Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulle maksetaan tai paljonko maksat elatusapua?

Vierailija
06.02.2014 |

Mä maksan 850 e/kk kahdesta lapsesta.
Exä vaimo on työtön.
Lasten kans kotona.
Vähä vituttaa.

Kommentit (61)

21/61 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan 170€, yksi lapsi

Vierailija
22/61 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:43"]

mun mies kanssa samanlaises tilanteessa kuin ap...eli joutuu maksamaan ehkä (?) myös eksänsä menot, maksaa 200 €, mutta eksänsä on opiskelija, eli varmaan maksaa siis myös hänen menot koska eihän opiskelijoilla ole tuloja. paitsi yksinhuoltajatulot joista en tiedä. mutta mun mielestä lapsen maksut kuuluu sille jolle se lapsi jää. Koska jos se etä ei vaikka syystä tai toisesta tapaa enää sitä lasta, niin miksi pitää maksaa "ei mistään".

[/quote] Joutuu maksamaan vaikka ei tapaisi lastaan. Monesti saattaa johtua siitä että lapsen äiti ei anna tavata lastaan. Pitäkää pojat pintanne, oikeuteen jos muu ei auta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 19:50"]

No äidin elatuskyky on alempi ja lasten kulut maksetaan tulojen mukaan. Asumisen osuus myös. Minä saan 320 kuussa ja puolet harrastuskuluista eli 500 vuodessa kahdesta lapsesta mutta saamme saman verran palkkaa ja kulut ovat kohtuulliset. Lapset isällä joka toinen viikonloppu ja muuten lomilla neljä viikkoa.

[/quote]

eh....Elatuksen tarve lähtee kylläkin lasten tarpeista, ei siitä paljonko äidillä on rahaa.

[/quote]

Joo, mutta elatuksen suuruuteen vaikuttaa mikä on kenenkin elatuskyky. 

Vierailija
24/61 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 16, katso kelan sivuilta elatustuki.

Mä saan kelasta nyt sen reilu 300, kun exä opiskelee.

Vierailija
25/61 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex maksaa 320e/ kaksi lasta. Mitään sopimuksia ei olla tehty, eikä varmaan tehdäkään. Homma kummankin mielestä ok,  vaikka jäin työttömäksi ja tuloni tipahtivat. Ex kompensoi hankkimalla lapsille harrastusvehkeet yms. kalliimmat hankinnat. Ehkä tätä sopuisuutta helpottaa sekin, ettei kummallakaan ole uutta puolisoa, joka saattaisi vahtia pennosia ;)

Vierailija
26/61 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 19:50"]

No äidin elatuskyky on alempi ja lasten kulut maksetaan tulojen mukaan. Asumisen osuus myös. Minä saan 320 kuussa ja puolet harrastuskuluista eli 500 vuodessa kahdesta lapsesta mutta saamme saman verran palkkaa ja kulut ovat kohtuulliset. Lapset isällä joka toinen viikonloppu ja muuten lomilla neljä viikkoa.

[/quote]

eh....Elatuksen tarve lähtee kylläkin lasten tarpeista, ei siitä paljonko äidillä on rahaa.

[/quote]

Joo, mutta elatuksen suuruuteen vaikuttaa mikä on kenenkin elatuskyky. 

[/quote]

Suuruuteen vaikuttaa monikin asia, mutta PÄÄasian PITÄISI olla lapsten tarpeissa, ei äidin.

Vierailija
27/61 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin tätä:

Pitäisikö elatusapu sopia lastenvalvojan luona tehtävällä sopimuksella? Kun käsittääkseni vain viranomaisen vahvistama sopimus on ainoa keino saada maksettu elatusapu verovähennyksiin.

Vierailija
28/61 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 21:14"]

Kysyisin tätä:

Pitäisikö elatusapu sopia lastenvalvojan luona tehtävällä sopimuksella? Kun käsittääkseni vain viranomaisen vahvistama sopimus on ainoa keino saada maksettu elatusapu verovähennyksiin.

[/quote]

No verovähennyksen takia ei kannata... muutaman kympin saat vähentään /lapsi /vuosi

Vierailija
29/61 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 21:19"]

Kysyisin tätä:

[/quote]

No verovähennyksen takia ei kannata... muutaman kympin saat vähentään /lapsi /vuosi

[/quote]Hmm käsittääkseni virallisesta sopimuksesta olisi jotain hyötyä maksajalle. Verotusprosenttia alentavasti. Tai jotenkin se vaikuttaa vaikka päivärahoihin tai johonkin sosiaalisiin etuuksiin. Tietääkö joku?

Vierailija
30/61 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 21:19"]

Kysyisin tätä:

[/quote]

[/quote]Hmm käsittääkseni virallisesta sopimuksesta olisi jotain hyötyä maksajalle. Verotusprosenttia alentavasti. Tai jotenkin se vaikuttaa vaikka päivärahoihin tai johonkin sosiaalisiin etuuksiin. Tietääkö joku?

[/quote]

Ei tarvitse tietää kun netistä on vastaus saatavilla

https://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Henkiloasiakkaan_tuloverotus/Vahennykset_ansiotulosta_ja_verosta/Elatusvelvollisuusvahennys(27587)

Vierailija
31/61 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusvelvolliset voisivat miettiä kuinka paljon rahaa menisi kuukaudessa jos asuisivat edelleen lastensa kanssa. Helpolla pääsevät niin vastuullisesti kuin taloudellisestikin eron jälkeen. Hyvähän se etävanhempana on tehdä kaikkea kivaa ja mukavaa joka toinen viikonloppu, sanoa hymyssä suin sunnuntaina heipat ja maksaa exän tilille vaivaiset sataset tai parit kuukaudessa. Kyllä se on pientä verrattuna siihen mitä lähivanhempi tekee ja kustantaa, oli sitten töissä tai ei. Onneksi omien lasten tilanne on hyvä, koska kumpikin vanhempi ymmärtää asettaa lasten tarpeet etusijalle.

Vierailija
32/61 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lastenvalvojalla laskettiin, että miehen osuus elatuksesta olisi 140 euroa/lapsi. Kolme lasta, eli 420 yhteensä. Miehelle asia ok. Mulla isommat tulot ja mies lasten kanssa 12 vrk/kk. Eli saa luonapitovähennystä. Mä ainakin haluan laskettaa nuo kunnolla, niin ei tarvitse sitten turhasta itkeä.

Vierailija
33/61 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 21:37"]

Elatusvelvolliset voisivat miettiä kuinka paljon rahaa menisi kuukaudessa jos asuisivat edelleen lastensa kanssa. Helpolla pääsevät niin vastuullisesti kuin taloudellisestikin eron jälkeen. Hyvähän se etävanhempana on tehdä kaikkea kivaa ja mukavaa joka toinen viikonloppu, sanoa hymyssä suin sunnuntaina heipat ja maksaa exän tilille vaivaiset sataset tai parit kuukaudessa. Kyllä se on pientä verrattuna siihen mitä lähivanhempi tekee ja kustantaa, oli sitten töissä tai ei. Onneksi omien lasten tilanne on hyvä, koska kumpikin vanhempi ymmärtää asettaa lasten tarpeet etusijalle.

[/quote]

Luuletko ettei sen etävanhemman tarvitse eronne jälkeen maksaa vaikkapa vuokraa? Niin,ja sitten täällä vingutaan kun eksän luona ei ole molemmille mussukoille omaa huonetta.Voi DAAAAAA!!! :D

Vierailija
34/61 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut valittaa kun saa niin vähän,entä jos

"oikeasti" olisit itse maksajana !

Vierailija
35/61 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan yhdestä teinistä 300 e.

Tuo kattaa peruselämisen, mutta minulle jää silti enemmän maksettavaa, kun koululäppäri pitää uusia, vanhat ja leirikoulu maksaa yms.

Enää ei tule lapsilisääkään.

Pienistä lapsista nuo on älyttömiä summia. Ap:ta käy sääliksi.

Vierailija
36/61 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 e/kk, lapsen isä hyvätuloinen. En ole itsekään köyhä mutta pienempituloisempi. Lastenvalvojalla laskettu. Lapsi 2 v

Vierailija
37/61 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan meistä ei maksa toiselle mitään. Huolehdimme lapsista viikko-viikko-systeemillä. Kaikki kulut puolitetaan ja omilla viikoilla ostetaan ruoat. Lahjatkin ostamme yhdessä.

Vierailija
38/61 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exä vaimo on työtön.

Lasten kans kotona.

Vähä vituttaa.

Minä saan elatusapua 425€/ lapsi eli ihan saman kuin ex-vaimosi.

Käytän sen laskuihin, mm. asumiskuluihin ja lasten menoihin, joita on koko ajan.

Eihän tämä elatusapu ole edes mikään kovin korkea.

Ei elämässä mikään ole halpaa,

ei edes ex-vaimolle.

Kelasta anottava elatustuki on törkeän pieni, onko se jotain 140€/ kk?

Ei sillä lasta elätetä.

Vierailija
39/61 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kahdesta lapsesta 1000€/kk.

Vierailija
40/61 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4849 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exä vaimo on työtön.

Lasten kans kotona.

Vähä vituttaa.

Minä saan elatusapua 425€/ lapsi eli ihan saman kuin ex-vaimosi.

Käytän sen laskuihin, mm. asumiskuluihin ja lasten menoihin, joita on koko ajan.

Eihän tämä elatusapu ole edes mikään kovin korkea.

Ei elämässä mikään ole halpaa,

ei edes ex-vaimolle.

Kelasta anottava elatustuki on törkeän pieni, onko se jotain 140€/ kk?

Ei sillä lasta elätetä.

Ei sillä olekaan tarkoutus elättää. Kun  laskee elatuksen, äidin vastaavan osuuden ja lapsilisän se on = lapsen riittävä elatus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi