Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ärsyttäää, kun koulussa ja eskarissa lapselta kysytään aina maanantaisin ja lomien jälkeen

Vierailija
03.01.2008 |

mitä hän on tehnyt lomalla. Eli joka viikonloppuna tai lomalla tarvii aina tehdä jotain. On noloa, kun kaikki muut on aina käyneet jossain reissuissa ja oma ei missään. Ei ole edes tehnyt mitään erityisen mainittavaa.

Vähän eriarvoistavaa käytöstä tuollainen utelu.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuu!Vierailija:

Pitääkö jossain eskareissa vanhempien raportoida, mitä kotona tehdään viikon ajan?

Ei voi olla totta.

Vierailija
82/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jo lapsesta asti elää pelkkien erikoisten kokemusten odotuksessa. Kun Suurin osa siitä elämästä on sitä harmaata arkea. Sitten tuntuvat ne kirkkaat hetket kirkkaammiltakin sellaista taustaa vasten. Arjestakin voi oppia nauttimaan. Vain täten ihminen voi olla todella onnellinen.

Itse nautin puhtaan pyykin tuoksusta. Ruuanlaittokin on ihan mukavaa. Lapsetkin saa siihen mukaan. Positiivisella mielellä elämä on parempaa. Laskuvarjohypyt, sirkusreissut tai matkat kaukomaihin eivät tekisi minusta yhtään tyytyväisempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri ravaa lasten kanssa koko ajan ja valittaa sitten, että nämä eivät ole hetkeäkään paikallaan tai tyydy mihinkään. No eivät kai, kun äiti pomppii kuin duracell!

Vierailija
84/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sinun tuttavapiirissäsi on noin, ei tarkoita että kaikki suomalaiset eläisivät noin. Mutta taidat olla sen verran ahdas- ja ylimielinen että et sitä tajua...

Vierailija:

Meilläpäin valtaosa vanhemmista matkustaa työkseen ja lapset ovat asuneetkin ulkomailla. Ei todellakaan ole big deal.

Vierailija
85/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös sämpylän leipomisissa ym. ovat innolla mukana, se on niiden mielestä ihan huippua jos pääsee mukaan leipomaan tms.!

Vierailija
86/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös vanhukset.

Vierailija
87/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä minua moitit? Siitäkö että olen niin ahdasmielinen etten tunne tuota tilastoa vai siitä, että tunnen ja leuhkin ylimielisenä, että meilläpäin matkaillaan?

Taidat moittia minua siitä, että hengitän. Menehän nappaamaan se aamulääkkeesi.

Vierailija
88/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meidän 4- ja 7-vuotiaat tykkää ihan hirveästi kylpylöistä, puuhamaista ym mutta ymmärtävät kyllä hyvin, että se ei ole jokaviikonloppuista puuhaa vaan harvinaista herkkua. Sen lisäksi nauttivat tosi paljon ihan tavallisista jokapäiväisistä asioista. 7-vuotias on jo tosi hyvä apuri minulle, pöyrittelee lihapullat, leipoo sämpylät jne ja nauttii joka hetkestä.

Kesäiset pyöräretket, retket uimarannalle, syksyiset retket metsään, talviset pulkkamäkireissut ym ne on lasten suosikkeja meillä.

Vierailija
89/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin on iso juttu jos lapsi pääsee käymään ulkomailla. Eikä meilläpäin ihmiset ole mitään köyhälistöä, asutaan omakotialueella missä valtaosa aikuisista on akateemisesti koulutettuuja, ihan hyvin toimeentulevia. Mutta taviksia.

Vierailija
90/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäin moni suomalainen ei ole koskaan matkustanut lentokoneella. Näitä suomalaisia on runsaasti ihan kaikissa ikäluokissa, ei pelkästään vanhuksissa. Heitä on eniten ihan keski-ikäisissä, ei vanhuksissa! Itse tunnen erittäin paljon alle 30-vuotiaita aikuisia/nuoria/lapsia jotka eivät ole matkustaneet lentokoneella.

Vierailija:

Myös vanhukset.

Vierailija
91/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelet että tuon pikku piirisi tilanne on sama kuin kaikilla muillakin suomalaisilla.

Vierailija:

mistä minua moitit? Siitäkö että olen niin ahdasmielinen etten tunne tuota tilastoa vai siitä, että tunnen ja leuhkin ylimielisenä, että meilläpäin matkaillaan?

Taidat moittia minua siitä, että hengitän. Menehän nappaamaan se aamulääkkeesi.

Vierailija
92/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti on puistossa naama elefantinsukupuolielimellä, se vaikuttaa lapseenkin. Jos taas vanhemmat ihan innoissaan käyvät lapsen kanssa ihan vaan lenkillä, pulkkamäessä tms. niin se innostus tarttuu lapseenkin.

Vierailija
93/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskarien vanhempia? Jos ovat, ovat kyllä yleensä koulutetumpia ja takuulla matkustelleita.

Minä en tunne ketään nuorta (siis alle 70-vuotiasta), joka ei matkustelisi.

Vierailija
94/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuule ihan omassa alemmuudentunnossasi nyt koko juttu!

Vierailija
95/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkailusta, kylpylöistä, huvittelusta kuin sämpylänpyörityksestä. Onko se nyt niin paha asia kun siihen kuitenkin on ollut ihan hyvin varaa? Ei se minusta lapselle mitenkään paha asia ole jos näkee maailmaa vähän laajemminkin kuin kilometrin säteellä omasta kodistaan. Me ollaan lisäksi kaksikulttuurisia koska mies on ulkomaalainen, joten lapset käyvät ulkomailla jo sukulaisissakin pari kertaa vuodessa (ja siellä se vasta onkin elämä yhtä puuhamaata), itse pidän matkailua ja niitä vesipuistoja yms. ihan rikkautena elämässä, ja jos niistä joutuisi luopumaan olisin lasten puolesta tosi pahoillani.

Vierailija
96/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma tulee ehkä vastaan siinä kohtaa, jos ei osaa nauttia mistään jokapäiväisistä asioista. Kukaan kun ei varmaankaan jaksa reissata niissä puuhamaissa ihan joka viikonloppu. Elämässä pitäisi oppia ottamaan ilo irti kaikennäköisistä erilaisista asioista.

Vierailija
97/97 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on todella paljon perheitä jotka eivät juurikaan matkustele ulkomailla! Sellaisia perheitä on enemmän kuin niitä jotka matkustelevat.

Vierailija:

eskarien vanhempia? Jos ovat, ovat kyllä yleensä koulutetumpia ja takuulla matkustelleita.

Minä en tunne ketään nuorta (siis alle 70-vuotiasta), joka ei matkustelisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan