Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa rattaita! (+kesäläisten kuulumisia)

10.04.2007 |

Eli varmasti loppuun kaluttu aihe jo, mutta en oo hetkeen täällä käyny ja alkais olla rattaita aika katella. Oon käytettyjä katellu mut jotkut pyytää sikamaisia hintoja, et mieluummin sit ostaa ihan uudet.. Oon alustavasti miettiny et olisko Herqulesin Twin Raptorit hyvät, tai sitten Emmaljungan Twin Scooterit? Vielä on vaihtoehtona Oran Jovilandit. Suositelkaa omianne jos ootte hyvät löytäny ja oon kiinnostunu etenkin Herqulesin vaunuista jos jollakin olis jopa myynnissä ;D Ajattelin rattaisiin kantopussit niin voivat vauvat pienestä pitäen nukkua niissä..

Mitäs kesäläisille kuuluu? Onko massut kasvanu :) Mulla viikkoja nyt 28+6, olo on ihan hyvä eikä maha nyt ihan älyttömän iso vielä. Vauvat kilon kokoisia nytten.. Kirjoitelkaas kuulumisia ja mitä hankintoja ootte tehny vauvoille :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät sovi alle 6kk vanhoille, kun niissä ei saa selkänojaa alas asti. Muutenkin suosittelisin ostamaan erillisillä selkänojilla varustetut kärryt. Itse ostaisin luultavasti seuraavista jotkut Emmaljungan peruskaksostenrattaat (jotka tuntuivat kevyiltä työntää), Briot, Teutoniat tms. Kannattaa miettiä käyttöä eli ostaa ennen kaikkea hyvät rattaat, vaunuaika on suhteessa lyhyt. Mieti myös missä käytät eli liikutko hiekkateitä, asvalttia, kauppakeskuksissa, puistoissa, kaupungissa vai miten.

Meillä on Brion Doublewavet (ainoa miinus matala kuomu, kun esikoinen kyydissä ja myöskin matala ostoskori, tosin juuri siksi menee matlaksi paketiksi myös autoon)ja lisäksi auton perässä aina tuplasattarit matkoja ja kauppakeskuksia varten. Kotosalla liikutaan joka päivä puistoon, kauppaa jne. kävellen ja esikoinen keikkuu vielä laudalla mukana, joten peruskärryt ovat parhaat. Ja sattarit riittävät kevyet autossa aina pidettäviksi. En jaksaisi mitään kevyiksi mainostettuja rattaita ( kuten esim. Twinco) nostella autoon. Ja itse asiassa nuo keveyt ovat samanpainoisia kuin meidän Briotkin eli tuon 16kg. Sattaritkin painavat kyllä aika pajon, mutta ovat kompaktimmat nostaa naisvoimin.

Qvasi, esikoinen 2,5v ja tuplatytöt 4kk

Vierailija
2/8 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUULUMIA:

Täällä viikkoja kasassa 27+3 ja tänään kävin kuukausittaisessa ultrassa. Parivaljakko oli kääntynyt kuukauden takaisesta perätilasta toisinpäin ja molemmat siis tällä hetkellä raivotarjonnassa. Vielähän tässä ehtinevät kääntyillä sen seitsemän kertaa ennen synnytystä...

Masu on tosiaan on pullea ja ainoa vaiva tällä hetkellä on kipeä paikka tuossa navan yläpuolella. Mulle pakkaa koko kupu suoraan eteen eikä jakaudu tasaisemmin kylkiinpäin. Sen takia varmasti tuo paine navan seudulla onkin. Vähän hirvittää, kun miettii, että odotusaikaa on vielä 2-3kk ja nyt jo napa paukkuu... : /

Molemmat vauvat ovat saman kokoisia ja painoarvio oli n. 1200g. Molemmilla siis asiat kunnossa ja seuraava ultra taas kuukauden kuluttua.

VARUSTEISTA:

Noista tiedustelemistasi vaunuista/rattaista en kyllä ole vielä itsekään selvillä. Jotenkin on muotoutunut lukemieni kokemusten perusteella käsitys, että Emmaljungat ovat isot ja kömpelöt. Itse halajan rattaita, joissa kääntyvät etupyörät, että olisivat ketterät näin kaupunkiolosuhteissa. Pehmeät kantokassit vauva-ajaksi.

KaksPlussan keskuisteluista luin pitkät pätkät tyytyväisiä kokemuksia X-Adventuren Twincoista. Niissä on nyt uusi malli, joissa kääntyvät etupyörät ja leveyttä 72cm, joten ovista ja turvaporttien väleistä pitäisi niillä päästä helposti karauttamaan.

Mutta tämä ratasmieltymysasia taitaa olla paljolti kiinni tosiaan käyttötarpeesta ja ympäristöstä. Meillä esikoisella on Teutonian Joe-yhdistelmät ja olen ollut niihin tyytyväinen, siksi harkitsen myös Team Aluja. Herquleksen Twin Raptoreita olisin myös halunnut livenä nähdä, mutta viimeeksi Lastentarvikkeessa asioituani siellä ei ollut ko mallia lainkaan paikalla.

Tässä siis samoja pähkäilyjä harrastan kanssasi ja toivottavasti saat asiasta viisastuneilta parempia vastauksia.

Yhden ainutta nuttua tai tavaraa en ole kaksosille vielä hankkinut. Esikoinen siirtyi " isojen sänkyyn" ja omaan huoneeseensa nukkumaan muutama viikko sitten ja hänen perintöpinnis jököttää nyt tyhjillään makuuhuoneessamme. Ei sitä viitsi varastoon enää alkaa purkamaan ja sitten taas parin kk päästä uudelleen kasaamaan, pohja täytyy tietysti nostaa yös. Ajattlein, että ihan aluksi molemmat vauvat mahtuisivat samaan sänkyyn vaan nähtäväksi jää, onko hassu ajatus????

Hoitopöytäkin on vielä kylppärissä, joten sekin siis täydessä valmiudessa. Seuraava hankinta taitaa olla sitten turvakaukalot, jotka ajattelin ostaa telakallisina niin ei mene turhaa aikaa kolmen lapsen turvavöiden napomisessa. Esikoisen Baby Safen laitan vaikka Huutonetiin, kun on turvavyömallia.

No, tulipas tässä nyt tekstiä kerrakseen.

Toivottavasti muutkin kesäläiset ovat " hereillä" ja laittavat kuulumisiaan pitkästä aikaa.

Voikaahan hyvin,

TublaKubla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä emmaljungan twin city crossit ja olen ollut tyytyväinen niihin,ei asuta kaupungissa joten kauppoihin ei tarvitsekaan mahtua niiden kanssa,meillä erikseen sitten siihen tarkoitukseen Gracon stadium duo peräkkäin istuttavat matkarattaat. Meillä mahtuivat samaan pinnasänkyyn ensin vierekkäin ja sen jälkeen jalat vastatusten,mutta olikohan tytöt 3kk kun piti laittaa omiin sänkyihin kun potkivat niin kovaa. Jos joku kiinnostunut niin mulla myytävänä pian Gracon turvakaukalot (telakkamalli) kun ollaan jo ostettu turvaistuimet ja pian saadaan siirtyä niihin,kaukalot on 6,5kk käytetty ja tosi hyvä kuntoiset.

Memmi ja tytöt

Vierailija
4/8 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko pyydät kaukalosta? Ja myytkö erikseen? Meillä kun on jo yksi, niin ei tarvittaisi kuin yksi lisää.

Vierailija
5/8 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kuulumisia:

Meillä oli kanssa eilen perusäitipolikäynti ja kaikki oli hyvin.

A-vauva raivotarjonnassa ,siis tällä hetkellä. Painoarvio 600g ja B- vauva toisella puolella ylempänä perätilassa, painoarvio 680g.

Kaikki siis hyvin ja seuraava äippärikäynti 4 viikon päästä.

Itsellä lantionseutu vaiva entisellään, välillä nukutaan yöt paremmin ja välillä heräilen tunnin välein, mutta nyt kuitenkin ollut hiukka parempi jakso ja mielikin pirteämpi.

Sellaista tosi odotustahan tämä on, kun on jo jonkin aikaa ollut sairaslomalla.

Noista kulkupeleistä en minäkään osaa oikein sanoa mitään.

Me ostettiin käytettynä Emmaljungan yhdistelmät. Niissä on alkuun yhteinen koppaosa kummallekin ja sitten voi vaihtaa sen ratasosan. Eihän tuo koppaosa taida kauaa mennäkään ja kuulemma tuota mallia ei enää valmistetakaan.

Asutaan maalla ja sisälläkin ihan mukavan tilavaa, niin koeajossa vaikuttanut ihan hyvältä valinnalta. Ovenkarmin ja renkaan väliin jää just sopivasti muutama sentti.

Matkarattaaksi hankitaan sitten kanssa nuo cracon duo stadiumit.

Kiitos Memmille kommenteista! Samanlaisia sain yhdeltä äidiltä myös täältä suunnalta. Meillä kun on jo käytetyt cracon kaukalot telakoineen tuolla odottamassa.

Me on myös ajateltu, että voisivat nukkua alkuun samassa sängyssä ja sitten tarpeen mukaan otetaan toinen sänky käyttöön.

Mies tekee itse hoitopöydän ja sitten toinen hoitotaso tulee vessaan vesipisteen viereen.

Yhden sitterin kävin eilen (käytettynä myös) ostamassa ja toinen saadaan tuttavilta lainaan. Sitterienkin käyttöikä on kuitenkin suhteessa niin lyhyt.

Vaatteiden suhteen meillä on parin ystävän kanssa toiminut kierrätys jo pitkään ja nyt sieltä onkin tullut taas meille päin iso kasa pieniä vaatteita.

Ja jonkin verran on säästössä omien isompien vauvavaatteita.

Joitakin heräteostoksia tulee kuitenkin välillä tehtyä, on ne vaan niiin ihania nuo pikkuiset vaatteet.

Jaksuja ja iloista mahan kasvatusta kaikille

Nuksuli 24+4

Vierailija
6/8 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitsitkö laittaa Memmi kuvia noista sun istuimista, olisin todella kiinnostunut kummastakin!! Tässä on osoite: tiia.nieminen@mesta.net. Laita myös hinta yhteensä niille, parinkympin pintaan on matkahuollon kautta lähetys ellei muuten saada järkättyä, minulle tietenkin kulut. Ja mitä nopeammin pystyt kuvat laittaan niin sitä parempi, tarvii oikeesti lähtee tästä pian edes jotakin hankkimaan :)

Mulla on Kubla sama vaiva kun sulla tuon navan suhteen :( Sikamaisen kipeä ajoittain, sitten vielä kun koko napa on pullahtanut täysin ulospäin, ja jos osuu esim paitaan tms niin johan sattuu- onks navassa hermoja siinä vai mitä? ;D Sama kun maha kasvaa vaan pystysuoraan eteen eikä leviö mihinkään, sf mitta oli pari viikkoa sitten jo 33.. Neuvolatätsy sanoi että vetelee kyllä aivan omia lukemiaan :) Ajattelin muuten myös laittaa vauvat samaan sänkyyn aluksi, yksi tuttava sanoi että oli pitänyt puoli vuotta samassa sängyssä :) Ja edelleen, kuin myös, aion hankkia telakalliset istuimet jos vain helpottaisi arkea :)

Meillä ei mies suostu kääntyviin pyöriin vaan haluaa mahd. isot, esikoisella oli Gragon rattaat niin lukot meni heti rikki ja ovat sitten aika vaikeat työntää hiekalla.. Mutta kuten myös, ne Herqulesin rattaat tahdon nähä luonnossa! Oon myös noita Brioja miettinyt.

Aika paljon hankittavaa, mä hölmö kun heitin esikoiselta kaikki esim. tuttipullot roskiin.. Oon kyllä käytettyjä yrittänyt katella- siis en tuttipulloja vaan rattaita ja istuimia :) Olipas kiva kuulla tein kuulumisia! Kasvamisiin ;D

Vierailija
7/8 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva lukea pitkästä aikaa kesäläisten kuulumisia ja hyvä, että kaikilla on asiat kunnossa. Minulla oli torstaina neuvola, kaikki ok. Polikäynti oli muutama viikko sitten, sielläkin kaikki kunnossa. Painoarviot olivat silloin 640g/650g, eli tasaisesti kasvavat molemmat. Seuraava käynti maanantaina.

Oma vointi on ollut tosi hyvä, joskin hengästyttää helposti ja jalat ovat melko lailla kirjavat, mutta muuten olo on ihan yhtä hyvä kuin yksösraskaudessakin. (ainakin vielä). Minullakin maha kasvaa tuohon eteen, eikä ole vielä toistaiseksi levinyt sivuille. Molemmat lapset ovat koko ajan olleet poikittain, saas nähdä, missä vaiheessa kääntyvät. Jos kääntyvät... Sf-mitta oli neuvolassa 31,5cm.

Minä olen vähitellen ostellut tavaroita vauvoille, kun laitoin myös kuopuksen jälkeen lähes kaiken kiertoon. Rattaiksi ostetaan Emmaljungan rattaat, kun olen aiemmin ollut merkkiin tyytyväinen. Ja turvakaukalot tulee meillekin jalustallisena mallina, niin helpottaa autoon laittoa huomattavasti. (ainakin toivon niin). Meillä on tälläkin hetkellä autossa kaksi korokeistuinta ja kuopuksen turvaistuin, joten aattelin, että istuimet on helpompi laittaa jalustan päälle kuin vyöttää joka kerta erikseen.

Olen myös miettinyt, että laittaisin vauvat aluksi samaan pinnasänkyyn, ihan tilanpuutteen vuoksi. Muutamme talvella isompaan taloon, jonne mahtuu sitten useampikin sänky. Mutta täytyy nyt katsella, miten tänne saadaan kaikki mahtumaan.

Kelan lappuja olen täytellyt, mutta en ole vielä vienyt, kun odotan palkkatodistusta tilitoimistosta. Haen päivärahaa viime vuoden tulojen mukaan, koska vuoden 2005 olin kotihoidontuella. Viime vuoden tulot olivat siten sen verran isommat, että kannattaa hakea niiden perusteella.

Jaksamista kaikille ja ottakaa rauhallisesti, että vauvat pysyvät masuissa vielä monta viikkoa!

-pyrytyttö ja vauvelit rv 27

Vierailija
8/8 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin sähköpostiin kuvat kaukaloista. Mieluiten tietysti myisin yhdessä mutta erikseen jos ei " yhteisostajaa" löydy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi