Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt sitten tehty tutkimus siitä että ulkona nukuttaminen EI OLE järkevää.

Vierailija
03.01.2008 |

Olen aina ihmetellyt suomalaista tapaa nukuttaa lasta pihalla jopa pakkasella. Nyt onkin sitten tehty tutkimus joka ei suosita ulkona nukuttamista. Siitäs saitte mammat - hei, Arvo Ylppö suositteli asiaa 50-luvulla.... mitä muuta teette jota suositeltiin 50-luvulla ????

Kommentit (160)

Vierailija
21/160 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti jalat ja kädet jäätyvät. Niinhän käy aina ulkoana, jalat ja kädit jäätyvät vaikka olisi minkälaiset toppakengät ja kintaat ja vaikka liikut.

Siis kuka voi olla niin ääliö että ei tajua ? Ilmeisesti vielä joku

Vierailija
22/160 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ulkoilma pahitteeksi olisi kyllä vanhemmillekaan. 50-luvulla äideillä ei tainnut olla samalla tavalla aikaa pyöriä ulkona vaunujen kanssa kuin nykyajan äitiyslomalaisilla, siksi varmaan suositeltiin ulkona nukuttamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/160 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten sen suhteen asiat on muuttuneet 50-luvulla? Nyt lapsilla on vaan lämpimämmät vaatteet ja vaunut, eli parempaan suuntaan. Eikö teillä ole omia aivoja ollenkaan, vaan aina pitää nojata johonkin ulkopuoliseen tutkimukseen ja muiden ihmisten mielipiteisiin??

Vierailija
24/160 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiaan Suomessa vouhotetaan ulkoilusta ihan mielettömästi. Säällä kuin säällä pitäisi mennä ulos. Pah! Me ulkoillaan silloin kun lystää, ei pakosta.

Terveinä ollaan pysytty =)

Vierailija
25/160 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

säällä kun säällä pitäisi mennä ulos..pah, ihan paskapuhetta

Vierailija
26/160 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sitä on alettu vasta tutkia, uskokaa jo!!!

Oulun yliopisto on alkanut tutkia lasten nukuttamista ulkona talvella. Terveystieteen maisteri Marjo Tourula selvittää sen terveysvaikutuksia. Lasten ulkona nukuttaminen on ollut arkea suomalaisperheissä jo useita vuosikymmeniä.

Lue lisää: Helsingin Sanomat 27.12.2007 7:26

Vierailija
27/160 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi eivät itse nuku toppavaatteissa ulkona tai miksi eivät ole edes kokeilleet sitä .... siksi että eivät uskalla edes kokeilla itse. Ja silti tekevät sitä viattomalle vauvalle

Vierailija
28/160 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teltassa - talvella pakkasessa!

Vierailija
29/160 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoohan sen nyt jo järkikin että purevan pakkasilman hengittäminen monta tuntia tekee sairaaksi, tai ainakin kurkun ja hengitystiet kipeiksi. Suomalaiset vaan selittää että ei siellä rattaissa ole kylmä... heh heh, ei varmaan joo. Miksi sitten vastasyntyneiden ulkoiluttaminen on ihan kokonaan kielletty vaikka pakkasta olisi vain vähän?

Vierailija
30/160 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

proseminaari- ja lisensiaattityönsä...

Vierailija
31/160 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tolla ole yhtään kylmät kädet ja jalat. Olen nukkunut itsekin talvella ulkona ja maistuu se uni sielläkin kun tarkenee.

Vierailija
32/160 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niinkään siksi, että nukutaan pakkasessa.

Vierailija
33/160 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

partioleirillä teltassa oli kamiina. Pikkuisen eri asia

Vierailija
34/160 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten vaan nukkuu tyytyväisenä.

Ja ihan hölmöä verrata suoraan aikuiseen. Miksi aikuiset eivät syö tuttia, miksi aikuisia ei istuteta sitteriin tai syöttötuoliin, syö itse mössättyä purkkiruokaa tai juo Nannia purkista.

Vierailija
35/160 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sitä vauvaa sinne pelkissä toppavaatteissa laiteta. Vai pidätkö sä vauvalla niin ohuita vaatteita, että raukka joutuu aina palelemaan?

Vierailija
36/160 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites hoidatte esikoisen ulkoilut, ettei vauva vaan pääse vaunuissa nukahtamaan, kun se on NIIN kamalaa! Tai joo, tietty esikoisen voi viedä virikehoitoon, ettei vauva vaan joudu hengittämään raitista ilmaa.

Vierailija
37/160 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei suosittele ulkona nukuttamista. Meillä ei ole kumpikaan lapsi nukkunut koskaan ulkona, muuta kuin jos ovat rattaisiin/vaunuihin nukahtaneet.

Muualla ei nukuteta ulkona koskaan.

Vierailija
38/160 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset kidnapataan heti kun silmä välttää

Vierailija
39/160 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pirteä kun herää!

Itse olen myös nukkunut vauvana vaunuissa myös pakkasella ja olen ollut ja olen edelleen harvinaisen terve!!

Vierailija
40/160 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset nukkuneet lasitetulla parvekkeella säällä kuin säällä, ja jos on ollut kova pakkanen, niin sitten vaunut on peitetty kunnolla ja jätetty vain pienet ilmanvaihtoraot. Vaunuissa lämpötila on mitattuna ollut kylmimmilläänkin n. -5 astetta.

ENpä usko että kovin moni altistaisi lapsensa millekään -20 asteelle ja tuulelle ja viimalle. Mutta eipä nuo ole meilläkään lapset sairastelleet, ja itse ovat aina halunneet partsille nukkumaan siitä lähtien kun ovat osanneet mielipiteensä ilmaista. Ja nukkuneet huomattavasti paremmin siellä.

Vierailija:

sanoohan sen nyt jo järkikin että purevan pakkasilman hengittäminen monta tuntia tekee sairaaksi, tai ainakin kurkun ja hengitystiet kipeiksi. Suomalaiset vaan selittää että ei siellä rattaissa ole kylmä... heh heh, ei varmaan joo. Miksi sitten vastasyntyneiden ulkoiluttaminen on ihan kokonaan kielletty vaikka pakkasta olisi vain vähän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi