Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko sarjan Hill Street Blues?

Vierailija
28.12.2013 |

Se oli nuoruuteni paras sarja, johon olen verrannut kaikkia myöhempiä. Minkään muun sarjan hahmoihin minulla ei ole samaa tunnesidettä. Andy Renko oli suosikkini. Joyce oli niin fiksu ja kaunis. :)

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto, muistin yhtäkkiä, että olin ihastunut Belkeriin. Googlasin nyt hänen kuvan ja mieshän aivan jonkun roiston näköinen! 😂

Minäkin pidin hänestä ja peitetehtävissähän tuo olikin ulkoasunsa takia jatkuvasti ja siitähän tuo ulkoinen olemus johtuikin.

Oli ihana kun murisi roistoille ja ne pelkäsi sitä.

Furillosta pidin myös, siitä ex-vaimosta vähemmän

Kaikki hahmot hyvin tehtyjä ja silloiseen aikaan nähden erinomainen sarja, realistinen eikä mikään kiiltokuva

Katsoin eka kierroksen kokonaan ja se toinen kerta taisi jäädä kesken, en muista esitettiinkö kokonaan vai jäikö vain minulta kesken.

Vierailija
62/88 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin vaikka maksaa, että näkisin Frasierit uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai muistan. Se oli yksi niistä harvoista sarjoista, joita pyrin aina katsomaan. Eikä vähiten sen vuoksi, että komisariolla oli aika nätti asianajajaheila!

Joyce oli kaunis minunkin silmiini, ehkä siksi kun olin tuolloin kuin nuorempi painos hänestä.

Vierailija
64/88 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronica on oikeasti vain kolme vuotta Furillon näyttelijää nuorempi :D Sarjasta saa sen kuvan että olisi paaaaljon nuorempi kuin ukkonsa.

Vierailija
65/88 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pannut Ylelle pari kertaa toivetta että Hill Street Blues esittäisiin uusinta. Ja NYPD Blues kans.

Minustakin YLE:ltä voisi tulla noita 1980- ja 1990-luvun sarjoja uusintoina kuten Lovejoy, Bergerac ja Frasier.

Olisi jännä myös katsoa vanhan kunnon Dallasia aivan alusta lähtien uudelleen ja seurata niitä JR Ewing ja kumppaneiden juonitteluja. Frendien uusinnat voisi laittaa vähintään 5 vuodeksi hyllylle.

Niinhän nuo olisi, mutta aika on tehnyt tehtävänsä ja kuvan laatu varmaan jo melko huonoa.

Vierailija
66/88 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunter on ihan liian unohdettu. Aspergerhahmo ennen kuin niistä edes tiedettiin vielä mitään.

Vierailija
67/88 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin vaikka maksaa, että näkisin Frasierit uudelleen.

No nuohan on kuitenkin näytetty moneen kertaan, mutta sitten monia hyviä ei ole uusittu koskaan. Kyllä mäkin tosin mielellään Frasierin katsoisin taas, en ymmärrä miksi Frendit on KOKO AJAN pyörityksessä!

Vierailija
68/88 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronica Hamel, joka esitti sarjassa Joyce Davenportia, on jäänyt eritysen hyvin mieleen.

Olin itse noihin aikoihin esiteini-iässä ja yritin kovasti matkia tuota hahmoa. Ei oikein onnistunut vaalealta tytöltä, jolla oli hammasraudat 😅

Siinä tuppukylässä josta olen kotoisin, asui vielä tuon näyttelijän "kaksoisolento", minua varmaan kymmenisen vuotta vanhempi. Voi että miten olin silloin hänelle kateellinen 😁

https://www.imdb.com/media/rm3331770624/nm0357557

Vierailija
69/88 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen vetoomus Ylelle? Kesäohjelmistoon täydennystä.

Vierailija
70/88 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mun juttu, en tykännyt, liian sekavaa sähläystä.

Vierailija
71/88 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pannut Ylelle pari kertaa toivetta että Hill Street Blues esittäisiin uusinta. Ja NYPD Blues kans.

Minustakin YLE:ltä voisi tulla noita 1980- ja 1990-luvun sarjoja uusintoina kuten Lovejoy, Bergerac ja Frasier.

Olisi jännä myös katsoa vanhan kunnon Dallasia aivan alusta lähtien uudelleen ja seurata niitä JR Ewing ja kumppaneiden juonitteluja. Frendien uusinnat voisi laittaa vähintään 5 vuodeksi hyllylle.

Niinhän nuo olisi, mutta aika on tehnyt tehtävänsä ja kuvan laatu varmaan jo melko huonoa.

Kaipa niitä tv-sarjojakin voisi digitaalisesti remasteroida kuten on tehty monille vanhoille elokuvilla ainakin 1960-luvun spaghettiwesterneistä eteenpäin. Tosin se edellyttäisi vähän investointeja, mutta minä katsoisin enemmän jotain 1980-luvun näyteltyä tv-sarjaa kuin 2020-luvun tosi-tv-sarjoja, joissa sekoillaan viinan voimalla.

Vierailija
72/88 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hunter on ihan liian unohdettu. Aspergerhahmo ennen kuin niistä edes tiedettiin vielä mitään.

Myös Joyce oli tuohon aikaan ennenkuulumaton hahmo: kaunis, menestynyt ja lapseton.

Vierailija
73/88 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös Joyce oli tuohon aikaan ennenkuulumaton hahmo: kaunis, menestynyt ja lapseton.

Furillo (samoin kuin näyttelijä) oli raitistunut juoppo joka kävi aa:ssa.

Vierailija
74/88 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun olin lukiossa (kirjoitin 1985) ja joku opettaja kysyi tunnilla, että mikä on kenenkin suosikkiohjelma. Lähes joka ikinen sanoi, että Hill Street Blues. Jäänyt tämä jotenkin mieleen.

Vierailija
75/88 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun olin lukiossa (kirjoitin 1985) ja joku opettaja kysyi tunnilla, että mikä on kenenkin suosikkiohjelma. Lähes joka ikinen sanoi, että Hill Street Blues. Jäänyt tämä jotenkin mieleen.

Ei muuten ollut Usassa suosittu, vain arvostettu ja vei aina palkintopystit. Katsojalukujen valossa ei olisi pitänyt saada jatkoa.

Vierailija
76/88 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidin sarjasta 80-luvulla, mutta kun tuli uusintana joskus 2000-luvun alkupuolella, tuntui, että aika on ajanut tästä ohi.

Päinvastoin, sarjan sosiaaliset ongelmat alkavat olla vasta nyt arkea meillä Suomessa.

Vierailija
77/88 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisikohan Allo Allon uusintana myös. Eli Maanalainen armeija iskee jälleen (mistähän suomentaja on repinyt tuo nimen).

Vierailija
78/88 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistanhan minä, paras sarja ikinä. Sitten tuli LA Law, Twin Peaks ym. Olikos se Becker joka murisi, ihana tyyppi.

Belker

Vierailija
79/88 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisikohan Allo Allon uusintana myös. Eli Maanalainen armeija iskee jälleen (mistähän suomentaja on repinyt tuo nimen).

Sarja parodioi 1970-luvun lopulla Suomessakin esitettyä draamasarjaa "Secret Army" eli "Maanalainen armeija." Se kertoi Ranskan vastarintaliikkeestä. Draamasarja oli erittäin hyvä ja pelottavakin. Sen tunnusmusiikki jäi hyvin mieleen.

80/88 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Let's be careful in here, but keep the memories alive.

Taurean Blacque / Neal Washington kuoli kesäkuussa 2022 -

https://en.wikipedia.org/wiki/Taurean_Blacque

https://variety.com/2022/tv/news/taurean-blacque-dead-hill-street-blues…

- ja Barbara Bosson / Fay Furillo menehtyi tämän vuoden helmikuussa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Barbara_Bosson

https://www.voice.fi/viihde/a-222301

Vierailija kirjoitti:

Esitettiinkö sarjaa Suomessa jo 80-luvulla? Olin silloin ihan pieni, mutta olen katsonut uusintoina esitettyjä jaksoja. Pidin kovasti sarjan tunnelmasta, jotenkin ihanan nostalginen.

Kyllä, sarja alkoi pyöriä kakkoskanavalla vuonna 1983. Itse rupesin seuraamaan sitä pari vuotta myöhemmin. En ole varmaan seurannut yhtäkään toista sarjaa yhtä suurella antaumuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi