Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UUSI VUOSI ja uudet kujeet TONTTUT 06

02.01.2008 |

Hyvää alkanutta vuotta kaikki.

Mulla on ollut muka niin kiire ettäi ole ehtinyt pinoilla, lupaan skarpata tulevaisuudessa.

Akselille onnea ja terkut kirsikalle!

Nefili ja Adam 31.12 ja vihdoin 1v

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja samalla ihmettelen missä kaikki luuraa??? Kerrankin ku mulla on aikaa surffailla vähän aikaa. ;)

Ei vaiskaan, Akselin synttärit pidetään huomenna ja leipoa pitäisi. Sen kakun teen itse, sitten pikku fiksailuilla yritän selvitä kaupan pakastealtaan kanssa.

Poika on tällä hetkellä tarhassa harkkaamassa ja hyvin sujui, vähän pientä itkua mutta iloisesti heiluttaen poika lähti tädin sylissä leikkimään. Saapas sitten nähdä miten käy, kun poikanen ymmärtää että tänne mennään harvase päivä!

Tulkaahan laittamaan kuulumiset, että on sitten lukemista illemmalla.

Kirsikka ja tarhapoika Akseli 1v 1pvä

Vierailija
2/25 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kahdestaan kirsikan kanssa ;D

Meillä Adam nukkuu huonommin kuin koskaan, hirvittävää huutoa meidän yöt nykyään... Siis koskahan sitä saa ruveta nukkumaan yönsä???? No, tuosta arvaatte että aikas väsynyt äiti täälä kirjoittelee.

Voi hitsi A heräs päikkäreiltä.. just kun alkoi tulee juttua.

Stemppiaä Akselin hoitoharjoitteluun

Nefili ja Adam

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman tunnin hoitoharjoittelu meni hienosti! Poika oli iloinen kun äiti tuli ja vilkutti iloisesti tädeille kun lähdettiin kotiin. Huomenna viedään varavaatteet, vaipat ja unirätit tarhalle, on sitten maanantaina helppo mennä. Tässä juuri työvaatteita katselen, vaatekauppaan se on mentävä!

Kakku on uunissa, toivottavasti onnistuu. Mutta nyt katsomaan juustokakkuohjetta sähköpostista, moiiiii...

K&A

ps. Ilmeisesti kohtuullisen rankka päivä poikasella kun on nukkunut jo melkein 3h ulkona? Ennätyspäiväunet!

Vierailija
4/25 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki muut on? menen minun ja kirsikan höpinoiksi koko pino?

Jospa ehtisin päikkäreiden aikaan kirjoittaa muutaman sanasen enemmän.. nyt kuitenkin pitää pukea pesueelle vaatteet..

nefili kuittaa

Vierailija
5/25 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollu sellaista menoa,ettei oo ehtiny kirjoittelemaan mitään... isot tytöt oli ukin luona 4yötä,ja eilen haettiin ne kotiin 200km päästä:) on taas ääntä ja menoa, Johanna kun ei yksin kovin äänekästä sorttia oo!

Käytiin keskiviikkona 1v. neuvolassa,ja mulla taitaa olla minitaapero. 9030g ja 73,5cm oli mitat. vain 0,5cm oli tullu parissa kuukaudessa pituutta. Vajaan parin viikon päästä meillä onki oysiin se poliaika, ja tehdään ne ihotestit ruoka-aineallergioista, ja kattelee varmaan muutenki tytön kasvujuttuja ja hb oli 103. no kaikilla mun lapsilla on hb ollu alhainen,eivät oo oikein lihansyöjiä:(

Kiva kun on välillä pakkasta, mutta riittäs tuo -10astetta,kun ei enää -20pakkasella viiti viedä lapsia ulos,ja Johanna saa nukkua päikkärit sisällä..

tintti ja Johanna 1v.

Vierailija
6/25 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kai voisi sanoa. Taisin viimeksi kirjoitella ennen tuota meidän pitkäksi venähtänyttä joululomaamme. Lensimme Lapin mummoloihin 10. joulukuuta ja tulimme takaisin vuoden toiseksi viimeisenä päivänä. Oli kiva olla mummoloissa, mutta oli kiva palata takaisinkin - etenkin, kun lähdemme uudestaan jo 1,5 viikon kuluttua.

Tuliaisina oli paljon joululahjoja ja kauhea flunssa. Sara köhii, nenä valuu ja kuumetta on ollut useana päivänä lähelle 39 astetta. Ei ole kiva, ei. Toivottavasti paranee. Nyt alkaa tuntua, että hankimme sairaskuluvakuutuksen, jos se vain myönnetään. Mistäpä tuon tietää, jos tuon kasvun hitauden takia se evätään. Kyllä kai sitä ilmankin pärjää, siis vakuutusta. Esikoiselle sitä ei aikanaan myönnettykään.

Kirsikka taisi olla palaamassa työelämään. Onnea matkaan! Itselläni sama on edessä ensi kuussa, iik. Eiköhän se hyvin suju, vai mitä?

Meillä tytöllä on nyt eka sana, jota hoetaan yölläkin herättäessä: kissa. Mummolan kissa herättikin pelonsekaista ihastastusta, joka ei kyllä kissan puolelta ollut ihan molemminpuolista. Suomeksi sanottuna Sara tykkäsi kisusta, mutta kissa ei Sarasta.

Pää on tyhjä levottomien öiden jäljiltä. Jatkan myöhemmin.

0No, sen muistan, että Nefilin perheessä ei nukuta vieläkään. On kyllä ihan perseestä, jos suoraan sanotaan!

Iituli

Vierailija
7/25 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kuuluu hyvää. Pikkuisella on jo oma Tahto, välillä suuttuu tosi paljon jostain esim. kun vedän kylppärin oven kiinni ja se tahtoisi mennä kylpyyn... on pikkuisen lempipuuhaa.

Syöminen onnistuu kun pikkuisella on oma lusikka kädessä jolla yrittää itse syödä, muuteen ei toivoakaan saada syötettyä. Sanoja on äiti, isi, tutti, ja muuten sit kommunikoi juttelemalla sekokieltä kovasti. Tänään just kiinnitin huomiota kuinka paljon tuo jo " puhuu" , taukoamaton pälätys välillä.

Nyt nukkuu pihalla, öisin herätyksiä edelleen parin tunnin välein, nukahtaa kyllä tuttiin. Pitäsiköhän vierottaa koko tutista niin sais nukkua???

äh, nyt mentävä.

äitikuu ja pojat 09/04+ 12/06

Vierailija
8/25 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto, päähän näihin synttäreihin hajoaa! Vaikka kuinka yrittää päästä helpolla niin silti meinaa tulla kiire ja paniikki. Pakko oli päästä tänne hetkeksi rutisemaan.

Arvatkaa kuka paistoi viime yönä kinkun? Jäi hieman kinkun himoa kun sitä ei sitten jouluna ollut. Hyvältä maistuu! Ah.

Huomenna sovittamaan vuokrapukua hyvinkäälle, rakkaan ystävän häät 2.2 ja mekkoa ollaan vaille. Jos olis tämäkin mammero kerrankin viimeisen päälle vaatetettu. Hiuksiakin olen kasvattanut hulluna jotta saadaan niskavillat ylös ja tekotukkaa lisäksi jotta saadaan kunnon nuttura. Kiva nätistyä! ;)

Töihin meno vaan lähenee ja lähenee... Soittivat jo, että pääsisinkö huomenna töihin, kieltäydyin kunniasta. Kyllä se maanantain töihinmeno hirvittää ihan tarpeeksi. Huomenna ajattelin illalla ottaa muutaman siiderin, vaikka ihan vaan sen takia että ne menkat vihdoin viimein alkoi ja voi huokaista helpotuksesta. Muutama päivä meni tässä jo pohtiessa että voi hitto jos lisää lapsia tulee, en olisi siihen valmis tällä hetkellä yhtään. Onneksi tuo kyseinen morsian saa juhannuksen tienoilla kaksoset, joten vauvoja pääsee kyllä hoitamaan ihan riittämiin! Huh, ajatuskin siitä että Akseli olisi kertaa kaksi, huimaa ihan! Täydet käsissä tuon yhden taaperon kanssa.

Mutta ei auta ei, mentävä on. Marsipaania kaulimaan mars.

Kirsikka ja Akseli, pakkasen poika.

Vierailija
9/25 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikin jo teitä ikävä! [b]ONNITTELUT[/b] viimeisillekin " taaperoituneille" eli Adamille ja Akselille :)))

Nyt on palattu arkeen miehen pitkän joululoman (opettaja, juu ;P) jäljiltä. Pitkän reissun taas teimme joulunseutuna kun ei saatu mummoja houkuteltua meille joulunviettoon :D ...Ajeltiinpa varmaan [b]Iitulinkin[/b] läheltä kun käytiin ihan pohjoisessa ;) Ja ei nukuta meilläkään, kaikki sympatiani [b]nefilille[/b] ja [b]äitikuulle[/b]. Huoooooh, nyt on sitten vaihteeksi Alpilla ihan kamala yskä. Juuri kun toivuttiin kuudennen (vasta!) hampaan tuloitkuista ja perunan uudelleen kokeilusta. Ei sovi peruna, ei. Aika TAYSn allergiapolille on onneksi jo ensi viikolla, silloin altistetaan maito ja tehdään prick-testejä. Iloitsen kuitenkin suuresti siitä, että KAIKKI kotimaiset viljat tuntuvat pojalle sopivan. Jipii!

Yksivuotisneuvolakin meillä on vasta ensi maanantaina :P Piti olla jo kuukausi sitten, mutta neuvolastapa soitettiin ja peruttiin aika, plääh. Nyt emme sitten saaneet 1-vuotismittoja vaan 1v1kk-mitat vauvakirjaan :-( [b]Tintti[/b], luulenpa että meilläkin on " minipoika" , ei ainakaan paino ole paljoa yli 10 kilon, jos sitäkään. Osittain ihan omaa perimää ja osin ehkä allergioidenkin vaikutusta...

Missäs kaikki muut luuraavat? Miten meni [b]Pimmin[/b] suklaaton joulu? Omani oli yllättävän kivuton, en olisi koskaan uskonut, että joulu ilman Aladdinia tuntuisi joululta :DDD

Tinuri, zombiena ja Alpi Potra, joka heittelee tuossa joulupukin tuomia Duploja :)

Vierailija
10/25 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täälä ollaan taudissa ja voimat vähissä.

PALAAN KUN OLEMME VOIMISSAMME.

Vierailija
11/25 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Erica ekaa kertaa oikein kunnolla kipeänä. Kuumeen nosti eilen illalla ja hampaitakin vielä samaan syssyyn pukkaa.. Meilläkin nuo yöt on olleet välillä aika vaikeita - ei malteta nukkua. Meilläkin tutin vieroitusajatuksia ollut, mut miun mielestä ne heräämiset ei välttämättä johdu siitä. En kuitenkaan haluisi noita päikkäreitäkään katkonaistaa - meillä nukutaan 3-4 tuntia tuolla ulkona, joten saa tää äippä lukuaikaa ;)

Meidän ois pitäny mennä siien 1v- kuvaan tänään, mut nyt sit siirrettiin se ens viikolle. Kuvaaja on tuttu, joten ainakin aiemmin kuvaamiset on sujuneet nopeasti...

Alkaa tää maha jo vaivaamaan aika hurjasti. Nytkään en pysty kunnolla istumaan tässä työpöydän ääressä, vaan asennon pitää olla yli virallinen - eli selkä ojossa......

Nyt tuo mein pipi-neitonen heräs, joten menen helpottamaan hänen oloaan...

--Mirpa ja Erica--

Vierailija
12/25 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi päivää takana työelämää ja ei se hullummalta tunnu! Akseli on viihtynyt hoidossa hyvin, tänään oli syönytkin kunnolla ja nukkunut kahdet päiväunet sisällä. Siis sisällä, mä en poikaa saa päivisin sisälle nukkumaan millään! Ehkä hienointa kuitenkin on työhönpaluussa aikuisseura ja esim. se että saa syödä puoli tuntia ihan rauhassa! Kaikkea sitä oppiikin arvostamaan!

Vuokrakolttu löytyi häihin, se oli kyllä NIIN ihana. Nyt vaan pitäisi hieman luoda ajatusta niihin juhliin, vaikka minun ei siellä tarvitse mitään ohjelmanumeroita varsinaisesti vetääkään. Mutta puheen olen luvannut pitää, runko on jo valmiina ajatuksissa.

Tsemppiä vatsatautisille, yövalvojille, allergisille ja suklaalakkolaisille. Kyllä me ehkä joskus nukutaan ja saadaan syödä suklaata...? Saadaahan?

Tänään meillä syödään ranskalaisia ja nakkeja, ei työssäkäyvä äiti tällä hetkellä parempaan pysty. Lapsille kelpaa kyllä!

Pesukone jo rouvaa tuolla huutelee...

Kirsikka työihmisenä ja Akseli tarhamiehenä

ps. tilipäivää odotellaan kuin kuuta nousevaa!

Vierailija
13/25 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eipä nukuta meilläkään, Nemo tekee kaikki neljä kulmahammasta nyt samaan syssyyn ja huutoa riittää... Aiemmista hampaista ei oo oireillu oikeastaan mitenkään mutta näitä huutaa sitten niidenkin edestä. Eli meiltä myös sympatiat kaikille valvoville!

Meilläkin on vierähtänyt edellisestä pinoutumisesta jo tovi. Taisi olla joulukuun alussa, ennen Nemon synttäreitä. Aina mä lupailen useammin kirjoitella mutta koskaan ei kuitenkaan ehdi, kun kotona en ikinä malta mennä nettiin vaan nukun mielummin Nemon kainalossa...

Hampaita lukuunottamatta Nemolle kuuluu hyvää. Motorisesti on kehittynyt taas hirveästi mutta kielellisesti kehitys polkee paikallaan. Sanoja on äiti, isi, ankka, toukka ja tyhjä (potasta ja lautasesta), ja kälätys on jatkuvaa. Paras lelu on iso tyhjä turvaistuimen pahvilaatikko joka on maja ja piilo, ja kaikkiin muihinkin suljettuihin tiloihin on kiva itsensä työntää. Keittiössä löydän jätkän aina alimmasta laatikosta istumasta. Tuoleja ei enää voi jättää yhtään esille tai muuten poika siirtää ne pöydän viereen ja kiipeää tyytyväisenä pöydälle istumaan. Kaikista laatikoista ja hyllyistä on kiva heittää tavarat lattialle, mutta onneksi myös siivous on kivaa. Eli aika tavallista arkea meillä. :)

Tänään alkoi mulla sitten taas koulu. Syksyllä kävin muutaman kurssin suorittamassa mutta nyt olis tarkoitus taas opiskella ihan täysipäiväisesti. Mun äiti on vielä puoli vuotta vuorotteluvapaalla, eli hoitaa Nemoa kesään asti ja syksyllä pääsee poika sitten päiväkotiin. Mun pitäis alkaa opinnäytetyötä pakertamaan, ahdistaa... Oon ottanut niin rennosti kotona Nemon kanssa että nyt on suuri muutos edessä.

Mutta nyt lähden kahlaamaan aikaisempia pinoja läpi ja sitten juoksen kotiin Nemon luokse.

Onnellista vuotta kaikille!

Tinnis & Nemo

Vierailija
14/25 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen meidän pinoa ettei ihan huku ja samalla kerron, että Akseli kävi kaksi kertaa tänään potalla ja molemmilla kerroilla tuloksena pissat! En tiedä kumpi oli ylpeämpi tuloksesta, minä vai hän...? Nyt tosin juuri kuuntelen alakerran touhuja jossa mieheni " pärrää" kun istuskeli pojan kanssa vessassa ja nyt poika pissasi matolle. Hih.

Tänään on ollut vapaapäivä ja väsynyt olen kovin. Alku aina hankalaa. Mutta kyllä täällä kotonakin on töitä riittämiin, ihan voisi sanoa, että huomenna töihin lepäämään.

Nyt katsomaan perheen miesten iltatoimia.

Kirsikka ja Akseli

ps. Onko Nefilin perhe jo selvinnyt vatsataudista?

Vierailija
15/25 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille iski flunssa. Maanantaista asti oon yskiny ja kurkkukivusta kärsiny, ja eilen aamulla isommat tytötki sairastu. Heillä on myös nuhaa,Johannalle ei oo vielä tullu. ja mulle passais hyvin,että hän ei tätä saiskaan. Isännällä tämä taisi olla jo joulukuun alkupuolella,ihmeen kauan vaan meni että meille muille tuli... Viikonlopuksi pitäisi selvitä mun siskon pojan 1vuotissynttäreille,katsotaan olemme juhlintakunnossa;)

Johanna on käyny potalla jo puolivuotta vaihtelevalla menestyksellä. Nykyään käy aina kun vaihdan vaipan, 4sti päivässä. ja yleensä sinne jotain tuleekin, siis pissa. Kakat haluaa tehdä vaippaan... itekki näyttää tyttö olevan iloinen pissasaaliistaan!

tintti ja Johanna 1v

Vierailija
16/25 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsatauti on voitettu ja samalla katos jouluna tulleet ylimääräiset.. kätevää, mutta epämiellyttävää.

Potailua harrastetaan näköjään jo monessa kodissa, itse en edes harkitse moista.. kyllä ne kuivaksi oppii viim. kouluun mentessä.

Jokos oletta käyneet tekemässä tyyliassarin testin??? Itse oli rokkiprinsessa.. hmm.. mitä sekin sit tarkoittaa.

Mulla oli huomenna tiedossa oopera ilta, olen niin innoissani. Mies kulta oli hommannut meille liput(juuri kun olin alkanut miettimään et millä sen sais parhaiten hengiltä.. periteinen myrkky vaiko tyyny.. ;D ). Nyt on luonnolisesti se naisten ikuinen vaate KRIISI, kaappi täynnä vaatteita... mut ei mitään päällepantavaa.

Haaveissa on että saisimme koko trion yöksi hoitoon ja minä saisin nukkua koko yön.. Se olisi kyllä niin ihanaa.

olipas omanapaista sepostusta, anteeksi.

nyt on kakka.. plääh..

Nefili ja Adam 1v ja 10p

Vierailija
17/25 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin tuttua kauraa esikoisen korvakierreajoilta. Toivon kovasti, että vältymme samanlaiselta kierteeltä, mutta aika näyttää. Terveysaseman lääkäri jotenkin pitkin hampain sanoi, että koska korvissa on nestettä (ei kuitenkaan kuulema märkää), niin suomalaiset kriteerit korvatulehdukselle täyttyvät. Antibiootit otetaan käyttöön, jos kuume nousee uudelleen tai jos vointi huononee.

Itsellänikin alkaa flunssa parantua. En muista, kuka kertoi, että mies sairasti joulukuun alussa ja kirjoittaja vasta nyt saman taudin. Ihan sama meillä! Mies kärsi nielutulehduksesta kuukausi sitten, nyt minulla on ollut kurkku todella kipeä ja kuumettakin. Olen napsinut surutta Buranaa, sillä näin vanhoilla päivillä myös korva on kipeä flunssan pitkittyessä. En ole tosin koskaan sairastanut korvatulehdusta, mutta ehkä sekin ilo on edessä.

Esikoinen oli tällä viikolla 3 pv päiväkodissa, jee. Aivan luksusta. Poika kaipasikin jo vähän actionia ja äiti vähän rennompaa menoa.

Mies lähtee huomenna risteilemään, joten olenkin lasten kanssa yksin pisimmän pätkän tähän mennessä. Mutta ei hätää, itse pääsen kahden viikon päästä, jee!

Nefili taisi kirjoitella vapaaillastaan ja -yöstään. Nautihan koko rahan edestä!

Tsemppiä töissä (tai kotona) uupuville, parantumisia kaikille sairastaville jouluntähdille ja heidän perheilleen!

Vielä kyselisin, onko mutter-mommy linjoilla? Olisi mukava kuulla sinustakin, mutta älä ota tästä paineita.

Nyt menen sohvan pohjalle. Voikaa hyvin!

Iituli

Vierailija
18/25 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja jauhelihakeitolle.

k&a

Vierailija
19/25 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymäpäivän kunniaksi äiti raahasi pienen pojan harjoittemaan tarhassa olemista. Ensin itketti, mutta hetken päästä meni muiden mukana. Huomenna hän jää kolmeksi tunniksi itsekseen harjoittelemaan. Suurta riemua Akselille tuotti pihalla oleva puinen rekka, siellä poika kiipesi, istuskeli ja hihkui ulkoilun ajan. Sanoinkin, että poika sinne ja ovet kiinni, muistakaa ottaa mukaan ulkoilun loputtua. :)

Onneksi alkoi taas arki, mies töihin ja tytsy kouluun. Viikonloppuna sitten taas arki väistyy ja on " hippapippaa" melkein joka päivä. Pitäisi kai jotain tehdä perjantaina vietettävien synttäreidenkin eteen??? Taidan tehdä prinsessakakun, vaikka prinssi onkin, mutta onhan marsipaanissa miehekkäitäkin värejä. Onhan?

Nyt on taas mentävä ikuisuus-savotan kimppuun eli pyykkiä ja tiskiä koneisiin.

Kirsikka 35v ja Akseli 1v

Kääk! Ensi maanantaina töihin!!! Toisaalta ihan jees, ei tuo 300¿ kodinhoidontukea kauaa tilillä lämmitä.

Vierailija
20/25 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eli käytiin tänään lääkärissä, kun Ericalla ollut maanantai-tiistai välisestä yöstä asti kuumetta. Parina edellisenä vuorokautena lähinnä ilta ja yö olleet kuumeista aikaa - sitä tosin 38-39 ja ylikin. Onneksi lääke auttanut. Yhtään ei neiti ole korviaan kyllä haronutkaan, et hyvin on onneksi kuitenkin mennyt.

Oma vointi on aika hyvä - maha edessä ja silleen ;) Erica vielä iltakuumeissa tykkäs sohvalla olla miun masun päällä - onneksi löytyi edes jokin asento - mie puoli-istuvassa asennossa, niin ei paina masukkia.....

Tällä viikolla aloittelin taas opinnotkin, eli tenttiin luku Erican päikkäreitten aikaan. Pari kurssia olis vielä reissattavakin ens ja seuraavassa kuussa, ennen kuin pääsen viettämään taas äippälomaa.... Tosin kyl tää opiskelu on tuonu miulle reilusti jaksamistakin - saa aivot tuuletusta jne.

Meillä ei mitään suurempia uusia taitoja olla opittu - lähinnä polvinojaa harjoitellaan, eli ei siis vielä seisotakaan.. no ei kiirusta olekaan, kunhan sit osais kävellä kyn nelkku syntyy...

Nyt isäntä hengittää niskaan - pakko päästää se koneella käymään, et pääsee saunaankin...

--Mirpa ja Erica, kera isojen siskojen ja äipän masussa köllivä nyrkkeilijä--