Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5 ei vielkään unessa,MENEE HERMOT...

Vierailija
12.11.2008 |

Sil on tullut ihme vaihe,alkanut pelkään varjoja (?? ihan uus juttu!!) ja lisäksi nukahtamisesta on tullut tooooosi vaikeeta... ja äidillä alkaa hermo pettää,aamulla kun kuitenkin on herättävä... Illalla on kyl väsynyt mutta kun mennään nukkuun (iltarutiinit ja luen sadun) niin sen jälkeen se alkaa..

Pahimmillaan tunnin-pari kuuluu itkua,väkerrystä ja Äitiiii-huutoa... kaikkiin en reagoi mut kun ääni kovenee ja alan pelkään et naapurit herää tmv... pakkohan se on käydä... sanon et nyt on yö,peittelen ja meen pois ja silti aina sama juttu...

Mikään unikoulu tuskin tän ikäiselle enää auttaa.....? ja lisäksi luulen et asiaan vaikuttaaa uteliaisuus mitä mä teen täällä sillä aikaa,usein hokee et mun on tultava nukkuun samaan aikaan jne

Nukutaan samassa makkarissa eri säängyissä

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellasi on vaihe, jossa kokee olonsa turvattomaksi, pelkää asioita ym. Tarvitsee siis läheisyyttä yöllä varsinkin, joka tuntuu hänelle pelottavalta.

Vierailija
2/9 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes hetken yksin ja tehdä omia asioita... En raatsis luopua :)

Ja meneeköhän se sit sillä ohi,siis et kasvaako taas nukkumaan yksin?

Jos nimittäin meen nukkuun yhtäaikaa niin nukahdan samantien kans,olen kyllä itsekkin sen verran väsynyt iltaisin..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mölysi en nuku, en nuku ja yritti kaikki kommervenkit. Tuli mieleen vanha Wahlgrenin konsti jota menestyksellä käytin sillon kun lapsi oli jotain 2 vee. Toimi vieläkin yhtä pomminvarmasti.

Lapsi: Älämölöä EN NUKU!!! älämölöä

Minä: (Ystävällisesti sängynreunalla istuen) Nyt nukutaan.

Lapsi: EN NUKU älämölöä älämölöä

Minä: (Ystävällisesti) Nyt nukutaan.

Lapsi: Nukunpas!!!! Enpäs nuku! Älämölöä.

Lapsi välillä ihmettelee, välillä nauraa, välillä mulkoilee.

Noin 5 minuutin ja miljoonan toiston jälkeen:

Lapsi: En nuku - tuijottava katse

Lapsi: En nuku....

Lapsi: Nukahtaa.

Vierailija
4/9 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 2v. illat IHAN KARMEITA! Raivoaa, huutaa ja huutaa ja keksii VAIKKA MITÄ! Mä en tiedä mitä teen ja mikä siihen auttaa kun raivoaa niin, että hyvä ettei hyperventiloi. Ja sit jos ilta on ollut tätä raivoamista niin sit heräilee yölläkin.

Sanokaa mitä ihmettä mä teen. Poika juoksuttaa ja passuuttaa ja vaikka kuinka koitetaan olla palvelematta niin sit se raivo yltyy ihan kauheaksi. ja nyt kun ole illat yksin niin kiva sit kun annan raivota niin herää nuorempikin ja sit yksin koitan saada kahta huutavaa tenavaa nukahtaan. Miten mä saan tän loppumaan? Iltarutiinit on edelleen samat ja tapahtuu samaan aikaan kun aina ennenkin ja nukkumaan mennään samaan aikaan kun ennenkin. Ja ennen oli AINA viim. 20.30 unessa.

Vierailija
5/9 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis en mä tosiaan muuta sanokaan. sanon vaan "nyt on yö,nyt nukutaan" ja max peittelen... huoh... kyllähän se aina joskus nukahtaa,mutta tuo aika mikä siihen menee ja se et tiedän kuinka vaikeaa on aamulla herätä kun ei saa täysiä yöunia...

ap

Vierailija
6/9 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis en mä tosiaan muuta sanokaan. sanon vaan "nyt on yö,nyt nukutaan" ja max peittelen... huoh... kyllähän se aina joskus nukahtaa,mutta tuo aika mikä siihen menee ja se et tiedän kuinka vaikeaa on aamulla herätä kun ei saa täysiä yöunia...

ap

Ylipäänsä kakaralla pitää olla kunnolla kiukkua että onnistuu. Aika kypsyttävää varmasti, toivottavasti löytyy joku keino! 5

Vierailija
7/9 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikein voi antaa huutaa "naapureita hereille",tiedän et heidän lapset nukkuu jo klo 20 aikaan...

Ja 5,teen noin suunnilleenkin just ja meillä tätä on kestänyt noin 2kk.. en koko aikaa istu sängyn reunalla... ehkä jaksan huomenna kokeilla istua... nyt jaksan istua n 30min ja alkaa hermo kiristyyn... pakko mennä pois et jaksan olla ystävällinen enkä itse syyllisty kiukkuamiseen,,,

ap

Vierailija
8/9 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikein voi antaa huutaa "naapureita hereille",tiedän et heidän lapset nukkuu jo klo 20 aikaan...

Ja 5,teen noin suunnilleenkin just ja meillä tätä on kestänyt noin 2kk.. en koko aikaa istu sängyn reunalla... ehkä jaksan huomenna kokeilla istua... nyt jaksan istua n 30min ja alkaa hermo kiristyyn... pakko mennä pois et jaksan olla ystävällinen enkä itse syyllisty kiukkuamiseen,,,

ap

Tuo mun väsytystekniikka toimii silloin parhaiten kun muksu on ylikierroksilla. Mutta siis pointti on että sille ei vastaa MITÄÄN muuta kuin että Nyt nukutaan. Mitään muista keskusteluja ei käydä , mitään muista sanomuotoja ei käytetä eikä lapsi saa tehdä mitään muuta. Aika nopeasti se nukahtaa hämärässä huoneessa jo pelkkään virikkeiden vähyyteen, jos vaan on tarpeeksi väsynyt. Mullakin tuo pikku raivoapina rauhoittui sadasta nollaan ällistyttävän nopeasti ja sammui kuin saunalyhty. Ei siinä mennyt kuin max 10 minuuttia. En usko että niinkään kauan. 5

Vierailija
9/9 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile laittaa hänet hieman aiemmin nukkumaan ja rauhoita sitä edeltävä aika mahdollisimman rauhalliseksi. Lue lapselle kirjaa lapsi sylissäsi/sängyllä makoillen , tv pois päältä, hämärä valaistus jne. ainakin noin puolen tunnin ajan.