Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SYKSYN SALAISUUDEN UUTEEN PINOON

08.01.2008 |

aamu mennyt soitellessa ja vertaillessa np-ultrien hintoja :)

varasin itselle rv9 (tai 10) ensimmäisen jonka kaupunki tarjoaa ilmaiseksi. siinä saadaan määriteltyä sitten laskettuaika. toinen ultra onkin sitten rv12 np-uä ja 4D ehdottomasti rv20- :) ne kolme saa riittää. eikös se ollut v.2010 kun kuntien on tarjottava kaksi ultraa odottajalle ilmaiseksi, np ja rakenneultra? vai olenko nähnyt unta ja vain toivonut! :)

joku ihmetteli, kuinka moni käy jo varhaisilla viikoilla ultrassa. minä kävin eskoisesta rv6 ensimmäisen kerran. keskenmeno riski laskee 10%, kun sydämensyke on todettu ultrassa rv6 eteenpäin, että ei ihan haku ammuntaa ole.. :)

minusta syksyntoiveet tai unelmat on hyvä nimitys. kumpi vain :)

paljon on syksyisiä joilla ei vielä oireita. minua vain väsyttää. rinnatkaan ei ole kipeät (?) mutta onhan tässä vielä aikaa kaikenmaailman oireiden alkamiseen :)

eilen oikein jysähti tajuntaan, että syksyllä meitä on neljä.. ja joulu vietetään 3kk pienen tuhisian kera. ihanaa! hiukan tuleva arki jännittää, kun eskoinen on vaativaa sorttia ja äidin helmassa jatkuen, kuinka sitten saan vauvaa hoidettua. eiköhän kaikki suttaannu painollaan sitten..

aiotteko ottaa muuten sukupuolta selville?? me tiedettiin esikoisen olevan tyttö. tästä toisesta en tiedä haluanko tietää.. mies taas haluaisi. no sinnekin on aikaa joten saa ajatus muhia itsekseen kummin tehdään :)

cec rv5+ tahi 6+ :)

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaita kaikille!

Tuosta väsymyksestä ensiksi niin mulla on päiviä jolloin väsyttää aivan sairaan paljon ja sitten on päiviä ettei väsytä ollenkaan.

Se vaihtelee tosi paljon. Toisinaan ei taho millään saada unenpäästä kiinni ja toisinaan ei tarvi päätään tyynyyn laittaa kun on unessa jo...

Paha olo sen sijaan on väistynyt... ei ole kuin satunnaista ja kahvikin maistuu. Toivottavasti se ei nyt sitten oo huono merkki...

Joku kysyi tupakoinnista ni mä poltin sillon kun esikoista ootin, koko raskauden ajan. En ole mitenkään siitä ylpee, mut poltin kuitenkin. En mä mitenkään vähentäny tupakointia tms mä vain poltin. Nyt sitten olen ollut tupakoimatta kohta 2 vuotta ja sillä linjalla aion jatkaa vastakin.

Mutta tuossa alussa tulikin tuota omaa napaa, niin nyt kaikille viikonloppuja!

Vierailija
42/84 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä jo kerkesin vähän huolestua ku ei yhtäkkiä oksettanukkaan enää juuri lainkaan,mut tänään on ollu pitkin päivää tosi huono olo ja hajut etoo ihan törkeesti!!!=(!!!kaupasta tullessa,kun pääsin koti pihaan niin oksensin maahan heti kun sain oven auki..!ja töihin pitäs mennä..työaika on puoli kolmeen asti yöllä niin voi väsymys tehdä oksetuksen viel kamalammaksi!mä olen koko ajan väsy ja kiukku..ja tosi herkkis(itken joka asiasta)!!!palelu on laantunut hieman,mut edelleenkin välillä hurjia vilutuksia=/!meillä reilu viikon päästä maanantaina se ultra ja niin hirmusti odotan sitä!!!pelottaa ja ahdistaa et jos siel on jotain pieles,mut ei sitä voi kun odottaa ja ottaa vastaan sen mitä tulee!naama muuten kukkii myös kiitettävästi=/selässä ei oo ikinä finnejä,muuten kuin raskaus aikana,ni eiköhän sielläkin jo ole yksi kunnon patti=(yök!olipa siinä taas omaa napaa....

peetu.t.:moikka=)ihana kun muistit,minäkin katoin heti et täällä on tuttuja=)olin tosiaan huhtikuisissa-06 ja tyttö syntyi 41+1..kaik meni kamalan pelkäämisen jälkeen kuitenkin hienosti ja aivan kuin oppikirjasta=)!mistä päin peetu olitkaan?

kovasti jarrusukkia pienille!!toivottavasti kaikki hippuset pysyy matkassa=)

hjo ja masun asuttaja 5+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuo on kyllä niin totta, että oireet vaihtelee päivittäin! Eilen olin ihan väsykiúkku ja huono olokin, tänään täynnä virtaa ja oireeton...

Hyvää viikonloppua kaikille!

Cristy ja mini la 6.9

Vierailija
44/84 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen keski-suomesta.mä sain pojan 39 viikolla..=). oli vauva kuume melkein heti synnytyksen jälkeen.=). hyvä et sullakin meni hyvin kaikki, muistin kun kerroit sillon esikoisestasi. toivottavasti nytkin menisi kaikki hyvin.

mua kans itkettää siis joka asia...katoin sitä 4d dokumenttia tiistaina...se oli niin koskettava, itkin koko ajan..mies oli ihmeissään =D

peetu 6+2

Vierailija
45/84 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä pitäisikö pikkuhiljaa varata itselle neuvola-aika. Kuinka moni sen on jo varannut? Toisaalta olen menossa varhaisraskauden ultraan ja ehkäpä sen jälkeen, kun tietää, että jotain todella on masussa. Itsekin olen ollut huolissani, kun oireita ei ole ennen tätä päivää ilmennyt niin kuin kahdessa edellisessä raskaudessa. Tänään onkin sitten etonut koko päivän. Vielä tuntuu mukavalta, jotenkin lisää varmuutta. Leppoisaa viikonloppua kaikille. Loppuperhe tömisteleekin jo rapussa.....

Vierailija
46/84 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille ja onnea odotuksesta! :o)

Ite tein testin vasta toissapäivänä, kp oli jo 46. En jaksanu aikasemmin testailla kun on tullut aikasemmissa kierroissa testailtua ihan turhaan sekavien kiertojen takia. Laskuri näyttää la:ksi 31.8 mutta tuskin tuo pitää paikkaansa, kun ei mun kierto varmasti ole ihan 28 eli syyskuun puolelle menee. 22.1. on ensimmäinen neuvola ja sieltä toivottavasti pääsen ultraan tarkastamaan tilanteen. Kovasti huolettaa kun ei raskausoireita ole oikein nimeksikään ja esikoista odottaessa sain nieleskellä ensimmäiset 10 viikkoa ainakin. Nyt väsyttää kovasti, nälkä on vähän väliä,pissalla saa juosta taas yötä päivää ja olo on hieman kuumeisen tuntoinen ja nenä tukkoinen. Eli oireita on, mutta kun se tuntuvin puuttuu niin olo on epäileväinen.

Jospa tämä teidän seurassa kirjoittelu pitäisi ajatukset positiivisena.:)

Vierailija
47/84 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teemme parhaamme että mieli pysyy positiivisena =) tänään sain joskusn ihme seko kohtauksen. väsyttänyt koko päivän hurjasti ja illalla ennen kun mies lähti yövuoroon oli jostain asiasta puhetta niin yht äkkiä korotin ääntäni ja aloin riehumaan että " tajuutko *piip* että mä kuolen vielä tähän väsymykseen" ja sit meinasin alkaa itkee että miks te miehet ette voi odottaa meidän puolesta :D sekasin olen ku seinäkello. vilu on mennyt ohi mutta kaikki muu pysynyt ulos ei kiinnosta lähtee kun tuli plussakelit ja kaikki lumet lähteneet pois..pelkkää jäätä ja hiekkaa =(pää alkaa sekomaan täällä sisällä minulla kuten myös lapsosilla.. ei mutta nyt nukkumaan että huomenna jaksaa taas sekoilla..

Jaana ja Kirppu 6+1

Vierailija
48/84 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo autuaallisesti unohtanut kuinka ihanan kamalaa on olla raskaana! Täällä mä pillitän silmät päästäni ihan vaan hemmetti itkemisen ilosta! Tai no oikeesti syy on se, että edellisen synnytyksen jälkeen olen laihduttanut 35 kg. Nyt kun lopetin polttamisen niin tuntuu taas ruoka maistuvan. Olen syönyt mielestäni terveellisesti niin silti on painoa tullut vajaassa viikossa 2 kg lisää!!! En voi ymmärtää! Ja nyt näen vaan itseni taas kaikkien säälivien katseiden alla, että " voi kun tuo on taas lihonnut" ...EN JAKSA EN JAKSA EN JAKSA! Kuulen ihmisten sanovan, että " ethän sä mikään liian lihava ole, eihän susta edes huomaa mitään" ja kuinka ollakaan kun puuttui kaikki ne kilot niin samat ihmiset tuli sanomaan " no kyllähän sä olit ihan älyttömän kokoinen silloin!"

Voi paska mä sanon!

Vierailija
49/84 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elähän nyt vaivu epätoivoon [b]äiti1983[/b]! Kyllä raskaana tulee helpommin kiloja ja niistä murehditaan sitten joskus kun on sen aika. Mulla tuli ekasta 25kg ja niistä 5 istuu edelleen hyvin tiukassa tuossa vyötäröllä, mutta en välitä, kun oon äiti. :)

Kiitos [b]J@ana[/b], kyllähän tuo jo vähän piristikin. ;D Mulla on ollu kans enemmän tuollasta tunteiden kuohuntaa nyt, kun vertaa ekan odotukseen. Ja kun tämä muutenkin on niin outoa niin olen jo alkanu ajattelemaan että se on poika. :D

Ja kun eilen manailin ettei oireita ole niin tänään on sitten ollu vähän huono olo. Ei sellanen kuvotus kuin ekasta mutta ei aivan normaalikaan, jotenkin tunkkainen ja raskas. Täytynee tyytyä tähän ;D

Vierailija
50/84 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä herättiin ihanaan lumisateeseen, voi kun se tällä kertaa kestäsi, kuin myös tämä raskaus. HUolestuttaa kun ei ole minkäänlasta pahoinvointia tai muutosta muuten normaalliin olotilaan, paitsi arat ja turvonneet rinnat sekä vatsan nippailut aina silloin tällöin. Jotenkin tuntuu ihan samalta kuin viimeksi ja se johti keskenmenoon. Tätä on toivottu niin paljon etten halua taas kokea sitä suurta surua, se menetys sattuu niin pirusti. Alkuraskauden ultraankaan ei vielä ole järkeä mennä kun ei viikkoja ole vielä tarpeeksi ja viimeksikin ekassa alkuraskauden ultrassa sydän sykki, mutta sikiön koko ei ihan vastannut viikkoja ja 15pv myöhemmin oli sydämensykekin loppunut.

Ohan se vähän hullua haluta pahoinvointia, mutta ainakin olisi suurempi varmuus, että tuolla masussa pieni ihme kasvaisi.

Voisihan yhdeksi oireeksi laskea myö sen, että herään joka yö kahden aikaan vessaan ja armottomaan janoon ja sitten ei enää uni maistuisi. Työssä käyvänä ihmisenä on hullua herätä kahdelta yöllä touhuilemaan jotain, sitten se väsymys iskee töissä.

Skap1983 4+5

Vierailija
51/84 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä äiti 1983 murehdi. Mulla kanssa ruokahalu paisuu ihan järkyttäväks kun olen raskaana, ja tosiaan heti alusta lähtien. Erityisesti mun pitää saada ruokaa, siis tavallista suolaista ruokaa. Painoa on tullut molemmissa raskauksissa sen kolmisenkymmentä kiloa. Eilen kun asiasta tuskailin niin päätin että syön niin paljon kun maistuu mutta rupean oikeesti tekeen ruokaa vähän kevyemmistä aineista, eli sit vaan paljon kasviksia ja muuta vähärasvasta, salaattia ja hedelmiä. Helppoa ei kyllä tuu oleen mutta tätä ajattelin kokeilla. Ja jos ei onnistu niin sitten vaan paisutaan taas, ei sekään maailmaa kaada:).

Tsemppiä kuitenkin.

Huomenna ajattelin uskaltautua varaan aikaa alkuraskauden ultraan ja neuvolaan... jännittää kovasti ja toivoisin niin että meille tämä tulokas saataisiin...

Vierailija
52/84 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sitten vaikeaa herätä taas tänä aamuna olis voinut nukkuu vaikka kellon ympäri. mitä te mahdatte tarkoittaa masun nippailulla?eilen makasin sohvalla kyljelläni ja yht äkkiä aloin tuntemaan ns kuplintaa masussa..no liikkeeksi sitähän ei voi sanoa näillä viikoilla vielä mutta onkohan se sitten sitä paljon puhuttua nippailua??=/ ensin tuli tälläinen hullu ajatus mieleen että jos olenki pidemmällä mutta sitten aloin miettii että kyllähän se raskaustesti olisi silloin näyttänyt sen jo jouluaattona kun eka kerran tein ja se näytti negatiivista eka plussa tuli 27.12. taas tänään on sellainen päivä ettei mitään ole tekemistäulkona sataa vettä joten ei vieläkään sinne pääse..aika sais kuluu nopeempaa.

Vierailija
53/84 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivät matelee ja ulkona on surkean näköistä ja vettä sataa.. sainpahan äsken ulkoiltua parisen kymmentä minuuttia kun pyörähdin tallilla hevosta moikkaamassa :)

minulla nousi paino 18kg tytöstä ja kaikki lähti onneksi! enkä oikeastaan edes tehnyt asialle mitään. imettämisellä oli mielestäni suuri vaikutus! ja sillä, että pääsin taas liikkumaan normaalisti. kaikki pelotteli, että ei lähde ja olen liian iso, mutta kas tässä ollaan taas " pikkuisena" .. :) annan tulla mitä tulee.

minullakin on nippailuja, mutta tuntemukset on oudosti aina jommalla kummalla puolella masua.. siis ihan kuin munasarjojen paikkeilla. muistan päiväkirja merkinnöistäni olleeni kipeä mahastani eskoisesta ja siitä johtuen pelkäsin keskenmenoa. kivut oli siis aikamoiset väliin! kaipa oli sitä kasvamis- ja venymiskipua. ja nythän masu kasvaa nopsammin, kun toinen tulossa :)

minullakin on tuota " unettomuutta" , että kun yöllä herää ei tahdo saada unta enää. viimeyönäkin sitten mietin missä vaatteissa vauvan tuo kotiin, jääkarhupussissa vai fleecehaalarissa ja minkäkokoisen haalarin esikoinen tarvitsee syksyn kurakeleihin :P

olen aivan unohtanut tyttöni synttäreiden vietot ensikuussa, kun vain ajattelin sitä 6.2 ultraa.. onneksi alan nyt paneutumaan niihin ja aika kuluu nopeammin.

mukavaa sunnuntaita!

cec rv6+5

Vierailija
54/84 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän mä tiedän että niitä kiloja tulee väkisinkin, mutta ei nyt tarttis vielä tässä vaiheessa! Olen kyllä syönyt paljon määrällisesti viime päivinä, mutta vain yksi lämmin ateria ja loppu ollut sitten salaattia, hedelmiä, raejuustoa, tonnikalaa.....eli ihan kevyttä...

No tärkeämpihän on tietenkin se lopputulos...se ihana pieni nyytti...haluis vaan että omakin pää pysyis kasassa...

