Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ELOKUISTEN VIIKKO 2+++

07.01.2008 |

alotinpa uuden pinon.en huomannut että kukaan olisi aloittanut varsinaisesti tämän viikon pinoa.viimeiset keskustelut tässä (toivottavasti osasin laittaa) =) :

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=12065091&p=1&tmo…

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nimimerkit aina katoavat, niin kommentoin vain sitä mitä muistan.

Meillä on myös tämä viikko ollut tosi tuskaa. Ei millään ole taipunut arki kuosiinsa ja kaikki käy minun hermoilleni. Tänään olin jo ihan itkua vääntämässä, kun esikoinen osasi taas näyttää sen huonoimman puolensa. Tosin mekin oltiin joulun seutu kipeinä ja kun kokeiltiin nyt arjen alettua treffata kavereita ja toisia lapsia, ovat he olleet kipeinä. Itselläni on ollut nyt vähän ¿omaa¿ aikaa ja käyn jotenkin liian hitaasti. En taas osaa ennakoida kaikkea tarpeeksi hyvin eli esim. aikaa, kuinka kauan meiltä menee päästä ulos ym. Sentään alkuviikosta lumi toi kaikkea kivaa tekemistä. Ja nyt kovaa vauhtia hieno lumilinnakin sortuu..

Nani, tavataan ihmeessä! Tiistaina meillä on auto, koska tyttö menee kerhon kanssa keskustaan konserttiin, mutta siis silloin kun tyttö on mukana, ei vaunuilu onnistu. Mutta tekstaillaan vaikka ehdotuksista näkemisen suhteen.

Tyttö on siis kerhossa 2krt/vko ja kerran viikossa muskarissa. Jos olisin yksinhuoltaja, tyttö olisi hoidossa osan viikosta, kun isovanhemmatkin asuvat kaukana ja ovat osittain tai kokonaan työelämässä. Ei tätä muuten jaksaisi. Mutta itse kaipaan enemmän leikkiseuraa tytölle lähistölle. Nyt kun vauvan rytmit myös rytmittävät meidän päivää, emme useinkaan onnistu ulkoilemaan samaan aikaan kuin tytön entinen pph. Meillä siis leikkiseura pitää lähinnä sopia jonkun kanssa kotiin tai ulos.

Emmalle jaksamista miehen kanssa ja neitiniiskuselle. On ollut ihme, että itse en ole taistellut tässä olotilassa miehen kanssa. Taitaa muillakin olla hankala tammikuu?

Imetyksestä ja kiinteistä: Itse toivoisin pojan oppivan vähän syömään myös kiinteitä. Korvikkeita tai pulloja ei olla nyt kokeiltu. Toivoisin, että joskus voisin olla esim. kaupassa rauhassa yksin enkä koko ajan paniikissa vilkuilla kelloon tai odottaa milloin puhelin soi ja kutsutaan imettämään. Jos olisi myös kiinteät kuvioissa, voisin olla edes hetken kauemmin jossain. Ja nyt tarkoitan tosiaan vain max kahden tunnin menoja. Hammaslääkäriaika on tulossa (jota on olen jonottanut jo vajaa5kk) ja epäilenpä, että saan vaihteeksi useamman ajan. Jopa niiden sumpliminen näin täysimetyksellä tuottaa päänvaivaa.

Ehkä tämä tästä. Toivottavasti uusi viikko toisi nyt kivaa tekemistä ja mielellään lunta ja pakkasta.

Västis ja poikanen 5kk1vko1pv

Vierailija
62/62 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsotaan muistanko enää mitään kommentoitavaa, sillä olen lukenut pinon aiemmin.

Minä peesaan Hillosilmäpullaa ja Pönttö-Örvelöä tuossa imetysasiassa. Ehkä on helppo olla asian takana, kun imetys on sujunut kummankin lapsen kohdalla mallikkaasti. Ehkä kanta voisi olla eri, jos olisi ongelmia. Silti en tuomitse ketään imettäjää/ei-imettäjää, sillä on niin paljon tilanteita, joissa ei imetys onnistu (allergiat->äidin liiallinen dietti, raskausmasennus ja sen aiheuttama lääkitys, halkiot jne.). Me kaikki isot ja pienet olemme yksilöitä, joten mielestäni pääpointti on se, että lapsi saa ravintoa ja rakkautta sekä kasvaa ja kehittyy, sai ravintonsa rinnasta, pullosta tai lusikasta.

Hoito: meillä poika on kotona. Kerran viikossa käy jumpassa ja seurakunnan kerhossa. Kerran viikossa koitamme käydä vielä uimassa sekä perhekerhossa. Meillä kaveri tilanne on hieman heikko, siis ajatellen ihan lähiympäristöä eli jos leikkikaveria olemme vailla, niin me menemme kyläilemään jonnekin tai saamme itse vieraita. Kertaakaan ei ole sitten toukokuun kaivannut hoitopaikkaan. Hoitajaa ja lapsia näämme n. kerta-kaksi kuukaudessa leikkipuistossa. Niin siis sielläkin me näemme muita lapsia, kun sinne itsemme rullaamme kerran-kaksi viikossa.

Siinä kait ne asiat, joiden takia napsuttelin vielä konetta. Öitä elokuiset!

Möykkyräinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla