut varmaan yhteensä niin paljon näppyjä kuin Joonalla. :O En kaikkia laskenut, mutta varmaan oli monta sataa, kun kasvoissakin oli jo 100 ja niitä tuntui olevan vähän selkään verrattuna... Raasu ei voinut selällään olla ollenkaan, kun selässä oli näppyjä ihan vieri vieressä, joten yötkin meni kyljellään. Vaatteetkin pidettiin päälä nurinpäin, ettei pesulaput ja saumat hankaa... Ja kaiken lisäksi kun ikää ei vielä hääppösesti ollut, ei lääkäri/apteekki suositellut kutinaan muuta kuin mentolispriitä ja suihkuja/kylpyjä. Isosisko sai sentään Atarax-reseptin, mutta ei juuri tarvittu. Mutta onpa nyt sairastettuna sekin tauti, onneksi vielä koko porukalta...
Joona on oppinut istumisen, tyynyt on kyllä takana, jos vaikka keikahtaa, mutta kauan aikaa leikkii ja touhuaa, kun lattialle laittaa istumaan. Istumasta pääsee kyljelleen ja/tai mahalleen ja siitä sitten pyörii navan ympäri. Jalatkin alkaa vähitellen kantamaan. Ennen joulua kasvutarkastuksessa ei vielä ottanut jaloilleen.
Uusi vuosi vietettiin kotona muuten, mutta raketteja oltiin katsomassa puolisen tuntia keskustan tuntumassa. Onneksi oli kiva ilma ja muksut jo paremmassa kunnossa, että päästiin käymään. Joonakin raketteja tuijotteli ihmeissään. :)
Mutta nyt pitää mennä etsimään pojalle syötävää...
Hyvää uutta vuotta kaikille!
Äippä ja Joona 7,5kk
Meille odoteltiin kans vesirokkoa jouluks sit uudeks vuodeks ja ei sit tullutkaan. Olin ihan tyytyväinen et ei näin pienelle. Joku sano, et ois hyvä sairastaa nyt, et vähemmällä pääsee, mut ette vissiin sit päässy. Noin pienelle ei kai jää arpia? No nyt se sit on ohi.
Meillä kans istutaan ja pyöritään navan ympäri ja peruutetaan, mut ei päästä eteenpäin ja se harmittaa poikaa ihan vietävästi + tulevat hampaat. Illat on aika itkusta edelleen ehkä helpottaa sit kun pääsee liikkumaan. Tammikuun lopulla on neuvola ja saas nähdä oppiiko edes kääntymään siihen mennessä. Kovin on laiska liikkumaan liekö 11kg esteenä?
Soseita menee 5xpv:ssä ja imetykset siihen päälle ja tottahan pojan pitää viel yölläkin syödä muutaman kerran. Onneks yösyötöt sujuu vähin äänin äidin vieressä. Sen kun vaan suu auki,jos nälkä tulee.
Mitäs kokoluokkaa muut toukokuiset ovat?
Meilläki istutaan, mut ei ite mennä vielä istumaan. Ihan lähellä kuitenkin on sekin..:) Tyttö konttaa sujuvasti taaksepäin, ja tänään on jokunen konttausaskel mennyt eteenkin päin! 6 hammasta on neidillä suussa, tasapuolisesti ylhäällä ja alhaalla, tämä kuudes tuli ylös ihan tänä päivänä. Siis ite aina lasken siitä et koska se tulee ikenestä läpi.. en tiiä miten muut ne laskee tulleeksi! :D
Meillä on nyt 8. yö menossa unikoulua, eli vähän päälle viikko. Alku oli hankalaa, mutta ihan viime yö oli kuitenkin hyvä. Olen pitänyt pääni, enkä ole tissiä antanut öisin, enkä enää siihen palaakaan. Tassuttelulla on pärjätty, ja vaikka huudettu on, niin ei ollut mitään hätähuutoa vaan sellaista kitinää ennemmin. Olen ihan yllättynyt miten rauhallisena olen pysynyt ja pannut aina neidin nätisti nukkuma-asentoon (kun nousee aina konttausasentoon, mahallaan kun nukkuu). Viime yönä ei tarvinut kun panna käsi vaan selän päälle, kun kuului yninää joka ei itekseen rauhottunu, ja jopas rauhoittui siihen mun käteen oitis! :)
Enää en yösyöntiin palaa, on tämä kohta helpompaa kuin mitä syöttää yöllä, kun sitä aina nosti toisen sängystä syömään, ja sit taas takas sänkyyn. Nyt voi vaan tassutella siellä sängyssä! :D Ihana neitikkä!
sämpylä ja neiti 7kk 1vkoa (noin)
Niin ja meidän tyttö on 6800g ja 63cm! Ei tee pahaa edes kannella sitä! ;)
Mua kiinnostaa kovasti toi unikoulu asia. Mehän jossain vaiheessa yritettiin kun oli väsynyt selkeesti, mut ei sit vaan oikeen suostunut nukahtaa rintaan, joten sit ajattelin, et sänkyyn sit nukahtamaan, mutta ei siitä siloin tullut mitään. Itseasiassa pari iltaa meni ok, mut sit tuli oikeen hysteriahuutoo ja tärinät pojalle, et luovuin koko hommasta. Saatto olla silloin viel liian pieni.
Sit nukahtamiset rupes taas tissille onnistuu. Nyt oli sit pari iltaa tosi levoton syödessään; jalat ja kädet vispaa ja kun nukahtaa niin sänkyyn siirrettäessä herää ja sit rupee sellannen yliväsyny naureskelu ja hihkuminen.
Poikahan nukkuu mun vieressä koko yön, joten oon jättänyt sit suoraan meidän sänkyyn ja tuntuu olevan sihen tyytyväinen. Mietin vaan, et jos nyt rupee taas olemaan pitkittyneitä nukahtamisia,niin pitäiskö ruveta opettaa nukahtamaan itse. Muutama yö myös mennyt ettei herää syömään ... kai? En oo ainakaan huomannut mitään.
Iltalevottumuus kyl voi johtuu tost liikkumisen tarpeestakin...
Niin, sitähän piti sulta kysyä, et miks päädyit siihen unikouluun? Imetätkö viel päivisin kuiteskin?
Ihanaa, jos pääsette kaikki jo pikkuhiljaa siirtymään kunnon yöuniin!
Niitä odotellessa...
Mitäs unikoululaisille kuuluu?
Täällä edistystä on tapahtunu siinä, että oon saanu neidin parina iltana nukkuun ilman pulloa! Tähän asti on siis vaan pullolle nukahtanu.. Ja viime yönä heräs vaan kerran, ja kello oli jo silloin seittemän! =)
Pyöriikö teillä pienet jo kovin syöttötuolis? Meillä ei neitiä uskalla siihen enää hetkeksikään jättää niin ettei itse oo vieres. Toinen jalka on koko ajan siellä penkissä jossain ja siitä yrittää nousta seisomaan..
Tää oli nyt pikaviesti, vähän nostoa meidän pinolle.. Pitää lähteä tässä sinne allergiatesteihin..
miitu, neiti ja isoveli