SYKSYN SALAISUUDEN UUTEEN PINOON
aamu mennyt soitellessa ja vertaillessa np-ultrien hintoja :)
varasin itselle rv9 (tai 10) ensimmäisen jonka kaupunki tarjoaa ilmaiseksi. siinä saadaan määriteltyä sitten laskettuaika. toinen ultra onkin sitten rv12 np-uä ja 4D ehdottomasti rv20- :) ne kolme saa riittää. eikös se ollut v.2010 kun kuntien on tarjottava kaksi ultraa odottajalle ilmaiseksi, np ja rakenneultra? vai olenko nähnyt unta ja vain toivonut! :)
joku ihmetteli, kuinka moni käy jo varhaisilla viikoilla ultrassa. minä kävin eskoisesta rv6 ensimmäisen kerran. keskenmeno riski laskee 10%, kun sydämensyke on todettu ultrassa rv6 eteenpäin, että ei ihan haku ammuntaa ole.. :)
minusta syksyntoiveet tai unelmat on hyvä nimitys. kumpi vain :)
paljon on syksyisiä joilla ei vielä oireita. minua vain väsyttää. rinnatkaan ei ole kipeät (?) mutta onhan tässä vielä aikaa kaikenmaailman oireiden alkamiseen :)
eilen oikein jysähti tajuntaan, että syksyllä meitä on neljä.. ja joulu vietetään 3kk pienen tuhisian kera. ihanaa! hiukan tuleva arki jännittää, kun eskoinen on vaativaa sorttia ja äidin helmassa jatkuen, kuinka sitten saan vauvaa hoidettua. eiköhän kaikki suttaannu painollaan sitten..
aiotteko ottaa muuten sukupuolta selville?? me tiedettiin esikoisen olevan tyttö. tästä toisesta en tiedä haluanko tietää.. mies taas haluaisi. no sinnekin on aikaa joten saa ajatus muhia itsekseen kummin tehdään :)
cec rv5+ tahi 6+ :)
Kommentit (84)
Vihdoinkin! Sain ajan 29.1. Ultraankin pääsen samalla viikolla 31.1, pakko saada varmennus tähän raskauteen, on niin sekava ja pelokas olo. Toivottavasti masuasukki on siellä missä pitää?! Neuvolasta kyllä lohdutti että mun oireideni perusteella kaikki pitäisi tällä kertaa olla hyvin mutta tarkistetaan jotta saan mielenrauhan.
Ekan kerran heräsin viime yönä ja sain kokea unettomuuden, kuvotuksen ja kauhean nälän josta joku jo mainitsikin. Todella mukavaa, ihanaa aamulla =)) kun kello vihdoin herättää ja pitää kammeta itsensä puolikuolleena ylös :/ Väsymys on valtava jo muutenkin ja yö valvominen sitä lisää. Päivällä on paha olo melkein koko ajan ja joutuu juoda tai syödä jotain pikkusen kerrallaan, oksella ei vielä ole tarttenut käydä, toivottavasti säästyisinkin siltä. Palelu ei ole vielä helpottanut, kotona paras ystäväni viltti odottaa sohvalla...voi kun työpäivä loppuisi jo........
meiva 6+2
siitäkin syystä viime tippaan.
Alkuraskauden ultraan ois kiva varata aika, mutta toisaalta mietin, että mitäpä sekään hyödyttäisi, ei kai ne siellä kovinkaan paljoa osaa kertoa. Miksi muuten menette?
Olo on ollut koko päivän JÄRKYTTÄVÄN väsynyt, mitään ei jaksa tehdä. Maha on kummallisen turvonnut ja housut ahdistavat, kohta varmaan joku jo huomaa :)
En tajua, mutta mulla on joka kerta (viides odotukseni) Maha turvonnut ihan heti alussa, että on tosiaan vaikea pitkään pitää salaisuutta.
Ja jano on muuten kanssa koko ajan!
mustaverho:mä ainakin menen alkuraskauden ultraan sen takia et saan itselleni mielenrauhan..mulla on esikoisen ennenaikasuus ja kuolema 1päivän ikäisenä taustalla,sekä tuulimuna raskaus!tuulimuna selvisi vasta viikolla 10 kun tuli tippa verta..menin ultraan ja todettiin tuulimunaksi!nyt en halua elää epävarmuudessa vaan tarkistuttaa heti kun mahdollista että kaik on kunnossa!viime raskaudessa tei samoin ja helpotti suuresti mieltä...
mustaverho: minä ainakin menen alkuraskauden ultraan, jotta voi sulkea pois kohdun ulkopuoliset, tuulimunat ja näkee jo sydämen sykkeen! ettäs ei nyt ihan turha ole. samalla saa mielenrauhaa ja mukavat kuvat pienokaisen ensi hetkistä :) siis varmaahan mikään ei raskaudessa ole! vauvanhan voi toki menettää myöhemminkin tai tulla muita mutkia matkaan. siksi en katso rv12 niin rajaksi mihinkään..
joku kyseli, miten mennä alkuraskauden uä. meillä kaupunki tarjoaa rv12 ilmaisen ultran ja varasin sen vain itselleni n. rv9 :) muuten olisin mennyt yksityiselle ja maksanut 50-80e.
jännästi aaltoilee tämä oma vointi. eilen olin niin pahoinvoiva ja väsytti. tänään ei taas ole yhtään pahaolo. nukuin tosin päiväunet tytön kanssa, mitä en yleensä tee :)
mukavasti tulee jatkuen uusia syyskuisia :) tervetuloa vaan matkaan mukaan!
niin eihän muuten lokakuiset voi ottaa " syys" sanaa itselleen pinoihin, kun ovat lokia (hah, meneepäs hassuksi!) ovat aiemminkin olleet esim. lokalutuisia sun muita. en kyllä nyt ymmärtänyt, miksi lokakuiset muka käyttäisi sanaa syys-pinoissaan :P mutta ollaan siis vain syksyn salaisuuksia ;) vielä..
cec rv6+5? en nyt muista tarkalleen :)
Täällä on kyllä niin ihana käydä...kun on niin paljon samassa tilanteessa olevia ja samoja oireita kokevia! Mä yritin eilen selittää tuolle tyhmemmälle sukupuolelle että " ei voi mitään että väsyttää ja kiukuttaa jne...!" mutta eihän se mitään tajunnut! Vastaus oli suunnilleen, että " kyllä aikuisen ihmisen pitäs pystyä ittensä hillitsemään" ....ja minäpä siihen että jos et usko niin ota selvää ja jos et ota selvää niin älä tule puhumaan asiasta josta et tiedä yhtään mitään! Kyllähän mä sen tajuan, että ei ole helppoa ottaa vastaan kaikki kiukuttelut ym valitukset, ja enhän mä tahallani kiukuttele! Tuntuu vaan että aiemmissa raskauksissa olen ollut sellainen hellän itkuinen ja nyt sit tuntuu lähinnä että olen kiukkuinen, väsynyt ja v....tuuntunut! No toivottavasti tää kohta helpottaa!
Tulipas taas omaa napaa...mut on ihanaa täältä lukea kun toisetkin avautuu...ja saa ite avautua!
Jarrusukkia kaikille!
Äiti1983 ja " töönätöönä" rv 4+5
On niin kiva lukea kaikkien juttuja, kun tuntuu et kaikilla on vähän sama vaihe menossa!:) oireet ja muut, ootte ihan samoilla linjoilla..
Mä en ole. Oon niin kaukana niistä linjoista:( Edelleenkään ei ole huonoa oloa hirveesti ollut eikä väsytä.. Tuun oikeesti hulluksi kun mitään " normaalia" ei tapahdu mussa!!!?? Mitä jos siellä ei olekaan mitään elävää?? Ihan kamalaa.. huoh. Huomenna aamulla meen mittauttaan sen hCGn,en malta oottaa et saan tietää paljon se on! Toivon, että se kertois jotain.
Tänään on mahaa nippaillu ja jomottanu,ihan ku olis menkat alkamassa. Laskin et olis normaalisti ovulaatioaika,josko se vaikuttais?! Ja ruskeeta tuhrua on myös tullu..
Rintaliivit oon suosiolla vaihtanu kokoa isompaan. Jee, yksi normaali oire, whuhuu \,,/
Onneks tää palsta on olemassa! Vaikkei kukaan edes lukis, niin ainakin on joku mesta mihin kirjottaa. Kun mies ei tajua tätä huolen määrää, oma äiti on niin jännittyny ja sekasin itekki ettei siitä ole apua ja ainoa ystävä joka tietää, on ihan vakuuttunu että kaikki on ok ja saadaan kaksoset! Ihan hullua x)
Meiva-73, meillä on samana päiväna neuvola (mikäli se päivä joskus koittaa meikäläiselle:/ ) Jänskää mennä samana päivä,samassa kaupungissa neuvolaan. Osote on vaan eri,damn! ;)
Noh, nyt tuli taas valitettua koko viikon edestä.. sori. Palaan sitten vauvahormoniarvojen kera tänne :)
-hyntty tänään surkeana rv.6+3
Tänään on väsyttänyt ensimmäistä kertaa ihan julmetusti. Toivoin, ettei tätä kauheaa väsymystä tulisi tällä kertaa, kun olen kotona eikä tarvitse töihin heräillä, mutta turha toivo näköjään. Aamulla en meinannut päästä sängystä ylös, kun kuopus heräsi mielestäni ihan liian aikaisin ja otinkin sitten pikkupäikkärit hänen kanssaan ja silti olin ennen iltaa jo ihan tööt ja oli pakko sulkea hetkeksi silmät tuossa sohvalla, kun pienimies leikki siskonsa kanssa. Taisin käydä ihan unessa. Nyt väsyttää taas mahdottomasti ja siksipä ei tällä kertaa enempää.
Öitä!
fullmoon rv 6 jotain
..että käyttekö mittauttamas sen hormoni arvon ihan terv.kesk. labras?ku eikö niihin tarvi lähetteen??mä tahtoisin mennä mittauttamaan mut en oikeen tiedä mihin ottais yhteyttä et pääsis..muakin niin vaivaa ku en oksenna solkenaan niin ku edellisistä!=/!siis mukavaa sinänsä mut kun vaan huolestuttaa=/!
hjo ja masunasuttaja 6+0=)=)
terveyskeskuksen kautta omalle lääkärille joka tekee labrakokeen pyynnöt ja sitten pääsee labraan lahjoittamaan verta hcg määrittelyä varten :) ei sinne ilman lähetettä siis mennä.. tai sitten yksityiselle. minä en ole koskaan mittauttanut sitä. menee muutama päivä vastauksessakin, kun asutaan täällä tuppulassa :)
pitäisi lähteä neiti-känkkäränkän kanssa uimahalliin.. viimeyönä herätteli tasaisin välein 5 kertaa klo 21-7 välillä :P tämän vuoksi hiukan jännittää sitten uuden vauvan saanti, kun yöt ovat olleet tämmöisiä esikoisen syntymän jälkeen. kaikki toitottaa, että kyllä nukkuu kun ikää tulee lisää mutta ei meillä.. josko sitten lukioikäisenä nukkuisi täysiä yöunia? toivottavasti tämä toinen olisi erimaata.. esikoinen oli koliikkivauva.
ETTÄ NAUTTIKAA JOS SAATTE NUKKUA! :)
kyllä tämä oireilu on ailahtelevaa, välillä on sellainen matkapahoinvointi olo ja viluttaa, sitten taas ei mitään ja masukaan ei tunnu turvonneelta..
nyt siis uimaan..
cec rv7+0
inhottava loska keli taas =(. tyttö sai just sukset ja luistimet uudet ni ei niitä pääse käyttämään..
pojalla onnistui (1,5wee) tutin vierotus loistavasti...ei itkuja ollenkaan !!
oma napa : turvonnut,kiukkuinen, rinnat kipeenä ja ja kauhea nälkä koko ajan...mäkkärin juustoja voisin syödä joka päivä =D. odotan 4.2 ultraa, saa tietää onko pikkuinen kasvanut normaalisti..
mutta nyt esikoinen eskariin...
peetu 7+0
Kävin eilen siis varatusti lääkärissä mun korvasärystä ja olin suunnitellut, että pyydän sitte sen hCG määrityksen samalla..
Aamulla kävin sitte labrassa täällä sairaalassa, missä oon töissä. Äsken katoin tuloksen, 2880 ! Menin ihan sekasin, kun musta se on puolet liian vähän, ottaen huomioon viikot...
Kävin sitte jutteleen hoitajan kanssa gynenpolilla ja lääkäri kerkes ultraan potilaitten välissä. Ja sitten huoli olikin poissa:
Pieni <3 syke siellä näkyi, vastasi kooltaan (0,6mm) viikkoja 6+3 ja kaikki siis on täysin ok.!!! Me so happy :)
En voi uskoa, kuinka huolissani osaankin olla. Meinasin oikeesti alkaa itkeen, kun jo kerkesin luulla et sen kasvu on pysähtyny viime viikkoon :( Mut onneks luulo oli aivan väärä! Ja tuhruvuoto kuuluu asiaan, samoin tänä aamuna alkanut järkky alaselkäkipu:/
Nyt on sitte ylilääkärin sanoin 90% todennäkösyys, että raskaus jatkuu normaalisti <3
Huoh. Olo helpottunu, työt jatkuu kyllä sekavissa merkeissä.. ;)
-hyntty Maailman Onnellisimpana rv.6+3
Paljonko se yksityinen ultra maksaa ja mistä se varataan? Helsingissä siis.
Kun luin noita teidän viestejä, ettämiski alkuraskauden ultraan, niin olisihan se kiva kyllä, pakko myöntää :)
Olo on kyllä ihan kamala, oksettaa jatkuvati ja paljon.
Eilen kerrottiin suuri salaisuus muille lapsille, joita siis on neljä. Mietittiin että kerrotaanko myöhemmin vai nyt heti ja tultiin siihen tulokseen, että heti vaan, koska jos käy hullusti, niin kerrottaisiin sekin, muuten lapset ihmettelisivät miksi olemme surullisia.
Sanottiin, että, jos kaikki menee hyvin, niin meille tulee syksyllä vauva ja ne alkoivat nauramaan!!! :D
Onnea hyntty ihana uutinen ja varmasti helpotti tuo tieto että kaikki on niinkuin pitää!!
No itsekkin menin sitte varamaan yksityiseltä ajan ja se maksaa täällä noin 100euroa eli aika kallis mutta omasta mielenrauhasta peini hinta.Sain ajan vasta 23.1 joten vielä viikko pitää jännätä....silloin viikkoja olisi jo 80+2 mutta en usko että raskaus on niin pitkällä joten varmaan muttuu mulla tuo laskettu aika.
Milloin teillä muilla oli ultra aika?Tulkaa kertomaan mitä siellä näkyi:)
Itsellä ei siis vieläkään ole mitään oireita joten senkin takia haluan varmistuksen että onko siellä mahassa ketään...
Koskaan siis minulla ei ole ollut esim.rinnat kipeät joten jos ees olisi sitä niin pystyisi jotenkin olemaan enemmän iloinen mutta kun ei siis mitään....no toivotaan että on kuitenkin hyvä merkki.
Ja tervetuloa uusille syyskuisille mukaan pinoon:)
Taqidanpa mennä vaihteeksi syömään jotain...palailen taas!
Terv:Sweety rv 7+1
En ookkaan kerinny ollenkaan käymään täs koneella, nyt oli sitten pakko jo kirjottaa.
Täällä joku puhu niistä oireiden puuttumisesta, niin ei se nyt ole sen merkki etteikö kaikki ole ok. Kun sä voit oksennella ja sulla on kaikki oireet mitä vain voi raskaudessa olla niin silti voi keskenmeno tulla.
Usko pois, kokemusta löytyy.
Esikoista odottaessa sitten oireet ei olleen mitkään vahvat, pikemminkin mulla oli mitä parhain olo. Tais olla 9-11 viikoilla jolloin oli vain se huonous ja sitten taas hyvä olo jatkui.
Sitten oli puhetta tuosta painon noususta, mä olin esikoista odottaessa siinä mielessä onnellisessa asemassa et mun paino laski. Mä siis painoin vähemmän laitokselta tultuani kotiin entä kun aloin odottamaan lasta. Mutta se kaikki kostautui ainakin 3x. Painoa on nyt n. 20 kiloa enemmän kuin silloin. Että nyt sitten samaan aikaan tässä yritän kiloja pudottaa.
Siis en mitään teho kuuria vaan syömällä terveellisesti ja liikkumalla. Toivotaan et tällä nyt jotain tehoa edes olis.
On: ni pahoinvoinnit on aika lailla loppu, ei oo ollu pahoinvointia nyt muutamaan päivään ollu ollenkaan.
Mahanippaillut jatkuu edelleen, nekin vain toisinaan. Mutta yks näkyvimmistä on tapahtunu, et rintsikat on tosiaan jääny pieneksi. Ja rinnoissa menee verisuonia tosi pinnalla ja näkyvästi.
Mutta kaikki mä kestän, mutta tää väsymys...
Tää on jotain aivan kauheaa...JA miestä ilahduttava himo....se on tullu...Esikoisellakin ni mä olin koko raskauden ajan ko mikäkin seksipeto...
Mut nyt, jos asettuis tuohon sohvalle, väsyttää ihan hirveesti.
Dreev olikohan jotain 5+5
Onko teillä olemassa joku pino johon tarttis esittäytyä? Yritin katsella mutta ei sattunut silmiini :)
No joka tapauksessa tänään plussasin! Meillä odotellaan kolmatta lasta perheeseen... LA olisi 23.9.2008
Mintaka rv 4
mä olen ihan hermona koko ajan ku pelkään niin et kaik ei olis masus hyvin!hajut etoo,muutenki etova olo sillon tällön..tissit arat ja verisuonet pinnassa,hermo tiukalla,itkettää..kaikkea tommosta löytyy,mut silti..!jos vaan muka kuvittelenki ne?!esikoisesta oksenteln jonku verran,tuulimunasta en juuri lainkaan,viimisimmästä oksensin niin et olin 7+2 tiputuksessa=/!ja nyt oon viimeksi pe-la yönä oksennellu töissä!voihan se olla et se viel alkaa se yrjöily mut huolettaa niin kovin!en tiedä miten sitä kestäisi enää menetyksiä ja pettymyksiä..esikoisen kuolema vieläkin niin varjostaa näitä raskauksia ja se tuulimunakin vielä..=(!ANTEEKS TÄÄ RUIKUTUS,MUT MUA VAAN NIIN PELOTTAA!
noh,maanantaina ultra niin sit tiedän mikä on tilanne..toivon että pikkuinen sydän siellä sykkii=)=)!!!!ajattelin myös et nyt kun on jo yksi lapsi tässä touhuamassa niin ehkä sitä ei kerkeä niin keskittyä niihin omiin pahoihin oloihin ja ne siinä menee sit vähän niin ku sivussa ohi ja tuntuu lievemmiltä??!!
miten muilla,onko erilaisia ollu raskaudet oireiden kannalta?et toisesta ois oksentanu ja toisesta ei mitään?!
hjo ja masunasuttaja 6+0 edelleen=)
Eli kolmatta odotellaan ja la olis 21.9, ennestään tyttö 01 ja poika 03.
Neuvolakin varattu ja aika olisi ens ke, jänskättää jo kovin. Joudun ilmeisesti johonkin " tehoseurantaan" , kun poika oli syntyessään jättiläisen mitoissa.
Olo on ollut ihan ok, mitä nyt rinnat on todella arat ja edellisistä raskauksista poiketen on ollut myös oksetusolo.
Päivä kerrallaan eteenpäin!
Kimaro
Ensinkin on kiva huomata täällä - anteeksi myöhäisherännäisyyteni - muitakin huhtikuisia -06 :) Hjo ja peetu ainakin.
Sit omaa napaa: kävin eilen nyt sitten alkuraskauden ultrassa yksityisellä ja siellä kaikki oli kohdallaan :) Yksi sikiö kohdussa ja syke näkyi. Kuukautisten mukaan raskaus olisi jo ainakin viikon pidemmällä, mutta selvitin tohtorille, että ovulaatio oli ihan muualla kuin kuukautiskierrosta olisi voinut päätellä. Raskausviikoiksi vahvistui se, mitä arvelinkin. Tämä lääkäri, jolla kävin, ultraa myös paikallisessa keskusäitiysneuvolassa ja hän otti ihan sydämen asiakseen alkaa seuraamaan raskautta. Meillä nimittäin on takana yksi viikolla 22 keskeytetty raskaus (sikiöllä oli erittäin harvinainen kuolemaan johtava sairaus). Tänään hän sitten soitti, että 4.2. olisi seuraava ultra " että nähdään, mihin suuntaan raskaus kehittyy" . Olin tosi iloinen tästä asenteesta, kun yleensä kaikkea pitää osata pyytää ja vaatia :)
Uskaltaiskohan hetkeksi hengähtää ja nauttia? ;)
Fuulis 6+5
jostakin syystä on alkanyt ketuttamaan. Ei erityisesti mikään mutta kaikki, varsinkin töissä tulee tiuskittua. Ei olis mitään mielenkiintoa hoitaa firman asioita kun tietää että olis mahdollisuus päästä pois edes pariksi vuodeksi. Kotona en jaksais 11v.tytön murkku kiukkuja ja viisastelua. Miehen kanssa ei vielä ole ollut eripuraa. Ahdistaa tämä jatkuva kuvotus, syödä pitää noin tunnin välein tai tuntuu että oksu tulee. Nälän tunne on todella voimakas ja yölläkin kun herää pissalle joutuu juomaan sokeri mehua ja välillä jopa syömään. En muista oireita edellisistä näin voimakkaana. Väsymys jatkuu ja vatsan seudulla housut kiristää. Nipistelyjä tai muita pakotuksia ei ole tuntunut. Ainoastaa aivastaa ja liikkeelle lähteä pitää varovasti, kun liitoskivut repii niin per.....ti. Elikkä kuulostaa siltä että rouvalla on huono päivä........
meiva 6+4
lunta ei enää ole kuin nimeksi ja taivas on harmaa!onko tämä muka talvi???
täällä edelleen huolettaa kun oksetus on reilusti vähäisempää kuin viimeksi..koko ajan kyllä etova olo,välillä voimakkaastikin etoo,mutta oksentanu en ole pe-la yön jälkeen!ihanaahan se on ettei oksennus tule koko ajan mut silti pelottaa et jos se on merkki siitä et kaik ei oo hyvin!tuulimunaraskauden aikana muistaakseni ei kyllä juurikaan edes etonu(?)..jos oikein muistan!noh,viikon päästä maanantaina on se ultra!ja joku kyseli,niin toisaan varasin yksityiseltä gyneltä ajan..siellä olen käynyt muutenkin!luultavasti menen myös raskauden seurantaan yksityisselle niin ei tarvi turhia pelätä..koksissa kun saa milloin minkäkinlaista palvelua ja mitä kummallisempia diagnooseja!siihen en enää luota!kamala väsymys muuten edelleen vaivaa,mutta palelu on hävinnyt,ihanaa!!!tissit arat ja verisuonet taas näkyy selvemmin niin kuin imetysaikanakin...vatsassa nippailee välillä ja tosi varoen täytyy likkaa nostella ettei käy masuun mitään!!mahallaan nukkuminenkin on tosi ahistavaa jos rakko ei ole ihan tyhjä...!
nyt täytyy lähteä tytön kanssa imurointi hommiin ja sit yhdessä päikkäreille=)ihana pääsät taas nukkumaan=D!
hjo ja masunasuttaja 5+6