Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** TOUKOJEN UUSI VUOSI ***

08.01.2008 |

Ajattelin sitten pistää uuden pinon pystyyn uuden (vaikkakin aloitetun) vuoden kunniaksi, kun edellinen löytyi sivulta 5...

Tässä vielä ne, jos jotakuta kiinnostaa: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11904560&p=5&tmo…

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta kysymään piti tulla että missä huoneessa teidän vauvat nukkuu?? Onko kukaan siirtänyt vauvaa jo isomman sisaruksen kanssa samaan huoneeseen?

Meillä olis se nyt melkein pakosta edessä kun mulle pitäs saada meidän makkariin rauhallinen opiskelupaikka.

Mutta mietin vaan miten hitossa kaksi 3v 8kk vanhaa ja vauva voi olla samassa huoneessa.. Sampo ku on muutenkin niin super huono nukkumaan päiväunia ja yölläkin heräilee. No isommat eivät kyllä herää vaikka mitä tapahtus,mutta mutta... Enpä oikein tiiä.

Meillä on ollut ihan kamalia muutamat yöt. Viimeyönäkin sampo söi ekan kerran klo 23 aikaan, sitten kolmelta heräs ja konttaili/seisoskeli/tuhisi ja puhisi melkein kuuteen asti. Ei auttanut maidot eikä muutkaan, oli ihan pirteä kuin peipponen... Tuun hulluks jos ei rupee kohta rauhoittumaan.

Aloitin iltaopiskelun pari viikkoo sitten ja kylläpä tekee terää:) Ihanaa päästä pois kotoa kolmeks tunniks neljänä iltana viikossa ja kyllä tekee hyvää kotiäidin aivoille tehdän jotain järkevää niilläkin elimillä:)

Tosin aika raskasta tulee olemaan kun illalla pitäs sit jaksaa tehdä läksyt ja lukee ja vaikka mitä, mut toivottavasti jaksan.

martina, sampo muutamaa päivää vaille 9kk ja isommat kaksi 3v8kk

Vierailija
42/52 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää olevan kovin risaisia nuo yöt muillakin. Kyllä se vähän jotenkin " Helpottaa" kun huomaa että ei ole ainut joka kävelee silmät ristissä ja tosiaan tuo tunne että välillä ihan pelottaa mennä nukkumaan- tunne on tuttu! Niinkään ei nyt tän nuorimmaisen kans ole vielä aivan sellasta tullu mut esikoinen heräili puolen tunnin ja tunnin välein silloin 10v sitten ja muistan kuinka väsynyt olin mut en osannut/uskaltanut nukahtaa. sitä vaan odotti sitä parahdusta aina sieltä sängystä. Nyt meillä silleen inhimillistä ollut, et vaikka hulinaöitä on tasaiseen tahtiin niin välillä poika nukkuu sit melko hyviäkin öitä.Esim viime yönä nukahti ysiltä, neljältä laitoin tutin suuhun ja viideltä heräs tissille josta sit uinui seitsemään.

Meillä kaveri nukkuu vielä samassa huoneessa äitin ja isin kanssa. Huonepula iskee kyllä jossain vaiheessa. Tytöillä on omat huoneet mut pojulle sellasta ylellisyyttä ei ole tarjota. Ei vielä tiedetä kuinka ratkaistaan asia...ehkä pakko kerrossänkyyn laittaa toisen neitin huoneeseen jolloin meidän makuuhuoneeseen sais laitettua kaverin lelut, en tiedä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisenä yönä nukku puoli seitsemään heräämättä omassa sängyssä. Viime yönä ilta ysistä aamu kasiin yhdellä heräämisellä, silittelin nukkumaan. Illalla minä rauhoittelin ensin sängyssä jumppaavaan ukkelia reilu puoli tuntia, sitten alko minua hermostuttamaan ja isä siirtyi nukuttamaan. Ja kas viisi minuuttia ja poika oli unessa! Ei yksi pääsky vielä kesää tee, eli en ihan usko, että tää nyt tästä lähtis.

Meillä laitettiin siis pinnis vasta nyt, meidän sängyssä kiinni. En ihan heti aio siirtää siskon kanssa samaan, opetellaan nyt nukkumaan kunnolla.

Minäkin olen siis nukkunut kahtena yönä yli kuusi tuntia putkeen, mutta vielä tuntuu väsymys. Otan iisisti kotihommissa, kun ei ne mihinkään karkaa :)

Mietin, että kun Onni oppii nyt paljon muutakin, niin miksei myös nukkumaan. Eilen oli eka kylpy, niin että ukkeli istui itse ammeessa. Kuin vanha tekijä leikki siellä ;D Mukava seurata tätä pientä tutkimusmatkailijaa. Toisaalta tää on aika yksinäistä, kun ei päivällä kauheesti ole aikuiskontakteja.

Heti alan ahneeksi ja toivon lastenhoitajaa, että päästäs hoitamaan ihan retuperällä olevaa parisuhdetta. Mitähän sitä osais edes tehdä tai puhua miehen kanssa?

k.a ja kakarat

Vierailija
44/52 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi on taas pissannu kahtena yönä alleen.. Mietin kovasti, otetaanko yövaippa takas käyttöön.. Neuvolan täti sanoi, että voipi ottaa jos tuntuu että kovasti pissailee.. Me kun muutetaan ens kuun alussa, niin mä luulen että sitten se pissaaminen vasta alkaakin! Onko muilla vasta 3v. täyttäneillä vielä vaippaa öisin? Tuo poika on jo kesästä ollu ilman, mutta nyt viimeset kuukaudet on aina säännöllisesti pissannut öisin sänkyyn..

Olen muuten huomannut yhden asian.. Neiti alkaa koko ajan enemmän häiritsemään isomman leikkejä. Poika ei halua leikkiä yksin huoneessaan, joten olohuoneessa siirtyy pienempää karkuun leluineen.. =)

Neiti nukkuu vielä meidän huoneessa pinniksessään. Muuton jälkeen saavat molemmat nukkua meidän huoneessa, aijon siirtää ne siitä parin kuukauden päästä eri huoneeseen. Isompikin kun tuntuu kaipaavan kaveria omaan makkariin. Sitä en tiedä, miten käytännössä onnistuu sitten. Meilläkin neiti on tosi herkkä heräämään, isompi kyllä nukkuu ku tukki. Kokeilen kuitenkin.

Meillä ukko on jo töissä siellä uudella paikkakunnalla, joten olen täällä yksin lasten kanssa. Jotenkin tuntuu että pirusti väsyttää, kaks viikkoa nyt takana. Jaksaahan sitä, kun on pakko. Ja onhan sitä joillain pakko pärjätä yksin koko ajan! Mutta silti välillä tuntuu että apua.. Meillä on kohta ne häät, ja miehellä on polttarit tänä viikonloppuna. Kestävät siis koko viikonlopun. Luulen, että siksi nyt niin ahistaa, kun mies ei kerkeä tänä viikonloppuna kun kääntymään kotona. Ensi viikon kun jaksaa, niin helpottaa.. Mies kun on hääviikolla vain kaks päivää töissä ja tulee sitten kotiin. Häiden jälkeen onki viikko vapaata, jolloin muutetaan.. Positiivinen asenne ei sais mennä vaan hukkaan! =)

Nyt siivoamaan..

miitu, tyttönen 8kk 10pvää ja isoveli 3v 1kk

Vierailija
45/52 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

K.A., hienoa että oot saanu nukkua! Kyllä se siitä lähtee menemään! :) Tsempit vielä!

Huonehommeleista.. kun meillä remontin myötä valmistuu toinen makuuhuone (se on tapetoimatta ja laminoimatta, täynnä tavaraa nyt), jätän tytön nykyiseen makuuhuoneeseen nukkumaan, ja me mennään miehen kanssa siihen uuteen. Varmaan neiti nukkuis paremmin rauhassa. Ja makkarit on tosi lähekkäin, ettei äidilläkään tule hätä.. ;)

Meillä menneet yöt puoli kymmenestä seitsemään joko yhdellä heräämisellä tai ei yhdelläkään, joten ihan hyvin menee. Hyvin on tajunnut tyttö ettei saa maitoa ennen aamuseitsemää!

Vierailija
46/52 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaseen tulin piipahtaa.

Miitulle: Meiän joulukuussa täyttäny poika käyttää vielä yövaippaa. Ja pissaa on senverran että kesällä vasta kokeillaan ottaa pois. (sitten on muutenkin valosampaa, että uskaltaa poju lähteä vessaan hiipparoimaan :) )

Ihanasti teillä useimmille nukutaan. Ehkä meilläkin vielä.. ;) Äiskä vaan on niiiiin laiska, kun pitää päivälläkin pysyä skarppina.

Eli typy menee nukkumaan 20.00 (joskus jo 19.30) ja viime yönä heräs syömään (ennätys monta kertaa aikoihin!!) 4 kertaa ennen klo 6 herätystä. Hohhoijaa! Tossa mentiin jo 2 yötä niin et soi vasta 3 aikaan ja sit klo6 (herätys 7) ja 1 yö eka herätys 3.45 ja sit toi 6 aikaan.

Tuntuu että vielä helpommalla pääsee kun antaa tissiä.. mutten tyttö jää valvoskelee.

Jep, mut ei tässä nyt tän enempää tällä kertaa. Paremmalla ajalla taas.. :D

t:tiitiäinen, poitsu 3v ja typy reilu 7kk :)

Vierailija
47/52 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vauvaa meillä oli niin, että mies nukkui omassa huoneessaan ja minä pojan kanssa omassa. Kun siis olen nykyään tosi herkkäuninen, enkä siksi pysty nukkumaan enää miehen kanssa samassa huoneessa. (Arvostan enemmän hyvää yöunta, kun sitä että nukutaan samassa sängyssä. Mies kyllä haluasi nukkua samassa sängyssä.) Vauvan synnyttyä vaihdoimme niin, että mies nukkui isomman kanssa samassa huoneessa ja minä vauvan. Viikko sitten vaihdettin takaisin niin, että mies nukkuu pikku makkarissa yksin ja minä lasten kanssa lastenhuoneessa. Vauva on sopeutunut oikein hyvin. Ja nyt nukkuu jopa ihan toisella puolella huonetta kun minä.

Nyt vaan harjoittelua häiritsee isomman pojan kurkun kutina, jota hän nukkumaan mennessään sitten rykii. Eli isompi laitetaan nukahtamaan isin sänkyyn ja sieltä isä sitten nukkumaan mennessään kantaa pojan omaan sänkyyn. Mulla on vaan taas uni entisestäänkin keventynyt raskausajan vaivojen ja vauvan myötä, joten minä en varmaan kohta enää pysty nukkumaan samassa huoneessa isomman pojankaan kanssa. Hän nimittäin saattaa pariinkin otteeseen yöllä pyöriä tunnin verran sängyssä. Ja minä valvon koko sen ajan kuunnellen herääkö vauva kahinaan. Ja kyllä Mikko selvästi reagoikin siihen.

Isompi ei kyllä reagoi yöllä vaikka Mikko karjuisi täysillä hetken aikaa. Tietysti sitten jos huuto jatkuu pitkään. Luulin, että enemmän reagoisi itkuun.

Vaihdettiin huoneet näin, koska meillä mies herää joka aamu klo 5 ja sitten tuntui kurjalta, että isompi tavallaan jäi yksin ja heräsi yksin. Hiljaa hissutellen hän sitten menee yksin katsomaan lastenohjelmia alas, kun me vielä nukutaan vauvan kanssa. Aiemmin hän aina kyseli kuudesta lähtien koska saa nousta, mutta nyt hän on oppinut vähän kelloa eikä enää kysele. Pyörii kyllä sitten kuudesta lähtien ja vahtii koska saa nousta :)

Viime yö meni taas huonommin. Monta yötä olikin mennyt jo tosi kivasti. Pienemmällä oli nokka tukossa ja vähän väliä sain juosta lohduttamassa. Ja isompi sitten pyöri ja pyöri. Tuntui, etten saa ollenkaan nukuttua ja viidelta miehen herättyä passitin isomman isänsä sänkyyn ja otin pienen viereen. Mutta silti se loppuyökin (8:siin asti) oli yhtä heräilyä ja pyörimistä. Yhden kamalan painajaisen ehdin nähdä, joten kai jossain välissä vähän nukuinkin :)

Kai tämä taas tästä. Tissiä en kuitenkaan antanut vasta kun viideltä, joten jotain positiivista tässä nukkumisasiassa tapahtuu. Saa nähdä miten me vielä näitä huoneita pyöritetään :)

Unohdin aiemmin kirjoitella, että ihana lukea tuttujen ja muidenkin samassa tilanteessa olevien kuulumisia.

Laru ja pojat

Vierailija
48/52 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3v 8 kk vanha poika pissaa vieläkin öisin niin etten voi unelmoidakkaan siitä että saisin vaipan häneltä pois. Tyttö kyllä on ollut ilman vaippaa jo jonkin aikaa.

Meillähän lapset olivat kokonaan kuivia pari kk ennen vauvan syntymää. Sampo kun synty molemmat rupes tekee pissat niiin päivallä kuin öisinkin pissat housuun, kakat onneks meni pönttöön. Tätä kesti syksyyn ja nyt tosiaan oisko marraskuusta tyttö on ollu kokonaan kuiva,pojasta ei tietoakaan. Pissaa tulee niin että mikään vaippa ei sitä kestä. Joten joka ainoa aamu alkaa sillä että vaihdan lakanat, ja hyvässä lykyssä pesen vielä peiton ja tyynynkin... Rupee huumori loppumaan.

Meillä sampo täyttää tänään yöllä 9kk!!!!!! Miten tää aika menee niin nopeasti???? Voi vitsi,vastahan mä pyöriskelin vatsani kanssa ja kohta juhlitaan 1 v synttäreitä:) Hurjaa

Kaksoset ovat kerhossa ja sampo nukkuu takapihalla, kerrankin on aikaa kirjoitella näin päivälläkin tänne:)

martina,sampo 9kk ja tyttö&poika 3v8kk

Vierailija
49/52 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ukkeli oppi illalla nousemaan itse tukea vasten seisomaan. Liekö sitten se kummitellut yöllä vaan en edes muista kuinka monesti kävin kitisevään suuhun tutin työntämässä. Sit neljältä herra päätti että hän on pirteä kuin peipponen ja ei enää halua nukkua. Mie tassuttelin hetken mutta ei hermot pitänyt ja vieressä poika sitten pyöri ja leikki ja välillä huus kurkku suorana puoltoista tuntia. Hieman ennen kuutta sitten nukahti ja oli aivan taju kankaalla puol ysiin. Miehen kello herätti töihin puol kuus ja oli aika pirteän näköinen kun lähti. Tänä aamuna on taas sellainen olo että ei enää vauvoja minulle. Tosin tiedän että huomenna voi tuntua taas aivan toiselta...

50/52 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisiä taas välillä...

Miitulle myös lohduttavia tietoja: meillä päiväkuiva kakkonen jätti yövaipan vasta 4v ja silloinkin tajusin vasta sitten pojan olevan valmis kun yks ilta sanoi: ' äiti mä en halua että sä aina laitat mulle vaipan...' Oho, tuumasin ja jätin pois. Sen jälkeen sattui aika tarkkaan 5 vahinkoa silloin tällöin ja se oli siinä. Ja poikaa kauheasti nolotti joka vahinko, joka sattui, mutta yritin lohdutella itkevää ettei se haitannut ja että se oli vahinko.

Nukkumisesta sen verran, että meillä on 2 makkaria (remontin jälkeen 4, jos se joskus valmistuu...), joista toisessa nukkuu isot pojat ja neiti 2v ja Joona meidän kanssa. Neidillä on oma, iso sänky ja Joonalla pinniksensä. Yöpöytä erottaa meidän sängyn ja pinniksen, mutta on lähellä kumminkin. Yöllä herätään ehkä kerran ja silloin on lähes joka kerta saatava maitoa n 1dl tai huuto jatkuu. Eilen kyllä nukahti ennen kuin ehdin pullon kanssa takaisin ylös. Nukahtamiset ei yleensä ole ongelma. Vellipullon jälkeen tutti suuhun ja kyljelleen sänkyyn, viimeistään 10 minuutissa on poika unessa. Joskus menee puolikin tuntia, mutta silloin ei ole ollut tarpeeksi väsy... Koska meillä ei ryömitä kunnolla eikä kontita, ne ei vielä häiritse unia, mutta katsotaan miten jatkossa.

Mä tässä alkuviikosta jännäsin miten käy numero viitosen kanssa. En oikein tiennyt olisko pitänyt toivoa uutta vauvaa vai menkkoja... No menkat sitten tuli viikon myöhässä (ihan normaalia meikäläisellä) ja huokaisin helpotuksesta ja toisaalta pettymyksestä. Se kierukkaresepti odottaa kaapissa aina vaan, tiedä oikein käyttäiskö vai ei. Toisaalta tää 4 on hyvä luku, mutta sais sitten synnyttää ' uusissa' saleissa, jos vielä tulis... Voih tätä mun ajatuksenjuoksua!

Joona on muuten innostunut maissinaksuista, järsii niitä ikenillään minkä ehtii ja kädet ojossa pyytää lisää. =) Kai ne hampaatkin joskus tulee.

No, pitää jatkaa päivän hommia. Isäntäkin tuossa norkoilee, on koko viikon ollut sairauslomalla. Kuumetta on, yskää vähän ja crp koholla, mutta lääkärit ei tiedä mikä vaivaa. Toivottavasti ei influenssaa kumminkaan. Olis sekin eka kerta meidän perheessä.

Äippä ja Joona 8kk ja 1pv

Vierailija
51/52 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lohduttelijoille! =) Tuo poika on itse halunnut vaipan jättää pois viime kesänä, sanoi siis jo silloin että ei halua yölläkään vaippaa.. Noh, sovittiin niin että isän ja äidin sängyssä vaippa, omassa ei. Eihän se sitä enää mielellään laittas, mutta taitaa olla parempi näin.

Meillä oli taas herättiin yöllä.. Yheltä ja viideltä.. En tiiä, pitäs kai jo alkaa kerätä rohkeutta sitä tassuttelua varten. Mutta nyt en yksinkertasesti jaksa, kun olen yksin täällä, häät ja muuttokin on pian. Mutta kyllä alkaa jo tuntumaan, että nuo yöheräämiset sais riittää! Aivan älytön vaikea on yöllä nousta, päässä heittää niinku ois päissään ja rummut hakkais päässä!

Mä en muista, oonko maininnu, mutta meillä ois lähete allergiatesteihin. Lääkärille viimeks sanoin, ku neitillä menee öisin aina nenä ihan tukkoon. Niinpä se varalta määräs kokeisiin. Mikä on kyllä tosi hyvä. Täällä Kuusamossa on kyllä mielettömän hyvät noi lääkärit, joiden kanssa olen lasten kans ollu tekemisissä. Ne aina otattaa varalta testejä jne, kun että oottaa että ollaan kohta takas.

Nyt pitää vaan oottaa että neitillä menee tuo nuha kunnolla ohi. Lääkäri sanoi että pitää olla täysin parantunu kokeisiin ja vielä vähän nenä vuotaa.

Mukavaa viikonloppua toukoset!

Ja onnea martinen 9kk ipanalle! =)

miitu lapsineen

Vierailija
52/52 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Täällä lopen väsynyt äippä tänään.

Meillä mennyt nukahtamiset taas takapakkia! Ennen olin onnellinen kun sain pojan nukahtamaan 21.00 kymmenesä minuutissa tissiin ja sit omaan sänkyyn. Poika tosin heräili eka kerran 30min. päästä ja sitä jatku pitkin alkuyötä, mut tissin jälkeen jatko aina unia.

No, nyt iltasin ei meinaa rauhottuu tissille vaan jalat heiluu ja jos pidän niist kiinni niin sormet näprää jotain mistä kiinni saa ja nukahtaminen kestää noin30min. Ei se viel haittaa - harva aikuinenkaan nukahtaa ihan heti, mutta sit kun herää sen puolentunnin jälk. niin syö eka tissiä hetken ja sit päästää irti ja alkaa katselee ympärilleen ja alkaa hirvee hihkuminen eikä ota tissiä.

Oon yrittänyt sänkyyn ja hihkuu hetken ja sit alkaa huuto ja kun nostan ylös syliin alkaa tää puklaus rumba. Parien vaatteiden vaihdon jälkeen onkin kunnolla hereillä. No sitten on mukamas niin pirtee, et jaksais vaik mitä... nyt ollaan sit päästy nukkumaan vasta 24.00 jälkeen.

Yöllä ei sit herää syömään, kun vast 06.00 aikoihin, mut jatkaa siitä viel unia 08.00 asti.

En tiedä mikä on. Meilhän tää poika ei juurikaan liiku viel, mut oisko joku keskushermostojuttu, et pitäs päästä liikkeelle? Poika siis peruuttaa ja istuu. Ei käänny vielä eikä nouse esim. konttausasentoon.

No, kait se joskus helppaa, mut tuntuu,et en oo viel tost koliikkiajastakaan ehtinyt toipuu, niin ei jaksais tätä iltarumbaa nyt!