Mitä oireita kilpirauhasen vajaatoiminta sinulle aiheuttaa? Minä hermostun
todella helposti, ihan mitättömistä asioista. Tiuskin ja tuntuu että yhtäkkiä vaan voimat ja hermot on loppu vaikka mitään kaoottista ei elämässäni edes ole.
Vajaatoiminta todettiin viime kesänä eli lääkitystä vasta hiotaan kohdilleen ja haluaisin kuulla teiltä "konkareilta" oireista ja etenkin hermostuneisuudesta ja voimattomuuden tunteesta. Sanokaa että tämä on normaalia ja helpottaa kun lääkitys kohdallaan?
Kommentit (123)
567 Moikka mulla ollu kilpirauhasen vajaatoimintaa jo monta vuotta.Arvot pysynneet kutakuinkin viitearvojen sisällä.Nyt otettiin kontrolli,joka kerran vuodessa.Toinen arvo 6.6,ja viimeksi ollut viime Heinäkuussa 2.5.Kävin Työterveydessä Lääkäri sanoi arvot tosi korkeat,Nyt lisätty lääkitystä Thyroxin 100mg 1,joka toinen päivä 1 0,5 eli puolikas.Olo on tosi väsynyt,muisti pätkii,levoton ,hermostunnut olo,kaikin puolinpuhki.Koska vointi paranee,,,?Onko muilla ollu noin korkeita arvoja.Pliis kertokaa ,lohduttakaa minua,,,epätoivoinen
Vierailija kirjoitti:
567 Moikka mulla ollu kilpirauhasen vajaatoimintaa jo monta vuotta.Arvot pysynneet kutakuinkin viitearvojen sisällä.Nyt otettiin kontrolli,joka kerran vuodessa.Toinen arvo 6.6,ja viimeksi ollut viime Heinäkuussa 2.5.Kävin Työterveydessä Lääkäri sanoi arvot tosi korkeat,Nyt lisätty lääkitystä Thyroxin 100mg 1,joka toinen päivä 1 0,5 eli puolikas.Olo on tosi väsynyt,muisti pätkii,levoton ,hermostunnut olo,kaikin puolinpuhki.Koska vointi paranee,,,?Onko muilla ollu noin korkeita arvoja.Pliis kertokaa ,lohduttakaa minua,,,epätoivoinen
Minulla pompsahti arvot tässä keväällä 35:een kun epähuomiossa söin väärällä annostuksella thyroksiinia. Nyt annostus 113 mikrogrammaa ja seuraavat kontrollit muutaman viikon päästä. Väsymys ollut jäätävää ja mulla aineenvaihdunta lamaantuu kun arvot korkealla, eli paino lähtee nousuun. Tunnen sen kehossani ja siksi yleensä hakeudun labroihin.
Ilman lähetettäkin pääsee kilpirauhaskokeseeseen esim puhdin kautta. Ei maksa edes kovin paljon. Kannattaa muistaa, että Anemia, keliakia ja esim diabetes ovat myös hyvin yleisiä suomessa ja aiheuttavat samankaltaisia oireita ja voivat esiintyä myös Vajiksen kanssa. Lääkitystä ei myöskään heti saada riittävälle tasolle, koska tyroksinia ei voida aloittaa kuin pienellä annoksella aluksi.