UUSI VUOSI ja uudet kujeet TONTTUT 06
Hyvää alkanutta vuotta kaikki.
Mulla on ollut muka niin kiire ettäi ole ehtinyt pinoilla, lupaan skarpata tulevaisuudessa.
Akselille onnea ja terkut kirsikalle!
Nefili ja Adam 31.12 ja vihdoin 1v
Kommentit (25)
huomenta ystäväiseni,
mä olen taas ihan pihalla mikä tällä meidän pojalla on. Pientä nuhaa, yskää ja lämpöilyäkin on, hampaita tulee 4 kerralla, mutta se ei vielä selitä tuota käytöstä. Poju on yht äkkiä muuttunut tosi itkuiseksi, heittäytyy tuon tuosta lattialle (ja lyö joka kerta päänsä lattiaan) huutamaan/karjumaan. Edes superherkku maito ei meinaa maistua. Alaraajoissa on pientä näppylää, jota tuskin huomaa, mutta käsitaopeessa on enemmän ihottumaa. Siis...???
Toinen juttu joka mietityttää on tuo kun poju kakkaa joka kerta juotuaan maitoa. Voiko olal merkki ettei maito sovi hänelle? Vai miten niin tehokas suoli???
Mä olen tässä kahden vaiheilla varaanko ajan lastenlääkärille. yski viime yönä niin että keuhkot olis kai hyvä kuunnella ja korvat tarkastaa. ja sit tuo ihottuma. Et onko rokkoa vai ruoasta? Mut voiko tuo lattialle heittäytyminen olla jo uhmaa??????????? Vai kutiaako iho ja siksi kieriskelee lattialla?????
m' oon ihan pihalla, joo.
mukavaa alkavaa viikkoa kaikille tontuille kuitenkin, mä lähden puurohommiin, kun isoveli jo kyselee omaansa.
äq
niin vielä mietin sitä voiko 1 veellä olla jo uhmaa. Luin kyllä jostain että voi, onko teillä muilla? Kun se paiskoo lelujakin ja heittelee tuttiaan kun makaa tuolla maassa ja itkee/ huutaa/raivoaa. Siis ihan kuin yrittäisi sanoa äidille jotain mut kun sanoja ei ole ei äiti ymmärrä ja hermo palaa pienellä. Mutta siis tämä muutos käytöksessä ihan parissa päivässä tullut nyt....?? Tuo maahan heittäytyminen on vaan niin rankkaa, kun lyö päänsä enkä mä millään aina ehdi ottaa koppia....
Muistelen että isoveljellä alkoi 1,5v uhma kunnolla. Mites muilla?
äq vielä
Uusi viikko:)
minulla oli ihan kaamee nuha lauantain,ja eilen aamulla ei enää paljo mitään:) joten pian aletaan taas terveiden kirjoissa olla.Tosin Johannalle oli yön aikana tullu yskä ja nuha,mutta onneksi tuossa vähän aikaa sitten söi ihan hyvin lounaansa,jauhelihakastiketta ja perunaa. Se taitaankin olla neidin lempiruokaa...
Äitikuu kyseli kakkaamisesta heti maidon juonnin jälkeen... Johannalle ei sopinu tavallinen maito, kevytmaito siis. Ekat 3viikkoa meni ilman oireita vaikka viikon jälkeen saikin isoja määriä maitoa, yli 500ml vuorokausi.. Sitten alko kakkaamaan heti kun oli juonu maitoa, kakka meni valkoiseksi, ja tahmeaksi sekä viikon päästä ripulille... ja tuli ihottumaa. ja sama taitanee olla laktoosittoman maidon kanssa,sitä on testattu nyt alle viikko...liekkö sitten maitoallergiaa,kun ei kestä mitään maitoa. Tosin nankorviketta on kestäny 6kk ikäisestä pelkkänä maitona..onnenks meillä on keskiviikona se poliaika ja katellaan allergiahommia.
Jahas, taidan pukea tytön ja lähteä hakemaan postia ennen päiväuniaikaa;)
tintti ja Johanna 1v
...ja terveisiä iltavuorosta.
Kirsikka ja kotona nukkuva Akseli
Pitkään aikaan en ole taas käynyt, mutta kun ei enää millään ehdi. Neiti vaatii jo niin paljon seuraa ja peräänkatsomista.
Moni pikkutonttu sairastaa --> paranemista! Meillä säästytty ainakin vielä pahemmalta. Se vesirokko sairastettiin joulukuun alussa.
Meillä kävellään nyt koko ajan ja päivä päivältä lujempaa. Neiti kiipeilee joka paikkaan ja pari kertaa on myös tullut pää edellä alas sohvapöydältä ja meidän sängystä. Aina kun ei ehdi olla katsomassa mitä tekee, mutta pahemmilta kolhuilta ollaan onneksi säästytty. Ei edes mustelmia tullut, joten aika hyvin minusta. =)
Me oltiin viime viikolla tutustumassa neidin hoitopaikassa. Mä menen huomenna töihin ja neiti perhepäivähoitajalle hoitoon. Harmi vaan että joutuu menemään nyt pariksi viikoksi yhteen hoitoon ja sit vaihtuu hoitopaikka siihen oikeaan paikkaan. Tämä oikea hoitotäti on nimittäin sairaslomalla. Jos olisin tiennyt ennemmin olisin ollut kotona vielä sen kaksi viikkoa, mutta ei voi mitään. Toivottavasti hoidossa sujuu hyvin.
Töihinpaluu ei innosta minua ollenkaan. uutta työpaikkaa haen koko ajan, mutta kun ei kohdalle osu mitään kiinnostavaa. Noh, jos olis kesän taas kotona niin ehkä sit jaksaa siihen asti. Ajattelin olla kolme kk poissa töistä kesällä. yhden lomalla ja kaksi hoitovapaalla.
Nyt pitää mennä pakkaan laukku valmiiksi töihin. Kirjoittelen taas jotain kun ehdin..
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!!
rusina