Mulla eka neuvola 19.2. sillon jo viikkoja 9+4.......menis vaan sinne äkkiä...tuttu ja turvallinen neuvolantäti...rauhoittaa kun pääsee juttelemaan sen kanssa.

Alavatsassa oikealla puolelle just niinku joku sano että munasarjojen kohdalla oikein kunnon vihlaisuja! Kakkosesta mulla yritettiin käynnistää rv 38 kun oli niin kamalat liitoskivut, että en pysynyt pystyssä...ei sitten käynnistys onnistunut ja poika syntyi 40+5...

mites onko kellään kokemusta että kuinka nopeasti kolmatta odottaessa masu kasvaa??? Joku kun heitti mulle kommentin että kasvaa nopeammin mitä enemmän on raskauksia takana..? Että onko totta?

Mukavaa viikonlopun jatkoa ja hyvää alkuviikkoa!

Äiti1983 rv 4+4

Vierailija
55/84 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellekö? Miten ja mistä varasitte ajan?

Tuntuu, että itse olen lähes hysteerinen keskenmenon pelosta (no en ihan kuitenkaan) joka kerta vessaan mennessä jännittää ihan hirveästi tuleko paperiin punaista ja huokaisen helpotuksesta kun ei tule,

kuulostelen myös joka ikistä vatsan kipristystä.

Olisi niin kiva nauttia tästä, mutten uskalla. Aikoinaan koin kaksi keskenmenoa (vuosia sitten) ja ne ovat jättäneet jälkensä jokaiseen seuraavaan raskauteen.

Oireita on jatkuva ympäri vuorokautinen kuvotus, nännit ovat arat ja rinnat turvonneet, alavatsa on turvonnut ja housut kiristävät ärsyttävästi ja se väsymys, joka on aika lamaannuttavaa.

Koitan lohduttautua sillä, että se viiva, joka siihen testiin tuli oli vahvempi kuin koskaan ennen plussaamani, toivon sen tarkoittavan kaiken menevän hyvin.

Pelottaa kuitenkin :(

Vierailija
56/84 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheaa etomista ja pahaa oloa täällä. Edellisestä raskaudesta poiketen minua oksettaa ihan tosissaan öisin jos herään kesken unien, ja samalla on aivan kauhea nälkä!! Viime yönäkin tuli käytyä näkkileipä nakertamassa ja yksi jogurtti syömässä kunhan olin ensin oksentanut sappinestettä...(yök mitä juttuja). Huhhuh, muistuu tosiaan mieleen tämä voimaton ja huono olo. Ikävää kun ei tuo esikoinen ymmärrä miksi äiti on vähän veto pois. Kumpa loppuisi tämä pian. Sain varattua sen np-ultran, 8.2. Tulevana tiistaina onkin se ensimmäinen neuvola, joten kaippa tämä tästä lähtee rullaamaan. Se meidän varaama alkuraskauden ultra on 21.1. joten lähiviikoilla on odotettavaan. Joku kyseli miten ja mistä varattiin tuo ykstyinen, ihan paikalliseen yksityiseen lääkärikeskukseen soitin ja gynekologille pyysin varhausraskauden ultra-aikaa. Sateista sunnuntaita kaikille!! -MI rv 7+ vissiin -

Vierailija
57/84 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä täällä on just niin ihanaa. Luulet olevasi ainoa pöhköine ajatuksinesi ja sitten saat lukea, että ihan samoja ajatuksia on toisillakin. Tänään minulle tuli hassu tunne, että odotan poikaa ja juuri äsken luin, että on näitä ajatuksia toisillakin - kiitos Miisamaaria!

Äiti1983 kyseli masun kasvamista. Omakohtaisena kokemuksena, kun äsken peiliin katsoin, sanoisin, että kyllä masu kasvaa nopeammin useamman raskauden jälkeen. Oma masuni on kuin olisin neljännellä kuulla vähintään! Takana neljä raskautta, kolme lasta. Pienenä toiveena on, että tämä olisi vain turvotusta. Nuorimmaiseni kohdalla masu kasvoi sellaisiin mittoihin, etten haluaisi saman toistuvan.

Ruokahalu on minullakin valtava. Lievää ällöttävää oloa on lähes koko ajan, mutta yritän olla huomaamatta sitä. Syön ruokaa usein ja niin paljon kuin hyvältä tuntuu, mutta yritän pitäytyä kohtuudessa makean puputtamisessa. Ihan kuin viime raskaudessakin, niin tässäkin kaipaan ihan kunnon ruokaa ja mielummin vähän suolaisempaa. Ensimmäiset raskaudet taisivat olla makean nälkäisiä, jos oikein muistan.

Käsittämättömän onnellinen olotila jatkuu. Koskahan tipahdan maan pinnalle...

fullmoon ehkä rv 6

Vierailija
58/84 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

fullmoon: ei kai se nyt oo hassua jos tulee tollasta mieleen. Esikoista oottaessani ei alussa ollu minkäänlaista tuntemusta kumpi tulisi mutta sitten yhtäkkiä sain päähäni että 100% varmuudella tyttö. Ja tyttö tuli. Nyt en sit tiiä että vaikuttaako tähän tuntemukseen se, että olo on niin erilainen kun ekalla kerralla. Kun välillä käy kuitenkin pieni vaaleanpunanen ajatus mielessä. ;)

äiti1983, mullakin tuntuu nipistelyä välillä munasarrjojen kohdalla.. ihan kuin oviksessa. Sen taki en uskonutkaan että olisin raskaana.Mutta kai se sitten kuuluu asiaan.:)

Mulla on nyt pari päivää ollu KOKO AJAN nälkä ja olo on vähän kehno. Pitää miettiä mitä voi syödä ja hajut tuntuu voimakkailta. Normaali ruoka uppoaa parhaiten, eikä onneksi mitään makeaa tee mielikään.

Ja niinkuin oli muillakin niin oon heränny joskus aamulla tai aamuyöstä ja tuntuu ettei millään pääse takasin nukkumaan. Ja aamulla ku tyttö herää, tuntuu etten ole nukkunu ollenkaan. Onneksi tuo nukkuu 2-3h päiväunet niin saa levätä sitten itsekin.

Mies aiko tuoda töistä tullesaan pizzaa.. tekee kyllä mieli mutta " pelottaa" että sen jälkeen ei pizza maistu vähään aikaan. Heh, aivan kun se nyt olisi vakavaa... :D

Vierailija
59/84 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ilmottaudun salaisuuksien kerhoon.En tiedä mikä viikko on menossa4 tai 3 ,mutta plussasin 2vkoa sitten.Emme ole kertoneet vielä kellekkään kun on näin alussa,mut eka neuvolan jälkeen vasta aion sanoa kun varmistuu.Se tuntuu jotenkin uskomattomalta vaikka on plussannut niin kun muutama päivä on mennyt tuntuu et olikohan se totta se testi?

Ajattelin tilata neuvolan jonnekin helmikuun alkuun.Mulla oli viime viikko lievää kuvotusta ,mutta nyt ei ole muuta kun rinnat kipeät ja maha pallo.Välillä tuntuu mahassa jännitys kihelmöintiä, ihan kuin pientä vauvan potkimista,mikä on ihan hullua näillä viikoilla ,mut kai se on jännitystä ja ajatus laukkaa...

Meillä on tyttö 2v 9kk,palataan pian asiaan kun tiedän viikot

T:blazero pirkanmaalta

Vierailija
60/84 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli alkuviikosta sain jo plussan,mutta se oli todella haalea.Eilen sit sain ihan kunnon plussan et kai se on vaan uskottava:)

Oireet vahvistuu päivä päivältä,pahaa oloa ja mahaa repii välillä ihan kivasti.Tällänen nopea katsaus,meillä esikoinen 1-wee kuumeessa:/täytyy palailla paremmalla ajalla:)

Icequeen 4+1