Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä oireita kilpirauhasen vajaatoiminta sinulle aiheuttaa? Minä hermostun

Vierailija
27.01.2014 |

todella helposti, ihan mitättömistä asioista. Tiuskin ja tuntuu että yhtäkkiä vaan voimat ja hermot on loppu vaikka mitään kaoottista ei elämässäni edes ole. 

Vajaatoiminta todettiin viime kesänä eli lääkitystä vasta hiotaan kohdilleen ja haluaisin kuulla teiltä "konkareilta" oireista ja etenkin hermostuneisuudesta ja voimattomuuden tunteesta. Sanokaa että tämä on normaalia ja helpottaa kun lääkitys kohdallaan?

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti, koska joskus vielä olisi kiva olla "normaali". Luulen että etsin lääkärin joka myöntää sitä Armouria, vai mitä sen nyt onkaan...

Vierailija
2/123 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti, koska joskus vielä olisi kiva olla "normaali". Luulen että etsin lääkärin joka myöntää sitä Armouria, vai mitä sen nyt onkaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin yksi räjähdysherkkä tulivuori ennen lääkitystä. sain muuten Armouria ja tilanne on nyt hyvä.

Vierailija
4/123 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 09:38"]

Mä olin yksi räjähdysherkkä tulivuori ennen lääkitystä. sain muuten Armouria ja tilanne on nyt hyvä.

[/quote] Kertoisitko tarkemmin oireistasi?

Vierailija
5/123 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 09:38"]

[/quote] joo hei, muakin kiinnostaa kovasti,voisitko kertoa tarkemmin?

Vierailija
6/123 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa tää aihe!

Itse oon epäillyt jo monta vuotta että mulla olis kilpirauhasen vajaatoiminta. Oireina mm. ainainen väsymys, painon nousu vaikka liikun paljon ja syön terveellisesti, hiusten lähtö, huimaus, jatkuva ärtyneisyys ja muutenkin sellanen epämiellyttävä olo kokoajan.

Verikokeissa oon käynyt kun lääkärit ovat oireiden perusteella ajatelleet tätä vajaatoimintaa. Verikokeissa ei kuitenkaan oo näkynyt ilmeisesti tarpeeksi sopivia tuloksia, joten lääkkeitä en ole saanut :(

Vierailija
7/123 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu mulla. Kiihdyn sekunnissa nollasta sataan enkä millään saa tasattua itseäni. Hiuksia on enää tosi vähän ne nekin kuivat korput, jopa kulmakarvoja lähtee tietyin aikavälein niin, että tulee rako keskelle kulmakarvaa.

Mä palelen aivan mielettömästi. Pienestäkin liikunnasta tulee lihakset kipeäksi. En jaksa oikein mitään, en innostu asioista. Huumorintaju kadonnut. Lihoin 10 kiloa enkä saa niitä millään alas. Sitten kun olen todella tiukalla dieetillä millä kaikki muut ovat tiputtaneet paljon kiloja, multa ei tipu kuin puolet ja yhden kerran kun poikkean HIEMAN ruokavaliosta, niin pamahtaa kilo lisää minkä ei pitäisi olla mitenkään mahdollista.

Mä olen syönyt Thyroxinia vasta kohta 2 kk eli toivon todellakin, että saan mahdollisimman pian lääkityksen itselleni sopivaksi. Voisin meinaa luetella aika paljon mun oireita, joiden toivon kohta katoavan ja mun muutuvan taas entiseksi nauravaiseksi ja positiiviseksi ihmiseksi.

Vierailija
8/123 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:35"]

Muakin kiinnostaa tää aihe!

Itse oon epäillyt jo monta vuotta että mulla olis kilpirauhasen vajaatoiminta. Oireina mm. ainainen väsymys, painon nousu vaikka liikun paljon ja syön terveellisesti, hiusten lähtö, huimaus, jatkuva ärtyneisyys ja muutenkin sellanen epämiellyttävä olo kokoajan.

Verikokeissa oon käynyt kun lääkärit ovat oireiden perusteella ajatelleet tätä vajaatoimintaa. Verikokeissa ei kuitenkaan oo näkynyt ilmeisesti tarpeeksi sopivia tuloksia, joten lääkkeitä en ole saanut :(

[/quote]

Oireet täsmää, tilaa aika endolle.

Vierailija
9/123 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi verikoe tosiaan ainut keino selvittää onko vajaatoimintaa vai ei? Mua oikeesti harmittaa, oon kärsinyt oireista jo yli 5 vuotta ja ravannut monta kertaa lääkärissä. Oma lääkärini on sitä mieltä, että oireet johtuvat siitä että olen masentunut. Itse taas miellän asian niin päin, että oon masentunut näiden oireiden takia. Viime kerralla en edes saanut lähetettä verikokeisiin vaikka pyysin. Eikä ole varaa mennä yksityiselle.. Mikä tuo Endo muuten on?

Vierailija
10/123 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aika pitkälle ainoa tapa.

http://www.kilpirauhasenvajaatoiminta.fi/

Tuolla on ne oireet. Kannattaa laatia listaa mitä oireita sulla on, kun menet lääkärille.

Vierailija
11/123 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:36"]Sama juttu mulla. Kiihdyn sekunnissa nollasta sataan enkä millään saa tasattua itseäni. Hiuksia on enää tosi vähän ne nekin kuivat korput, jopa kulmakarvoja lähtee tietyin aikavälein niin, että tulee rako keskelle kulmakarvaa.

Mä palelen aivan mielettömästi. Pienestäkin liikunnasta tulee lihakset kipeäksi. En jaksa oikein mitään, en innostu asioista. Huumorintaju kadonnut. Lihoin 10 kiloa enkä saa niitä millään alas. Sitten kun olen todella tiukalla dieetillä millä kaikki muut ovat tiputtaneet paljon kiloja, multa ei tipu kuin puolet ja yhden kerran kun poikkean HIEMAN ruokavaliosta, niin pamahtaa kilo lisää minkä ei pitäisi olla mitenkään mahdollista.

Mä olen syönyt Thyroxinia vasta kohta 2 kk eli toivon todellakin, että saan mahdollisimman pian lääkityksen itselleni sopivaksi. Voisin meinaa luetella aika paljon mun oireita, joiden toivon kohta katoavan ja mun muutuvan taas entiseksi nauravaiseksi ja positiiviseksi ihmiseksi.

[/quote] Juuri tuo että kiihtyy sekunnissa ja se vitutus jää jotenkin päälle. Ja ilottomuus, mikään ei oikeastaan saa minua aidosti ilahtumaan ja melkein koko ajan on mieli maassa. Minä myös olen lihonut lyhyessä ajassa 7kg ja iho on taikinamainen ja valkoinen.

Mua erityisesti kiinnostaa onko kovin yleinen vaiva tuo lyhytpinnaisuus ja hermostuneisuus? AP

Vierailija
12/123 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 12:06"]

On se aika pitkälle ainoa tapa.

http://www.kilpirauhasenvajaatoiminta.fi/

Tuolla on ne oireet. Kannattaa laatia listaa mitä oireita sulla on, kun menet lääkärille.

[/quote]

Ongelma onkin siinä, että lääkärit ei tunnu ottavan mua tosissaan. Ne pistää kaikki oireet masennuksen ja fibromyalgian piikkiin. Sain lähetteen psykiatrille viimeks kun kävin siellä, vaikka pyysin nimenomaan että saisin lähetteen verikokeisiin. Meillä on suvussa kilpirauhasen vajaatoimintaa myös. Ja nää oireet alkaa ottaa niin paljon päähän, etten jaksa enää :( Oon oikeesti käyny tässä viiden vuoden sisällä monen monta kertaa lääkärissä ihan näiden samojen oireiden takia. Lääkäri on määrännyt joskus verikokeisiin ja niissä ei oo siis näkynyt mitään vajaatoimintaan viittaavaa.

Lääkkeitä on määrätty mm. lyricaa, tramalia ja kaikkea aina masennuslääkkeisiin, tulehduskipulääkkeitä ja jopa kortisonipiikkejä. En tosin ole ottanut aina edes reseptiä mukaan lähtiessäni, koska en usko että jostain tramalista olis mitään apua. Oon kyseenalaistanut lääkäreitä monta kertaa tästä toiminnasta, jotain saakelin tramalia siihen että paino nousee ja hiukset lähtee päästä??

Voiko sitä vajaatoimintaan käytettävää lääkitystä sitten saada edes kokeiltavaksi, jos verikokeissa ei näy mitään?

Vierailija
13/123 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yhtään mitään, lääkitys ollut kohdallaan jo 25 v. liikatoiminnassa kyllä hermo meinas mennä. luulis, että vajaatoiminnalla oleva on flegu eikä räjähtele.

Vierailija
14/123 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 12:15"]ei yhtään mitään, lääkitys ollut kohdallaan jo 25 v. liikatoiminnassa kyllä hermo meinas mennä. luulis, että vajaatoiminnalla oleva on flegu eikä räjähtele.

[/quote] No minä räjähtelen ja vajaatoiminta todettu.

Vierailija
15/123 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 12:17"]mäkin oon vittumainen laiska läski.

oliskohan mulla kilpirauhasen vajaatoiminta?

[/quote] Menipä yllättävän kauan että joku urpo tulee kertomaan tämän saman vanhan tosi hyvän vitsin. AP

Vierailija
16/123 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 12:17"]

mäkin oon vittumainen laiska läski.

oliskohan mulla kilpirauhasen vajaatoiminta?

[/quote]

Voipi tosiaan olla ;) Tosin veikkaan että sulla on myös jotain muita ongelmia!

Vierailija
17/123 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla menee niinpäin että liikatoiminnassa räjähtelee ja vajaatoiminnassa on vain vetämätön ja väsynyt olo. Painoon ei vaikuta mitenkään mutta syön aina samalla tavalla.

Vierailija
18/123 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti, kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet sopii älyttömän monelle, vaikkei sairas oliskaan. ryhdistäytykää hyvät ihmiset, en voi uskoa, että suomessa on yhtäkkiä joku kilpirauhasvajaatoimintaepidemia. olishan se tietysti kiva saada lääke, joka yhtäkkiä laihduttais ja tekis ihmisestä kivan ja energisen.

älkää odotelko liikoja.

Vierailija
19/123 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 12:22"]oikeesti, kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet sopii älyttömän monelle, vaikkei sairas oliskaan. ryhdistäytykää hyvät ihmiset, en voi uskoa, että suomessa on yhtäkkiä joku kilpirauhasvajaatoimintaepidemia. olishan se tietysti kiva saada lääke, joka yhtäkkiä laihduttais ja tekis ihmisestä kivan ja energisen.

älkää odotelko liikoja.

[/quote] Voi jumalauta että mua ottaa päähän nämä viisastelijat joilla ei ole omakohtaista kokemusta kyseisestä sairaudesta!!! Siinä teille räjähdys! AP

Vierailija
20/123 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta on alidiagnosoitu vaiva. 

Kilpirauhassivuilta kopsattu:

Suosittelemme kuitenkin lukemaan kaiken perustiedon kilpirauhasen hoidosta sivuiltamme jotta voit pitää huolta että sinua ei diagonosoida pelkästään TSH-mittauksen avulla vaan sinulta otetaan myös T3-V ja T4-V kokeet. On myös tärkeää että lääkäri kuuntelee ja hoitaa potilasta oireiden mukaan eikä pelkästään laboratoriotuloksia tuijotellen.

http://www.kilpirauhanen.com/tietopankki/kilpirauhanen/kilpirauhasen-vajaatoiminta/

http://www.kilpirauhanen.com/tietopankki/kilpirauhanen/laboratorioarvot-ja-diagnoosi/

http://www.kilpirauhanen.com/tietopankki/kilpirauhanen/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi