Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy tässä asiaa, jota ihmettelet muiden käyttäytymisessä, niin muut saavat perustella! :)

Vierailija
12.11.2008 |

Minä aloitan:

1. Miksi jätät tiskiharjan lojumaan märkään, joka likaiseen tiskialtaaseen etkä nosta sitä kuivumaan?

2. Miksi rynnit kaukojunassa eteiseen seisomaan jopa 10 minuuttia ennen asemaa? Eikö omalla paikalla olisi mukavampaa ja turvallisempaa odottaa?

3. Miksi et laita kirpputorilla penkomiasi vaatteita edes suunnilleen paikoilleen pöydällä? Miksi ne pitää heitellä ympäriinsä miten sattuu?

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis itse kakkaaminen on vähän niin kuin sivuosassa, ja pääasia on saada olla jossain rauhassa? Se kakka on siis saattanut tulla ensimmäisen minuutin aikana, ja loppu on vain "omaa aikaa"?

Vierailija
42/109 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää mitä elämä kahden lapsen kanssa on, eikä sitä millainen esim. sairas lapsi toinen lapsista on. Lapsiani rakastan yli kaiken, mutta kyllä mä silti valitan miten raskasta on. Mutta ei se vähennä rakkauttani, parantaa jaksamista kun valittaa valitukset pois. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia ei välttämättä tehdä vain sen takia, että jäätäisiin kotiin... Minä ainakin ahdistuin äitiyslomalla (ensimmäiset kuukaudet olivat ok, sen jälkeen olin tulla jo hulluksi, samoin lapsi).

Sitä paitsi pakkohan sitä on töissä käydä, että saa rahaa.

Vierailija
44/109 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienellä ikäerolla monta ja sitten valitat kuinka raskasta on ja rahatkin on aina loppu eikä koskaan ole omaa aikaan yms yms?

Eikö mielikuvitus riitä sen verran että kun on yksi pieni, ja kuvittelee siihen sitten sen toisen pienen vielä lisäksi? Minusta se on aina ollut niin työlästä, että en ole jaksanut moista työtaakkaa itselleni ottaa, kun haluan että elämäni olis kivaa.

Vierailija
45/109 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Miksi valitat aina toisten lasten käytöksestä ja kyläillessä vahdit vieraita lapsia silmä kovana, mutta omiesi tekemisiä et huomaa, etkä puutu vaikka hakkaisivat toisia silmiesi edessä?

2. Miksi kehut pitäväsi suorapuheisuudesta, inhoavasi teeskentelyä, kehut olevasi rehellinen ja suorapuheinen, mutta et siedä yhtään poikkipuolista sanaa tai edes vihjausta siitä, että joku ajatuksesi menee metsään tai totuutesi ei ole se ainoa oikea?

Vierailija
46/109 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rajoittavat hänen menojaan, kuin olisi kysymys pienestä lapsesta? Tekevät tätä myös muiden ihmisten kuullen. Eikö tämä ole noloa molmmille ja myös nakerra puolisoiden välistä kunnioitusta?

Vierailija
47/109 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään lapsia "tehdä", että voisi jäädä kotiin. Mutta minusta pitää olla valmis hoitamaan EDES sen ä-loman/vanhempainvapaan ajan omaa lastaan, ennen kuin aloittaa työt, kokopäiväkoulun tms. ja vie vauvan hoitoon. Ymmärrän kyllä, jos tekee välillä keikan jos toisen, mutta jos joka päivä tai monta kertaa viikossa on päästävä töihin, niin sitä ihmettelen. Miksi ei voi nauttia siitä vauva-ajasta ja siitä vauvan hoidosta? Lapset ovat pieniä niiiiiin pienen hetken! Mitä siinä kotona olemisessa on niin ahdistavaa? Toki se on rankkaa välillä ja varsinkin silloin, kun lapsi sairastaa eikä pääse minnekään ihmisten ilmoille, esim. kyläilemään, kaupoille, kerhoihin. Mä ainakin nautin paljon, että näen lapseni kasvavan, saan touhuta heidän kanssaan ja hoitaa heitä. Käydään kerhoissa, kylässä. kaupoissa. En jää neljän seinän sisälle kotiin, etten ahdistu.

Tottakai meitä on erilaisia, se täytyy hyväksyä. Mutta en voi olla ihmettelemättä heitä, jotka miltei heti vauvan synnyttyä keskittyvät muuhun kuin vauvan hoitamiseen.

Vierailija
48/109 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

fleece-takissa tai R-Collectionin hupparissa, sit jotkut farkut. Ja i]

En mä nyt missään muussakaan ulkona lasten kanssa viitsi olla. Ellei ole kunnon ulkoiluhousut.

Vierailija
49/109 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi tupakoin! (mutta minun lopettamiseni ei varmaan sademetsiä pelasta ,koska se on niin suuri bisnes maailmalla .Jos vaikka lailla kiellettäisiin niin kyllä sitä joku aina kasvattaisi)

En polta bussikatoksessa paitsi jos siellä ei ole ketään muuta

Joskus heitän tumpin maahan ,koska lähellä ei ole tuhkakuppia tai roskista.

Vierailija
50/109 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus:

En lajittele biojätettä, koska se on mielestäni liian vaivalloista ja likaista puuhaa. Olen yksinkertaisesti liian laiska kiikuttamaan joka päivä roskista jätekatokseen. Ja sitä paitsi, asun yksin ja biojätettä tulee erittäin vähän. Muuten lajittelen kyllä (pahvi, kartonki, lasi, paperi, metalli).

Kysymys:

Miksi aikuiset ihmiset ajattelevat niin mustavalkoisesti? Täällä palstalla tuntuu ainakin olevan vallalla ajatus että se mitä MINÄ teen on ainoa ja oikea tapa. Ei ymmärretä että on erilaisia ihmisiä ja erilaisia elämäntilanteita.

Vierailija
51/109 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lajittele biojätettä koska se haisee niin hirveelle. En jaksa joka päivä kiikuttaa bioroskia jätekatokseen. Etenkin kesällä biojäteroskis on niin täynnä kärpäsiä että se on mega-ällöö.

Ja mikä hämmästyttävintä, biojätteen poisvienti on kilohinnaltaan suurempi kun sekäjätteen poisvienti.

Niin miksi siis rasittaisin taloyhtiötäni jollain kalliilla biojätteellä???

Kaiken muun kyllä kerään, paitsi metallijätteen (ei mitään havaintoa missä siitä olis keräysastia), kun niissä on edullisempi kilohinta poisviennissä.

Vierailija
52/109 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kyllä saavat omissa sängyissään leikkiä ja lukea. Miksi pitäisi joka huone saada hajoittaa. Ja vieraiden lapsille riittänee iso leikkihuone, jossa voi vapaasti leikkiä. Omasta voinnista nyt varsinkin raskausaikana riippuu, kuinka annan levittäytyä esim. olohuoneeseen. Jos paikat itsellä reistailee, ei ole kiva kyykkiä ja kerätä lelukasoja monesta huoneesa. Harvempi vieraiden lapsista kuns siivoaa omia sotkujaan ja on mielestäni liikaa vaadittu, että minun lasten pitäisi kaikki sitten siivota.

Muovikipot ja tietyt kauhat ovat sellaisia, joilla lapseni saavat leikkiä. Leikkimisen jälkeen tulee huuhdeltua vedellä tai joskus pestyä kunnolla. Riippuu mitä he ovat niillä leikkineet. KENELLÄKÄÄN vieraalla lapsella ei ole meidän kaapeille mitään asiaa, ellei ole kyse roskakaapista johon laittaa roskia.

aikuisten makuuhuoneeseen meno tai yhdenkään sängyn päälle meneminen edes kirjaa lukemaan tai leikissä nukkumaan, mutta kotonasi saa kaapeista ottaa kauhoja, astoita, ruokailuvälineitä leikkeihin lattioille ja sitten laittaa ne takaisin likaisina kaappeihin?

Vierailija
53/109 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät siis viihdy kotonaan?

t."kotikissa"

Vierailija
54/109 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työmatkalla joka kymmenennellä metron portaissa on suu auki ja näyttävät ihan ääliöiltä, samaa haukottelua, vaikka juttelis itse ihmisen kanssa.

Vierailija
55/109 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ajatuksesta, että meidän sänkyymme menee kukaan muu, varsinkaan päällysvaatteilla. Itsekään en koskaan mene sänkyyn esim. päivällä pitämissäni sukissa tai housuissa. Lasten sängyissä en ole niin tarkka, mutta vaihdankin heidän lakanoitaan useammin.

Miehen "haukkumisesta". Tämä saattoi olla minulle. Meillä on miehen kanssa aika satiirinen huumorintaju. Huomaan usein, että miehelleni huumoriksi tarkoittamani juttu hämmentää muita. Samoin mieheni minulle viljelemä huumori. Olemmekin oppineet välttämään tätä tietynlaisissa tilanteissa, mutta esim. kotioloissa tämä on edelleen sallittua, jopa suotavaa. Luulen, että ainakin anoppini on sitä mieltä, että "moitin" miestäni liikaa.

Miehen menoja ja tekemisiä en rajoita, enkä ohjaa/määräile. Hän on omasta tahdostaan paljon vapaa-aikanaan kotona ja kun iltamenoja esim. työnpuolesta on, hän menee tietysti. Minullakin on menoni, joihin osallistuminen on ilmoitusasia. Luottamusta on sen verran, että lupaa ei tarvitse kysyä :)

Minua ihmetyttää koirat. Miksi ihminen ottaa itselleen lemmikin, erityisesti koiran, jos se jätetään useana päivänä viikossa haukkumaan pihalle, joko häkkiin tai narun päähän. Ja koira siellä sitten haukkuu kaikkea mikä liikkuu tyyliin klo 7-17. Ärsyttävää!

Vierailija
56/109 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan viettää päivänsä hiljaa sisällä. Mutta päivät se tietenkin on yksin, kun en sen takia voi töistäkään pois jäädä (mielelläni kyllä jäisin). Koiran olen ottanut siksi että siitä on niin valtavasti iloa, harrastuksena ja lämpimänä ystävänä.

Minua ihmetyttää koirat. Miksi ihminen ottaa itselleen lemmikin, erityisesti koiran, jos se jätetään useana päivänä viikossa haukkumaan pihalle, joko häkkiin tai narun päähän. Ja koira siellä sitten haukkuu kaikkea mikä liikkuu tyyliin klo 7-17. Ärsyttävää!

Vierailija
57/109 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ts. haukotus yllättää. Taidan olla vähän väsynyt silloin....

Vierailija
58/109 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussa, eivätkä sitten tee asialle mitään. Tai eivät edes tiedä välttämättä, että lastaan kiusataan koulussa. Eivät paneudu siis lapsen elämään. Lapsi joutuu elämään koulukiusattuna ilman, että kukaan välittää. Vanhempien tehtävä on pitää lapsi terveenä myös henkisesti, ja vaikka ottaa lapsi pois koulusta kokonaan ja hankkia opetusta muulla tavalla, jos lapsi kärsii koulumaailmassa!!!

Vierailija
59/109 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lesbot jotka rakastaa naisia tykkäävät miehen näköisistä naisista?Luulisi että nainen joka tykkää naisista tykkäisi sitten naisen näköisistä naisista eikä ns.rekka lesboista jotka tosiaan muistuttaa miehiä?!Eikö ne sen takia ole naisen kanssa että ei tarvitse olla miehen kanssa...sitä olen usein miettinyt!Miksi?

Vierailija
60/109 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitä? Mitä järkeä on siinä, että heitetään lapsi muiden hoitoon pian syntymän jälkeen? Kun lapsi tarvitsee turvallista, pysyvää ja jatkuvaa suhdetta yhteen aikuiseen jo kaikkien tutkimuksienkin mukaan. Mutta monet äidit haluavat jatkaa elämäänsä sellaisena kuin se oli ennen, itsekkäästi, jättäen lasten tarpeet sivuun. Todella sääli :-(.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä