Rahankäytön ja seksin yhteys
Kommentit (31)
sitten kun meidän suhde alkoi vakiintua, aloin maksaa joitakin juttuja. Mutta esim. jos ollaan kaveripariskunnan kanssa ravintolassa, mies haluaa aina maksaa. Se olisi hänen mielestään noloa, jos mä maksaisin.
Tällä hetkellä mä maksan enemmän asuntolainan korkoja, mutta tiedän, että tilanne tulee tasoittumaan. Ostin juuri miehen lapsille n. 100 eurolla vaatteita. Laitan kaiken ruoan. Mies tekee enemmän tiettyjä juttuja, ja maksaa palkastaan sen mukaan miten on varaa. Miehellä menee enemmän rahaa esim. autolainaan ja auton käyttömaksuihin (mm. bensa), mutta auto on myös hänen nimissään ja 100% hänen käytössään. Itse käytän ehkä vähän enemmän rahaa vaatteisiin ja kosmetiikkaan. Toisaalta hän käy parturissa kuukauden välein, ja mä käyn ehkä kerran kahdessa vuodessa (mutta rahaa menee silloin viisinkertaisesti enemmän).
Epäreilu tilanne on silloin, jos toisen tilille vain kertyy ja kertyy rahaa, kun taas toinen kitkuttaa. Tai että toinen puoliso pistää rahaa humpuukiin, kun toinen säästää ja sijoittaa. Mutta epäilenpä vain, että aika harvalla parilla sellainen tilanne on.
On meillä sitten kyllä erimielisyyksiäkin miehen kanssa tarpeellisten vaatteiden laadusta ja määrästä - esim hänen lapsillaan on aivan liian vähän vaatetta ulkoilua varten (ei villakerrastoja, vain ohuet topatut haalarit) ja he palelevat pihalla. Samat pipot lokakuusta kovimpiin pakkasiin (ohuet). Sisävaatteissa reikiä ja kulumaa. No joo, sillähän tietysti säästää, mutta aika ankealta se vaikuttaa! (Ja siksipä ostinkin vähän lisää vaatetta... olisi enemmänkin saanut olla.)
Niin ja kun tapasin mieheni niin hän oli silloin työtön ja minä kävin töissä joten elätin silloin miestäni että turha alkaa mistään siivellä elämisestä puhumaan=). Mun kaveri piirissä on miehiä jotka ei halua vaimojensa pukeutuvan näyttävästi tai käyvän partureissa yms ja oon usein miettinyt että miksi joillekkin miehille kumppanin kauneus on ongelmallista? Ovatko niin julmetun mustiksia jos joku mies vähänkin vilkaisee vaimoa?
Sanomattakin selvää että nämä miehet ei osallistu naisen ulkonäköön liittyvissä " ostoksissa " . Taitaa täälläkin pari sellaista olla kun heti vetävät herneet nenään kun puhutaan rahasta ja NAISISTA.
Eikö ne miehet halua olla ylpeitä kumppanistaan ja jopa vähän kerskailla kavereille " katoppas kuinka hyvännäköinen nainen mulla on " ?
tai kun olemme porukalla ulkona. Yleisesti meidän perheessä vallitsee periaate " se maksaa kummalla sattuu olemaan sillä hetkellä enemmän rahaa." Joskus on minunkin vuoroni eikä miehelläni ota luonnolle antaa minun maksaa kaupassa, olipa hihnalla mitä tahansa.
Mutta aikaisemmin sinkkuna ollessani ja nykyäänkin esim. baarissa, en halua että mies maksaa minulle mitään erityistä, drinkin voin juuri ottaa vastaan jos vaikuttaa siltä että tarjoaja ei kuitenkaan automaattisesti odota piparia vastapalkaksi. Jotenkin se vaan tuntuu että sitten sitä jää kiitollisuudenvelkaan.
Vierailija:
Mun kaveri piirissä on miehiä jotka ei halua vaimojensa pukeutuvan näyttävästi tai käyvän partureissa yms ja oon usein miettinyt että miksi joillekkin miehille kumppanin kauneus on ongelmallista? Ovatko niin julmetun mustiksia jos joku mies vähänkin vilkaisee vaimoa?
Sanomattakin selvää että nämä miehet ei osallistu naisen ulkonäköön liittyvissä " ostoksissa " .
Mun kaveripiirissä on naisia jotka ei halua miehensä ajavan hienolla moottoripyörällä tai autolla on olen usein miettinyt että miksi joillekin naisille hyvä auto on ongelmallista? Ovatko niin julmetun mustiksia jos joku nainen vähänkin vilkaisee miestä? Sanomattakin selvää että nämä naiset eivät osallistu miehen autoon liittyvissä ostoksissa.
Get it? Ethän sinäkään osallistu isompiin kustannuksiin, kuten autoon tai taloon, mutta kai ne silti ovat tärkeitä? Miksi hitossa mies on taloudellisesti vastuussa naisensa ulkonäöstä, mutta nainen ei miehen? Ja älä aloita tota miehet tienaavat enemmän -mantraa, sillä naisella on täysi mahdollisuus kouluttautua pidemmälle kuin sinä. 99% miehistä haluaa naisensa olevan hyvännäköinen, mutta ei miehilläkään mitään rahapuuta takapihalla kasva, vaan nainen saa itse kantaa kortensa kekoon. En minäkään maksata muijalla kuntosaliharrastustani vaikka se tekee minusta paremman näköisen.
Kuinka tuo voi jatkuvasti vaihdella kummalla on enemmän rahaa?
Teettekö molemmat pätkätöitä ja kaikki menee mitä tulee?
Vierailija:
Yleisesti meidän perheessä vallitsee periaate " se maksaa kummalla sattuu olemaan sillä hetkellä enemmän rahaa."
Mielelläni osallistuisin auto hankintoihin ja asunto asioihin jos se olisi ajankohtaista ja onhan mulla sievoinen summa jo säästössä niihin hankintoihin, edes mies ei tiedä vielä siitä. Niin ja just ostin miehelleni sali kuteet ( kaikki mahdolliset ) että kyllä olen hänen ulkonäköänsä avittanut....
Varmaan myöhemmin tässä kouluttaudunkin lisää mutta vielä en tiedä mitä haluaisin tehdä.....
ja eri kuukausina niiden määrä vaihtelee. Ja sitten on niitä yllättäviä menoja, eli jos vaikka auto paukahtaa ja remontti nielee suurimman osan käteenjäävästä osasta, on selvää että toinen kustantaa siinä kuussa menot molemmille.
Verkkarit ja t-paita. Ehkä polvisiteet ja voimanostovyö jos kyykkää.
No tietysti painonnostokengät, jos vakavammin treenaa maastavetoa ja kyykkyä(tukevat eikä litisty painon alla). Älä vaan sano, että olet hommannut jonkut salihanskat(sormenpäät avoimet) ja salihousut ja salipaidan. Tekee hinttimäisen vaikutelman miehestä, siis tekstiiliurheilu. Muutenkin akkamainen mies jos käyttää muijan ostamia salikuteita. Toivottavasti mies edes valitsi ne itse. No eipä tämä liity asiaan, mutta oli pakko avautua.
-Mies
Vierailija:
Niin ja just ostin miehelleni sali kuteet ( kaikki mahdolliset ) että kyllä olen hänen ulkonäköänsä avittanut....
Vierailija:
jos vaikka auto paukahtaa ja remontti nielee suurimman osan käteenjäävästä osasta, on selvää että toinen kustantaa siinä kuussa menot molemmille.
Tämä käännettiin heti " MIES ei kestä hyvin tienaavaa naista!!!" Ihmettelen suuresti, mikä kohta tutkimuksessa sanoi asian olevan näin. Eikös suurin osa avioeroista ole yhäkin naisen hakemia, joten mitä tästä voi päätellä... että nainen ei kestä itseään huonommin tienaavaa miestä?
Eipä ole kohdalle sattunut. Minusta on ollut ärsyttävää, ettei naiset anna miehen maksaa. Vaimokin aina vouhkaa laskujen tasaamisesta. Hänellä on oikeudet käyttää tiliäni ja ainut mitä olen pyytänyt, että varoittaa, jos se menee nollille, että tiedän siirtää muualta rahaa. Naisille tuntuu olevan hirveän tärkeää olla riippumattomia.