Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ärsyttäää, kun koulussa ja eskarissa lapselta kysytään aina maanantaisin ja lomien jälkeen

Vierailija
03.01.2008 |

mitä hän on tehnyt lomalla. Eli joka viikonloppuna tai lomalla tarvii aina tehdä jotain. On noloa, kun kaikki muut on aina käyneet jossain reissuissa ja oma ei missään. Ei ole edes tehnyt mitään erityisen mainittavaa.

Vähän eriarvoistavaa käytöstä tuollainen utelu.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni parhaan ystävän äiti on vähän tuollainen. Luokan akateemiset vanhemmat " ylpeilevät" kun kertovat duuneistaan, samoin aina lomamatkoilla " leveillään" etc etc. Nämä arviot tulevat minulle aina yllätyksenä, en ole kiinnittänyt mitään huomiota, vaikka meillä ei olla käyty missään pohjoismaita pidemmällä lomilla. No joo, akateeminen olen, ehkä siksi en ole huomannut " ylpeilyä" , vaan ottanut kertomukset ihan arkisena jutusteluna.

En kyllä tiedä kokevatko lapseni matkustamattomuutemme jonain puutteena, tai vanhan automme tai kerrostaloasuntomme. Minä en, kun ne ovat omia valintoja. Täytyy ehkä jutella, että kaikki mitä kukin tekee on ihan yhtä arvokasta ja mielenkiintoista.

Vierailija
2/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin vain selittää, että joillekin se on ihan arkea ja jos he sitten sanovat käyneensä jossakin, se ei ole heille yhtikäs mitään. Eivätkä he sano sitä nimenomaisesti ja tarkkoja ennakkosuunnitelmia hyödyntäen strategisesti ratkaisevalla hetkellä tölviäkseen jotakuta, joka kokee sen jollain tavalla ylimieliseksi, alentuvaksi, loukkaavaksi tai tilastoista poikkeavaksi. Hyvä luoja sentään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että lapsille jää jotain traumoja asiasta, mutta toisaalta mä yksikertaisesti kärsisin niissä liikaa ja olen sen verran itsekäs etten lähde maksamaan sellaisesta. Meillä käydään kyllä muuten retkillä, ulkoillaan, lasketellaan jne ja ainakin meillä lapset tykkää sikana leipomisestakin, valitettavsti, koska sekään ei mua niin kiinnosta. Mutta se on kuitenkin multa mahdollinen uhraus, se leipominen, puuhamaa liikaa vaikka ilmaiseksi pääsisikin.

Vierailija
4/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mistä sen pitäisi sitten puhua? Koettaa ehkä salata että on tullut tehtyä muutakin kuin leivottua?

Vierailija
5/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä yritin vain selittää, että joillekin se on ihan arkea ja jos he sitten sanovat käyneensä jossakin, se ei ole heille yhtikäs mitään. Eivätkä he sano sitä nimenomaisesti ja tarkkoja ennakkosuunnitelmia hyödyntäen strategisesti ratkaisevalla hetkellä tölviäkseen jotakuta, joka kokee sen jollain tavalla ylimieliseksi, alentuvaksi, loukkaavaksi tai tilastoista poikkeavaksi. Hyvä luoja sentään.

Vierailija
6/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt trenditietoiset elää sitä slow life -vaihetta, josta eiralainen puhui. Laitetaan ruokaa from scratch ja haetaan yksinkertaisia elämyksiä.

Heidän perässään tulee sitten ns. laaja yleisö, jolle nyt on vielä muotia se elämä eli juuri matkustelu, golfaaminen, puuhamaat ja kaikenlainen hyörääminen. Sitten he kyllästyvät ja alkavat hakea noita " syvempiä elämyksiä" .

Trendipellet ovat siirtyneet jo taas sitten seuraavaan sykliin. Jne. jne.

Vierailija
7/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on slow-elämä ja yksinkertaiset ilot kunniassaan.

Vierailija:

Nyt trenditietoiset elää sitä slow life -vaihetta, josta eiralainen puhui. Laitetaan ruokaa from scratch ja haetaan yksinkertaisia elämyksiä.

Heidän perässään tulee sitten ns. laaja yleisö, jolle nyt on vielä muotia se elämä eli juuri matkustelu, golfaaminen, puuhamaat ja kaikenlainen hyörääminen. Sitten he kyllästyvät ja alkavat hakea noita " syvempiä elämyksiä" .

Trendipellet ovat siirtyneet jo taas sitten seuraavaan sykliin. Jne. jne.

Vierailija
8/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä piittaa trendeistä.

Osa taas on trenditietoisia sillä, että he sanovat, etteivät piittaa trendeistä...

Vierailija
9/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme häsellä sen takia, että slowlaiffi on meidän perheessä valinta. Valintaa emme suorittaneet luettuamme naistenlehdestä sen olevan trendikästä vaan raskaan viikon jälkeen se vaan nyt tuntuu parhaalta.

Lapset oireilevat jos niitä koko ajan juoksuttaa ympäri ämpäri. Sen näkee ihan vaan kuuntelemalla lasta.

Kesälomilla toki käymme Puuhamaat ja ulkomaat ja mökit ja Lintsin ja Korkeasaaren.

Vierailija
10/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

parasta matkassa oli sprinklerit, jotka ruiskuttivat vettä kukille ja nurmikolle.

Vierailija
11/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei huvita eikä jaksa. Sekö tekee minusta tekopyhän!?

88

Vierailija
12/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Eira on varmaan tällä hetkellä keksinyt tuon saman " ei huvita, ei jaksa" -virren ja ylenkatsoo nyt " juntteja" , jotka säheltää.

Myönnä nyt edes, että et ole ainoa, joka on keksinyt pyörän...

Vierailija
13/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhallista elämää kotosalla, koska ei huvita eikä jaksa muuta. Sitäpaitsi ravaaminen puuhamaissa sun muissa on mielestämme turhanpäiväistä ja tarpeentonta, lapsista tietysti kivaa joten joskus harvoin niille voi sen ilon suoda.

Vierailija
14/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään tekemistä omien valintojeni kanssa. Ollaan aina matkusteltu ja kierretty puuhamaita koko perhe. Itselläni tämä alkoi noin 30 vuotta sitten ja trendi vaan jatkuu. Slowlife on niitä varten, jotka eivät jaksa tai joilla ei ole varaa. Vaikka kyllä minäkin masentuisin jos pitäisi eiralaiskaksiossa perheen kanssa viettää koko viikonloppu.

Vierailija
15/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten on matala- ja korkeasuhdanteilla ja muilla yhteiskunnan muodeilla.

Ihan lapsellista väittää olevansa ihmisyhteisön yläpuolella. Trendeistä ja muodeista on ulkona vain jos on tosi syrjäytynyt, mikä sekään ei ole kauhean hyvä asia lapsiperheelle.

Vierailija
16/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä näkee viikon päiväkotihulinan jälkeen, miten se nauttii kun saa olla vain kotona, leikkiä omilla leluillaan, ei ole aikataulua, kaikkeen saa keskittyä rauhassa sen aikaa kuin se kestää. Minä ymmärrän hyvin kun ollaa miehen kanssa ihan samanlaisia.

Mekin käydään sitten välillä jossain, täytyyhän ne puuhamaatkin käydä ja kivaa niissäkin on. Mutta minulle ei sovi sama elämäntapa kuin yhdellä ystäväperheellä, jossa viikonloppu on pilalla jos ensimmäiseen virikkeeseen ei sännätä lauantaina aamukahdeksalta, olla yö jossain ja tulla kotiin sunnuntaina nukkumaanmenoaikaan. Heillä on arkenakin harrastus joka illalle, myös päiväkoti-ikäisillä.

Me kai ollaan koko perhe luonteeltamme aika slow.

Vierailija
17/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei saa aina kököttää kotona. Kukaan ei saa aina olla menossa.

100 euroa vetoa, että jokainen perhe on joskus kotona, joskus tekee jotain muuta!

Typerä keskustelu.

Vierailija
18/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ope kysyy maanantaina mitä on tehnyt viikonloppuna !

Jos jotain normaalista poikkeavaa on tapahtunut, hän oikein odottaa maanantaita että saa kertoa.

Vierailija
19/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää ole hirveän relevantti argumentti. Mitenkäs pitkään arvelisit niiden trendin aallonharjalla olevien eiralaisten jaksavan nököttää kotona slowssa elämässään ennen kuin heitä alkaa taas junttius kiinnostaa?

Vierailija
20/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kolmas kerta kun se on muodissa näiden 30 vuoden aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän