Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuisten torstai!

19.04.2007 |

Heräsin yöllä kipeään supistukseen ja samanaikaiseen kramppiin pohkeessa. Kampesin itseni ylös ja menin katselemaan telkkaria. Supistuksia tuli noin tunti kymmenen minuutin välein ja sitten loppuivat. Edellisenä yönä oli myös pari tuntia kipeitä supistuksia ja eilen olikin maha koko päivän " menkkamaisen" kipeä. Jospa se vähän kypsyttelisi paikkoja ja olisi lähtö synnärille muutaman päivän sisään tiedossa.

Joku muukin täällä eilen kirjoitteli että kipeiden supistusten aikana tuntui siltä kuin vauva painuisi alemmas ja paikat aukenisivat, mulla oli toissayönä ihan sama tunne. Viimeöiset supistukset eivät olleet yhtä voimakkaita kuin toissayönä.

Supistusten jälkeen ehdin nukkua tunnin ja sitten esikoinen heräsi. Olis väsyttänyt ihan hirveesti. Nyt on tenava syönyt aamupalan, pukenut vaatteet päälle, hampaat on pesty ja katselee lastenohjelmia telkkarista. Taidan laitella itseäni vähän kuntoon ja mennä ottamaan nokoset sohvalle ennen esikoisen hoitoon vientiä. Mieskin kuorsailee vielä makkarissa yövuoronsa päätteeksi.

Katselinkin eilen, että meitä on täällä monta, jotka mennään aivan samoilla viikoilla ja päivillä. Otetaanko skaba kuka ehtii ensin synnärille?

päivän plussat:

raskaus lähenee loppuaan

esikoisella hoitopäivä

nyt ei satu mihinkään

finemo 39+3

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIMAA...

Aamupesun yhteydessä tuli limaa aivan hirvittävästi, eikä meinannut loppua vaikka kuinka pesin. Jospa tämä nyt vauhdittaisi vähän hommia...

päivän plussin plussa:

LIMAA

finemo 39+3

(onnensa kukkuloilla, sieltä kyllä pian myös tipahtaa ellei muuta ala tapahtua)

Vierailija
2/24 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea toivottavasti tämä on sinulle merkki finemo... Olemme ihan samoilla viikoilla minulla tulee suppareita silloin tällöin mutta ei ole kipeitä joten varmaan yli menee yhyyyyy.... Hieman kateellinen olen sinulle.

Mulla oli vähän yöllä suppareita mutta johtui pissahädästä yms. laitahan viestiä jos olet synnärille lähdössä. Minä täällä taas touhuan yhden päivän:) hui toisaalta synnytys ja uusi tulokaskin jänskättää. Ja miten esikoinen ottaa vastaan kun on juuri 3v uhmassa.. No älkää jättäkö minua tänne yksin kirjoittamaan. jooko :)

t.39+3

plussat

+mennään kyläileen ystävän luona

+hmmm taitaa olla ainut plussa kun ei suppareitakaan kuulu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo skapa kuulostaa hauskalta hihihih niin katsotaan miten se etenee

Vierailija
4/24 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve poika syntyi 15.4. Rv 40+3 Painoa 3850g ja pituutta 52cm. Synnytys oli aika helppo, 3 tuntia sairaalassa ehdittiin olemaan ennen pojan tuloa.

Onnea ja kärsivällisyyttä kaikille vielä yhtenä kappaleena oleville, kyllä ne vauvat sieltä syntyy. Pitää muistaa ettei yksikään ole vielä jäänyt syntymättä =) Itselläni meinasi usko loppua viimeisinä päivinä...

AngelsEyes +vauveli 4vrk ja olemisen sietämätön keveys ;)

Vierailija
5/24 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että jollain näkyisi jo merkkejä että vauva ois syntymässä. Itse oon odottanut että lähtis limatulppa ku kuuta nousevaa että jotain näkyvää edes tapahtuis. Esikoiselta lähti limatulppa aamulla ja päivällä neiti syntyi, mutta nyt taitaa olla toive ajattelua.

Paljon onnea kaikille vauvansa saaneille... <3

Itselläni on kyllä supistellut, ja yleensä aina yöllä pari tuntia, mutta siihenpä se sitten jää.

Eilen oli neuvola, ja painoa oli tullut reipas kilo viikossa. Turvotus on ollut nelisen viikkoa jo aivan kauhea ja loppua ei näy. Tuntuu hirveältä jos tämä lapsukainen ei tajua ennen la tulla niin minkälainen pallo sitä on rv42. Mutta eipä ne ala turvotuksen takia tekemään yhtikäs mitään kerta pissassa ei ole mitään ja verenpaineet ok.

Esikoiselle sitten tuli nuha... Ajoitus on taas niin yli loistava. tuntuu että aina meillä menee kaikki niin päin seiniä. Toivottavasti pysyy vain nuhana eikä mene mihkään korviin tai silmiin, se tästä vielä puuttuis.

Saas nähä minkälainen jumbo vauva tulee ku oli painoarvio rv37+4 ja sillo jo paino 3.5kg.

Onneksi tässä itse kullakin ei ole enään max 4viikkoa kärsimystä ja kittuuttamista ja sitten on se tavoite saavutettu =)

T:Marru,Milka, " poju" rv 38+6

Vierailija
6/24 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käytiin eilen illalla synnärillä, mutta kotiin tultiin. Eilen päivällä irtos se limatulppa sitten ihan kokonaan sellanen IISSO limaklöntti ja vaaleeta nestettä että pöksytkin kastu. Sitten pitkin iltaa tiputteli pöksyjä ja suojaa märäksi soitin synnärille ja käskivät tulla tarkistuttamaan ettei oo lapsivettä kun mulla on se streptokokki niin infektiotie olis auki mikäli lapsivettä on tullu.

Noh mentiin synnärille, koko auto matkan supisteli silleen siedettävästi, myös laitoksellakin noin kymmenen minuutin välein 2-3 h ajan. Ei ollu lapsivettä tullu,mut lääkäri sano että emättimessä on on sitä " hyytelöä" että sitä on tullu runsain mitoin ja se limatulppa voi olla hyvinkin vetinen. Oisivat ottaneet osastolle mikäli olisin halunnu jäädä, kysyivät moneen kertaan että pärjäänkö supistusten kanssa ja sanoin että kotona on välillä kovempiakin supistuksia, etten koe että näiden takia jäisin. Lähettiin klo 23 pois synnäriltä:) automatkalla supisteli ja vähän yölläkin, mut nyt kaikki taas ok.

Ihmettelen tässä vaan kun se lääkäri sano että ei saanu kosketusta mun kohdunsuulle, että onko se auennu...kuulemma niin takana. Kanavaa kuitenkin jälellä 1 cm ja sain sen käsityksen ettei vaavi ole laskeutunu vielä lähtökuoppiin vaikkakin raivotilassa on. Toissaviikolla äippäpolilla lekuri sano että vaavi on jo tosi syvällä lähtökuopissaan jo tulossa niin....?!otappa selvää!

Flunssakin iski tämän kaiken lisäksi eli limaa valuu vuorostaan nenästä:)) Kumpikin pää limaissa...

Saas nähä sit että millon tää lähtee tulemaan jos ei oo etes kuopissaan ja eiks jotku oo sanonu että limatulpan irtoamisesta muutaman päivän päästä voi lähteä syntymään?

Pidettäydyn kuitenkin vielä että jos 3 viikkoa niin 3 viikkoa!!!

Voi kun mua harmittaa/surettaa kun ukki kuoli viime viikolla ja nyt tulevana viikonloppuna on hautajaiset enkä pääse niihin:(tai en uskalla lähteä matkustamaan kun melkein 200 km on yhteen suuntaan. Onneksi kerkesin käydä kattomassa sitä sairaalassa muutama viikko takaperin kun sillä oli sillon jo hengityskatkoksia. Se tunsi mut ja sano että mulla on mahassa kaksospojat:)!

Nyt täytyy lähteä käymään apteekissa, ostaa jotain tähän tukkoiseen oloon..ainakin para-tabseja!

Tsemppiä kaikille

Lullu83 39+1

Vierailija
7/24 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finemo, ei kyllä oteta skabaa! Niinku eilen (?) sanoin niin veikkaan et kirjottelen täällä yksikseni vielä toukokuussa.

Tai itse asiassa... Tänään on ä-poli et jos jokin on huonosti niin kait ne sit lähettää synnyttämään? Mä kyllä uskon tietäväni että mitään siihen suuntaankaan ei tule tapahtumaan. Vaikka mä kyllä yritän. En jaksais enää, oon mielestäni saanu KÄRSIÄ jo ihan tarpeeks pitkään! Tää on meinaan HELVETTIÄ! Uskokaa tai älkää ja ne varmasti jotka ovat näin pitkälle yli menneet tietävätkin sen.

Siitä käynnistä voin sitten raportoida myöhemmin lisää. Pitäkää mulle peukkoja että jos ne antaa mulle käynnistys ajan niin se aika olis mahdollisimman pian !! Mä oon valmis lähtemään jo vaikka heti tänään.

Marru-86 ; Kun juttelit tosta painosta niin mulle neuvolassa ainakin sanottiin joskus viikoilla 32 tyyliin, et vauva tuntuu tosi isolta mut sitten se terveydenhoitaja sanoi myös että vauvat on tosi yksilöllisiä et jotkut voi kasvaa siihen mennessä niin paljon, että ne tuntuu isoilta viikkoihin nähden mut sitten ne lopettaakin kasvamisensa tai ainakin kasvaminen hidastuu. No tietenkin ne voi myös loppuun asti kasvaa hurjaa vauhtia, mut pidetään nyt peukkoja ettei mikään jättiläinen kumminkaan ole :)

Sitten vielä se,että sun oma syntymäpaino vaikuttaa myös jonkin verran. Jos itse oot ollu iso niin hyvin todennäköistä on, että sun vauvakin on iso.

Mä itte oon painanu 4440 g syntyessäni joten musta tuntuu, että täältäkin tulee aika jättiläinen. Vaikka lääkäri veikkaskin joskus että syntymäpaino olis 3,5 kg, mut kyllä tää tuntuu munkin käteen todella isolta ja potkut on tosi kovia ja voimakkaita. Vaikka ensimmäinen onkin tulossa enkä tälläistä ole ennen kokenut niin on kyllä sellanen olo, ettei tämä mikään keijukainen ainakaan ole :)

No pääasia että tulis jo ulos!

Tuossa eilisiä juttuja kun luin niin huomasin, että kohtalotovereita on enemmänkin kuin vain yksi. Tsemppiä teillekin ja peukut ja varpaat pystyyn että vauvat syntyy mahdollisimman pian!

Indy rv 41+1 (ärrin purrin)

Vierailija
8/24 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaan tulin kurkkaamaan että miten täällä jaksellaan loppumetreillä! Ja lupaavia merkkejä näyttää olevan :)

Lohdutuksen sanana kaikille joilta jo toivo mennyt, että mullahan synnytys alkoi kipeillä suppareilla, ja sitä ennen ei ollut merkkiäkään! Ei siis tulppia tai mitään muitakaan.

Koittakaahan jaksaa (joo, vanha klisee..) ja nähdään vauvapuolella :)

Sanna ja Mymmeli 1vko

Vierailija
10/24 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että oma syntymäpäino vaikuttaa. Meikähän oli 54-senttinen, isopäinen ja lihava (ja nykyisin pieni, hoikka ruipelo). Painoin neljä kiloa, mutta ehdin sitä ennen kakkata, että vähän painavampi olisin vielä siitäkin ollut. Ja synnyin vain kolme päivää lasketun ajan jälkeen. Hehee, että mikähän ronttosaurus täällä vatsassa vartoo... Voimakas se kyllä on kuin mikä, joten varmaan on iso! Ja kuten olen aiemmin kertonut, mut arvioi ylilääkäri ennen synnytystä alle kolmekiloiseksi. Joten koska olen samanrakenteinen äitini kanssa, niin epäilen, että tämänkin jätin suuruus paljastuu vasta ulos tullessa. Äitinihän aikoinaan epäili minun vaihtuneen sairaalassa toiseen vauvaan, kun olin niin eri maata kuin hoikat ja pienet vanhempani :). Mut siis vietiin happikaappiin suoraan, joten äiti näki mut vasta myöhemmin.

Piipahdin just neuvolassa. Oli kiva käynti, mukava neuvolantäti vihdoin (numero seiska siis). Juteltiinkin pitkä tovi, ja tuntuu, että se on oikeesti samalla aaltopituudella mun kans. Ens tiistaina mulla on sitten yliaikaisuuskontrolli sairaalassa. Jos ei sitä ennen synny... Eli siis todennäköisesti on :). Mutta hyvä puoli tässä on se, että ollaan viikolla 42. Harva vauva syntyy enää kovin paljon myöhemmin kuin viikon 43 alussa. Epäilisin, heh. Ja hyviä uutisia: vauva on laskeutunut ja ei pääkään enää liikkunut. Wuhuu, vihdoin. Kunpa voisin antaa tätä hyvää mieltä muille jonkun verran. Antaisin mielelläni vaikka puolet Indylle, jos voisin. Ja toivotaan tosissaan, että pääset synnyttämään ennen mua, tai kuka ties samaan aikaan. Mulla tuntui olevan kaikki niin kohdallaan neuvolassa, ettei mitään ennusmerkkejä lähenevästä synnytyksestä ole. Verenpaineetkin matalat ja hyvät. Ja vauva ei todellakaan ole rauhoittunut mahassa, niin kuin ilmeisesti monilla ennen synnytystä.

Eniten mua ehkä jännittää, jos joutuu käynnistykseen. Mieluiten tulis itttestään, vaikka veiskin vähän aikaa. Ne voi vissiin olla aika äkkirajuja ne supparit, jotka se oksitoniini saa aikaan. Vai onko muunlaisia kokemuksia jollain? Mulla on siis päinvastaiset toiveet kuin Indyllä. Käynnistys vähän pelottaa, toivottavasti turhaan.

ONNEA muuten taas uusille vauvoille. Voi että, kyllä niitä nyt tulee.

Täällä siis yhä,

Kerttu rv 41+0 (jos ei vielä loppusuoralla, niin ainakin se loppusuora häämöttää)

Vierailija
11/24 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuntuu jotenkin siltä, että vielä pitkään. Olin jotenkin asennoitunut, että tämä vois syntyä ennen laskettua aikaa, kun lääkäri ja terveydenhoitaja ovat sellaista povanneet useasti, mutta pah! Joku kirjoitti oliskohan ollut viime viikolla, että ko. kommentit pitäis kieltää, ja nyt täytyy sanoa, että olen kyllä tasan tarkkaa samaa mieltä. Vaikka niitä ei ihan tosissaan ottaisikaan, niin kyllähän ne takaraivossa kummittelevat.

Eilen kävin neuvolan jälkeen reippaalla kävelylenkillä, joka sai aikaan sen, että alapäätä vihloi oikein tosissaan pitkin päivää, muttei sitten muuta vaikutusta ollutkaan. Nyt on kohta tarkoitus lähteä omakoti- ja puutarhamessuille, jos vaikka saisivat jotain aikaiseksi, kun messuilla kiertelee. Ja onpahan sairaala lähellä, jos tulee äkkilähtö;-)

+ messuille meno, onpahan jotain mukavaa ohjelmaa tiedossa

muuta ei irtoa (kun ei edes sitä limatulppaa;-))

-aurora 39+1

Vierailija
12/24 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea pojasta AngelsEyes!

Tänään olisi sitten se kuuluisa LA. En todellakaan odottanut että olen vielä tässä vaiheessa yhdessä koossa.

Tänään neuvolassa paineet koholla, muuten kaikki suht ok. Eilisen ostosreissun jne. jälkeen ei kyllä mikään ihme. Painoa tullut vain jotain 300g lisää. Oli helpottavaa kuulla vauvalta vahvat sydänäänet, hän on ollut niin rauhallinen viime päivät.

Menin eilen jo puoli kymmeneltä nukkumaan. Huono päivä loppuun asti. Heräsin kolmelta yöllä, kuukautiskipumaista särkyä eli lieviä supistuksia. Vessassa totesin että taitaa tulla limatulppaa, sellaista vaaleanpunaista limaa siis. En sitten saanut unta kun vasta toisella yrittämällä puoli seitsemän aikoihin. Ja aamupäivällä neuvola joten unet jäi vähän liian lyhyiksi. Kai se tästä. Mies näyttää olevan paremmalla tuulella ja lupas hoitaa ruokaa pöytään. Grillaa lihaa ja keittää uusia perunoita. Mä en jaksa tehdä mitään -muuta kun synnyttää.

crisantemo rv tasan 40

Vierailija
13/24 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä piti sanomani. Kaikki tuntuu heräilevän yöllä supistuksiin ja muihin edes hieman synnytystä enteileviin asioihin. Minä se vain nukun ja tuhisen kuin pieni lapsi yöt pääksytysten, pissataukoja tietenkin lukuunottamatta. Jos johonkin herään, niin suonenvetoon tai janoon tai siihen, kun kissa tulee kyljen päälle nukkumaan. Ei tästä siis oikeasti varmaan synnyttämään vielä viikkoon lähdetä. Jos otetaankin sellainen kisa, että kuka pääsee pisimmille päiville ennen synnytystä. Veikkaan itseäni :).

Uni-Kerttu

Vierailija
14/24 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muista oonko vielä kertaakan kirjotellu tänne puolelle,oon ollu enemmän tuola kotiloiden puolella.Mutta aina silloin tällöin olen lukenut myös teidän kuulumisia.

Pieni esittely olisi varmaan paikallaan eli oon 27-vuotias kahden tytön (5v.ja 3v.)äiti ja nyt olis kolmas tulossa loppu suoralla.Viikkoja nyt 39+4 ja kovasti toivon jo että saisi" jakautua" .

Tänään kävin aamupaivällä neuvolassa ja kaikki oli ihan hyvin.Mun ongelmana on taas tämänkin raskauden aikana ollut laskeva hb, mutta nyt oli sekin jo alkanu pysyä normaaleissa lukemissa. :)

Mä vaan itekseni " pelkään" tämän masun asukin kokoa kun arvioinniksi on annettu 4kg paikkeilla ja jos tämän annetaan mennä paljon yli niin synnytyksestä voi tulla aika koitos. Kummatkin edelliset synnytykset on ollu alateitse ja kumpikin tytöistä on ollu ihan mukavan kokoisia 3800g ja 4100g eli samaa on odotettavissa.

Mä oon yrittänyt saada synnytyksen käyntiin jos milläkin konsteilla, mutta masun asukki vaan ei tahdo luovuttaa yksiötään.

Mutta kaipa se tästä vielä...

Teillä on ollu täällä mukava tapa laittaa päivän plussia ja tässä olis mun: :)

+neuvolassa käynti takana ja masussa kaikki hyvin

+vauvalle kaikki valmiina

+tytöt terveenä

Vierailija
15/24 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn täällä aina silloin tällöin vilkasemassa kuulumisia.

Onnittelut kaikille vauvan saaneille!

Ei tällä keskustelupalstalla ole kirjotellut se tuore metropolivauvan saanut äiti :)

Kyllä se vauva sieltä tulee vaikka tiedän tasan tarkkaan miltä tuntuu odotella ja odotella kun kaikki muut hokee, että se on päivistä kii.

Leivänkannikka ja ihanasti vieressä tuhiseva ♥Olivia♥ 1 vko ja 1 pvä

Vierailija
16/24 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen ilmoittelemaan kyllä jos jotain tapahtuu. Mutta juuri kun julistin skaban, loppuivat kaikki synnytyksen ennusmerkit. Pari napakkaa supistusta tuli vielä aamulla, mutta nytpä onkin ollut hiljaista...

Voidaanhan me ottaa useampikin skaba. Kuka pysyy yhtenä pisimpään? Kuka lähtee ensin synnärille? Kuka synnyttää nopeiten? Kellä on pisin synnytys? Kellä on tuntuvimmat supparit tai suurin limaklöntti? Eiköhän jokainen sitten voita jotain ja kaikilla on hyvä mieli. Ne palkinnot putkahtavat sitten masusta ulos kaikilla aikanaan. Nyt muuten tuli ensimmäinen kivulias suppari aamun jälkeen... Saiskohan niitä lisää ajatuksen voimalla, kun heti alkaa supistaa kun tänne kirjoittelen.

finemo 39+3

Toivon että tämä pysyy kyydissä yli puolenyön, sitten saa syntyä vaikka heti. Mieluummin härkä kuin oinas! ;)

Vierailija
17/24 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AAh nyt pitkästä aikaa rpesin sitten kirjuuttamaan tänne. Jotenkin vaan jäänyt kun ei mitään uutta tapahu!

Neuvolassa kävin tänään ja kuulumiset sieltä tulee tässä:

rv 39+4

painoa 60.9 +350 edellisestä kerrasta

ei turvotusta

RR 110/72

pissa OK

HB 99

kohdunkorkeus taas 35 alhaalla on

sydän äänet hyvät ja vaihtelevat

liikkeet OK

Eli taas kaikki hyvin ja ootellaan koska syntyy!

Likka oli mukana neuvolassa ja oli ihana kun istu mun vieressä kun makasin siinä lavetilla missä kuunnellaan äänet. Niin hali mahaa ja pörpötti sitä!

Eilenä sain sitten lypsykoneen kotiin ja sitähän piti sitten illalla ihmetellä :) Illalla käytiin hakemassa lahesta hanoja ja suihkuja ja toiseen vessaan kalusteet! Iltapäivällä oli tullut makuuhuoneitten kaapit ;) Ja miehet oli saanu puolet aulasta laminaattiin!

Iltapäivällä on pakko lähteä kattomaan miltä siellä näyttää!

Masukkiin kuuluu ihan samaa kuin muulloinkin! kivuttomia suppareita ei mitään muuta! Keskiviikkona uus neuvola!

plussat

+neuvola oli

+käytiin kerhossa

+iltapäivästä tontille

+hyvä mieli

+päivän lähempänä synnytystä

Vierailija
18/24 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siis tänään neuvolassa, muuten kaikki ok, mutta eka kerta pissassa häikkää, leukkarit oli 2+. Huomenna aamulla siis viedään kunnon näyte ja katsotaan sit tarviinko kuuria. Toisaalta mulla ei ole mitään kirvelyä, tai tiheentynyttä tarvetta tms. paitsit kertaalleen mulla on ollut kyllä oireeton vti, että jos se on nyttenkin.

Maanantaihin mennessä pitää ilmoitella neuvolan terkalle, jos en siis ole vielä synnyttänyt, jotta se kirjoittaa lähetteen yliaikisuus kontrolliin. Seuraava neuvola aika on sitten taas ensi viikolla, ja luulen suuresti meneväni sinne.

Kävin tänään moikkaamassa entisiä työkavereita ja olivat tosi iloisia kun kävin näyttään masua. Kovasti toivottivat onnea synnytykseen. Lisäksi yksi kavereista soitti ja kysyi lähdenkö hänen ja heidän tyttöjen kanssa shoppaileen. No tottahan toki lähden, pääsee kaupunkiin ja ihmisten ilmoille, saa pää vähän tuuletusta. Miehelle soitin ja sanoin että meen, niin se vaan että onkohan se ihan järkevää, sanoin että on, tekee hyvää mun päälle ja sillä oli asia selvä.

+ pääsen ihmisten ilmoille!!!!!

Tinsula 40+1

Vierailija
19/24 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(...ja ihan huumorimielessä sitten...)

Finemo kirjoitti tosta merkin vaihtumisesta puoleltaöin, että mieluummin härkä kuin oinas. Mä taas olen vähän pettynyt ettei tulekaan oinasta kun minä ja poika ollaan, joten osaan jo toimia oinaiden kanssa. Härät onkin sitten hankalampi juttu. Onko teistä kukaan härkä. Kehukaahan nyt kuinka ihania olette, etten ihan masennu. Mitä odotettavissa?

crisantemo

Vierailija
20/24 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvola tietoo!!

rv: 38+6

painoa:+600g

turvotus:-/+

rr: 112/80 pikkasen neuvolantäti huolestu!!

pissa: normaali

hb:89

kohdunpohjan korkeus: 35

lapsivesi:normaalt

tarjonta: rt

sydämen syke: 130

liikkeet:normaalit

kaikki muuten hyvin paitsi hb ja verenpainetta pitää seurata..

seuraava neuvolan käynti on 25.4!!

jos vauva ei ole syntynyt..

siksi neuvolan täti on huolissaan verenpaineesta kun se on noussut ja mulla on paino taas noussut ja on pään särkyy..epäillään raskausmyrkytystä!!!

veytä ja mupu rv 38+6