Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on perheen pään ja nainen vaietkoon. Sanoo raamattu

Vierailija
02.04.2026 |

Miksi Räsänen on sitten eduskunnassa ja soittaa suutaan lehdessä? Missä ovat omat aatteet?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on perheen pää, mutta nainen on se joka sitä niskaa kääntää.

Vierailija
2/27 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa olevia naisia kehoitettiin kysymän miehiltään kotona, jos heillä on jotain kysyttävää, etteivät kysele kesken seurakunnan kokouksen.

Eduskunta ja lehti eivät ole seurakunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei-uskova ap koittaa opettaa Raamattua?

Vierailija
4/27 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

satukirjoissa nyt puhutaan mitä sattuu,k ei tarvii uskoa!

Vierailija
5/27 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naimisissa olevia naisia kehoitettiin kysymän miehiltään kotona, jos heillä on jotain kysyttävää, etteivät kysele kesken seurakunnan kokouksen.

Eduskunta ja lehti eivät ole seurakunta.

Tuo kehotus naisille vaieta seurakunnissa ei alkujaan kuulu Paavalin kirjeisiin, vaan se on myöhemmin lisätty kohta. Näkyy mm. siinä, että eri käännöksissä se on milloin missäkin kohdassa, kun sille ei löydy luontevaa paikkaa.

Vierailija
6/27 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räsäsen kannattaja ilmestyi. :D

Vierailija
7/27 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Raamatusta voi olla myös muuten vain kiinnostunut vaikkei olisi uskossa.

Vierailija
8/27 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein onnistuit. Oikea muoto on; mies on perheen pää, mutta nainen on kaula joka sitä päätä kääntää.

Vierailija
9/27 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu ei ole "tyylipuhdas" satukirja, koska siellä on myös historiallista materiaalia. Monet ihmiset, paikat ja tapahtumat ovat ihan oikeaa historiaa, kuten muinainen Israel, pakkosiirtolaisuus, Jeesus, Paavali, Pietari ja Augustus.

Vierailija
10/27 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi Räsänen kutsuttiin Yhdysvaltain kongressin kuultavaksi selittämään näkemyksiään naisten vaikenemisesta. Kun kongressiedustaja kysyi, miksi hän itse puhuu niin paljon, Räsänen vastasi: "Tämä on ainoa poikkeus! Raamatussa lukee selvästi: 'Nainen vaietkoon seurakunnassa', mutta siellä ei sanota sanaakaan eduskunnasta tai Washingtonin kongressista. Olen siis teknisesti ottaen täysin hiljaa – te vain satutte kuulemaan ääntäni, koska Jumala on säätänyt minulle erityisen kovan äänenvoimakkuuden, jotta viestini kuuluisi myös sinne, missä naisen ei pitäisi puhua!"

Vierailija
11/27 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senhän nyt jokainen täyspäinen ihminen tietää. Kyse ei nyt vaan ollut siitä, vaan Päivi Räsäsen toiminnasta, joka pitää Raamattu nimistä satukirjaa ohjenuoranaan ja väittää toimivansa tismalleen Raamatun ohjeiden mukaisesti.

Vierailija
12/27 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, mitä tarkoittaa sanonta: "Lukee kuin piru Raamattua"?

Se tarkoittaa sitä, että otetaan lauseita tai niiden osia irti asiayhteydestä, ja rakennetaan niistä perustelu omille näkemyksille, ja väitetään näkemysten pohjautuvan Raamattuun.

Vierailija
13/27 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivi Räsänen kutsuttiin Yhdysvaltain kongressin kuultavaksi selittämään näkemyksiään naisten vaikenemisesta. Kun kongressiedustaja kysyi, miksi hän itse puhuu niin paljon, Räsänen vastasi: "Tämä on ainoa poikkeus! Raamatussa lukee selvästi: 'Nainen vaietkoon seurakunnassa', mutta siellä ei sanota sanaakaan eduskunnasta tai Washingtonin kongressista. Olen siis teknisesti ottaen täysin hiljaa – te vain satutte kuulemaan ääntäni, koska Jumala on säätänyt minulle erityisen kovan äänenvoimakkuuden, jotta viestini kuuluisi myös sinne, missä naisen ei pitäisi puhua!"

Eli suomeksi: "En välitä vähääkään säännöistä silloin kun ne rajoittavat omia tekemisiäni! Ne ovat muille muttei minulle"!

Vierailija
14/27 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu on kirja ja kyllähän kaikki tietää miten kirjoille on käynyt.

Vierailija
15/27 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kääntääkö kasvot menosuuntaan?

Vierailija
16/27 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senhän nyt jokainen täyspäinen ihminen tietää. Kyse ei nyt vaan ollut siitä, vaan Päivi Räsäsen toiminnasta, joka pitää Raamattu nimistä satukirjaa ohjenuoranaan ja väittää toimivansa tismalleen Raamatun ohjeiden mukaisesti.

Räsänen nimenomaan lukee Raamattua kuin Piru eli poimii sieltä itseään miellyttävät kohdat, vähät välittää niiden kontekstista tai yhteensopivuudesta nykyhetken todellisuuden kanssa ja perustelee sitten niillä sen, miten itse tekee miten huvittaa samalla kun määräilee ja tuomitsee muita.

Vierailija
17/27 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko HILIJOOOOOOOOOOOOOOOOOO VI**U !!!!!!!! ME NAISET OLEMME MILJOOOOOOONAAAAAAAAAA KERTOOOOOOOOOO PAREMPIA, KUIN TE PJASKAT !!!!!! EMME OOOOOOOOOO HILIJOOOOOOOOOOOOOOO IKINÄ !!!!!!! SÄ ET MEITÄ ALISTA !!!!!!!! HÄPIÄ !!!!!!!!!!! NÄIN AJATTELOOOOOOOOOO VAIN SELVÄ NARSISTI JA TÄYS HULLU !!!!!!!!!!!!!!!!! 

Vierailija
18/27 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuokin eräänlainen tekosyy.

Vierailija
19/27 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko HILIJOOOOOOOOOOOOOOOOOO VI**U !!!!!!!! ME NAISET OLEMME MILJOOOOOOONAAAAAAAAAA KERTOOOOOOOOOO PAREMPIA, KUIN TE PJASKAT !!!!!! EMME OOOOOOOOOO HILIJOOOOOOOOOOOOOOO IKINÄ !!!!!!! SÄ ET MEITÄ ALISTA !!!!!!!! HÄPIÄ !!!!!!!!!!! NÄIN AJATTELOOOOOOOOOO VAIN SELVÄ NARSISTI JA TÄYS HULLU !!!!!!!!!!!!!!!!! 

Älä ryyppää noin paljoa vielä tässä vaiheessa päivää.

Vierailija
20/27 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuokin eräänlainen tekosyy.

Tekosyy hyvinkin. Akka käytännössä sanoo, ettei säännöt koske häntä, vaikka vaatii niitä muille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä