Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsatautia puolivuotiaalla, onko kellään ollut?

02.01.2007 |

Moi!

Meillä oli vatsatautia uutena vuotena. Minä olin kipeenä lauantain ja mieheni oksenteli eilisen päivän. Kuinka kauan voi kestää että se tarttuu meidän tyttöön ja onkohan mahdollista ettei tartu ollenkaan? Kauhistuttaa ajatella neitiä taudin kourissa! Onkohan siihen olemassa mitään lääkettäkään? Kiitollisena otetaan tietoa vastaan jos jollain on ollut kyseistä tautia!? Likalla on kakka ollut vähän löysempää ja vaaleempaa ja pahemman hajusta kuin yleensä mutta hän on alkanu pikkuhiljaa syömään soseita niin eikös sekin voi vaikuttaa kakkaan?!

Muuten on ollut suht normaali, ainakin toistaseks!

Kaikesta huolimatta hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun jälkeen kiersi meillä ja poju ei sitä onneksi saanut. Yksi lapsista oksensi ja kaksi ripuloi rajusti. Toivottavasti teilläkin pikkuinen säästyisi mahataudilta! Ja vanhemmat oli kipeenä kanssa...

Vierailija
2/5 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin sen olevan todella pahaa allergiaa kun olin aloittanut kaurapuuron antamisen.. Koska oksennusta tuli muutaman kerran arvelin sen kuitenkin olevan tauti.Seuraavana päivänä nousi kuume ja alkoi ripuli. Ilman sen kummempia ' hoitoja' selvittiin.

Kannattaa seurata tarkkaan vauvaa ettei pääse kuivumaan.Heti lääkäriin jos vaikuttaa vaisulta tai ei juo normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hän, isoveikkansa 3 v ja minä saatiin norovirus. Esikoinen sai sen ensin, 2 päivää myöhemmin minä ja vauva. Kaikki oksennettiin, oli ripulia ja kuumetta eikä ollenkaan kivaa... =(

Jos tauti tulee teidän vaville, niin:

jos vauvalle kelpaa kuitenkin rinta/pullo, on asiat aika hyvin. Jos ei kelpaa, kannattaa antaa Osmosalia eli apteekista saatavaa juotavajauhetta. Estää kuivumisen.

jos ripuloi, anna maitohappobakteereita, auttavat aika nopeasti. Vauvalta saattaa myös parantumisen jälkeen tulla monta päivää löysää pahanhajuista kakkaa, silloin varsinkin maitohappobakteerit ovat paikallaan.

juu ja soseet totisesti muuttaa kakan värin ja olomuodon, mutta yleensä kiinteemmäksi.

Toivottavasti vaavi välttyy taudilta, mutta jos ei, niin voimia paria seuraavaa päivää varten...

Vierailija
4/5 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin jostain miehen kanssa noro-virus. Oksennettiin sunnuntai-maanantai välinen yö. Poika 8 kk sairastui sitten tiistai-keskiviikko välisenä yönä. Oksenteli muutaman kerran ja sitten alkoi ripuloimaan. Ripulikakkaa kesti 9 päivää! Ei kovin mukavaa...

Jos muksu sairastuu, anna pullomaito (jos annat) ja soseetkin mahdollisesti kylmänä. Lämmitetty ruoka ja juoma kuulemma edistää pahoinvointia. Ja mulle lääkäri sanoi, että kaikkea mikä vaan vauvalle maistuu, kannattaa antaa. Meillä mentiin Rela-tipoilla, Osmosalilla, maidolla ja Valion mustikkakeitolla.

Tsemppiä! Toivotaan, että vauvanne säästyy taudilta!

Vierailija
5/5 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika sai kolmen ja puolen kuukauden iässä taudin minulta, joka olin saanut sen tuttavaperheeltä, kun siivosin heidän vauvansa pukluja (olivatkin oksuja). Se oli kamalaa. Ei ollut raukka vielä oppinut kääntymään, joten oksensi suoraan päälleen ja piti olla tosi skarppina, että käänsi lasta, jottei olisi tukehtunut... Vieläkin on traumoja.

Yleensä tuon ikäiset (edes puolivuotiaat) eivät sairastu kovin helposti ja jos sairastuvatkin, saavat taudin lievempänä. Olen kuullut monta kertomusta vanhemmista, jotka ovat kituneet itse tunti kausia, kun mikään ei ole pysynyt sisällä. Lisäksi ovat koko ajan pelänneet, että lapsi sairastuu, mikä on lisännyt pahaa oloa. Lapsi onkin sitten ehkä sairastanut, oksentanut pari kertaa ja plöräyttänyt yhden ripulin , mutta ollut koko ajan ihan hyvävoimainen.

Toivotaan, että vauveli ei sairastu. Jos sairastuu, toivotaan, että lievästi. Ja jos sairastuu, toivotaan, että vanhemmat ovat jo vahvassa kunnossa.