Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Maalismussukat tammikuussa***

03.01.2008 |

Mä nyt tunkeuduin takavasemmalta avaamaan uuden pinon, vaikka olen ollut lähinnä taustailija. Toivottavasti ei haittaa.

Mukavaa uutta vuotta kaikille!

Pirpana oli ainakin kärsinyt " kuumista aalloista" . Esikoista odotellessa ne tulivat vähän liiankin tutuiksi. Nyt olen toistaiseksi päässyt melko vähällä, mutta kyllä ne nyt vielä kerkiää tulemaan.

Nia aloittaakin ajoissa äippäloman. Mulla on töitä vielä liki 1,5kk. Tietty riippuu omasta voinnista ja kaikesta muusta mahdollisesta, milloin on hyvä jäädä. Mä en jää hoitovapaalle, niin näin lapsi saa olla mahdollisimman pitkään kotona. Isä tosin pitää sitten sen isäkuukauden. Lapsi menee hoitoon sitten helmikuun alusta näillä näkymin.

Joku oli ostanut esikoiselleen alesta jo toppavaatteet. Mä en " uskalla" , kun en osaa päättää, ottaisinko 98cm vai 104cm haalarin. Jätän siis homman suosiolla syksyyn varmaan.

Nakero oli sairastanut vatsataudin vuoden vaihteessa. Täydet sympatiat. Ihan kauheeta kun hamassa kiertää ja yks vielä siellä meuhkaa ja esikoinenkin haluaisi syliin. Me sairastettiin siis koko perhe sama joulunalusviikolla. Jopa meidän koira oksensi =O

Liitoskivut vaivaavat yhtä jos toista. Mulle ne on vieraita esikoisen ajoilta, mutta nyt on tullut melko tutuiksi. Eivät onneksi mitään aivan mahdottomia vielä ainakaan ole, mutta on tässä vielä aikaa...

Toivottavasti niiloakselin pikkunen pysyisi vielä matkassa edes muutaman viikon.

Pakko mennä tuon naperon kanssa touhuamaan. Pieni on flunssassa, joten ollaan kotosalla.

Iglu rv28+4 sekä esikoinen 1v9kk

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän nuo rahahuolet saa pinnan tiukalle ja stressi hormonin koholle mutta minkäs tilanteelle voi, täytyy vain yrittää selvitä sillä mitä on ja karsia ihan kaikki ylimääräinen hetkeksi.

Meillä oli viime kuussa 500e pienemmät tulot kuin normaalisti :o( Tässä kuussa pitäisi hiukan helpottaa ja helmikuussa päästään jaloillemme taas ja lopullisesti kun vauva syntyy ja lapsilisät kasvaa. Keittiöremontti jäi seisomaan siksi aikaa kunnes rahatilanne on parempi mutta onneksi kaikki suurin on tehty ja puuttuu vain lattialistoja,yläsokkelit,pari avohyllyä ja välitilan kaakelit.

(.) olen ollut tänään varsinainen valas :o) en saa hyvä asentoa missään ja kaikki vaatteet tuntuu epämukavilta ja olo on kauhean kömpelö ja suuri :o/ kuuluu tietty asiaan mutta alkaa ärsyttää kun olo on ku puu pökkelöllä... mahakin on niin korkealla ettei mitään juuri voi syödä kun maha tulee täyteen ja paha olo :o( Sohvallakin pitää istua takakenossa että maha mahtuu olemaan eikä kurista rinnan alla...

Suolan ja rasvan himo on taas iskenyt ja juustonaksut olis nyt aika hyvä juttu mutta en viitti niitä nyt syödä kun torstaina on neuvola niin en halua olla siellä turvoksissa kovin paljon :o)

Niiloakseli rv 31+1 (ystäväni synnytti rv 31+1 hui!)

Vierailija
42/53 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisössä on todellakin monia odottajia:)

Siinä on lähinnä se etu että voi ehkä kirjoittaa " vapaammin" koska muut kuin jäsenet eivät niitä viestejä sieltä pääse lukemaan.

Itsekkin olen huomannut että en viitsi enää tänne tulla kertomaan kuulumisia,kun olen ne jo kerran " kertonut" .

Sinne sivuille myös voi ladata omia kuvia jos niin haluaa.

Ja se kirjoittelu sinne ei ole oikeestaan yhtään sen vaikempaa kuin tännekään.

T.Hanan rv32 + tyttö 03/07 ja poika 01/01

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutamoheinä oli ainakin kysellyt synnytysseurasta. Meillä on esikoisen 2-vuotispäivä päivä la:n jälkeen. Mulle on itsestäänselvyys, että mies lähtee mukaan. Onneksi sukulaiset asuvat lähistöllä ja oma isäni on lähes aina käytettävissä muutenkin. Nyt on jo luvannut olla vuodenvaihteesta asti hälytysvalmiudessa =) Jos meinaa joku kerta jotain naukkailla enempi, niin saa luvan siitä infota, jotta kerkiän hankkimaan varahoitajan. Mä oon vähän " outo" , mutta kun esikoinen oli lapsivesien menosta maailmassa vasta reilun 40 tunnin jälkeen, niin haluan olla hyvin varautunut...

Tuli mieleen, että onko paljon muita, joilla ei ole kuin kaksi lääkärineuvolaa: alkuraskauden (n.rv12) ja loppuraskauden (n.rv36). Entä onko monikin menossa pelkopolille? Mulla on lähete sisässä, joten kutsua odotellessa.

Elluz82 kyseli raajojen puutumisesta. On tuttu tunne ja todella inhottava, vaikkakin vaaraton vaiva. Verimäärä vaan on kasvanut niin kovasti. Pitäisi taas helpottaa raskauden jälkeen =)

Maaria, jos mun mies päättäis lähteä tollai jonnekin, niin tulisi kyllä niin isosti sanomista. Varsinkin, kun esikoinen syntyi rv37+2. Mä oon tällä hetkellä varautunut, että tulee koska vaan. Viimeksikään ei ollut kuin ko. päivänä (rv37+0, kun vedet meni) vasta jotain merkkejä lähestyvästä synnytyksestä.

Onko muilla lapset tulokkaasta mustiksia. Jos esittelen meinaan esikoiselle mahaani, niin hän sanoo " paita päälle" ja vetää paidan siihen masun päälle.

Nyt on pakko mennä valmistautumaan töihin lähtöön. Vähän jäi kommentoinnit vähälle.

Iglu rv29+3 sekä tyttö 1v9kk

Vierailija
44/53 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli ajatellut hankkia ikean lipaston lapsen tavaroille ja hoitopyödän pinniksen päälle. Meilläkin on jo olemassa oleva ikean lipasto, johon olen raivannut vauvan vaatteille tilaa. Ensin ajateltiin laittaa lipaston päälle ihan tavallinen hoitoalusta, jonka turvallisutta sitten alettiin miettiä. Löydettiinkin sitten kovapohjainen ja -reunainen hoitoalusta, joka on pinniksen päälle tarkoitettu, mutta istuukin sopivasti siihen lipaston päälle. Samat nupit pitää sen tiukasti kiinni lipastossa kuin jotka pitäisi sen kiinni pinniksessä ja varmuuden vuoksi ajateltiin laittaa vielä jotain tarranauhaa pohjaan.

Iglu kyseli neuvolalääkäristä. Meillä on kolme lääkäriä eli alku-, keski- ja loppuraskaudessa. Keskiraskauden lääkäri oli mulla tuossa joulukuulla ja loppuraskauden sitten viikolla 36. Luulin, että meillä on Suomen huonoin tilanne näissä kunnallisissa palveluissa.. mistä varmaan täälläkin olen aina jaksanut valittaa.

Miehen synnytyksen mukana olosta ja reissuista on ollut puhetta täällä. Meillä mies lähtee viikon matkalle tammikuun lopussa, kysyi tähän kesällä mielipidettä, ja sanoin että tottakai voi lähteä. Se on perinteinen jokavuotinen miesten laskettelureissu Alpeille, kun on hänelle tärkeä harrastus. Nyt ollaan molemmat alettu pelätä, josko synnytänkin jo silloin, ei olisi mitenkään mahdotonta kun la on jo 3.3. Ollaan mietitty, että kenet voisin varmuuden vuoksi pyytää tukihenkilöksi, jos lähtö tulee.

Nyt pitää alkaa tehdä jotain järkevääkin täällä töissä.. enää 4 päivää töitä!!

Mama ja Justus 32+2

Vierailija
45/53 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Heti alkuun, sain äitiyspakkauksen :) oon jo pessy pari koneellista.. Eihän niillä tietenkään kiire oo, mutta on jotenkin sellanen olo et haluu et kaikki ois valmiina.. Kun tietenkään ei tiiä millon vaavi haluu maailmaan.

Mutta äitiysrahasta ei oo kuulunut mitään.. Millonhan siitä tieto vai meneekö se työnantajalle ekaksi, ois kiva tietää paljon tulee kun työpaikka ei enää maksa mitään et miten selviää lainoista ja muusta.. Tsemppiä muille raha-asioden hoitamiseen, karseeta stressata vielä raha-asiosta kun ois vauvastakin kauhee huoli. Ja ne kaikki maailman paperi sodat kelan kanssa, ei mee ku hermot.

Mullakin jo synnytys mietityttää ja pelottaa miten siitä oikeen selviää. Ne kivut varmaan eniten siinä :( Oon jo nähny painajaisia.

Meillä on 3 ultraa, viimenen ois ens kuussa.. Siinä katotaan et pystyykö ees synnyttämään alakautta ja vaavin painoarvio. Vielä en tiiä sukupuolta ja nyt en tiiä viitsiikö enää kysyä viimesessä ultrassa sitä vai pitäskö jännitystä synnytykseen.. Aiemmassa ultrassa kysyin mut ei kertonu/ei saanu selvää.

Viime neuvolasta.. Hemppa on laskenu taas siihen 110 :( vaikka syön sitä rautaa.. Vaavi on kasvanu hyvin keskikäyrän yläpuolella mennään :) Harmittaa vaan nää lonkka ja iskias kivut, kun ei haluis vaan paikallaan olla, mut jos tekee pienenkin lenkin kivut vaan voimistuu.. Neuvolassa kyl sano et pitää levätä/ottaa rauhallisesti ja venytellä. Onneksi sain sairaslomaa ja loppukuusta käyn ottamassa lisää.. raskas seisomatyö niin en pysty olee. Nostan kyllä hattua niille jotka vielä töissä..

Kysymys.. Onko toisilla tullut reilummin jotain nestettä enemmälti alushuosuille niin kuin vettä? Tuntuis kuin pissat lorahtanut, mutta ei kuitenkaan pissaa.. Kysyin neuvolassa,sanoi et jos tulee tosissaan reilummin ja se ei lopu vaan tiputtelee..kyseessä lapsivettä! Mutta ei mulla oo tullu kuin n. 3kertaa.. Sano et voi olla jotain muuta neste eritettä tai voiko valkovuoto olla aivan veden kaltaista? Sano siellä et pitää ottaa rauhallisti ja välttää rasittamasta itseään. Ja jos jatkuu et tulee runsaasti pitää mennä tarkistuttaa.. Toivottavasti ei enää tule. Pelottaa et vaavi tulee ennen aikojaan.

Mutta yritetään pitää mieliala korkeella ja koitetaan murehtia vähemmän.. Pitää vaan miettiä että kyllä nää asiat järjestyy..

vk jo 31+4

Vierailija
46/53 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voi jo hieman alkaa ajatella jotain muutakin kuin pelkkiä asuntokauppoja.

Iglu kyseli vanhempien lasten mustasukkaisuudesta. Meillä en ole mustasukkaisuutta huomannut, mutta vauva-vaiheesta alkaa näkyä tuolla lähes 4,5-vuotiaalla. Sössöttää välillä ja leikkii vauvaa. Toivottavasti ehtisi mennä jo vähän ohi ennen vauvan syntymää. Masuun suhtautuu tosi lämpimästi ja juttelee vauvasta nätisti. Antaa mahalle välillä suukon ja käy välillä vauvaa moikkaamassa.

Itsellänikin oli niin minimalistinen se sairaalakassin sisältö viimekerralla, että viisi päivää oli aika ankeat. Omia vaatteita, esim. alushousuja kaipasin, jotain luettavaa, pientä purtavaa (hedelmiä, voileipäkeksejä ym. sillä minulla voimakas maidontulo nosti ainakin ravinnontarvetta yli sen minimalistisen sairaala-annoksen. Maidon kerääjät meinaan nyt ottaa mukaan, sillä ne suojat olivat aluksi sekunnissa märät (ne venttilöidyt maidonkerääjät on muuten ihan surkeat, sillä kumartuessa niistä kaatuu ne maidot lattialle, esim. lasta en saanut laitettua pois sylistä ennen kuin olin kaivanut kerääjät pois). Myös oman rintapumpun otan, sillä se rintojen pakotus oli välillä niin sietämätöntä, että sen sairaalan sähköpumpun odotus oli lähes itkun aihe. (Oikeasti varmaan itkinkin, sillä puolitoista viikkoa itkin ilman syytä ihan koko ajan hormoneista johtuen) Lisäksi jotain, millä saa omaa olemustaan siistimmäksi, esim. hiukset pois naamalta ym. Jostain syystä en osannut näitä silloin miestäni pyytää tuomaan, eli hölmönä olin esim. nälkäinen! Sitä oli vaan niin puulla päähän lyöty ne ensimmäiset päivät. Joo ja herätyskello on yksi ehdoton mukaan otettava. Oli raivostuttavaa yrittää kurkkia pimeässä sitä seinäkelloa siellä, että osasi syöttää oikeisiin aikoihin, kun vauva piti kolmen tunnin välein herätellä. Se pitääkin muuten muistaa hankkia, kun kännykän varassa muutoin elellään.

Pitäisi kai pikkuhiljaa alkaa kirjoittaa listaa, että mitä pientä pitää vielä vauvalle hankkia ja mitä sinne sairaalaan ottaa mukaan.

Pikku hiljaa pitäisi alkaa itseään psyykkaamaan, että alkaa se synnytys tosiaan olla lähellä. Synnytystapa-arviota vaan odotan, sen jälkeen sitten alkaa se psyykkaaminen. Sektiota " pelkääville" , niin minä en ainakaan ollut sen jälkeen kipeä ollenkaan. Nauraminen ei tuntunut mukavella ja haava vähän kiristi esim. kävellessä. Mutta minulla jäi esim. morfiinit leikkauksen jälkeen saamatta, kun tippa oli mennyt jumiin, enkä niitä kyllä kaivannutkaan enää kun asia huomattiin. Koin, että vähemmän kipeä minä olin, kuin ne joilta oli väliliha leikattu. Kipu nyt on kyllä niin yksilöllinen tuntemus...

Aatuska 30+5

Vierailija
47/53 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille just sanottiin synnytysvalmennuksesta vuodoista, että jos epäilee lapsiveden lorahtaneen, niin kannattaa laittaa side, ja jos se on kohta märkä, niin kyseessä todennäköisesti on lapsivesi. Mutta myös valkovuoto voi olla raskauden aikana runsaampaa. Mulla on myös ollut sellaista ongelmaa, että virtsatessa jää pieni tippa virtsaa jonnekin jumiin ja sitten hetken päästä lorahtaa. (Sori ällö aihe..) Apteekeissa jäy myydään jotain liuskoja, joilla voi testailla, onko kyseessä lapsivesi.

Minäkin tuota päivärahapäätöstä vielä odottelen, vaikka pakkaus tuli jo ennenkuin jakelu ensimmäisen kerran keskeytettiin. Mutta joku taisikin täällä neuvoa, että päivärahapäätöksiä ei kela ole voinut viime vuoden puolella, koska täytyy tietää jotkut tämän vuoden indeksit tai mitkä ne oli.. eli ovat varmaan tämän vuoden puolella vasta alkaneet käsitellä kaikkia tätä vuotta koskevia hakemuksia, vaikka ne olisi viime vuoden puolella jätetty.

Nyt otan vähän ylityövapaita pois ja lähden mammajumppailemaan tämän jättimasuni kanssa. Saa nähdä ovatko kaikki muut siellä kurssilla ihan alkuraskaudessa olevia..

Vierailija
48/53 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö teillä ole sairaalassa keittiötä äitien käytössä? meillä ainakin on keittiö osastolla jossa on voileipä tarvikkeet,jogurtteja,mehuja yms. äitien käyttöön. Kannattaa kysäistä. Minäkin sain tietää tuosta mahdollisuudesta meidän sairaalassa vasta kun olin kolmatta kertaa synnyttämässä vaikka se on kuulemma ollut vuosi kymmeniä käytössä!

Minä synnytän siis oysissa.

Niiloakseli jolla pesänrakennus vietti alkaa herätä järjettömän leivonta himon myötä :o) ja jannu rv 31+2

Vierailija
49/53 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, onneksi tuo ukko taisi itsekin tajuta ettei kahta viikkoa ennen laskettua aikaa mihinkään mennä, ja koittaa saada reissun tammikuun loppuun tai helmikuun alkuun. VAIKKAKIN meidän muksut on mennyt tosi yliaikaisiksi (10 ja 17 päivää) niin silti toivon ettei ihan noin tällä kertaa. Tayssissa on taas systeemit muuttuneet, ja mies pohti että mistä siellä autopaikan löytää, niin sanoin että kyllähän niitä huhtikuussa yöllä vapaana on! Olen kyllä kovasti itseäni psyykannut siitä että yli mennään ja reilusti, ja synnytys tietty keskellä yötä.

Oli sen verran kamalaa viimeksi nuo kaksi viimeistä odotusviikkoa, etten kyllä viitsisi sitä uudelleen kokea.

Tuosta pitikin MINZUlle kirjoittaa, että suotta sitä synnytystä pelkää. Tai siis tottakai asiat, joista ei oikein etukäteen tiedä, ovat pelottavia, enkä väitä etteikö se olisi kivuliasta. Mutta kaikein kaikkiaan hieno kokemus ja mä jo oikein innolla sitä odotan! Mun mielestä tää raskaana olo on paljon inhottavampaa kuin synnyttäminen, tosin ei sitä joka päivä haluaisi tehdä :)

Mulla on ajatukset jääneet täysin tuonne synnytykseen, en ole yhtään ajatellut sen jälkeistä aikaa. Kaikki pitäisi kyllä löytyä yläkerrasta, mutta sitteristä en ole ihan varma, onko maailmalla kierrossa. Ja miten se elo sitten näiden kolmen kanssa suttaantuu... Meidän 4-vuotias (maaliskuussa 5) odottaa innolla vauvaa ja kohta 2-vuotias ei oikein vielä ymmärrä asiaa. Tajuaa, että äidin masussa on vauva, muttei tietenkään sitä mitä siitä seuraa. Esikoinen oli vajaan 3 kun kakkonen syntyi ja kaikki meni suht hienosti, oli sen verran pieni ettei enää edes muista sitä aikaa kun oli yksin. Nyt uskon että menee siksi ihan hyvin, kun ovat jo tottuneet jakamaan äidin ja isän toistensa kanssa. Pitää vaan päästää lapset täysillä mukaan vauvamaailmaan ja pienen hoitamiseen, ja muistaa kehua kovasti! Isommasta, tytöstä on jo varmasti paljon apuakin hoitamisessa.

Mulla oli edellisessä raskaudessa todella runsasta valkovuotoa, jouduin pikkuhousunsuojaa vaihtamaan välillä tosi tiheästikin. Ja oli tosiaan ihan litkua, aivan erilaista kuin muulloin. Pikkuhousunsuojasta pitäisi pystyä lapsivesi tunnistamaan vaaleanpunaisesta väristä.

Kyllä asioilla on tapana suttaantua!

Maaria 28+6

Vierailija
50/53 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi ekassa synnytyksessä niin, että kun olin aika huonossa kunnossa enkä päässyt pariin päivään sängystä ylös, niin unohtivat kertoa mulle missä vessa ja suihkut on. Ruoka tuotiin sänkyyn, kunnes erään kerran ei tuotukaan eikä kukaan kertonut mistä sitä saa...

Maaria

Vierailija
51/53 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset fiilikset täällä neljättä odottavalla. Neuvolassa kävin viime viikolla ja kaikki oli ilmeisesti ihan ok. Sitä vaan ihmettelen että mulla ei ole ollut vielä yhtään lääkärineuvolaa!! Aina kun kysyn, sanotaan että katsotaan jos ensi kuussa saadaan aikoja järjestymään. Tiedän että lääkärineuvoloita on vähennetty, mutta että näin paljon. Muissa raskauksissa kävin monta kertaa. Alkaisi vähän kiinnostaa kohdunkaulan tilanne. Mutta odotellaan. Uudelleensynnyttäjään kyllä aika helposti suhtaudutaan että tottakai kaikki on ok.

Vatsa on ainakin kaikkien ulkopuolisten mielestä ihan valtava. Joulun jälkeen ei paljon huvita tavata ihmisiä kun aina alkaa se taivastelu että oletko nyt ihan varma, ettei siellä ole kahta ja miten suureksi aiot oikein paisua ennen synnytystä, tai tuon täytyy syntyä jo ihan heti kun vatsa on noin iso. NYYH! Ei tunnu kivalta! Kaipa sitä on jo niin venyneet vatsanpeitteet ja olemattomat vatsalihakset että vatsa mahtuu pullahtamaan tuohon eteen. Takaa vatsa ei näy.Terkkari lohdutteli että tässä vaiheessa vatsa täytyykin olla suurimmillaan, se kuulema pienenee kun laskeutuu ja mulla on kuulema tosi lyhyt selkä ja siksi vauvan on pakko pulllistua ulospäin kun joutuu olemaan niin kippurassa. Niin kai sitten!

Iskias- ja lonkkakivut piinaavat täälläkin öisin ja liitoskivut päivisin joten olo on tukala. Kävellä ei juuri kärsi ja kävelyn jälkeen on tosi kipeä ja jäykkä olo. Alaselän kivut ja väsyminen estävät kumartelun joten olisin halukas jäämään sairaslomille, mutta kotiäidit ei oikein voi...

Kylläpäs tulee nyt valitusta... Mutta se on kiva että vauva potkii tosi tomerasti, sänky tuntuu huojuvan kun kaveri yöllä oikein mojauttaa!

Synnytys alkaa jo pyöriä täälläkin mielessä ihan päivittäin. Viime kerta oli aika traumaattinen kun lapsi joutui suoraan tarkkailuun oltuaan ihan sininen ja sitten löytyi vielä vakava synnynnäinen sydänvika ja alkoi pitkä teho-osastojakso ja tuli sydänleikkaus sun muuta harmia. Nyt toivoisin mahdollisimman normaalia, tavis-synnytystä ja -vauvaa.

Sukupuolta on ennusteltu sormuksilla ja muilla. Eniten kallistuu pojan puoleen, ultrakin viittasi vähän siihen suuntaan vaikka lääkäri ei suoraan halunnutkaan sanoa. Neuvolan terkkari toisaalta sanoi, että sykkeet on niin korkeat että se viittaisi vähän tyttöön...Nähtäväksi jää, itse veikkaan sitä poikaa kun meidän aiemmat pojat ovat oleet yhtä kovia potkimaan ja tyttö oli paljon rauhallisempi.

Tämmöistä se on! Odottavan aika on piiiitkäääää

Koettakaa jaksaa itse kukin!!!!!

Vierailija
52/53 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa on hurahtanut hurjasti siitä kun olen viimeksi ennättänyt koneelle mitään rustaamaan. Mutta nyt siis langoilla vihdoin :)

Omaan oloon ei juuri kuulu mitään ihmeellistä, hirveämmin ei ole ollut vaivojakaan vielä. Ei pahemmin närästä eikä lapsi vielä pysy raivotarjonnassa niin olen noilta liitoskivuiltakin toistaiseksi vielä välttynyt. Jonkinlaista hermosärkyä olen potenut häntäluun tienoilla jo jonkin aikaa, usein alkaa lapsia pukiessa kun on kumarassa niin jotenkin jämähtää nuo alaselän hermot. Eikä siitä meinaa sitten päästä enään suoraksi ilman erilaisia venytysliikkeitä :Q.. Inhaa..

Pelkopolille sain ajan 25.1. ja odotankin jo että pääsen juttelemaan sinne. Alkaa tuo synnytys olemaan mielessä jo vähän väliä, näillä viikoilla kun jo mennään.

Äitiyspakkaus saapui vihdosta viimein tällä viikolla ja on sitä tullut taas hypisteltyä!! Kahdelle edellisellekkin lapselle olen sen ottanut ja niin sitten päätettiin ottaa tälle viimeiselle villahousullekkin :)

Ja kauan kaivattu äitiysrahapäätöskin saapui vihdoin eilen. Vielä vähän aikaa kun jaksaa ja pystyy kitkuttamaan tuolla kotihoidontuella niin kyllä tuntuu ihmeellisen isolta rahalta kun ekat äitiyspäivärahat alkaa pyörimään. Taas sitä on suunnitellut kuinka laittaa osan sitten säästöön.. ja pah, kaikki ne kuitenkin taas menee mitä tulee ;))

Inhat vesikelit täällä pirkanmaalla, niinkuin varmaan vähän joka puolella suomea taitaa olla nyt :/ Taas sai kaivaa eskarilaiselle talvikumisaappaat aamulla, kyllä häntä harmitti.

Tänään sain aikaiseksi ilmoittaa esikon kouluun ja eskarin jälkeen lähdetään ostamaan luistimet sekä muut tarpeelliset varusteet kun hän pääsi luistelukouluun!! Jee, on ihan innoissaan :)

Mutta nyt kalasopan valmistukseen, mars!

Terkuin, Ansku78 rv31+0 TASAN

Vierailija
53/53 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku meinasi ostaa tavallista lipastoa, ja siihen päälle itse tehdä hoitopöytää. Ikeastahan saa lipastoja, joissa on hoitopöytä valmiina, sitten kun hoitopöytää ei tarvitse, voi lipastoa käyttää yksinään. Sellaisia malleja oli Leksvik ja Hemnes ainakin!!

Me ei olla vielä ostettu hoitopöytää(kään), voi olla, että muutetaan yläkerrasta alakerran makuuhuoneeseen ja pidetään hoitopöytänä pyykinpesukoneen päällistä tai sänkyä tai sitten ostetaan Ikean Sniglar hoitopöytä, joka on tosi edullinen. Minähän olen haaveillut Stokken pinniksestä ja hoitopöydästä, mutta on alkanut tuntumaan, että se pinnis on liian " vankilamainen" , joten taidan päästä säästämään rahaa ja ostaa vaikka Ikeasta pinnis :D

Rattaiden hankinta mietittytää. On niin kallis ostos, että haluaa olla varma, että minkalaiset laittaa.. Siinäkin on niin monta liikkuvaa osaa, että olen ihan pää pyörällä vielä...

Raskaus on sujunut ihan hyvin. Joulun aikaan tuli herkuteltua ylenmäärin ja janotti kauheasti, joten menen sitten sokerirasitustestiin ensi viikolla. Hui. Nyt olen koittanut lopettaa herkuttelut, ettei paino nousisi kauheesti :(...

Kuulumisiin,

_tuikku_ ja poika rv 29+3