Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ELOKUISTEN VIIKKO 2+++

07.01.2008 |

alotinpa uuden pinon.en huomannut että kukaan olisi aloittanut varsinaisesti tämän viikon pinoa.viimeiset keskustelut tässä (toivottavasti osasin laittaa) =) :

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=12065091&p=1&tmo…

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatketaan tuota mun aloittamaani kiinteät osiota

eli koska ja millä kiinteillä aloittanut,miten edennyt,ja montako ateriaa kuvioissa jne...? mitä mieleen tuleekin.ois mukava nähdä miten ne muilla uppoaa.

meillä kiinteät on pop.esikoinen samoin tykkäsi kovasti.harvemmin irvisteli,enemmänkin itki kun ei heti ensi alkuun saanut niinpaljon kuin haluaisi.

nyt annankin kakkoselle tuttua makua jatkoksi,niin ei tarvi itkeä että loppuis kesken.

meillä ei oo maito kauheen in.mutta kiinteät ei ole vaikuttanut maidon määrään.mä en oikeen tiä mitä tekisin.lisätäkö kuitenkin kiinteitä,vai ollako vauva ilman mitään.

hän voi olla ilman maitotilkkaakaan klo 9-15 asti.musta toi on aika kohtuuton aika? et alkaisko antamaan " aamupalan" kun herää 10-11 maissa,eli hedelmää,ja sitten vaikka puuroa tilalle kun tulee 5kk ikään?

en vaan tiedä miksei maito maistu päiväsaikaan.muuten sitä iltapäivän koettaessa menee ja illalla,ja yöllä menee 2dl suurinpiirtein.yht.n6-7dl.

@mona@lla tais olla kokemusta asiasta?

olo on niin VÄSYNYT.tänään ystävän kanssa naurettiin tälle valvomiskaudelle.hänellä on liki vuoden ikäinen poika,joka on todella kiitettävästi vaatimassa tissiä yöaikaan,ja muutenkin elämöi välillä.

sanottiin vaan että JOSKUS ne lapset nukkuu,ja JOSKUS me äiditkin nukutaan.se sana JOSKUS on ihan kiva =)ei liian suuri tavoitteita.

itse olen lopettanut jo aikapäiviä sitten omien unituntieni laskemisen (alkuaikaan sitä tein,ja olo oli siitä syystä tosi apea),ei siitä tuu kun tuska itelle.nyt porskutan eteenpäin.ei sille yöhihhuloinnille mitään mahda,ja aikansa kutakin aina on.tuli sitä unta itselle sitten kaksituntia tai kuusituntia,ja nekin pätkissä.(normaalitarve itsellä on n.10t).

Hannele9 perheessä oli nautittu hyvästä yöstä =) kiva kuulla =)

tälläiset ne putoaakin lujaa,keiden perheessä nukuttu suht hyvin tähän asti ja nyt alkaa ne hihhuloinnit.itelle sen tekee vaan se kurjaksi,kun olen itse todella huono saamaan uudelleen unta,ja jos vielä vauva sekoittaa sitäkin huonoa nukkumista,on yhtälö todella huono.mutta ihan tätä tuttua samaa esikoisen ajoilta kaikki.ja elossa ollaan.

oli ihanaa nähdä ystävä ja hänen 4v lapsensa tänään tuolla ulkona.ystäväni on työelämässä vuorotyössä,ja jotenkin aina menee ristiin koska voitaisiin nähdä.tuntuu todella että olen lukittuna tänne neljän seinän sisälle-kotipihalle suurimman osan ajasta,näkemättä ketään ulkopuolista,paitsi ohikulkevia ihmisiä.joten teki tosi hyvää olla porukalla pari tuntia aamupäivällä ulkona,ja vauva nukkui vaunuissa osan ajasta.piristi kummasti =)

ja piristipä tuokin kummasti kun on tullut lunta =) =) aivan ihanaa!!!!

voi sitä lasten riemua tuolla ulkona,ja onpa paljon valoisampaa!

meillä muuten nyt on alettu ollan kolmekintuntia hereillä päiväunien välissä.ennen oli max 2t.ja päivärytmi on tullut niin että lyhyet 40min unet ensin ja sitten 2,5t unet tähän aikaan.ja nukkumaan 22.30-10/10.30 yö.

eikait muuta.nautinpa hetken rauhasta.vauva nukkumassa parvekkeella,mies ja poika lähtivät tv-tasoa katsomaan,ja sen kautta hetkeksi ulkoilemaan...

neitiniiskunen ja pikkumies 4kk1vk+

Vierailija
2/62 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevättä ja kesää jo kovasti odottelen, mutta kun tässä vielä aikaa sinne kuitenkin on, niin ihanaa että tuli edes lunta. Kamalaa tuo jatkuva kurakeli. Lasten haalareita saa pyykätä ihan kaiken aikaa ja kengissä kantautuu kilokaupalla hiekkaa eteiseen. Jos ei sitten yhtenään ole imuroimassa niin sukissahan ne hiekat kulkee ympäri taloa.

Meillä mennään vielä ihan rintamaidolla. Kun poika on ihan hyvin kasvanut sekä maitoa tuntuu ihan sopivasti tulevan niin en ole oikeastaan vielä oikein edes ajatellu soseiden aloittamista. Isompien poikien kanssa taidettiin siinä nelikuisena (silloin oli ohje 4kk täysimetyksestä, ainakin meidän neuvolassa) aloitella ihan perunalla neuvolan ohjeiden mukaan. Jos en ihan väärin muista niin molemmista pojista se taisi olla todella pahaa (ilmeistä päätellen..). Kakkosen kanssa taidettiinkin sitten siirtyä aika pian banaaniin ja se sitten alkoi maistua. Neuvolassa kyllä sanottiin, että kannattaa sillä perunalla aloitella eikä niillä makeilla jotta oppii sitten syömään muutakin kuin makeaa. Itselläni ei ainakaan ihan näin äkkiseltään tule ketään mieleen joka ei olisi oppinut perunaa syömään sen takia että olisi vauvana saanut ensin vaikka sitten sitä banaania.

No nyt keskimäinen tuli jo kärkkymään iltapalaa. Pitää kai mennä sitä laittamaan. Äiti vaan olisi nyt viihtynyt niin tällä koneella..

pönttö-örvelö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/62 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiuduttu sairaalastan tänään Jooelin kans...pikkuseen iski (ei mitään hajua mistä sai) rs-virus...kurjan tukkonen raukka on ollu ja on vieläki, kotiuttivat ku suht hyvä kuntonen ja pois ennen ku saa jonku muun infektion osastolta ku sellanen osasto oli jossa hoidetaan montaa eri pöpöä..aamuin illoin käydään vielä " imettämässä" toisen röörit auki limasta osastolla...hoitona tolle pöpölle oli vaan nuo imut ja spirat-lääke joka hengitettiin sisään, jotta keuhkot saavat tilaa muullekkin ku limalle. Lisäksi pikkusella oli happiviikset, nenä-mahaletku (ku ei limalta voinu enää ite syödä), sekä saturaatiomittarin anturi jalassa...kujan näkönen kyllä raasu oli ;(

Tällasta meille, täytyy tulla jossain vaiheessa ku ehtii niin lukemaan teidän juttujanne, on jääny niin vähälle tää terapia puoli ku en ole koneelle päässyt ja nytkääm en ehdi tän kummempia jutustelemaan ku ilta+muut hommat kutsuu

toivottavasti kaikki ovat saaneet olla terveenä, pysykööt pöpöt poissa, kiitos! Viikon jatkoja!

nani76 ja pipi-Jooel

Vierailija
4/62 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, onneksi Nanilla on nyt kuitenkin rs:t jo voiton puolella, eikö? On ne vaan kauheita nuo taudit ja kun vielä näin pienille iskee.

Meillä ollaan kiinteitä vasta tasan kaksi kertaa maistettu. Ihan pienen pienen annoksen olen antanut lusikan päästä sössättyä bataattia ja ilmeestä päätellen on ollut tosi pahaa ;) Eikä suu suostu aukeamaan enää toiselle lusikalliselle...Nyt on maha ollut kovana jo monta päivää (alkoi kyllä ennen bataatin maistelua) eikä kunnon kakkia ole tullut sitten viime torstain jälkeen niin eilen ostin luumupurkin jota tänään voisi sitten maisteluttaa. Jos saataisiin sillä mahakin taas toimimaan. Kaapissa on myös maitohappobakteereja josko sitten niitäkin kokeilisi. Maitoa poika tykkää juopotella mutta ei meilläkään päivisin mene niin hirveästi. Määristä nyt en tiedä yhtään kun imetän mutta jos aamulla juo esim. klo.8 niin seuraavan kerran voi juoda vasta klo.13. Eikä silloinkaan välttämättä ole vielä hätä vaan äiti vaan tyrkkää tissiä suuhun niin voihan sitä sitten vaikka huvikseen hörppästä. Ja sitten seuraavan kerran joskus klo.16-17. Illalla sitten maistuukin vähän useammin ja yöllä (klo.23-7) 1-2 kertaa.

Meillä tuo poika on muutenkin itse herttaisuus, ei hällä ole koskaan mikä hätä (paitsi autossa) ja nukkumaankin mene ihan itekseen. Päivisin saisi kyllä hiukan enemmän nukkua mutta pääasia kuitenkin että öisin sentään nukkuu. Ja kun ei kuitenkaan ole mitenkään kärttyinen päivälläkään niin samapa tuo. Eilenkin makoili ja höpötteli nalleille lattialla jumppamatolla tyytyväisenä melkein tunnin jotta äiti sai koko kämpän imuroitua.

Töihin menoa olen tässä kovasti pähkäillyt kun jo kyselivät että kuinka kauan meinaan olla vielä poissa. Itse haluaisin olla vielä koko vuoden ja sitten poika olisikin saman ikäinen kuin esikoinen oli kun aloitti hoidossa ja silloin meni ainakin ihan kivuttomasti. Mutta sitten raha...Meillä kun on jonkun verran asuntolainaa ja mies joka ei osaa elää nuukasti. Syksyyn asti ehkä pärjättäisiin mutta sen jälkeen alkaa kyllä niukat ajat. Noh, täytyy mennä pankin tädin kanssa juttelemaan vaihtoehdoista ja eiköhän se siitä. Ja miehenkin on vaan sitten pakko supistaa harrastuksistansa.

Jotta sellaista, nyt pitäisi lähteä pihalle lumihommiin...

jav@

Vierailija
5/62 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Nania ja Jooelia. Toivottavasti olette nyt voiton puolella. Tuo RS-virushan taitaa aikuisilla olla ihan tavallinen flunssa, joten sen saa kai sen vuoksikin tosi helposti.

Meidän poika on alkanut hermostua lattialla mahallaan kun ei pääse eteenpäin. Voi sitä karjumista, jolla yrittää saada tavaroita luokseen. Mutta ei vielä hoksaa mitä tekniikkaa pitäisi käyttää.

Ihanaa, että lunta tuli. Lumitöitä pitäisi itsekin ehtiä tekemään ainakin vähän ennen tytön hakemista kerhosta.

Miten muuten. Onko kirjoittajissa tai taustailijoissa yhtään uudelleen raskaaksi tullutta?

Västis ja poika 5kk3pv

Vierailija
6/62 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELi viime viikon perjantaina saatiin sitten lopullinen selvyys, että meidän vauvalla on maitoallergia, kun käytiin maitoaltistuksessa ja lisäksi sen verran paha allergia, että ei siedä lainkaan maitoproteiinia, joten juomme vuoden ikään asti ainakin neocate maitoa. Lisäksi lääkäri epäili ja epäilen itsekin muitakin allergioita (vaikka prick testit eivät niitä näyttäneet), joten keskusteltuani lääkärin kanssa. päätin lopettaa imetyksen kokonaan, koska pojan iho reakoi (kutisi) joka kerta kun annoin rintamaitoa, vaikka olin ollut dieetillä (ei maitoa, munaa, soijaa, naudanlihaa, kanalihaa, perunaa, porkkanaa, ruista).

Lopetettuani imetyksen pystyn kontrolloimaan mitä poika saa suuhunsa ja seuraamaan mahdollisia iho- ja tai suolireaktioita paremmin. Nyt sitten kokeillaan kiinteitä hitaasti eli yksi uusi aine kerran viikossa. Imetyksen lopettaminen tuntui aluksi pahalta, mutta kun näin muutamassa päivässä pojan ihon kutinan rauhoittuvan selvästi ja pojan rauhallisuuden lisääntyvän sen myötä, tiesin tehneeni oikean päätöksen.

Muuten elämään kuuluu mahataudista toipumista eli esikoinen ja minä ollaan oltu kohta viikon verran mahataudin kourissa. Pikku hiljaa alkaa helpottamaan ja näyttäisi siltä, että emme saaneet tartutettua vauvaa, josta olen todella kiitollinen. Riittää kun itse ja yksi lapsista oksentaa ja ripuloi. Mies tosin tänä aamuna valitteli mahaansa, mutta se on aikuinen MIES ja saa luvan kestää mahatautinsa kuin MIES.... :)

t. huhtikuunvauva

Vierailija
7/62 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauhea tota rs-virusta nanin Joeelissa!!! Toivottavavsti tauti on selätetty ja kaikki nyt paremmin!!!!

Eikä kelleen enää mitään pöpöjä, kiitos!!!!

Harmittelut myös huhtikuunvauvan vauvan allergioista! Mutta toisaalta hyvä, että syyt löytyvät, eivätkä vaivaa pientä! Ja aivan varmasti imetyksen lopetus tuossa tilanteessa oli täysin oikea ja hyvä päätös!! Sitä ei kannat surra! Tsemppiä vaan!

Neitiniiskuselle ja muillekin; meillä ei juoda maitoa enää kun noin 2-4dl vuorokaudessa! Se on minusta AIVAN liian vähän ja siksipä teen ilta- ja aamupuuron maitoon, jotta saisin maidon määrää kasvatettua.

Joo, meillä siis syödään aamupuurokin!

Helpompi kun laitan koko päivän listan....eli:

Aamulla ylös noin kuudelta, juo maitoa n. 100ml

aamupuuro klo7-7.30 (1dl maitoa+riisihiutaleet)

purkkiruokaa n.klo11 ja jälkkäriksi purkki hedelmäsosetta

päikkäreiden jälkeen maitoa n.2dl

iltapuuro (n.2dl) klo 19

tarjoan vielä maitoa ennen yöunia, muttei ota!

Meillä ei siis Saana juo mitään vellejä eikä maitoja pullosta tuon enempää!!

Haluisin, et jois mut kun ei niin ei!!

Kiinteät aloitin maissilla ja perunalla. Siitä sitten pikkuhiljaa lisäilin makuja. Miedoimmat maut ensin ja esim. kaalit viimeisimpänä.

Ei olla raskaana ei! Heinäkuisissa näyttää yksi odottavan elokuuksi seuraavaa! Mahtavaa!

Minulla on siis vauvakuume edelleen ja ensinhän ajateltiin tehdä heti vaan seuraava, mutta kun Saana oli/on NIIN vaikea siirsimme hieman! Ostin kolmen kuukauden satsin minipillereitä, on muuten kamalia, menkat lähes koko ajan, ei sovi mulle YHTÄÄN, niin siis ostin 3kk satsin ja jos sen jälkeen rupeis taas koittaan!

Saanaahan yritettiin melkein vuoden päivät joten ei se niin varmaa ole, että heti tärpää!

Kolmas on sitten ehdottomasti (;)) viimeinen!!!

En muista pitikö vielä jotain kommentoida... ensi kerralla sitten!

Nyt pihalle!!!

T:Mona ja Saana 5kk 1vko 1pv :)

Vierailija
8/62 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kamalaa tuollainen rs-virus,ja sehän tosissaan on isommilla ihan tavallinen lentsu,mutta pienillä tosi vakavakin.

me ollaan selvitty helpolla *kop kop* ei mitään lentsuja ym vauvalla.

esikoinen ja mies olivat ennen joulua helpossa oksutaudissa, oksensivat kerran.

ja nyt esikko pärskinyt kolmatta päivää,muttei aivastuksia kummempaa vielä.

ei tuu lapsia enää,paitti jos joskus 10v kuluttua hurahdan.toivottavasti en =)mulla ei oo menkat alkanut.minipillereitä syön,enkä imetä enää.

pitäs varmaan saada joskus tässä aikaseksi muuttaa noi yhdistelmäpillereiksi.kai ne menkat joskus tulee.tai noissahan minipillereissä voi olla just et tiputtaa vähän väliä,tai sitten ei tuu olleskaan.

esikkoa imetin 1v4kk asti.ja menkat tuli tällä välillä vaan joku kolme kertaa.mutta vielä viipyvät jossain.

hyvä varmaan olis jos alkais,ois hormoonitoiminta taas ennallaan.

tosin en enää koe olevani hormoonihirviö kuten alussa =)

mäkin huomasin että heinäkuisissa ootellaan vauvaa =) ehkä meitinkin ryhmässä joku kohta yllättää,mun mielestä jollain oli yritystä päällä,en muista kellä.

jahas.nyt hermostutaan.mooooi!

Vierailija
9/62 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuunvauva: Hyvä, että selvisi teidän vauvanne allergia. On noi aina kurjia, jos mikään ei tunnut käyvän. Tsemppiä sitten ruokakokeiluihin.

Tuli hyvät kuntoilut tänään. Lumitöiden jälkeen vaunuja työntämään lumisille jalkakäytäville ja takaisin kotiin vielä tyttö pulkassa. Pitäisi vielä tänään mennä katsomaan onko lähileikkarin mäki jo kunnossa.

Raskauksista kyselin siksi, kun piti itse varmuuden vuoksi pissiä tikkuun. Menkoja ei kyllä ole näkynyt, mutta viime aikoina on ollut vähän pahoinvointia. Toki niin taisi olla esikoisenkin aikana jossain vaiheessa imetystä. Piti vain varmistaa negatiivinen tulos. Olin kyllä helpottunut negasta, vaikka kolmannen jossain vaiheessa haluaisinkin. Saisi tuo yksi vauva ensin vähän kasvaa. Vaikka onhan aika tähänkin mennessä hurahtanut ihan tosi lujaa kyytiä.

Meidän pojalle yhä maistuu kiinteät aika surkeasti. Toki olikin vasta 4. päivä maistelua.

Västis ja poika 5kk3pv

Vierailija
10/62 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ollaan reilu viikko kärjistelty yksin, ilman miestä. On jo ikävä toista arjen jakajaa, ottaisin jopa ne ärsyttävät/kiukkupäivätkin, kunhan en olisi YKSIN.

Vauvakuume on täällä krooninen. Minun sylissäni olisi vielä tilaa yhdelle, mutta miehen mielestä se on nyt tässä ja PISTE. No, jahka aikaa kuluu, niin uskon hänenkin lämpeävän ajatukselle. Kuitenkin olen koittanut vauvastamme nauttia ajatuksella, jos hän sittenkin on viimeinen.

Huhtikuunvauva: mielestäni teit hyvän päätöksen lopettaessasi imetyksen. Katselin muutama vuosi sitten läheltä, kun paras ystävä meinasi ns. tappaa itsensä, esikoisensa ja parisuhteensa tiukan imetysdietin ja loppuun palamisen kanssa. Itsekin on jälkeenpäin sanonut, miksi oli niin tyhmä ja koitti olla kaikki voipias.

Ilo loppui lyhyeen...poitsu heräili.

Nopsaan silti vielä. Voimia Nanille ja varsinkin Jooelille. Meillä neitonen oli 1,5 viikkoa, kun hän sairasti rs-viruksen. reilu viikko meni vauvan kanssa osastolla. Pelottava tauti...niin ja osasto, sillä sai kaiken aikaa pelätä, mitä kiertolaisia infektio-osastolta vielä tarttuu, vaikka kuinka pesi käsiään ja vältti käytävillä kulkemista. Onneksi silti ei olleet osaston lelut käytössä. Nyt olenkin hieman hermoheikko aivastelua ja niiskutusta kohtaan, oli se niin karmea kokemus vauvan kanssa.

Möykkyräinen

Vierailija
11/62 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teit oikean päätöksen!

meillä ei ollut allergioita,mutta mielestäni tein oikean päätöksen,ja täysimetys jäi tällä kertaan lyhyeen,osittaisimetys 3,5kk:een.

ei kertakaikkiaan,musta ei oo imettäjäksi.esikoisen kanssa se meni kun en muustakaan tiennyt.mutta hulluudenpartaalla olin!kertaikaikkiaan hän oli aina ja kokoajan tissillä...

ja niin oli tämäkin tapaus ekan kuukauden,mutta ajattelin että koko perhe seotaan.en tiedä missä vika...mutta olen ollut tyytyväinen ja vauva myös,ja koko perhe voi paremmin =) enää en ole miettinyt koko asiaa.

Vierailija
12/62 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun Saanalla on nyt joku ongelma kun vinkuu koko ajan ja nukkuu päikkärit huonosti sillä seurauksella, että on koko ajan väsynyt!

Käykääpä lukemassa ja kommentoikaa tänne tai sinne!!!

Ajattelin, että tää olis joku pika ongelma, yhden päivän tai silleen, mut kolmas päivä menossa ja nyt menee hermot kun just hain vaunuista kun huusi siellä TÄYSIÄ ja nyt jo kitisee väsymystä....

MIKSI????

Nyt taas kantamaan...

T:Mona ja huutava Saana

Vierailija
13/62 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdellä kädellä.. meillä esikoinen kiukkusi usein aina uusien taitojen myötä. kiukkupäivät olivat joko ennen tai jälkeen taidon oppimisen. tietty ne hammasvaivatkin tulivat mieleen.

västis

Vierailija
14/62 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nan ja Jooel: toivottavasti on teillä jo rs-virus paranemaan päin. Itse olen koko vauva-ajan sitä pelännyt, kun etukäteen peloittelivat, että tulossa paha rs-virustalvi. Raskasta varmasti ollut siellä sairaalassa :(

Huhtikuunvauva: hienoa, että allergia selvisi! Lopetin osittaisimetyksen kuukausi sitten ja vieläkin tulee hetkiä, jolloin sitä kaipaa, mutta toisaalta pullovauvankin kanssa on hyviäkin puolia. Toivottavasti teillä ihottuma helpottaa. Meillä Luukaksella on atooppista ihottumaa, luulen, ettei johdu mistään ruoka-aineesta, mutta tarkkailen koko ajan tilannetta. Meillä ihottuma kuitenkin helpottui, kun imetys päättyi. Olen naureskellen miettinyt syömiäni suklaita, leikkö ne syynä ;)

Huomenna viisi kuukautta jo mittarissa, ja tänään käytiin neuvolassa. Mitat oli 69,6cm ja 8600g. Muutenki kaikki hyvin. Rokote saatiin, muttei viimeksikään mitään siitä seurannut.

Meillä syödään kaksi soseateriaa päivässä, eli n.klo 11 pottua ja porkkanaa, ja n. klo 17 puuroa+hedelmäsosetta. Pottu nyt ei niinkään uppoa, mutta puuro on ihan hitti. Sitä menee jo aikamoiset määrät tuohon ukkoon. Syököön kun maistuu. Neuvolan täti suositteli aloittamaan vielä kolmannen soseaterian, eli välipalaksi hedelmäsosetta. Ja myöskin liharuuat vois kuulemma aloittaa. Ei kuulemma noin iso poika maidolla kasva ;) Sopii mulle, voin sitten kohta jo unohtaa yösyötöt, nyt on kaksi yötä nukuttu syömättä (muttei kitisemättä). Suositteli kans pitämään enempi masullaan, kun ei liiku vielä. Kyllä se poika liikkeelle lähtee, kunhan ehtii!

Itelleni olen jostain hommannut flunssan, inhaa, kun päätä särkee ja nenä tukossa, ja pinna kireällä :( Mutta täytyy koettaa levätä, kun mahdollista, eiköhän se siitä.

Voikaa hyvin! emma ja Luukas 5kk

Vierailija
15/62 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä lueskellut kuulumisianne, mutta jotenkaan en ole saanut aikoihin kirjoiteltua mitään.

Meidän kaveri on nyt siis 5 kuukautta ja 8 päivää. Kiinteiden maistelun aloittelimme viime viikolla ja sen jälkeen elo onkin ollut varsin kiukkuista. Yöt ovat varsinkin olleet hankalia ja tyyppi käytännössä " roikkunut" tississä koko ajan.

Kertokaahan mihin ja miten teette puurot? Niiden maistelu meillä pitäisi kohta aloittaa.

Mun tissimaito ei yksinkertaisesti oikein riitä enää ja kaveri ei osaa/suostu juomaan tuttipullosta vastiketta, niin mitähän meidän pitäisi tehdä?

Jotenkin tahtoisin vastustaa iskukuumennettuja vellejä ja vastikkeita, mutta taitaa olla liian hankalaa?

Hampaita meillä ei vielä ole. Kovasti joka suuntaan kääntyillään ja melkein ryömitäänkin.

Vierailija
16/62 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut pari vkoa yöt kiihtynevään tahtiin levottomia,mutta pohjanoteeraus viimeinen viikko,kun säheltänyt 4-8krt yössä..noi määrät nyt on viitteellisiä mutta TOSI monta krt vispannut.enkä oo saanu uneen kuin maidolla,no ehkä yhen välin auttanu silitys.ja omat unet jossain puolentunnin pätkissä...hoooh.

nyt nukkumaan klo 23 söi 3.20 ja 6.45 ja nukkui 10.30!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

yön pituus ollutkin sama,mutta nukkui kuin tukki!

hauskaa on kun otin oikeen kynää ja paperia viereen,ajatuksena kirjata heräämisiä,koska en niitä aamulla muista,ja myöskin seurata maidon menekkiä.

söi 60ml 3.20 ja 40ml 6.45 joten voisi päätellä ettei ollut nälkä koko yönä, ainakaan kiljuva nälkä.

oon antanu tunti ennen unia jo reilun viikon maissisosetta ja unimaidon ennen unta.

noina sähläysöinä on kyllä maitoa mennyt 2-3dl,en oo jaksanu muutakaan tehdä.

kiinteitä aloitelleet!

onko teille tuttu tuo yosa valmiste? on maidoton kauravalmiste jogurttihyllyssä. esikolle aikoinaan annoin. ensin kyllä taisin keitellä limapuuroa riisijauhosta =)

mä käytän tosi paljon valmiita.en vaan saa aikaseksi ite sössätä. en pode huonoa omaatuntoa.aika nopeeta tulee se aika kun saa samaa ruokaa kun muukin perhe,tietty mausteeton versio.

virkeä neitiniiskunen ja pikkumies reilu 4kk ja esikkopoika kohta 5vee

Vierailija
17/62 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

herään miljoona kertaa yskimään tai siihen et nenä on ihan tulkossa. Onneksi ei ole kellän ollut tämän pahempaa.

Meillä toka vanhimmalla oli vauvana maitoproteiiniaalergia ja ei kyllä paljon naurattanut. Oli suolisto-oireinen ja diagnosoitiin vasta vuoden vanhana. Hirmuinen homma oli totutella siihen että missään ei saanut olla maitoproteiinia. Vaan oppihan tuon ja nyt on onneksi allergia helpottanut eikä muita allergioita hänellä ollut.

Joonas pulauttelee hirveästi mutta iholla ai näy mitään eikä kamalan pajon ole vatsa oireitakaan niin tuskimpa on tällä onneksi allergiaa. Rasittavaa kuitenkin tuo pulauttelu lun vaatetta saa olla jatkuvasti vaihtamamssa vaikka kaulassa roikkuu ruokaliinakin koko ajan.

Kiinteitä me ei olla vielä ajateltu aloittaa kun maito tuntuu riittävän ihan kivasti. Mutta perunalla aion aloittaa tällä kertaa. Edellistä täysimetin 6kk ja aloitin sitten mangolla kun peruna tökki niin kovasti. Kokeilin siis perunaa pari kertaa ja sitten luovutin. En sitten tiedä johtuuko tuosta että ei vauvana perunaan tottunut heti alussa vai jostain muusta mutta kota 3v. ei syö vieläkään perunaa ja on meidän lapsista ainut perso makealle. Joonaksen kanssa siis aoin yrittää kasviksia ensin ja maketa soseita vasta myöhemmin että ei vaan käy samoin kuin tuon edellisen kanssa vaikka ei välttämättä tuosta makeilla soseilla aloittamisest johdukkaan.

Nyt Joonas yrkkäsi taas sellaisen lastin omaan ja minun syliin että mennään molemmat vaatteiden vaihtoon.

Vierailija
18/62 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tännekin neuvolakuulumiset.

Tyttö oli 7590g ja 64cm,pipo:44,4cm ja pelkällä äidinmaidolla jatketaan 6kk asti...Sit aloitellaan hiljalleen kiinteät.Tyttö on hyväntuulinen,nukkuu päivällä edelleen 3t päikyt,ja prit lyhyemmät...Yöllä nukkuu 12-13t,yleensä ei herää lainkaan,nyt muutamina öinä herännyt 1-2 krt,lieneen tiheänimun kausi meneillään.

Itse aloitin kuntosalilla käynnin,syötän tytön täyteen,niin mies pärjää hyvin pari tuntia tytön kanssa....Isiltä kun ei evästä tytölle heru ;)Toki aina on puhelin mukana,jostuleekin nälkä,niin äiti ehtii suht pikaisesti takaisin kotiin.

Ihan mukavalle on tuntunut saada omaakin aikaa,vaikka en sitä edes erityisesti kaivannut,vaan tykkään kotonaolosta eniten yhä.

Vierailija
19/62 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pimulla tuli eilen 5kk täyteen, on se jo iso tyttö... Laittelin pois 68cm vaatteita ja otin käyttöön 74 senttiset, kamalaa, ihan kauheeta, mihin se pikkuinen vauva katosi!!!?? Neuvola on vasta 15.päivä, mutta tuntuu että nyt on kuukaudessa kasvanut tosi paljon.

Linnea nukkuu edelleen hienosti, viimeyönä 10.5 tuntia inahtamatta kertaakaan välissä. Muttei siis nukkunut päiväuniakaan... Onneksi on kuitenkin aurinkoinen ja tyytyväinen tyttö vaikkei nukukaan läheskään joka päivä päikkäreitä.

Kiinteät meillä aloitettiin 4kk iässä, perunaporkkana-vellillä, mikä maistuu edelleen. Nyt on otettu hedelmä ja mustikkasoseiden rinnalle puurot, ne tuntuu pitävän nälkää hyvin. Erityisen maistuvia on ollut riisi-banaanipuuro (jauheesta valmistettava) ja tetrassa myytävä vadelma-kaurapuuro =) Niitä söisi vaikka kuinka paljon. Ja korvikemaidot menee myös, varsinkin kun lisää sekaan vähän hedelmäsosetta ja juottaa vellitutilla. Päristyttäminen on kiva uusi taito, harmi vaan että se tapahtuu useimmiten ruuat suussa, heh.

Ainiin, annoin eilen Linnean käteen maissinaksun!!!! Meni hujauksessa suuhun ja ai että oli kivaa imeksiä sitä ja sotata pitkin naamaa ja käsiä!

Ja jumppamatto on edelleen hitti! Siinä jaksaa masullaan makoilla jopa 10 minuuttia kunnes kääntyy selälleen. Vähän sillä meinaa hermo mennä kun työntää lelun kauas itsestään eikä yletykään enää siihen eikä pääse perään ;) tahtojen taistelua.

Tota tahdonvoimaa on tullut selkeesti muutenkin lisää, ihan murisee ja ärisee välillä kun ei saa lelua suuhun tai kun se tippuu sitteristä lattialle. Niin tai kun ne varpaat on niin kaukana suusta, sitä on punnannut nyt monta päivää ja sukat on ihan kuolassa. Ääni on jo tosi kova ja kiljunta (siis kiljuu omaksi ilokseen ihan tyytyväisenä sitterissä) kuuluu pölynimurin äänen yli hyvin. Niin ne vauvat kasvaa ja voimistuu.

Vauvakuume nostaa päätään...

Joku kyseli joko on uusia raskauksia... Ei...kai...kuukautiset tulleet viimeksi marraskuun puolivälissä....tänään pitää ostaa testi. Siis vaikka vauvakuumeilua onkin, en toivo uutta raskautta näin pian sektion jälkeen, eikä ne edelliset kilotkaan ole vielä tosta vyötäröltä mihinkään kadonneet. Ollaan kyllä käytetty kumia ihan joka kerta, että ihmettelen jos nyt raskaana ollaan!! Noh pianhan se selviää. Todennäköisemmin kuitenkin kierto hakee vaan omia uomiaan =)

Onko teillä vaunuissa lampaantaljaa? Nyt kun tuli pakkasia niin mietin olisikohan hyvä? Otin vaunukopan pois jokunen viikko sitten sen pienuuden vuoksi ja nyt vaunujen pohjalla on fleece-peitto ja ä-pakkauksen makuupussi, sitten kun vielä ymppää tytön siihen toppahaalariin on vaunut täpötäynnä niin ettei jalkasuoja meinaa kiinni mennä.

Voimia kaikille sairastaville perheille. Ja kaunista tammikuun alkua kaikille, ihanaa kun tuli lunta ja siten valoisampaakin! Pulkkamäki kutsuu!

Terveisin Hell-in ja Linnea 5kk ja 1pv.

Vierailija
20/62 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti pitää vaunut ja vauvan lämpimänä. Meillä on lisäksi käytössä lämpöpussi joten aika pienillä vaatteilla nukkuu Joonas näillä keleillä kun vielä nukutan ulko kuistilla suojassa viimalta ja kiperimmältä kylmältä.

Ja tohon raskaus asiaan ei meillä ei olla raskaana eikä enää tullakkaan kun Joonas on perheen viimeinen lapsi. Yllättävää että ei ole edes haikea olo vaikka yleensä olen kroonisesti vauva kuumeillut. Tosin nyt kuumeilen varsaa =)